Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAydin Sevim Değiştirilmiş 8 yıl önce
2
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son olarak ise pazarlama fonksiyonudur.
3
Bu nedenle, tüm modern işletmeler diğer fonksiyonlarında olduğu gibi pazarlama biriminin iyi bir şekilde planlanmasından, örgütlemesinden, koordinasyonundan, yöneltilmesinden ve denetiminden sorumludurlar.
4
Balıkesir ilinde faaliyet gösteren otel işletmelerinin pazarlama sorunları ve pazarlama uygulamaları araştırılmıştır. Anket çalışması ile elde edilen araştırma bulgularına göre otel işletmelerinin en önemli pazarlama sorunları:
5
teknolojik gelişmelere ayak uydurma güçlüğü talep yetersizliği müşterilerin tatmin edilme zorluğu aldatıcı ve yanıltıcı reklamlar yoğun rekabet bilgili ve yetenekli satış elemanlarına sahip olamama
6
Tüketici tercihlerindeki hızlı değişim Yeni satış yöntemlerine çabuk ayak uyduramama Etkili çalışan bir bilgi sistemine sahip olamama Pazarlama departmanının olmaması Pazarlama faaliyetlerinin işletmenin mali yükünü arttırması
7
Yeni ürün geliştirme güçlüğü Rakiplerin fiyat anlaşmaları Dağıtıcıların pazardaki hakimiyeti (tekelleşmesi) Ürün farklılaştırma zorlukları Yüksek dağıtım komisyonları Ağırlıklı olarak uğraşılan pazarlama konuları:, Ürün,hizmet,fiyatlandırma,dağıtım,reklam Promosyon,satış
8
İşletmelerde son teknolojiyi verimli bir şekilde kullanmak Talebi yükseğe çıkarmak için çalışmalar Müşterilerin beklentilerini karşılayabilme İşletme hakkında yapılan reklamların gerçekçiliği Nitelikli eleman çalıştırma
10
HAKAN NECATİ FIRAT G121310034 CEREN KAYA G121310080 MURAT TOPRAK G121310075
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.