Sunuyu indir
1
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
2
Bu bölüm, otel, lokanta, yemek fabrikası, fastfood, pastane vb
Bu bölüm, otel, lokanta, yemek fabrikası, fastfood, pastane vb. yerlerde yiyecek ve içeceklerin satın alınması, hazırlanması ve sunulması aşamalarında görev alacak ya da görevli üniteleri bilgilendirerek ve yönlendirerek hizmetin zamanında ve kaliteli olarak yerine getirilmesini sağlayacak elemanlar yetiştirir.
3
ALANIN AMACI Yiyecek-içecek hizmetleri alanı altında yer alan mutfak dalı ile aşçı, pastacılık dalı ile pastacı, servis dalı ile servis elemanı, bar dalı ile barmen-barmaid, hosteslik dalı host-hostes meslek elemanlarının yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.
4
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ DAL PROGRAMLARI
1. Mutfak 2. Servis
5
İSTİHDAM ALANLARI 1. Konaklama işletmelerinin yiyecek içecek ünitelerinde, 2. Pastanelerde, 3. Kurum mutfaklarında, 4. Kafeterya, bar ve restoranlarda, 5. Yemek fabrikalarında, 6. Ulaşım araçlarının yiyecek içecek ünitelerinde, 7. Fuar/kongre, otobüs/tren, hava yollarının yer hizmetleri ve uçaklarda vb. yerlerde çalışabilirler.
6
Eğitim ve Kariyer İmkanları
Servis, mesleki eğitimini tamamlamış olanlar; Meslek yüksekokullarının (2 yıllık ön lisans); 1. Ağırlama Hizmetleri 2. Aşçılık 3. İkram Hizmetleri 4. Turizm ve Konaklama İşletmeciliği 5. Turizm ve Seyahat Hizmetleri Bölümlerine sınavsız geçiş hakkına sahiptir.
7
Ayrıca meslek liselerinden başarılı olarak mezun olan adaylar YGS’de yeterli puanı aldıkları takdirde; 1. Gastronomi(Yüksekokul) 2. Konaklama İşletmeciliği (Yüksekokul) 3. Konaklama ve Turizm İşletmeciliği (Yüksekokul) 4. Seyahat İşletmeciliği(Yüksekokul) 5. Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği (Yüksekokul) 6. Turist Rehberliği(Yüksekokul) 7. Turizm İşletmeciliği(Yüksekokul) 8. Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik (Yüksekokul) 9. Turizm ve Otel İşletmeciliği (Yüksekokul) 10. Turizm ve Otelcilik(Yüksekokul) 11. Yiyecek İçecek İşletmeciliği (Yüksekokul) Lisans programlarında eğitimlerine devam edebilirler.
8
MESLEK ELEMANINDA BULUNMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
Uzun süre ayakta çalışabilecek kadar sağlıklı Mesleği yapmak için engeli olmayan İş disiplinine sahip Mesleği ile ilgili etik ilkelere bağlı Güler yüzlü, saygılı, kibar, dışa dönük İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, insanların istek ve duygularını anlayabilen, ikna etme yeteneğine sahip, sabırlı Görgü ve protokol kurallarını bilen Etkili ve güzel konuşan,dikkatli, düzenli Mesleki eğitim almış olması gereklidir.
9
KONAKLAMA VE SEYAHAT HİZMETLERİ
10
ALANIN TANIMI Konaklama ve seyahat hizmetleri alanı altında yer alan ön büro elemanı Rezervasyon elemanı Öğretim verilen alandır.
11
ALANIN AMACI Konaklama ve seyahat hizmetleri alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
12
Konaklama ve Seyahat Hizmetleri Alanı Çerçeve Öğretim Programı’nda;
1.Ön büro 2.Rezervasyon dalları yer almaktadır
13
KONAKLAMA VE SEYAHAT HİZMETLERİ ALANI
DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI
14
1.ÖN BÜRO Tanımı: Ön büro elemanının sahip olduğu; konaklama
tesisleri, konukların karşılanması, konuk ihtiyaçları ve kayıtları ile ilgili mesleki yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Ön büro elemanı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
15
4. REZERVASYON Tanımı: Rezervasyon elemanının sahip olduğu transfer,
yer ayırtma, konaklama işletmeleri ve rezervasyon ile ilgili yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Rezervasyon elemanının gerektirdiği, transfer ve tur listelerini hazırlama, yer ayırtma ve rezervasyon iĢlerini yapma yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiĢtirmek amaçlanmaktadır
16
İSTİHDAM ALANLARI Konaklama ve seyahat hizmetleri alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; 1. Konaklama işletmelerinde (kamu ve özel), 2. Seyahat acentelerinde, 3. Danışma ve temizlik şirketleri vb. yerlerde çalışabilir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.