Sunuyu indir
1
İZİNLİ PAZARLAMA
2
İzinli Pazarlamanın Amacı
İzinli pazarlamanın temel amacı özellikle reklam kirliliğinin oluşturduğu pazarlama kataraktı ile mücadele etmektir. Günümüzde şirketler artık dergi, gazete, radyo, televizyon gibi klasik mecralarda kullandıkları kullanıcıların takip ettiği içeriği ”yarıda kesme”* yöntemi ile yetinemezler”.
3
(Adından da anlaşılacağı gibi, yarıda kesme müşterilerinizin sizden mesaj almak isteyip istemediğini umursamadan yapılan bir pazarlamadır...) Markalar arasındaki rekabet ve mecra sayısı arttıkça firmalar müşterilerine ulaşmak için daha fazla çaba sarf ediyorlar.
4
Mesajlarını mümkün olduğu kadar fazla insana ulaştırmaları gerekiyor.
Bunu yapmaya devam ederlerse eninde sonunda birinin ürünlerini alacağını düşünüyorlar. Fakat günümüzün tüketicileri çok fazla pazarlama mesajı bombardımanına maruz kalıyor.
5
“Yabancıları dostlara,dostları da müşteriye dönüştürmek”
Sadık müşteri Kadrolu müşteri
6
AGRESİF PAZARLAMA MI TACİZKAR PAZARLAMA MI
Antalya'nın Alanya ilçesi şehirler arası otogarında yolcusuyla tartışan ve çığırtkanlık yapan bir firmanın bilet satış bürosuna 3 günlük kapatma ve para cezası verildi. Alanya Belediyesi Zabıt Müdürlüğü, otogarda bulunan büroya ilk kez kapama cezası verirken, diğer bilet satış bürolarında paniğe neden oldu. Yine Alanya belediyesi çığırtkanlık yaptığını belirlediği 130 işyerine kapatma cezası vermiştir.
7
Gerçek müşteri odaklılıkta
Müşterileri tanımlama, Müşterileri farklılaştırma, Müşteriler ile etkileşime girme, Ürün ve hizmeti müşterinin ihtiyacına uygun hale getirme söz konusudur.
8
GELENEKSEL YOL? Tüketiciyle diyalog kurmak şirketlerin eski zamanlarda,Yani üretim,dağıtım ve reklamcılık bugünkü kadar gelişmiş değilken,başvurduğu bir yoldu.O zamanlar,satış çok daha kibar ve tüketicinin istekli katılımına dayanırdı. Tüketiciler pazarlama sürecine tekrar dahil edilmelidir. Etkileşim,bir şirketin kısır döngüyü kırmasını sağlar. Güvenli yol,rakipsiz rekabet yolları araştırmak Alışverişlerin karakteristiği
9
İzin Oluşturma Satmak ama neyi? Mecra Frekans İzin Güven
10
Frekans odaklı pazarlamanın sorunları
Tacizkar pazarlamanın da en etkili silahlarından birisi olan frekans tek başına yeterli etkinliğe sahip değildir.Bunun nedenleri: İnsanlar reklamları çok önemsemediğinden,yeteri kadar frekans desteği verilemeyen reklamlar hiç görülmez. Bir tüketicinin dikkatini çekmek için pek çok GEREKSİZ şey söyleyip göstermekten,asıl hikayeye yer kalmamaktadır. Tüketiciler veri bombardımanı altında olduklarından,genellikle yeni kavramlar ya yanlış anlaşılmakta ya da önemsenmemektedir. Henüz geri dönüş vermemiş tüketicinin üstüne gitmek yerine hep yeni birilerine ulaşmak hedeflendiğinden,frekans çok maliyetli olmaktadır. Aynı reklamları yayınlayıp durmak çok sıkıcıdır.
11
İNTERNET YOLUYLA İZİN ÜRETME
Web site tasarımı Kolay kullanılabilir Hızlı çalışmalı Tamamen iletişime dönük olmalı Müşteri ilişkiyi yönettiğini düşünmeli İnternet reklamı Esnek İnteraktif Ekonomik Ölçülebilir Bireysel
12
İnternet iletişimi Artık pul masrafı yok.
Eskisinden yüz kat daha hızlı test yapabilirsiniz. Geri dönüş oranları on beş kat yüksek Hem normal pazarlarda hem de internette aynı pazarlama yaklaşımını kullanabilirsiniz. Frekans maliyeti sıfırdır. Baskı maliyeti yoktur.
13
İnternet yoluyla izin almanın aşamalar
SPAM izin değildir. İzin bir an değil bir süreçtir Şirketler,müşteri adayına gönüllü olması için ödül önermelidir. Tüketicinin ilgi göstermesi durumunda,şirket tüketiciye bir program çerçevesinde eğitim vermelidir. İzni sürekli kılacak yöntemler bulunmalıdır.
14
TANIM Tüketicilerin anket, üyelik bilgileri yoluyla kendi izinleri doğrultusunda vermiş oldukları kişisel bilgilerinin kullanılarak ilgi alanları ve ihtiyaçlarına yönelik yapılan pazarlama çalışmalarının tümünü kapsamaktadır.
15
İnsanların huzurlarını bozmaz, rahatlarını kaçırmaz ve zamanlarını almaz
İnsanların ilgilerini çekmenin en iyi yolunun onlara saygı göstermekten geçtiğini öngörür Tüketiciler ürününüze ilgi gösterirse, onlara bir daha ulaşmak için izinlerini ister
17
MOBİL PAZARLAMADA İZİN
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.