Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GİRİŞ Etkili ve verimli bir ulaşım sistemi (bu sistemin daha belirgin parçalarından sadece birkaçı olan trenler, otomobiller ve uçaklar) olmadan turizm.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GİRİŞ Etkili ve verimli bir ulaşım sistemi (bu sistemin daha belirgin parçalarından sadece birkaçı olan trenler, otomobiller ve uçaklar) olmadan turizm."— Sunum transkripti:

1

2

3 GİRİŞ Etkili ve verimli bir ulaşım sistemi (bu sistemin daha belirgin parçalarından sadece birkaçı olan trenler, otomobiller ve uçaklar) olmadan turizm endüstrisinin sona ereceğini düşünmemiş olabiliriz.

4 GİRİŞ Tüm bu taşıma türlerinin seyahat edenler ve turistik ürün ve hizmet sağlayıcılar açısından öneminin canlı ispatı olarak 11 Eylül 2001’deki terörist saldırılarını takiben Amerika’daki hava yolu taşımacılık sisteminin kapatılması ve 2010’da İzlanda’daki volkanik dağın patlamasından dolayı Avrupa seyahatlerinin yapılamaması sonucunda turizm sisteminin her bölümünün olumsuz etkilenmesini gösterebiliriz.

5 GİRİŞ Uçak, tren ve otomobillere ek olarak seçilebilecek pek çok ulaşım çeşidi vardır. Bu sistemin bileşenleri rahatlıkla sınıflandırılabilir ve iki geniş kategoriye ayrılabilir:  Yüzey (kara ve deniz) ulaşımı  Hava ulaşımı

6

7 Business Idea Sharing And Discussion Your Logo GİRİŞ Şekil 6.1’de ulaşımın sık sık çoklu taşımacılık (intermodal) olarak gerçekleştiği ve seyahat edenlerin farklı ulaşım türlerini hedefledikleri yerlere varmak için kullandıkları gösterilmiştir. Sistem nasıl gelişmiştir ve bugün işlevi nasıldır?

8 YÜZEY ULAŞIMI  Dalgalarda Dolaşmak

9 YÜZEY ULAŞIMI  Demir Yoluyla Seyahat

10 OTOBAN VE TALİ YOLLARDA SEYAHAT  Otobüsler  Otomobiller

11 ÖNEMLİ TAŞIMA BAĞLANTILARI Alana özel taşıma sistemini oluşturan bileşenlerden sonuncusu; metro, tramvay, şehir içi otobüsler, deniz taksileri ve hafif raylı sistemler gibi araçları içermektedir.

12 ÖNEMLİ TAŞIMA BAĞLANTILARI Bu taşıma şekillerinin her biri genel taşımacılık sistemi açısından önemli olmasına rağmen turizm tanımı içerisine girmemeleri ve insanları sadece günlük hayatta iş yerleri, okullar gibi birimlere taşıdıkları için bu kitapta incelemeleri yapılmamıştır.

13 GÖKYÜZÜ BOYUNCA SEYAHAT 1936’da kurulan Hava Taşımacılığı Birliği (ATA), turizm sektörünün hava yolları kolu üzerinde söz hakkına sahiptir, güvenlik ve hizmet meselelerinin tartışılması için zemin hazırlar, ayrıca teknolojik gelişmelerin havaalanlarına entegrasyonuyla ilgilenir.

14 GÖKYÜZÜ BOYUNCA SEYAHAT Dünyanın önde gelen uluslararası havaalanlarıyla ilgilenen IATA ise 1919’da kurulmuş ve 1945’te yeniden düzenlenmiştir. Bu birliğin amacı, uluslararası güzergâhları ve uluslararası sınırları bir arada kullanarak yolcuların ve yüklerinin taşınmasını sağlamaktır.

15 GÖKYÜZÜ BOYUNCA SEYAHAT

16 Özet Turizm endüstrisinin yaşam kaynağı; kara, deniz ve hava yolu taşımacılığıdır. Deniz taşımacılığı, yolcuları uzun mesafelere hızlı bir şekilde ulaştırabilen ilk taşıma türüdür ancak zaman içerisinde diğer ulaşım türleri de mesafe ve zaman gereksinimlerini yerine getirecek şekilde geliştirilmiştir.

17 Özet Coğrafi koşullara, bölgesel ulaşım politikalarına ve devlet desteğine bağlı olarak ülkeler içerisinde ulaşım alternatiflerinin dağılımı değişkenlik göstermektedir.

18 Özet Günümüz taşımacılığı, seyahat edenlere dalgalar arasında, raylar üzerinde, kara yolları üzerinde ve gökyüzü boyunca seyahat imkânı sunar. Hangi ulaşım türünü seçecekleri ise gidecekleri istikamete, yolculuk için ayırdıkları bütçeye ve istedikleri seyahat esnekliğine bağlıdır.

19 Özet Bir zamanlar Atlantik boyunca seyahat etmenin birinci yolu olarak tercih edilen deniz ulaşımına rağbet, jet hava hizmetlerinin gelişmesiyle azalmıştır. Ancak araba vapuru (feribot) gibi alternatif deniz taşımacılığı araçları, yolcuları taşımasının yanında otobüs ve otomobil gibi araçların da taşınabilmesini sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu sebeple hâlâ dünyanın birçok yerinde önemini sürdürmektedirler.

20 Özet Kara taşımacılığı ise temel olarak raylı sistemlere, otomobillere ve tur otobüslerine dayanmaktadır. İlk olarak Avrupa ülkelerinde kullanıma açılan demir yolu hizmetlerinin verimliliği zamanla arttırılmıştır ve günümüzde hâlen yolcuların taleplerini karşılayacak seviyededir.

21 Özet Yurt içi ve uluslararası seyahatlerin dünya çapındaki artışının altında yatan temel etmenin hava taşımacılığı olduğu birçok çalışmayla ispatlanmıştır. Hava taşımacılığı üzerindeki bazı politik düzenlemelerin kaldırılmasıyla ülkeler arasındaki seyahat engelleri azalmış ve önde gelen hava yolu firmaları yolcu sayılarını sürekli arttırarak birbirleriyle rekabet içerisine girmişlerdir.

22 Özet Turizm sektöründeki diğer kurumlar gibi hava yolu firmaları da kârlılık ve yüksek hizmet kalitesi elde edebilmek için ileri pazarlama ve yönetim tekniklerinden faydalanma mecburiyeti altındadır.

23


"GİRİŞ Etkili ve verimli bir ulaşım sistemi (bu sistemin daha belirgin parçalarından sadece birkaçı olan trenler, otomobiller ve uçaklar) olmadan turizm." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları