Sunuyu indir
1
HÜCRE İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER
6.SINIF FEN BİLİMLERİ HÜCRE İLE İLGİLİ ETKİNLİKLER HAZIRLAYAN Mustafa KILIÇ FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENİ
2
SINIF : 6 ÜNİTE : VÜCUDUMUZDAKİ SİSTEMLER KONU : HÜCRE KAZANIM : Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır TEKNİK : Beyin Fırtınası ETKİNLİK-1: Hayvan Hücresi Yapalım AMAÇ : Hücreye ait bilgilerin pekiştirilmesini sağlamak UYGULAMA : (Bu etkinlik, konu işlendikten sonra uygulanır.) 1-Etkinliğe ait şekil projeksiyon ekranına yansıdığında, öğretmen veya öğrencilerden birisi bilgisayar klavyesinde ileri tuşuna dokunur. Her ileri tıklandığında öğretmen, söz isteyen farklı öğrencilerden ekrana gelen hücre kısmına ait şeklin adını seri bir biçimde söylemelerini ister. 2-Bu aşamada ise öğrencilerden sırayla, ekrana gelen hücre kısmına ait şeklin hem adını ve hem de görevini söylemeleri beklenir. 3-Öğrencilerden şekil üzerinde temel kısımları göstermeleri ve görevlerini söylemeleri istenir.
3
HAYVAN HÜCRESİ YAPALIM
HÜCRE ZARI MİTOKONDRİ SENTRİOL ÇEKİRDEK RİBOZOM KOFUL SİTOPLAZMA
4
SINIF : 6 ÜNİTE : VÜCUDUMUZDAKİ SİSTEMLER KONU : HÜCRE KAZANIM : Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır TEKNİK : Beyin Fırtınası ETKİNLİK-2: Bitki hücresi yapalım AMAÇ : Hücreye ait bilgilerin pekiştirilmesini sağlamak UYGULAMA : (Bu etkinlik, konu işlendikten sonra uygulanır.) 1-Etkinliğe ait şekil projeksiyon ekranına yansıdığında, öğretmen veya öğrencilerden birisi klavyede ileri tuşuna dokunur. Her ileri tıklandığında, ekrana gelen hücre kısmına ait şeklin adı, söz isteyen öğrencilere sorularak cevabının seri bir biçimde söylemeleri istenir. 2-Bu aşamada ise öğrencilere sırayla, ekrana gelen hücre kısmına ait şeklin hem adı ve hem de görevi sorulur. Cevabın ise seri olarak verilmesi istenir.Uygulama birkaç kez tekrar edilebilir. 3-Öğrencilerden şekil üzerinde temel kısımları göstermeleri ve görevlerini söylemeleri istenir.
5
BİTKİ HÜCRESİ YAPALIM HÜCRE DUVARI HÜCRE ZARI MİTOKONDRİ RİBOZOM
ÇEKİRDEK KOFUL SİTOPLAZMA KLOROPLAST
6
SINIF : 6 ÜNİTE : VÜCUDUMUZDAKİ SİSTEMLER KONU : HÜCRE
KAZANIM : Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır TEKNİK : Beyin Fırtınası ETKİNLİK-3: Hayvan hücresi ile bitki hücresini karşılaştıralım AMAÇ : Hücreye ait bilgilerin pekiştirilmesini sağlamak UYGULAMA : (Bu etkinlik, konu işlendikten sonra uygulanır.) Etkinliğe ait şekil projeksiyon ekranına yansıdığında, öğretmen veya öğrencilerden biri klavyede ileri tuşuna dokunur. Öğrencilerden sırayla, ekrana gelen şekil bitki hücresine ait ise “BİTKİ HÜCRESİ”, hayvan hücresine ait ise “HAYVAN HÜCERSİ”, bitki ve hayvan hücresinde ortak ise “ORTAK” demeleri istenir. Bu uygulama gerek duyulduğunda birkaç kez tekrar edilir. Ayrıca şekil tamamlandığında temel kısımların neler olduğu ve görevleri de öğrencilere sorulur.
7
1 2 9 3 4 5 6 10 7 8 HAYVAN HÜCRESİ BİTKİ HÜCRESİ
8
İZLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.