Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanSelim Meric Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli – Kişiye Özel Üretim – Zengin İçerik – E-Tedarik Sistemi – E-Reklam – E-Pazar Araştırması – E-Müşteri İlişkileri – E-İletişim
2
İşletmeler açısından üstünlükleri – Pazarlama Bütçesinden Tasarruf – Zaman tasarrufu – Fırsat eşitliği – Zengin bilgi – Karşılıklı etkileşim – Uluslararasılaşma Müşteriler açısından üstünlükleri – Kontrol edilebilir satın alma süreci – Kolaylık
3
Elektronik pazarlamanın zayıf yanları – Daha fazla rakip – Daha yüksek başarısızlık ihtimali – Dağıtılan bilgi üzerindeki denetim eksikliği – Özel hayata saldırı – Katılımda gecikme
4
Elektronik pazarlama yöntemleri – Banner gibi internet reklamları – Arama motorları – Web siteleri – Bağlılık, referans ve üyelik programları – E-Posta – Bloglar
5
Elektronik posta ile pazarlamanın avantajları – yanıt vermek çok daha kolaydır. – hedef müşteri kitlesiyle birebir ilişkiyi sağlar. – daha düşük maliyetlidir.
6
İnternette pazarlama karması – Ürün: daha çeşitli ürünler veya hizmetler üretme – Fiyat: Farklı fiyatlandırmalar yapılabilir – Tutundurma: zaman ve mekan bağımsız reklam – Dağıtım: aracıların azalması – Satış: zaman ve mekan bağımsız satış
7
Internette pazarlama ilkeleri: – Marka bilinci ve bağlılığı: Müşterilerden müşterilere ulaşma – Doğrudan satış geliştirme: hemen şimdi alın kazanın – Pazar eğitimi: yemek tarifleri sunarak tencere satma – Ürün gösterimi: demo müzik, yazılım, ürün videoları – Basın-halkla ilişkiler: memnun müşteri görüşleri yayma – Ürün geliştirme: müşteri beklentileri, demografik veriler – Servis-destek: satış sonrası müşteri ilişkileri
8
Sitelere karşı müşterinin ilgisini canlı tutmak için; – Ana sayfada favori ürünleri öne çıkarmak. – Müşterilere detaylı arama opsiyonları ile aradıklarına hızlı ulaşmalarını sağlamak. – Özel günlerde indirimler ve promosyonlar vermek. Örneğin; Anneler Günü v.b. – Hatırlatma veya özel günlerim gibi kullanıcıyı siteye tekrar getirmek – Yarışmalar düzenleyerek üye olunması konusunda kullanıcıları teşvik etmek. – Hedefli e-posta ile kullanıcıları yeniliklerden, kampanyalardan haberdar etmek. – Anketler düzenleyerek kullanıcıların ihtiyaç ve isteklerini tespit etmek. – Interaktif özellikler ile alışverişi heyecanlı ve eğlenceli hale getirmek. – Kullanıcıları bir topluluk haline getirip bir şeylerin parçası oldukları hissi. – Siteyi güncel tutarak ziyaretçilerin ilgilerini kaybetmemelerini sağlamak.
9
Viral pazarlama
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.