Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı."— Sunum transkripti:

1 Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı

2 Neden öğrenciyi tanımalıyız… Her birey farklı
Neden öğrenciyi tanımalıyız… Her birey farklı.. Yaşantı ve ihtiyaçlar farklı…

3 Öğrenciyi neden tanımalıyız
Öğrencilerin gereksinimlerine göre etkinlik ve değerlendirme yöntemini seçmek. Olumlu deneyimler kazanmalarına ve çok yönlü gelişim göstermelerine yardımcı olmak Öğrencilerin özeliklerine göre onları yönlendirebilmek

4 Öğrenciyi tanıma ilkeleri
Öğrenciyi bütün yönleri ile tanıma Her öğrenciyi tanımak Öğrenciyi tanımada bilgilerin yenilenmesi Edinilen bilgilerin geçerli ve güvenilir olması Farklı kaynaklardan bilgi edinmek

5 Öğrencinin tanınması gereken yönleri
Aile ve çevre yaşantıları Bireyin gelişimi ve sağlık durumu Akademik özgeçmişi ve başarı durumu Genel ve özel yetenekleri İlgi alanları ve boş zaman etkinlikleri Benlik algısı, uyumu ve kişilik özellikleri Bireyin geleceğe yönelik hedefleri ve planları

6 Öğrenciye ait bilgilerden kimler yararlanır
Yöneticiler Öğretmenler Psikolojik danışmanlar Öğrenciler Veliler

7 Gelişim özellikleri ile öğrencileri tanıma
İLK ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6 YAŞ) El ve göz koordinasyonunun sağlanması Konuşmanın rahat ve anlaşılabilir hale gelmesi Kendi başına yemek yemeyi ve giyinmeyi öğrenme Cinsiyet farklılıklarının öğrenilmesi Aile bireyleri ve akranları ile sosyal ilişkilerin kurulması ÇOCUKLUK DÖNEMİNİN ÖZELLİKLERİ (7-11 YAŞ) Akranlarla olumlu ilişkiler geliştirme Cinsiyet rollerini kazanma Okuma yazma gibi temel akademik becerileri kazanma Değerler ve vicdan anlayışının gelişmesi Kişisel bağımsızlığın kazanılmaya çalışması ERGENLİK DÖNEMİNİN ÖZELLİKLERİ (12-17 YAŞ) Bedensel özelliklerin kabulü Bağımsız ve farklı olma, kendisi ile ilgili kararlar alıp uygulama Cinsiyetine uygun sosyal rolleri benimseme Yaşıtları ile olgun ilişkiler kurabilme Evlilik ve aile hayatına ilişkin düşünce planında hazırlanma Mesleki araştırma ve yönelmeye hazırlanma Değerler ve ahlak sistemi geliştirme Toplumsal sorunlarla ilgili sorumluluk almak isteme

8 SOSYAL DESTEK SİSTEMİ İLE ÖĞRENCİYİ TANIMA
SOSYAL DESTEK: Bireyin çevresinden gördüğü dürüst ve empatik tepki, gördüğü ilgi sevgi güven, saygı takdir edilme, bilgi edinme maddi yardım gibi kişisel sosyal psikolojik ve ekonomi nitelikli her türlü yardım. SOSYAL DESTEK ÇOCUĞU ÇOK YÖNLÜ ETKİLER Duygusal destek Örgüt ve bilgi desteği Sosyal ilişki desteği Maddi yardım desteği

9 Öğrenciler için en önemli sosyal destek kaynakları
Aile desteği Akran desteği Öğretmen desteği

10 Aile desteği Ailede kötü alışkanlıklar Spora teşvik Geçimsizlik
Diğer davranışlar

11 Anne baba tutumları Otoriter tutum Serbest anne baba tutumu İlgisiz ve kayıtsız anne baba tutumları Dengesiz ve kararsız anne baba tutumları Aşırı koruyucu anne baba tutumları Reddedici anne baba tutumları Mükemmeliyetçi anne baba tutumları Güven verici destekleyici anne baba tutumları

12 Akran desteği İlk çocukluk dönemi İleri çocukluk dönemi
Ergenlik dönemi

13 Öğretmen desteği Öğretmen öğrenci arasında özel bir bağ olmalı Güven
Aşağılamama Eleştirme Öğrencilerin bambaşka aile yaşantıları olabileceğini bilme

14 Anne baba çocuk ve öğretmen ilişkisi

15 Öğrenciyi tanımada tekniklerden yararlanma
Kendini anlatmaya dayalı teknikler Gözleme dayalı teknikler Standart testler Durumsal testler

16 ÖNERİLER Öğrenciyi doğru olarak tanımalıyız
Farklı ailelerden gelen bireyler farklı özelliklere sahiptir Eğitimde aile katılımının olması gerekmektedir Akran ilişkileri önemlidir. Grup etkinlikleri ve çalışmaları yapılabilir Öğrenciyi tanıma yöntemleri uygulanmalıdır


"Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları