Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM"— Sunum transkripti:

1 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

2 Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans gösterdiği uzmanlar tarafından belirlenen çocuk/öğrencilerdir Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

3 ÖZEL YETENEĞİ MEYDANA GETİREN DÖRT TEMEL ÖZELLİK
MOTİVASYON YARATICILIK YETENEK Ortalamanın üstünde yetenek düzeyi Yüksek düzeyde görev sorumluluğu Yüksek düzeyde yaratıcılık Yüksek düzeyde motivasyondur ÖZEL YETENEK Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

4 Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Toplumu Oluşturan Bireylerin; %95’inin normal zeka, %3’ünün normal zekanın altı, % 2’sinin yetenekli olduğu kabul edilmektedir. Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

5 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK DEVLETİN 3 TEMEL GÖREVİ
Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukları arayıp,tarayarak bulmak, Bulunan üstün zekalı ve üstün Yetenekli çocukların, özel eğitim önlemleriyle en iyi biçimde gelişmelerini sağlamak Bu grubun kısa sürede hayata atılmalarını sağlayarak verimli biçimde topluma katkıda bulunmalarını gerçekleştirmektir. Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

6 Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Neden Özel Eğitim Özellikle ilköğretim ve bir dereceye kadar ortaöğretim programları öncelikle çoğunluğun bulunduğu orta ve orta çevresinde yetenekleri bulunan çocukların gereksinmelerine göre düzenlenmiştir. Bu durum, üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukların yeteneklerinin tümünü kullanmadan başarılı olmalarını sağlamaktadır. Bunun sonucu, öğrenci programa ilgisiz kalmakta, edindikleri Bilgi düzeyi, zihinsel düzeyine uygun olarak olabileceğin çok gerisine düşmektedir. Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

7 ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
Gelişimin tüm alanlarında yaşıtlarının ilerisindedirler. Bebeklikte olağanüstü hareketlilik gösterirler. Erken yürür, erken konuşur, okumayı erken yaşta öğrenirler. Aşırı duyarlı sinir sistemine sahiptirler. Duyu organları keskindir. Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

8 ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
Kendilerinden büyük çocuklarla karmaşık oyun oynama eğilimindedirler. Karşısındakilerin düşüncelerini, duygularını ve isteklerini kestirebilme yeteneğine sahiptirler. Yeni ve değişik durumlara kolay ve çabuk uyum sağlarlar. Grup içinde lider olma eğilimindedirler Espri yetenekleri gelişmiştir.. Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

9 ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
Bağımsız olma özellikleri gösterirler. Yüksek amaç ve ideallere sahiptirler. Aşırı duygusal olabilirler. Mükemmeliyetçidirler. Özgüvenleri yüksektir. Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

10 PARLAK ÇOCUK ve ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUK
DEHB Li ÇOCUK ve ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUK ARASINDAKİ ÖNEMLİ AYRIM Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

11 Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
PARLAK ÇOCUK İlgilidir Çok Çalışır İyi Ezberler Üst Grubu Oluşturur. ÖZEL YETENEKLİ Aşırı Meraklıdır Çalışmaz Görünürken Başarılıdır İyi Tahmincidir Grubun Ötesindedir Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

12 Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
DEHB İstemli dikkat ve davranış denetimini gerçekleştiremezler Beyindeki ve merkezi sinir sistemindeki anormallikler nedeniyle ÖZEL YETENEKLİ İlgilendikleri zaman dikkatlerini yoğunlaştırabilirler Aşırı duyarlı sinir sistemine sahip olmaları nedeniyle Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

13 BİLSEM E ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ
Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

14 ÖĞRENCİ YÖNLENDİRMEDE BİLİNMESİ GEREKENLER
Öğrenciler sınıf öğretmenleri tarafından genel zihinsel , resim ve müzik yeteneği alanlarında aday gösterileceklerdir. Öğrenciler en fazla iki yetenek alanından aday gösterilebilirler. Öğretmen sınıf mevcudunun yaklaşık %20 sini yönlendirmeye dikkat etmelidir. Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

15 YÖNLENDİRME SÜRECİNDE BİLİNMESİ GEREKENLER
İl Tanılama Sınav Komisyonu Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetlerinden sorumlu milli eğitim müdür yardımcısı/şube müdürü başkanlığında; Bilim ve sanat merkezi müdürü Rehberlik ve araştırma merkezi müdürleri olmak üzere en az 3 en fazla 7 üyeden oluşturulur. Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

16 10.12.2015 de http://www.meb.gov.tr
ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ Sınıf öğretmenleri aday gösterdikleri her öğrenci için e-okul sistemi üzerinden Kasım 2015 tarihleri arasında «Gözlem Formu» nu dolduracaktır 1.ve 2. sınıf düzeyinde aday gösterilen ve gözlem formu doldurulan öğrenci listesinin açıklanması de 3. ve 4. sınıf düzeyinde aday gösterilen ve gözlem formu doldurulan öğrenci listesi tarihinde de Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

17 1. Ve 2. sınıf öğrencilerinin Grup Tarama randevusunun verilmesi
ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ 1. Ve 2. sınıf öğrencilerinin Grup Tarama randevusunun verilmesi 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin İl Tanılama Komisyonu koordinesinde grup taramasına alınması Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

18 1.Ve 2. sınıf düzeyindeki öğrencilerin grup tarama sınav sonuçları
3. Ve 4. sınıf düzeyinde aday olan öğrencilerin fotoğraflı sınav giriş belgelerinin internet ortamından yayımlanması ve okul müdürlüklerince onaylanıp veliye teslimi 3. Ve 4. sınıf düzeyinde öğrencilerin grup tarama sınavının yapılması Saat 10.00 Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

19 3. Ve 4. sınıf düzeyindeki öğrencilerin grup tarama sınavı sonuçları
3. Ve 4.sınıf düzeyinde öğrencilerin grup tarama sınavı soru ve cevap anahtarı 3. Ve 4. sınıf düzeyindeki öğrencilerin grup tarama sınavı sonuçları 3.Ve 4. sınıf düzeyinde aday gösterilen öğrencilerin bireysel değerlendirmeye alınacakların randevularının verilmesi 3. Ve 4. sınıf düzeyindeki öğrencilerin grup taramasında yeterli performansı gösteren öğrencilerin yetenek alanlarına göre bireysel değerlendirmeye alınması Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

20 ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ
1. ve 2. sınıf düzeyinde yeterli performansı gösteren öğrencilerden bireysel değerlendirmeye alınacakların randevuları 1.ve 2. sınıf düzeyinde yeterli performansı gösteren öğrencilerin yetenek alanlarına göre bireysel değerlendirmeye alınmaları 3. ve 4. sınıf düzeyinde öğrencilerden bireysel değerlendirmeye alınacakların randevuları Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

21 ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ
3. Ve 4. sınıf düzeyinde grup taramasında yeterli performans gösteren öğrencilerin yetenek alanlarına göre bireysel değerlendirmeye alınması 1,2,3, ve 4. sınıf düzeyinde yetenek alanlarına göre yapılan bireysel değerlendirme sonuçları Genel Müdürlüğe istenen şekilde bildirilmesi Bireysel inceleme sonucu BİLSEM e yerleşme hakkı kazanan öğrenciler de Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi

22 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları