Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OTELLERDE MUHASEBE Şenol YAZICI. MUHASEBE BÖLÜMÜ Muhasebe bölümü otelde yürütülen faaliyetlerle ilgili hesapların kaydedilmesi, sınıflandırılması ve bunlarla.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OTELLERDE MUHASEBE Şenol YAZICI. MUHASEBE BÖLÜMÜ Muhasebe bölümü otelde yürütülen faaliyetlerle ilgili hesapların kaydedilmesi, sınıflandırılması ve bunlarla."— Sunum transkripti:

1 OTELLERDE MUHASEBE Şenol YAZICI

2 MUHASEBE BÖLÜMÜ Muhasebe bölümü otelde yürütülen faaliyetlerle ilgili hesapların kaydedilmesi, sınıflandırılması ve bunlarla ilgili raporların eksiksiz bir şekilde hazırlanması ile görevlidir. Muhasebe bölümü otelde yürütülen faaliyetlerle ilgili hesapların kaydedilmesi, sınıflandırılması ve bunlarla ilgili raporların eksiksiz bir şekilde hazırlanması ile görevlidir.

3 Muhasebe Bölümünün Amaçları Muhasebe Bölümünün Amaçları İşletmenin varlık ve kaynaklarıyla ilgili değer hareketlerinin kayıt ve kontrolünü sağlamak. İşletmenin varlık ve kaynaklarıyla ilgili değer hareketlerinin kayıt ve kontrolünü sağlamak. Müşterilere sunulan mal ve hizmetlerin maliyetlerini tespit etmek. Müşterilere sunulan mal ve hizmetlerin maliyetlerini tespit etmek. İşletme yöneticilerinin sağlıklı karar alabilmeleri ve işletmeyi yönetebilmeleri için gerekli bilgileri hazırlamak. İşletme yöneticilerinin sağlıklı karar alabilmeleri ve işletmeyi yönetebilmeleri için gerekli bilgileri hazırlamak.

4 MUHASEBE BÖLÜMÜ ORGANİZASYONU MUHASEBE BÖLÜMÜ ORGANİZASYONU Muhasebe departmanının işlevini yerine getirebilmesi için organizasyonu nasıl olacağının, kimlerin görev alacağının ve görev tanımlarının hiyerarşik yapı ile birlikte konaklama işletmesi yönetimince belirlenmiş olması gerekir. Muhasebe departmanının işlevini yerine getirebilmesi için organizasyonu nasıl olacağının, kimlerin görev alacağının ve görev tanımlarının hiyerarşik yapı ile birlikte konaklama işletmesi yönetimince belirlenmiş olması gerekir.

5 Muhasebe Departmanında 1- Muhasebe Müdürü 1- Muhasebe Müdürü 2- Muhasebe Şefi 2- Muhasebe Şefi 3- Muhasebe Memuru 3- Muhasebe Memuru 4- Maliyet Kontrol Şefi 4- Maliyet Kontrol Şefi 5- Tesellüm (Sayım) Memuru 5- Tesellüm (Sayım) Memuru

6 6- Ambar (Depo) Memuru 6- Ambar (Depo) Memuru 7- Portör (Ambar İşçisi) 7- Portör (Ambar İşçisi) 8- Gelirler Kontrolörü 8- Gelirler Kontrolörü 9- Şef Kasiyer 9- Şef Kasiyer 10- Veznedar 11- Kredi Servis Şefi ve Memuru

7 Dedeman İstanbul OteliDedeman İstanbul Oteli Muhasebe Departmanı Organizasyon Yapısı Dedeman İstanbul Oteli

8 MUHASEBE İLE DİĞER DEPARTMAN İLİŞKİLERİ 1.Ön Büro Muhasebe İlişkileri Muhasebe departmanı konuk ile direkt temas halinde olmadıklarından muhasebe kayıtları temel işlemleri ön büro tarafından yerine getirilir. Muhasebe departmanı konuk ile direkt temas halinde olmadıklarından muhasebe kayıtları temel işlemleri ön büro tarafından yerine getirilir. Konaklama işletmeleri otomasyon sayesinde kasiyer çalıştırmamakta ve ön kasa işlemleri ön büro elemanlarınca yerine getirilmektedir. Konaklama işletmeleri otomasyon sayesinde kasiyer çalıştırmamakta ve ön kasa işlemleri ön büro elemanlarınca yerine getirilmektedir.

9 Muhasebe Bölümünün Otel Organizasyonundaki Yeri

10 2. Kat Hizmetleri Bölümü Muhasebe İlişkisi Muhasebe bölümü ile kat hizmetleri arasında bilgi alışverişi birçok konudan ortaya çıkmaktadır. Bu işlerin yürütülmesi için, şu raporla düzenlenir. Muhasebe bölümü ile kat hizmetleri arasında bilgi alışverişi birçok konudan ortaya çıkmaktadır. Bu işlerin yürütülmesi için, şu raporla düzenlenir. Personel Devam Formu, Personel Devam Formu, Oda Uyuşmazlık raporu, Oda Uyuşmazlık raporu, İdareci (Housekeeper) Raporu, İdareci (Housekeeper) Raporu,

11 3. Muhasebe Bölümü Üniformalı Hizmetler Bölümü İlişkisi Üniformalı hizmetler konuğun kapıda karşılanması, odaya bagajların taşınması, yerel çekicilikler ve şehirdeki etkinlikler vb. konularda bilgi ihtiyacının karşılanması gibi işlerden sorumludur. Üniformalı hizmetler konuğun kapıda karşılanması, odaya bagajların taşınması, yerel çekicilikler ve şehirdeki etkinlikler vb. konularda bilgi ihtiyacının karşılanması gibi işlerden sorumludur. Muhasebe üniformalı hizmetler bölümünün giderleri ile ilgili kayıtlarının tutulması ve takibini yapar. Muhasebe üniformalı hizmetler bölümünün giderleri ile ilgili kayıtlarının tutulması ve takibini yapar.

12

13 4. Yiyecek İçecek Departmanı İle Muhasebe İlişkisi Yiyecek–içecek departmanı, konaklama işletmelerinin ikinci önemli gelir merkezidir. Dolayısıyla yiyecek–içecek gelirlerinin doğru bir biçimde izlenebilmesi ve muhasebe kayıtlarına geçirilebilmesi için bu bölümdeki bütün mali kaynaklı işlemlerin belgeye dayandırılması gerekir. Yiyecek–içecek departmanı, konaklama işletmelerinin ikinci önemli gelir merkezidir. Dolayısıyla yiyecek–içecek gelirlerinin doğru bir biçimde izlenebilmesi ve muhasebe kayıtlarına geçirilebilmesi için bu bölümdeki bütün mali kaynaklı işlemlerin belgeye dayandırılması gerekir.

14 5. Teknik Hizmetler Departmanı İle Muhasebe İlişkisi Otel işletmelerinde teknik bölüm, otelin değişik bölümlerinde kullanılmakta olan araç, gereç ve donanımları her zaman iyi bir şekilde işlevini yapacak şekilde hazır bunmasını sağlamakla görevli bölümdür. Otel işletmelerinde teknik bölüm, otelin değişik bölümlerinde kullanılmakta olan araç, gereç ve donanımları her zaman iyi bir şekilde işlevini yapacak şekilde hazır bunmasını sağlamakla görevli bölümdür.

15 6. İnsan Kaynakları İle Muhasebe Departmanı İlişkisi İnsan kaynakları departmanının sorumluluk alanlarına giren işleri yapabilmek için gerekli duyduğu araç, gereç, donanım, malzeme, personel için belirli harcamaların yapılmasına ihtiyaç duyar. İnsan kaynakları departmanının sorumluluk alanlarına giren işleri yapabilmek için gerekli duyduğu araç, gereç, donanım, malzeme, personel için belirli harcamaların yapılmasına ihtiyaç duyar. İnsan kaynakları departmanı gider merkezi olması açısından muhasebe ile ilişki içindedir. İnsan kaynakları departmanı gider merkezi olması açısından muhasebe ile ilişki içindedir.

16 7. Güvenlik Departmanı İle Muhasebe Departmanı İlişkisi Konaklama işletmelerinde güvenlik denilince konukların ve personelin can ve mal güvenliği ile işletmenin mülkünün ve maddi unsurların emniyeti anlaşılmaktadır. Konaklama işletmelerinde güvenlik denilince konukların ve personelin can ve mal güvenliği ile işletmenin mülkünün ve maddi unsurların emniyeti anlaşılmaktadır. Güvenlik departmanı ile muhasebenin ilişkisi bir gider merkezi olması nedeniyledir Güvenlik departmanı ile muhasebenin ilişkisi bir gider merkezi olması nedeniyledir

17

18 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKÜR EDERİM


"OTELLERDE MUHASEBE Şenol YAZICI. MUHASEBE BÖLÜMÜ Muhasebe bölümü otelde yürütülen faaliyetlerle ilgili hesapların kaydedilmesi, sınıflandırılması ve bunlarla." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları