Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanCanan Güvenç Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9
3
EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır. 10-11 yaşına kadar ekonomik sorunları soyut olarak muhakeme etmeye hazır olmasalar bile, ekonomi ile ilgili bir olayla karşı karşıya kaldıklarında ilgi gösterirler.
4
EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Ekonomi okuryazarlıktan yoksunluk yaygın olduğu için, ekonomi ile ilgili kavramları tanıtmayla erken başlamak daha önemlidir.
5
EKONOMİ KAVRAMLARININ GELİŞİMİ
7
TEMEL KAVRAMLAR Öğretmenler çocukların ekonomi kavramlarına olan farkındalığını ve bizzat yaşadıkları tecrübeleri kullanarak, önemli olan ekonomi ilkelerini çocuklara tanıtabilirler.
8
KITLIK VE KARAR VERME İstekler ve İhtiyaçlar Her küçük çocuğun istek ve ihtiyaçları vardır. İstek ve ihtiyaçlarını nasıl bir birinden ayıracağını ve zaman, ürün ve hizmetleri nasıl değerlendireceğini öğrenmek çocukların kıtlık kavramını geliştirmelerine ve ekonomik karar verme aşamalarını oluşturmalarına yardımcı olabilir.
9
KITLIK VE KARAR VERME Karar Verme Akıllıca kararlar verme yeteneği, kıtlık çalışmalarının bütünleyici bir parçasıdır. İnsanlar istedikleri her şeye hatta bazen ihtiyaç duydukları şeylere bile sahip olamazlar. İnsanlar neye ihtiyaçları olduğunu ve neyi istedikleri arasında karar vermek zorundalardır.
10
ÜRETİM VE TÜKETİM Üretim kavramı, kıtlık kavramına yakındır. Üretimin işlevi tüketicilerin sınırsız isteklerini karşılamaya çalışmaktır. Demokratik bir toplumda, bireyler tükettikleri ürün ve servisleri reklam ve talepler aracılıyla seçmektedirler.
11
ÜRETİM VE TÜKETİM Tüketici/Müşteri Çocuklar yürümeden ve konuşmadan önce bile; ürünleri tüketir, hizmetlerden yararlanır ve istek ile ihtiyaçlarını ifade edebilirler. Büyüdükçe, ne alacaklarını seçmeye başlarlar. Üstelik seçenekleri değerlendirir ve bir müşteri olarak sorumluluklarına ve sahip olduğu haklara uygun davranarak paralarıyla alabilecekleri en iyi şeyi seçerler.
12
ÜRETİM VE TÜKETİM Tüketici/Müşteri
13
ÜRETİM VE TÜKETİM Tüketici Hizmetleri Bazı çocuklar, ailelerinin ve diğer insanların ödediği vergilerle desteklenen hizmetleri araştırabilir. Öğrencilere; “Okulun giderlerini kim ödüyor?”, “Öğretmenlere ödeme yapılır mı?”, “Bu para nereden geliyor?”, “Eğer okul binası, öğretmen, materyal ve kaynaklar için ödeme yapmasaydı ne olurdu?” şeklinde sorular sorabilirsiniz.
14
ÜRETİM VE TÜKETİM Tüketici Hizmetleri
15
ÜRETİM VE TÜKETİM Ürünlerin Üretimi, Dağıtımı ve Hizmetlerin Yerine Getirilmesi Çocuklar üretim kavramını; ev ve okulda yaptıkları işleri veya ebeveynlerinin yaptığı işleri anlayarak geliştirmeye başlayabilirler.
16
ÜRETİM VE TÜKETİM Ürünlerin Üretimi, Dağıtımı ve Hizmetlerin Yerine Getirilmesi
17
MESLEK VE KARİYERLER Herkes, bir amaç doğrultusunda yaşamlarına yön veren ve kendileri ve toplum için önemli olan, yararlı olabilecekleri bir kariyer ister. Herhangi bir kariyeri olmayan insanlar; amaçsız, kaprisli ve başkalarını rahatsız edecek durumdadırlar.
18
MESLEK VE KARİYERLER Okullar, her çocuğun toplum için yararlı bir birey olması gerektiğini fark ederek, anaokulu ve ilkokulda kariyer odaklı eğitime başlamışlardır.
19
MESLEK VE KARİYERLER Meslekler Çocuklar yetişkinlerin evde, okulda ve toplumda ne yaptıklarıyla ilgilenirler. Günlük yaşamlarında çok farklı mesleklere tanık olurlar. Bu yüzden, sık sık “Büyüdüğümde … olmak istiyorum.” derler.
20
MESLEK VE KARİYERLER Meslekler Meslek ile ilgili çalışmalar, çocukların mesleklerin çeşitliliği ve şartlarını öğrenmelerine yardımcı olur.
21
MESLEK VE KARİYERLER Davranışlar ve Değerler Kendine Yönelik İşe Yönelik Cinsiyet Rollerine Yönelik
22
MESLEK VE KARİYERLER Temel Beceriler Çocukların gelecekte başarılı olmaları için, bazı temel becerilere sahip olması gerekir. Bu beceriler; temel matematik, okuma, karar verme ve bilgisayar kullanma becerisi gibi zor beceriler olabildiği gibi grup olarak çalışma, etkili yazılı ve sözlü sunum yapma gibi kolay beceriler de olabilir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.