Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OGSDE ÖĞRENCİ BAŞARISI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OGSDE ÖĞRENCİ BAŞARISI"— Sunum transkripti:

1 OGSDE ÖĞRENCİ BAŞARISI
1

2 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ 2

3 NEYLE KARŞI KARŞIYASINIZ
“Güçlü olan, yenilmeyen yalnız azimdir.” Y. Kemal Beyatlı NEYLE KARŞI KARŞIYASINIZ 3

4 BAŞARI=MUTLULUK Ö YGS Ö OGS 4

5 BAŞARIYA EKİP ÇALIŞMASI İLE ULAŞILIR
Adam parkta oturmuş, temiz hava alıyor, etrafı seyrediyor. Biraz ilerde, ellerinde kazma kürek çalışan iki kişi dikkatini çekiyor. Öndekinin elinde kazma, çukur açıyor... Arkadakinin elinde kürek, açılan çukuru dolduruyor... Bu arada elinde kazma olanı, az ilerde yeni bir çukur açıyor, arkadaki gelip çukuru dolduruyor... Bir, üç, beş... Adam, bu manzara karşısında bir süre kafa yormuş, ne yapıyorlar diye... Ama mümkünü yok, çıkaramamış. Meraktan da ölecek. Kalkmış, yanlarına gitmiş: - Yahu arkadaşlar, sabahtan beri sizi seyrediyorum. Ne yaptığınızı bir türlü anlayamadım. Neden biriniz çukur açıyor, sonra diğeriniz o çukuru kapatıyor? Adamlardan biri cevap vermiş: - Aslında biz üç kişilik bir fidan dikme ekibiyiz. Fidanı çukura koyan arkadaş bugün izinli de... 5

6 BAŞARININ YOLU BİLİNMELİDİR!
HEDEF BELİRLEME PLÂN YAPMA İYİ BİR ORTAMDAN YARARLANMA MOTİVASYONU SAĞLAMA KONSANTRASYONU SAĞLAMA VERİMLİ ÇALIŞMAYI BİLME 6

7 ‘‘HEDEFİ OLMAYAN GEMİYE HİÇBİR RÜZGAR YARDIM EDEMEZ’’
MONTAİGNE 7

8 NE İÇİN NE KADAR ÇALIŞACAKSINIZ?
1 . HEDEF BELİRLEME NE İÇİN NE KADAR ÇALIŞACAKSINIZ? BAŞARMAK AMA NEYİ? 8

9 Hedefi olmayan bir insanın durumu , kaleleri olmayan sahada futbol oynayan bir futbolcuyla aynıdır. Oyun oynama isteğiniz kalmadığı gibi , gol atmanın ve kazanmanın mutluluğunu da tadamazsınız . 9

10 Hedefi tutturmak için ilk şart , hedefi açık seçik görmenizdir
Hedefi tutturmak için ilk şart , hedefi açık seçik görmenizdir. Hedefi görmek içinse , önce hedefe sahip olmak gerekir. 10

11 Hedefler düşüncelerin netleşmesine, zamanın ve fırsatların etkili biçimde kullanılmasına yardımcı olur. 11

12 YANLIŞ BELİRLENEN HEDEF KİŞİYE ZARAR VERİR
Tecrübeli avcı, av sezonu açılınca acemi avcılardan üçünü yanına alıp ormana gitmiş. Onlara avcılığın sırlarını, inceliklerini anlatacakmış. Küçük bir deliğin yanına gelmişler. Tecrübeli avcı: “Böyle yerlerde tavşanlar bulunur. Tüfeğin namlusunun ucuyla bu delikleri karıştırın. Sonra içeriden çıkan tavşanı benim gibi avlayın.” Daha sonra küçük bir inin önüne gelmişler. Tecrübeli avcı: “Bu küçük inlerde tilkiler yaşar. Bu durumda içeriye taş atın. Tilki dışarıya çıkacaktır. Sonra onu böyle avlarsınız.” Az sonra büyükçe bir mağaranın önüne gelirler. Tecrübeli avcı: “Burada ayı gibi büyük hayvanlar barınır. Bu hayvanlar tehlikelidir. Onları tahrik etmemek gerekir. Bu durumda, mağaranın önüne yatın ve içeriden hayvanın çıkmasını bekleyin.” Bunun üzerine dört arkadaş mağaranın önünde pusuya yatarlar. Ertesi gün gazetelerde garip bir haber manşete çıkar: “Dört avcıyı tren ezdi!” Meğer tecrübeli avcı ve arkadaşları ayı ini diye bir tren tünelinin önüne yatmışlar. 12

13 2. PLÂNLI ÇALIŞMA Çalışılması gereken dersler belirlenir.
Hangi konuların çalışılacağı belirlenir. Kaynaklar belirlenir. Ne kadar çalışılacağı belirlenir. Hangi sürede çalışılacağı belirlenir.

14 PROGRAM NEDİR,NİÇİN PROGRAMLI ÇALIŞMA YAPILMALIDIR?
Belirlediğimiz amaçlara ulaşabilmemiz için günlük faaliyetlerimizi “öncelik sırasına” koymamız gerekir. TV seyretmek Arkadaşlarla buluşmak Ders çalışmak Müzik dinlemek Yemek Uyku 14

15 Plansızlık; Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe,
ve dalgınlığa neden olur. 15

16 PROGRAM YAPILIRKEN ŞU İLKELERİ GÖZÖNÜNDE BULUNDURUNUZ
Bir günde kaç saat çalışabileceğinizi belirleyin, Günün hangi saatlerinde çalışabileceğinizi belirleyin, Çalışmak için belirlediğiniz saatler , yorgun olmayacağınız ve çalışma dışında her şeye “hayır” diyebileceğiniz saatler olsun. Programı tamamladığınızda , programda değişiklik yapma ihtiyacı duyup duymadığınızı kontrol edin, Çalışmak için belirlediğiniz saatte çalışma odanızda ve masanızda olun.Çalışma isteğiniz yoksa bile lütfen masadan kalkmayın ve başka bir şeyle ilgilenmeyin 16 16

17 Çalışacağınız dersleri planlarken , okuma yolu ile öğrenilecek Tarih , Türkçe , Vatandaşlık ve İnsan Hakları gibi derslere çalışmanın başında yer vermek uygundur. Çalışmanın başında zihin yorulmadan sosyal konuların okunması faydalıdır. 17

18 Her okuma dersinden sonra bir fen dersinin çalışılması , öğrenmede kolaylık sağlar. Benzer konuların arka arkaya çalışılması zihni yorar Fen Bilgisi Matematik Yanlış Türkçe Matematik Doğru 18

19 Her gün ders çalışmak için belirli bir zaman ayırmalı ve zor öğrenilen derslere daha çok zaman verilmelidir . Çalışma zamanı yavaş yavaş artırılmalıdır . 19

20 Sürekli ders çalışmak her zaman iyi öğrenmeye yol açmaz
Sürekli ders çalışmak her zaman iyi öğrenmeye yol açmaz . Çalışmanın yanında , dinlendirici boş zaman uğraşlarına ve spora da yer vermek , bireyi uyumlu ve daha başarılı yapar . Bu nedenle ders çalışma programlarının aralarına boş zaman etkinliklerini de koymak faydalıdır. 20

21 ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR
BAŞARI ŞANS DEĞİLDİR! BAŞARILI OLMAK İÇİN ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL PEK ÇOK İNSANIN, DİĞERLERİNİN BOŞA HARCADIĞI ZAMANI KULLANARAK ÖNE GEÇTİĞİNİ GÖRDÜM. HENRY FORD 21

22 NASIL BİR ZAMANLAMA , DERS ÇALIŞIRKEN EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR
45’+5’+10’=60’ 45 dakika ders çalıştıktan sonra 5 dakika çalıştığınız konuları gözden geçirmelisiniz Her çalışma süresinden sonra da 10 dakikalık bir dinlenme arası vermelisiniz 22

23 “Gömleğin ilk düğmesi yanlış iliklenince öbürleri de gider.” Ciyorbano Brund 3. ÇALIŞMA ORTAMI Bu bölümde ders başında geçirmeyi planladığınız zamandan en iyi biçimde yararlanmayı sağlamak için çalışma odasının ve masasının organize edilmesi, çalışmayı kolaylaştıracak çevre şartları ve çalışmaya başlayamama sebepleri anlatılacaktır. 23

24 Çalışma ortamının da uygun şekilde düzenlenmesi gerekir
Çalışma ortamının da uygun şekilde düzenlenmesi gerekir . Çalışma yerinin ışığı, ısısı, gürültülü veya az gürültülü olması, çalışırken dikkatimizi ve derse olan ilgimizi etkilemektedir. 24

25 Ders çalışmak için belirli bir yer ayırmalı ve burası sadece çalışma için kullanılmalıdır . Ders çalışmak için devamlı bir yeriniz yoksa , çalışılan yerin başka çağrışımlar yapacak şekilde olmasını önlemek gerekir. Örneğin ; yemek masasında veya yattığınız odada çalışırsanız , yemek yemeyi veya uyumayı çağrıştıracak ipuçlarını ortadan kaldırmanız gerekir. 25

26 Çalışmaya başlamadan önce gerekli araç ve gereçleri hazırlayın
Çalışmaya başlamadan önce gerekli araç ve gereçleri hazırlayın . Ders başından araç ve gereçleri almak için kalktığınızda , aynı noktadan çalışmaya başlayamazsınız. Kitap defter silgi kalem v.s 26

27 DERS ÇALIŞMAYI ETKİLEYEN ORTAMIN ÖZELLİKLERİ
Ders çalışmak için oturan bir insanın “dikkatini” dağıtan sebepler ya iç ya da dış sebeplerdir. İç sebepler, hayal kurmak ve gelecekle ilgili endişelerdir. Dış sebepler, ders çalışma ortamının belirli özellikleri olması gerekir. Özellikler ise şunlardır: 27

28 SANDALYEMİZ Ders çalışırken kullandığımız sandalye veya koltuk çok rahat olmamalı. Çünkü gereğinden fazla rahatlarız, uyku getirebilir.Bu da öğrenmeyi olumsuz etkiler. Çalışmak için sandalye her zaman koltuktan daha kullanışlıdır. 28

29 ÇALIŞMA ODASINDAKİ POSTERLER
Özel zevklerimizi yansıtan duvarlara astığımız poster, afiş, resimler ders çalışırken hayallere kolayca dalmamızı sağladığı için sakıncalıdır. 29

30 DERS ÇALIŞIRKEN YAPILAN YANLIŞLIKLAR
MÜZİK DİNLEME Öğrenciler arasında yaygın bir ifade ders çalışırken müzik dinlemenin ders çalışmalarına engel olmadığını tam tersine daha da kolaylaştırdığını söylerler. GERÇEK maalesef böyle değil araştırmalar aynı anda beyin birden fazla uyarıcıya açık olabilir,ancak dikkatini ancak bir noktaya odaklayabilir. O halde insan o anda ya ders çalışıyordur yada müzik dinliyordur. 30

31 TELEVİZYON * Hem ders çalışıp hem de televizyon seyretmek mümkün değildir. * Televizyon odasına girinceye kadar veya televizyon düğmesine basıncaya kadar kontrol sizin elinizde daha sonra kontrol televizyonun eline geçer. * Bu yüzden ders çalışma esnasında televizyondan uzak durmak gerekir. * Televizyonda mutlaka izlemek istediğimiz bir program varsa günlük programımız içerisine alabiliriz. 31

32 SEÇİCİ OL DİKKATLİ OL! O SENİ DEĞİL, SEN ONU YÖNET
HER PROGRAMI SEYRETME BOŞA GEÇEN ZAMAN, SİZİN GELECEĞİNİZDİR 32

33 ZAMAN KAYBETMEMEK İÇİN
BİLGİSAYARLA OYNAMAYI BİR KENARA BIRAKIN ÇÜNKÜ ZAMAN DALTONLARA KAPTIRILMAYACAK KADAR KIYMETLİ BİR HAZİNEDİR. 33

34 TELEFON * Ders çalışma esnasında çalan telefon çok fazla zamanınızı alabilir. Bu yüzde telefon konuşma süresini kısa tutmak gerekir. * Telefon, ödev sorma amacıyla dahi açılıyorsa yine kısa tutulmalı yada boş vakitte açılmalı. 34

35 YATARAK DERS ÇALIŞMA Ders çalışmak için en uygun durum çok yumuşak olmayan bir sandalyede dik olarak oturma ve kolları bir masa veya sıraya yaslamaktır. Yatarak ders çalışmada kas gerilimi belirli düzeyin altına düştüğü için beyin uykuyu başlatma emri gönderdiğinden vücut uyumak için hormon salgılar. Böylece öğrenmenin ilk şartı UYANIK OLMA HALİ bozulmuş olur. 35

36 4. MOTİVASYON İnsan davranışının temelinde ihtiyaç vardır.Bu ihtiyaçlar insanı harekete geçiren itici güçtür. İşte bu itici güce motivasyon adı verilir.Ders çalışma isteksizliği ertelemeyi getirir.İsteksizliği yok etmek için çalışmayı ve öğrenmeyi bir ihtiyaç olarak görmek gerekir . Diyelim ki susadınız , ancak “ mutfağa gidip kim su içecek ? ” diyorsanız , su eksikliği ve su ihtiyacı yeterince ortaya çıkmamış demektir . 36

37 “Ben liseyi Anadolu Lisesi ya da Fen Lisesinde okumak istiyorum
“Ben liseyi Anadolu Lisesi ya da Fen Lisesinde okumak istiyorum . Ancak , içimden çalışmak gelmiyor.” diyen birinin davranışı ile yukarıdaki örnek arasında bir ilişki var mıdır ? Bu iki örnekte de temel problem motivasyondur . Belirlenen hedefte ihtiyaç yoksa başarı da yoktur. Konulan gerçekçi hedefler ve ilginin kuvveti motivasyonu artırır . 37

38 MOTİVASYONU BOZAN ETKENLER
İÇ ETKENLER Çalışma İsteksizliği Endişeye Kapılmak Kendine Güvenmeme Başaracağına İnanmama Umutsuzluğa Kapılma 38

39 DIŞ ETKENLER Çevre Aile Arkadaşlar 39

40 Kişinin Önündeki En Büyük Engel KENDİSİDİR
40

41 Kolay olan hiçbir şey yoktur.
Zorluğu oluşturan onu isteksizce yapmaktır. 41

42 DÜNYADA DÜZELTEBİLECEĞİNİZ İLK VE SON KİŞİ KENDİNİZSİNİZ
42

43 ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN
BAŞARISIZ OLURSUN ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARILI OLURSUN ZAFERİ DÜŞÜNÜRSEN 43

44 KÖPEKBALIĞI VE KÜÇÜK BALIK
Bilim adamları büyük cam bir akvaryumun içine bir köpekbalığı ve küçük bir balık yerleştirir ve akvaryumu ortadan ikiye cam bir bölme ile ayırırlar. Köpekbalığı karşısındaki küçük balığı yiyebilmek için saatlerce hatta günlerce uğraşır. Küçük balığa ulaşmak için her hamle yaptığında aradaki cam bölmeye çarparak durmak zorunda kalır. Bir, beş, on derken yüzlerce hamle yapar ama nafile işe yaramaz. Bu yüzlerce denemeden sonra artık pes eder ve küçük balığı yemekten vazgeçer. Bu deneyi yapan bilim adamları bir süre sonra aradaki cam bölmeyi kaldırırlar. Sonuç ilginçtir. Köpekbalığı artık küçük balığı yemek için hiçbir girişimde bulunmamaktadır. Yani PES ETMİŞTİR. Üstelik önünde hiçbir engel kalmamasına rağmen. 44

45 ÖYLEYSE; Ne olursa olsun asla pes etmeyin ve vazgeçmeyin
Aynen sular gibi...” UNUTMAYIN Mermeri delen suyun gücü değil devamlılığıdır.” 45

46 KISACA Kendi Kendinizi Motive Etmek İçin;
Yapacağınız çalışmaları ertelemeyin, Çalışmaya yöneltecek güzel sözler bulun. Kendinize engel olmayın. Kendinize zaman ayırın. Merak edin. 46

47 Dersi ve çalışmayı sevin.
Somut hedeflere kilitlenin. Mazeretlere sığınmayın. Moralinizi bozmayın. Başarısız olmaktan korkmayın. Kendinize ödül verin. Okuyun. İsteyin ve azimli olun. 47

48 BAŞARABİLMEK İÇİN ÖNELİKLE BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN 48

49 5. KONSANTRASYON Konsantrasyon, sıkılmadan zihinsel ve fiziksel enerjiyi tek bir noktada toplayabilmektir. 49

50 KONSANTRASYON ZAYIFLIĞININ NEDENLERİ:
Çalışılan ortamda ilgiyi başka yönlere çekecek objelerin olması (Televizyon, telefon, kartpostal vs.) Beden yorgunluğu Hayal kurma 50

51 Yoğun duygusal anlar ve kişisel problemler Uykusuzluk
Yapılan işlerden zihnen uzaklaşma ve onunla ilişkili diğer konulara geçme, Yoğun duygusal anlar ve kişisel problemler Uykusuzluk Gürültülü ortamlar Çalışma zamanının yanlış seçilmesi Konsantrasyona yeterli önem verilmemesi ve öğrenilmemesidir 51

52 KONSANTRASYON NASIL SAĞLANIR
Çalışmaya ve öğrenmeye niyetli olun. Kendinizi tanıyın. Konuyla ilgili olun. Blok çalışma zamanını çeşitlendirin. Daha sık özet yapın. Yoğunlaşmayı ödüllendirin. 52

53 Zihin bir şeyi yapabileceğini kestirebildiği kadar başarılı olur.
Limiti koyan zihindir. Zihin bir şeyi yapabileceğini kestirebildiği kadar başarılı olur. Yüzde 100 inandığın sürece her şeyi yapabilirsin. Arnold Schwarzenegger 53

54 6. VERİMLİ ÇALIŞMA ÖN HAZIRLIK DİNLEME OKUMA NOT TUTMA TEKRAR
TEST TEKNİĞİ 54

55 A. ÖN HAZIRLIK Gözden geçirin. Soruları cevaplayın.
İSOAT İ – İzleme (Öğrenilecek konunun tamamına önce süratle göz gezdirme) S – Sorma (Konu başlıklarını soruya çevirip bir kartonun üzerine yazmak) O– Okuma (Çıkartılan soruların cevaplarını bulmak için konunun dikkatle okunup işaretlenmesi ve işaretlenen satırların soruların altına kartona yazılması) A – Anlatma Kartonlara yazdığınız anahtar sözcüklerin rehberliğinde konunun anlatılması) T – Tekrarlama (Bu bilgilerin, kitap, defter ve çalışma kartonlarına bakmadan bellekten tekrarlanması) A. ÖN HAZIRLIK Gözden geçirin. Soruları cevaplayın. Tablo ve grafikleri inceleyin. İSOAT yöntemini kullanabilirsiniz 55

56 B. DİNLEME Ön hazırlık yapın. Dersi aksatmayın. Dersi kaynatmayın.
G.M.Usova: “İletişimin % 90’ı sözeldir. Dinlenen konunun birkaç saat sonra ancak % ’i hatırlanabilir.” B. DİNLEME Ön hazırlık yapın. Dersi aksatmayın. Dersi kaynatmayın. Soru sorun. 56

57 DİNLEMENİN TAM GERÇEKLEŞMESİ İÇİN
Ders dinlerken oturuşumuza dikkat etmeliyiz Dikkatli olmaya çalışmalıyız. Derse katılımımızı öğretmene göstermeliyiz. Öğretmenin söylediklerine odaklanmalıyız Konu ile ilgili sorularımızı ve belirteceğimiz yorumları düşünmeliyiz. Anlamadığımız sözcük ve kavramları işaretlemeli ya da not almalıyız Onları anında anlamaya ya da çıkarmaya çalışmak, dersi kaçırmamıza neden olacaktır. 57

58 Eğer öğretmen çok hızlı ya da düzeyinizin üzerinde anlatıyorsa;
a)Öğretmenden daha yavaş anlatmasını ya da tekrar etmesini isteyebiliriz. b) Defterimizde yeterince boş yer bırakıp dersten hemen sonra eksikleri yazabiliriz. c)Dersten sonra öğretmene sorularımızı sormalıyız. d)Derse girmeden ders konusunu gözden geçirmeliyiz. 58

59 C. OKUMA Hedef belirleyin. Metni gözden geçirin. Not alın.
Altını çizin. Anlaşılamayan yerleri belirleyin. 59

60 YÜKSEK SESLE OKUMANIN YÜKSEK FAYDALARI VAR
Yüksek sesle okuyun! Çevrenizdeki koşullar şayet yüksek sesle okumanıza olanak vermiyorsa, bu durumda okuduğunuzu yazın ya da özet çıkarın 60

61 sonunda, öğrenilenlerin sadece
J.Mclevish: “Dersin sonunda, öğrenilenlerin sadece % 55’i hatırlanabilir. Bir hafta sonra bu oran % 17’ye düşer.” D. NOT TUTMA Dersi aksatmayın. Önce dinleyip sonra yazmak Anlaşılamayan yerleri sorun. Kısaltmalar yapın. 61

62 NOT TUTMAK SİZE NELER KAZANDIRIR
A-Uyanıklık ve dikkat B-Aktif katılım C-Motivasyon D-Sonuçların geri bildirimidir. Genel olarak dörttür not tutma vardır 1.Okunanlardan not tutma 2.Dinlenilenlerden not tutma 3.Gözlenenlerden not tutma 4.Düşünülenlerden not tutma 62

63 DERSİ DERSTE ÖĞRENEBİLİRSİNİZ
Öğretmene konu ile ilgili soru sorun. Anlatılanları derste öğrenemediğiniz zaman dersten sonra öğretmeninizden veya bir arkadaşınızdan öğrenmeye çalışın O gün derste öğreneceğiniz konuları okuyarak gelin Dersten önce konuları okurken yanıtlanmasını isteyeceğiniz soruların neler olabileceğini düşünün.Soru-cevap şeklinde dinlemenin ve okumanın daha iyi öğrenme sağlamaktadır. Not tutun.Böylece ders boyunca uyanık kalır,dikkatinizi derse yoğunlaştırır,aktif olarak derse katılır,sonuçların geri bildirimini alırsınız.HERŞEYİ HAFIZAMIZDA TUTAMAYIZ AMA YAZILI BİLGİLER KALICIDIR. 63


"OGSDE ÖĞRENCİ BAŞARISI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları