Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SOSYAL MEDYADA MAHREMİYET VE KİŞİSEL HAKLARIN YÖNETİMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SOSYAL MEDYADA MAHREMİYET VE KİŞİSEL HAKLARIN YÖNETİMİ"— Sunum transkripti:

1 SOSYAL MEDYADA MAHREMİYET VE KİŞİSEL HAKLARIN YÖNETİMİ
Rehberlik Servisi Rasathane Ortaokulu

2 SOSYAL MEDYA KAVRAMI VE MAHREMİYET
İnternette mahremiyetin mahrumiyeti Konusu önemlidir. Bunu iptal edin, bunu kullanmayın demek yerine doğru kullanım kanalları İnternette izler kolay kolay silinmez

3 SOSYAL AĞLAR İnternet kullanıcılarının birbirleriyle tanışması, irtibata geçmesi, içerik paylaşımında bulunması, tartışma ortamı oluşturması ve ortak ilgi alanlarındaki kişilerin bir araya gelebileceği gruplar oluşturulması amacıyla oluşturulan internet siteleri sosyal ağlar olarak tanımlanıyor.

4 SOSYAL MEDYA Klasik medya, tek taraflı iletişim sunan bir araçtır (Televizyon, gazete, dergi vs.) Oysa bireylerin internette birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar sosyal medyayı oluşturur. (bloglar, mikro bloglar, anlık mesajlaşma programları, sohbet siteleri, forumlar)

5 Türkiye nüfusunun yaklaşık %20’sini yaş arası gençler oluşturmaktadır. Bu da yaklaşık 15 milyon genç anlamına gelmektedir.  Gençler, bütün bir haftanın, 50 saatini sosyal medyada geçiriyor. (25 saat hafta içi, 25 saat hafta sonu). 

6 Üniversiteli gençliğin %71'i için akşam 20.00-02.00 arası,
Liselilerin %67'si için ise 16:00-0:00 arası, facebookta en çok vakit geçirdikleri zaman dilimleri.

7 MAHREMİYET Iç bilinç ya da bir kisinin en gizli gerçekliginin bilgisi.
Tüm kültürlerde mahremiyeti düzenleyici kurallar bulunmakla birlikte, mahremiyetin düzenlenme şekli ve mekanizmaları kültüre özgüdür.

8 %25 facebook kullanıcısı, sitenin gizlilik ayarlarını bilmiyor ve kullanmıyor.
%40 sosyal ağ kullanıcısının, doğum tarihi gibi kişisel bilgileri (kimlik hırsızlığı riski) herkese açık. %9 sosyal ağ kullanıcısının bilgileri, geçen yıl içinde kötü amaçla kullanılmıştır (online dolandırıcılık, kimlik hırsızlığı, taciz gibi).

9 Sophos’un yaptığı bir araştırma 2009 yılında sosyal ağlardaki kötü niyetli yazılımların ve spam'lerin yüzde 70 oranında arttığını ortaya koymuştu. Aynı araştırmaya göre Facebook kullanıcılarının %46'sının tanımadığı kişilerden gelen arkadaşlık isteklerini kabul ettiği, Yaklaşık %100'ünün e-posta adreslerini paylaştığı, %30-40'lık kesiminin aile ve arkadaşlarıyla ilgili bilgileri paylaştığı görüldü.

10 İstanbul Bilişim Suçları Amirliğinin verilerine göre; suç oranlarında bu yıl, geçen yıla nazaran %50 artmıştır. 11 ayda 1488 sanal ortam şikayeti yapılmış. Başvuruların üçte biri, facebook üzerinden çalınan kişisel bilgilerin kullanılması ile ilgili

11 SOSYAL AĞLARDA SUÇLARA BAZI ÖRNEKLER
Küçükçekmece’de bir lise 1. sınıf öğrencisi, isimli oyun sitesinde bulunan 1600 TL tutarındaki oyun karakterinin şifresinin çalındığı şikâyetinde bulundu. Şifreyi çalanın Bursa’da 29 yaşındaki bir bilgisayar programcısı olduğu tespit edildi. Şişli’de 20 yaşındaki bir üniversite öğrencisi, facebook’taki şifresinin kırıldığını, arkadaşlarıyla kendisiymiş gibi konuşulduğunu öğrendi. Olayı araştıran polis, failin şikâyetçinin eski sevgilisi olduğunu ortaya çıkardı.

12 Gaziosmanpaşa’da bir ev kadını, 12 yaşındaki kızının kandırılarak, çıplak görüntülerinin web kamerası ile kaydedildiğini öğrenir öğrenmez soluğu emniyette aldı. Yapılan çalışmayla, 34 yaşındaki eski beden eğitimi öğretmeni C.L. isimli erkek yakalandı. Failin oyun sitelerine girerek kendisini 13 yaşında kız çocuğu olarak tanıttığı ve böylece arkadaşlıklar kurduğu ortaya çıktı. Öğretmen, Kadıköy’de bir internet kafede yakalandı ve “çocuğun cinsel istismarı” suçundan tutuklandı. Eyüp’te dükkân sahibi bir kişi, 12 yaşındaki ilkokul öğrencisi kızının facebook’taki hesabının ele geçirilerek, profili üzerinden cinsel yazılar yayımlandığını, kızının küçük düşürüldüğünü söyledi. Failin küçük kızla aynı okulda okuyan bir kız öğrenci olduğu belirlendi.

13 Ulaştırma Bakanlığı İnternet Kurulu tarafından, 9-16 yaş grubu çocukların internet üzerindeki Sosyal Paylaşım Sitelerini kullanma alışkanlıklarının analiz edildiği bir çalışma yapılmıştır. Çocukların yaklaşık %70’i günde en az bir kere interneti kullanırken, %66’sı günde en az bir kere sosyal ağları kullanmakta ve burada ortalama 72 dakika zaman harcamaktadırlar. Facebook, %99’luk kullanım oranı ile en fazla kullanılan sosyal ağ durumundadır. Çocukların %50’si sosyal ağlara kaydolurken karşılaştıkları gizlilik ve kişisel bilgileri korumaya yönelik yönergeyi okumadıklarını ya da anlamadıklarını ifade etmişlerdir. Çocukların %25’i ev adreslerini, %29’u cep veya ev telefonlarını ve %51’i aile bireylerinin isimlerini arkadaşlarıyla veya herkesle paylaşmaktadırlar.

14 INTERNETTE MAHREMIYET-KİŞİSEL HAKLARIN KORUNMASI
Eğer sosyal ağ oturumunuza izinsiz erişilip, sosyal ağ bilgilerinizde değişiklik yapılmış veya bir kısım bilgiler (veriler) yok olmuşsa, Eğer sosyal ağ oturumunuza izinsiz giren kişi aynı zamanda sizin arkadaşlarınıza gönderdiğiniz veya onlardan gelen mesajlarınızı da okuduysa, Sosyal ağ hesabınızın izniniz dışında bir başkası tarafından silinmiş olması,

15 Eğer sosyal ağlara girdiğiniz bilgisayarı başkaları ile ortak kullanılıyorsanız ve bilgisayar başına oturduğunuzda bir başka kullanıcının sosyal ağ oturumu açık ise bu oturumu kapatmayıp izinsiz şekilde o oturuma devam etmeniz , Türk Ceza Kanunu gereğince suçtur ve bu suçu işleyenler altı aydan üç yıla kadar hapis cezasına çarptırılabilecektir.

16 Sosyal ağ oturumunuza izinsiz erişimi engellemede alınacak tedbirler,
Sosyal ağ sitesine  giriş yaparken “Oturumumu sürekli açık tut” seçeneğinin işaretlenmemesi, Sifrelerinizin en az altı ayda bir güvenli bir şifre ile değiştirilmesi  Kapsamlı bir anti virüs programı kullanılmasıdır. 

17 TC Kimlik Numaranızı paylaşmayın.
Kredi kartı bilgilerinizi kesinlikle paylaşmayın. Sosyal paylaşım ağlarında her şeyi herkesle paylaşmayın. Sohbet programları kullanırken dikkat edin. Tanımadığınız ve güvenmediğiniz maili açmayın Güzel bir derleme:

18 KİŞİSEL HAKLAR Bireylerin devlet ve diğer bireyler karşısındaki hak ve özgürlükleridir.

19 Amerika Birleşik Devletleri’nde hukuki kuruluşlar Facebook’u kullanarak, bu ağda hesap açmış olan bir kişinin izni veya bilgisi olmaksızın hesabına ulaşabiliyor.

20 Reuters’in yasal veri tabanları üzerinde gerçekleştirdiği bir araştırmaya göre, yaklaşık 3 yıldır 20’nin üzerinde mahkeme kararının alındığı esnada, kişilerin Facebook hesapları üzerinde mesajlar, durum bildirimleri, fotoğraf ve video bağlantıları, gönderilen arkadaşlık istekleri gibi birçok verinin takibi amacıyla izin çıkartmış bulunuyorlar. Bu izinleri talep edenler, en başta FBI ve CIA. Arama izinleri detaylı profillere ve fotoğraflara erişimi mümkün hale getiriyor. Üstelik kullanıcı en sıkı güvenlik ayarlarını belirlemiş olsa bile izin alındıktan sonra otomatikman tüm filtreler aşılıyor.

21 INTERNETTE İTİBAR YÖNETİMİ
Amerika’da yapılan bir araştırma gösteriyor ki; Amerika’daki yetişkinlerin yüzde %53′ü tanıştıkları kişiler hakkındaki bilgiyi arama motorlarından elde ediyor. Yöneticilerin yüzde 77′si arama motorlarını işe başvuranlar hakkında bilgi almak için, ilk mecra olarak kullanıyor. Bunun dışında en bilindik yöntemlerle, web sitelerinden spam amacı ile e-posta adresleri toplayan robotlardan, kredi kartı bilgilerinizi yakalamak için google hacking yöntemlerine, yapışkan mortgage satıcılarından, kredi kartı pazarlamacılarına kadar birçok kişi sizden habersiz bilgilerinize ulaşmak için internet’i kullanıyor…

22 İtibar yönetimi, şüphesiz her internet kullanıcısının hatta, bazı durumlarda interneti hiç kullanmayan kişiler için bile bir gereklilik. İnterneti hiç kullanmıyor olsanız bile, daha önce yaşanan bir olayda görüldüğü gibi, hizmet aldığınız bir kurum sizin bilgilerinizi, güvensiz bir ortamda sakladığı için kaybedebilir. Üstelik bu bilgiler önem sırasına göre isminiz, adresiniz, telefon numaranızdan kredi kartı bilgilerinize kadar gidebilir. Online İtibar Yönetimi, firmalar, şahıslar ya da markalarla ilgili arama motorlarında ve sosyal medyada çıkan olumsuz, hatalı haber ve yorumların takibinin yapılması, raporlanması, bulunabilirliğinin azaltılması ya da komple silinmesi işlemini kapsıyor. Bu sayede, firmanın, şahsın ya da markanın itibarını ve değerini sürekli kontrol etme ve koruma imkanı elde ediliyor.

23 Facebook’da Mahremiyet
Neler yapmalı? Arkadaş listelerini özelleştirmeli Paylaşımların özelleştirilmesi İnsanlarla nasıl bağlantı yöntemleri Kişisel etiketlenmelerin yönetimi Uygulamalar ve Web Siteleri Bloklu uygulamaların ve kişilerin yönetimi

24 Facebook’da Mahremiyet
Neler yapmalı? Arkadaş listelerini özelleştirmeli Paylaşımların özelleştirilmesi

25 Facebook’da Mahremiyet
Neler yapmalı? Diğer dikkat edilmesi gereken hususlar

26 Facebook’da Mahremiyet
Yaptığınız ayaları kontrol edin!

27 Twitter’da Mahremiyet
Uygulama izinleri

28 Twitter’da Mahremiyet
Public/Private Profiller Güvenli bağlantı tipi kullanma

29 Friendfeed’de Mahremiyet
Public/private profile Uygulama izinleri

30 Google +’da Mahremiyet
Temel ayarlar

31 Google +’da Mahremiyet
Çevrelerinizi düzenleyin!

32 linkedin’de Mahremiyet
Kişizel gizlilik ayarları Hesap ve 3.parti hesapların yönetimi

33 Flickr’de Mahremiyet Yeni yüklenen resim işlemleri

34 Flickr’de Mahremiyet Yeni yüklenen resim işlemleri

35 Flickr’de Mahremiyet Temel ayarlar

36 Youtube’da Mahremiyet
Youtube’da Temel ayarlar

37 BENİ DİNLEME SABRINI GÖSTERDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM


"SOSYAL MEDYADA MAHREMİYET VE KİŞİSEL HAKLARIN YÖNETİMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları