Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEce Şipal Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir
2
.Yüksek gelir arzusu.Sorumluluk alma.Toplumsal statü.Saygınlık.Güç elde etme
3
Ki ş inin yetenek ve ilgilerindeki de ğ i ş meler ile i ş ortamındaki de ğ i ş meler ve de ğ erlendirmelere göre de ğ i ş en kariyerlerdir
4
Meslek seçimi için iki temel veriye ihtiyaç vardır. 1.Ki ş ilik özellikleri 2.Mesleklere ili ş kin bilgiler
5
Sosyal geçmi ş Ki ş ilik geli ş imi De ğ er geli ş imi Bireysel beklentiler İ lgi Yetenek Cinsiyet
6
Aile Ailenin sosyo-ekonomik yapısı Aile çevresi Anne-babanın e ğ itim düzeyi Alınan e ğ itim
7
Karakter Mizaç (Huy) Yetenek faktörleri Kurallara uyma Bireysel beklentiler Örgütsel etkinlik,ba ğ lılık
8
Aile Ö ğ retmenler Toplumsal etkiler
9
Ba ş arılı olmak Meslekte bir yer edinme beklentisi Ödül Ekonomik gelir
10
İş doyumu İş ten ho ş lanma
11
Birey yetenekleri ölçüsünde kariyer tercihi yapmalı
12
Biyolojik özellikler Duygusal özellikler
13
İş in özelli ğ i Kısa süreli yapılabilen meslekler(spor v.b.) Mesle ğ in basamak olarak kullanılması Di ğ er bir mesle ğ e geçmek için sürdürmek Mesleki sistemde de ğ i ş meler Mesleklerde meydana gelen de ğ i ş imler
14
Örgüt ihtiyaçlarını sa ğ lamak Deneyim ve e ğ itime sahip bireyleri sa ğ lamak Bireylere rehberlik etmek ve cesaret vermek
15
Bireylerin ihtiyaç duyacakları nitelik ve becerileri geli ş tirmelerine yardımcı olmak Örgüt amaçları ile personel beklentilerini bütünle ş tirmek. Yeni kariyer yolları geli ş tirmek Kariyer durgunlu ğ u gösteren çalı ş anları yeniden güdülemek Çalı ş anlara kariyerleri ve geli ş imleri için fırsat tanımak
16
E ş it istihdam fırsatı; kariyer geli ş tirme programı çalı ş anlara ilerleme fırsatı sa ğ lar. İş ya ş amında kalite; çalı ş anlar i ş memnuniyeti ve daha çok kariyer fırsatı beklentisi içindedir. Yetenekli personel rekabeti sa ğ lama; profesyoneller kariyerlerini destekleyen ve kariyer geli ş tirme programları bulunan kurumları tercih ederler. Eskimeden sakınma; teknolojide hızlı de ğ i ş meler, ekonomik ini ş ve çıkı ş lar, tüketici taleplerindeki de ğ i ş meler bilgi ve beceride eskimeye neden olur. Personel kaybetmeme; kariyer geli ş tirme programları, çalı ş anın örgütten ayrılmasını engelleyebilir. Personelden yararlanmayı geli ş tirme; çalı ş anlar kendilerine uygun, sevdikleri bir i ş te çalı ş tıklarında performansları daha yüksek olmaktadır.
17
Ki ş isel gereksinimleri, yetenekleri ve ilgileri de ğ erlendirme Ki ş isel ba ş arımı de ğ erlendirme, Geli ş mekte etkinliklerini planlama
18
Örgütün kariyer planlarına ve amaçlarına uygun olmalı, Tepe yöneticiler sürekli destek vermeli, Yöneticiler sürece olumlu bakmalı, Yöneticiler sonuçları objektif olarak de ğ erlendirmelidir.
19
Kısa vadeli performans; (Burada ve ş imdi ilkesi benimsenir) Uzun vadeli planlama; bürokratik ve mekanik örgüt tiplerinde yaygındır. Uzun vadeli esneklik; uzun vadeli bir kariyer planlama-stratejik planlamaya dayalı, örgütlerde izlenen bir yakla ş ım.
20
Örgütsel Kariyer Yönetim Süreci Bireysel Kariyer Yönetimi Süreci
21
İş gören ihtiyaçlarını tatmin etmek kariyer hedeflerine ula ş maları için gerekenleri planlama stratejileri saptama ve bunları uygulama sürecidir.
22
Bireysel vizyonu belirleme Kariyer yönetim politikalarına uygun davranı ş sergileme İş ili ş kilerini yönlendirme Bireysel kariyer yönetiminde güncel olan bir uygulama Networking uygulamasıdır.
23
Kariyer planlama, bireysel kariyer amaçlarının ve bu amaçları ba ş armada gerekli ko ş ulların belirlenmesi sürecidir. Kariyer planlama, bireyin bilgi, beceri ve yeteneklerinin geli ş tirilmesi ve motivasyonunun arttırılarak, kariyerinde ilerlemesinin planlanmasıdır.
24
Kariyer düzeyine ula ş abilmek için, hedeflerin belirlenmesi sürecidir. Kariyer hedeflerinin belirlenmi ş olması, i ş olanaklarının de ğ erlendirilmesini sa ğ lar. Ki ş isel geli ş imde bireye yön verir. Ki ş i güçlü ve zayıf yönlerini, ilgi ve de ğ erlerini bilmelidir.
25
Kariyer düzeyine ula ş abilmek için belirlenen hedeflere yönelik planların olu ş turulması sürecidir. E ğ itim, kurs, seminerlere katılma, yeni i ş imkanlarına ba ş vurmayı kapsar. Yetenek ve deneyimler hesaba katılmalıdır. Planların uygulanması, i ş zenginle ş tirme, i ş rotasyonu, geçici i ş transferleri içerebilir.
26
Kariyer seçimi, bu seçime uyum sa ğ lama ve bu yolla çalı ş anın yeterlilik ve kendine saygı ihtiyaçlarının giderilmesini sa ğ layan bilinçli etkinlikler sürecidir. Örgütlerin ellerindeki de ğ erli elemanları korumasının bir yoludur.
27
Analiz a ş aması Tasarım a ş aması Geli ş tirme a ş aması De ğ erlendirme a ş aması
28
Analiz a ş aması Örgütsel ve bireysel hedeflerin belirlenmesi
29
Tasarım a ş aması Takım, yönetici ve çalı ş anların ihtiyaç duydu ğ u e ğ itimin belirlenmesi
30
Geli ş tirme a ş aması Amaç ve yeteneklerin belirlenerek, strateji ve planların saptanması
31
De ğ erlendirme a ş aması Hazırlanan planların uygulamaya konulması ve sorunların giderilmeye çalı ş ılması
32
KAR İ YER VE KAR İ YER KAVRAMI NED İ R? KAR İ YER SEÇM İ N İ ETK İ LEYEN UNSURLAR NELERD İ R? KAR İ YER YÖNET İ M İ NDE GÖRÜLÜCEK OLUMLU VE OLUMUZLUKLAR NED İ R?
33
EMRE ÖNCÜLOKUR
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.