Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SEDEFED 2005 Yılı İlk Altı Ay Değerlendirmesi 22 Temmuz 2005 İstanbul.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SEDEFED 2005 Yılı İlk Altı Ay Değerlendirmesi 22 Temmuz 2005 İstanbul."— Sunum transkripti:

1 SEDEFED 2005 Yılı İlk Altı Ay Değerlendirmesi 22 Temmuz 2005 İstanbul

2 SEDEFED SEDEFED Sektörel Dernekler Federasyonu

3 TARİHÇE 2000 yılından beri bir platform çatısı altında, ekonomimizi ilgilendiren konular ve AB entegrasyonu konularında birlikte projeler geliştiren dernekler tarafından 7 Mayıs 2004 tarihinde kuruldu.

4 1.Demir-Çelik Üreticileri Derneği(DÇÜD) 2.Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 3.Seramik Kaplama Malzemeleri Üreticileri Derneği(SERKAP) 4.Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) 5- Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) 6.Türkiye İlaç Sanayi Derneği (TİSD) 7.Türkiye Kimya Sanayicileri Derneği (TKSD) 8.Türkiye Müteahhitler Birliği (TMB) 9.Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) 10.Türkiye Turizm Yatımcıları Derneği (TTYD) 11.Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) 12.Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenler Derneği (UTİKAD) ÜYELER

5 “ Gelişen dünya ve ülke koşullarında, reel sektörümüzün sürdürülebilir rekabet gücünün arttırılması ve Türkiye’nin, başta AB olmak üzere, uluslar arası stratejik işbirliklerinin geliştirilmesinde etkili bir sivil toplum kuruluşu olmak” VİZYON

6 REKABET KONGRESİ 16 Kasım Reel sektörün rekabet gücünün geliştirilmesi için uygulanacak politikalar, -Hızlı gelişme gösteren ülkelerde rekabet güçlerinin kazanılma süreçleri, -Küreselleşmenin fırsata çevrilme imkanları, -Türkiye’ye yönelik rekabet gücü arttırıcı politikalar. Rekabet Forumu

7 Kayıtdışılığın ekonomi içindeki payı: Türkiye’de %30-35 OECD Ülkelerinde % Kayıtdışı Ekonomi Kayıt dışılık  Haksız Rekabet

8 SEDEFED’in AB Gündemi  Sektörlerde AB’ye uyumun takibi.  Müzakere heyetine destek ve sektörlerde uyuma yönelik çalışmalar.  Müktesebatın yaratacağı sonuçların “düzenleyici etki analizleri” ile belirlenmesi.

9 Türkiye’nin ham çelik üretimi milyon ton milyon ton 2005 / 6 ay 10.1 milyon ton Sektörün sorunları:  Çin’in bazı çelik ürünlerinde net ihracatçı konumuna geçmesi,  Kamu kesiminin sektöre ilave maliyetler getirecek fon yaratma girişimleri. Demir Çelik Sektörü Türk Demir Çelik Sanayisi Kaynak : DÇÜD Türkiye Dünya’nın 12. büyük ham çelik üreticisi

10 Türk Hazır Giyim Sanayisi : Türkiye’nin 1. Avrupa’nın 2. Dünya’nın 3. büyük ihracatçısı konumundadır. Tekstil ve Hazır giyim ihracatı ; 2005 / 6 ay 9,3 milyar $ Hazır giyim sanayisi Türk Hazır Giyim Sektörü Kaynak : TGSD

11 Türkiye ekonomisinin sermaye yoğun sektörü; ithalat ihracat Yıllık16.5 milyar $ 4 milyar $ 2005 /5 ay artış % 24.6 % 20.2 Sektörün 2005 büyüme hedefi : %8 gerçekleme : % 4 Kimya Sanayii Türk Kimya Sanayisi Kaynak : TKSD Gerilemenin faktörleri: • Ham petrol fiyatlarındaki artışlar • Talepteki düşüş • Solvent ithalatında yaşanan kriz

12 2001,02,03 yıllarındaki küçülmeden sonra sektördeki canlanma; tüm sektörleri hareketlendirdi. Müteahhitlik Türk Müteahhitlik Sektörü Kaynak : TMB /5 ay2005 hedefi Yurtdışında üstlenilen iş 5.4 milyar $3 Milyar $ 7 milyar $ Büyüme 2005/3 ay = %16.5 Sektörün sorunları: Kamu yatırımlarına ayrılan ödenekte 1998’den bu yana yaşanan reel gerileme.

13 Türkiye Ekonomisinin yükselen yıldızı : İç pazardaki daralmaya rağmen ihracat ve üretim arttı. Otomotiv Sanayii Türk Otomotiv Sanayisi Kaynak : OSD 2005 / 6 ay İhracat: 6 milyar $ (%33 artış) 2005 yılı ihracat hedefi: 12 milyar $ Türkiye ihracatında: % 19 pay ile 2. sırada

14 Seramik sektöründe belirleyici ve öncü olan alt sektör; Seramik Kaplama Malzemeleri sektörüdür. İhracatithalat 2004 / 4 ay milyon $ 6.4 milyon $ 2005 / 4 ay milyon $ 14.8 milyon $ Sektörün sorunları:  Girdiler YTL + düşük döviz kuru, ihracatı caydırıcı hale getirdi,  En önemli girdi kalemi olan enerjide yüksek maliyetler,  Yüksek taşıma maliyeti. Seramik Sektörü Türk Seramik Sanayisi Kaynak : SERKAP

15 tarih – doğa – kültür cenneti: Türkiye ,5 milyon yabancı turist = 12 milyar $ 2005/6 ay 8,6 milyon yabancı turist ( %27 ) 2005 hedefi22 milyon yabancı turist = milyar $ Türk Turizmin rekabet gücü  Fiyat-kalite dengesindeki avantaj  Modern konaklama tesisleri,  Başarılı Türk tur operatörleri,  Büyüyen filosu ve geniş ulaştırma ağıyla Türk havayolu şirketleri  Kıyı turizminde sezonun giderek uzaması Turizm Sektörü Türk Turizm Sektörü Kaynak : TTYD Sektörün sorunları: •Son derece küçük kar marjları. •TL’nin aşırı değerli olması •Gelirler döviz, giderler YTL •Konaklamadaki yüksek KDV: %18 •Alkollü içeceklerdeki yüksek ÖTV

16 Avrupa’nın en büyük taşıma filolarına sahip sektör; 2005 yılı ihraç taşımalarında % 18 artış. İhracat 2004 / 6 24 milyar $ 2005 / 629 milyar $ Sektörün sorunları:  Özellikle Rusya, İtalya, Macaristan gibi ülkelerde karşılaşılan geçiş belgesi kısıtları.  Sürücü vizelerinin alınması prosedürünün zorlaştırılması,  Rusya’ya yönelik tarım ürünleri ihracatında dolayısıyla taşımacılıkta yaşanan kriz,  Irak’taki güvenlik sorunu ve sürücülere yönelik saldırıların henüz önlenememiş olması. Uluslar arası Karayolu Taşıma Sektörü Kaynak : UND

17 Taşımacılık-Lojistik Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık Hizmetleri Kaynak : UTIKAD Denizyolu: en önemli sorun, navlun ücretlerindeki artış:konteyner başına $Demiryolu: en büyük değişim, “TCDD İşl. Genel Müd. Hatlarında Diğer Şahıslara Ait Trenlerin İşletilmesine Dair Yönetmelik” ile özel sektör trenlerin işletilmesinin yolu açıldı. Sivil havacılık: En olumlu gelişme, iç hat yolcu tekeli kaldırıldı => yurtiçi uçuş trafiği arttı, fiyat rekabeti tüketiciye olumlu yansıdı. Uluslararası hava kargo taşımaları arttı.

18  Sıkı para-maliye politikası => enflasyon düşüşü + reel faizlerde gerileme,  Üretim faktörleri => sermaye yatırımlarında artış,  Verimlilik artışı => özel sektör makine-teçhizat yatırımında ortalama artış %42.6  2005 Mart ayında istihdamdaki toplam artış; Kent 1 milyon + kırsal kesim 300bin =Türkiye genelinde 1.3milyon kişi Türkiye Ekonomisi Genel Değerlendirme Kaynak : TÜSİAD

19  Ekonomide büyüme devam ediyor,  İnşaat sektörü büyümeye en yüksek katkıyı sağlayan üçüncü sektör oldu.  Büyümenin potansiyel oranı (%5-7 aralığında) seyretmesi, gerek “sürdürülebilirlik” gerekse de “hissedilebilirlik” bakımından büyük önem taşımakta. Türkiye Ekonomisinde Büyüme Türkiye Ekonomisi Kaynak : TÜSİAD

20 Teşekkürler… Teşekkür


"SEDEFED 2005 Yılı İlk Altı Ay Değerlendirmesi 22 Temmuz 2005 İstanbul." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları