Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBulut Peker Değiştirilmiş 8 yıl önce
3
ÜRÜN Otomotiv Koyuncu Şirketler Grubu bünyesinde yer alan Koyuncu Fiat satış ve servis hizmeti sunmaktadır.
4
MEVCUT KULLANICILAR Motorlu taşıt sayısının 16 milyonu aştığı Türkiye’de her 5 kişiden 1’ine bir araç düşerken Konya en çok taşıt olan 6. ildir. Konya araç sayısı ; 522.578 (4 kişiden 1’i) Konya’da en çok satan otomobil markası Fiat. Ürünümüzü kaç kişi kullanıyor?
5
Fiat Kullanıcı Profili -Ortalama geliri olan - Aile sahibi (İç hacim faktörü) - Aracında lüksü ve tasarrufu arayan - Orta yaş aralığı - Ticari araçlarda bagaj ve kullanım fonksiyonunu gözeten kimseler. Ürünümüzü kimler kullanıyor?
6
SATINALMA ÇEVRİMİ Otomobil satın alımında dört farklı davranış göze çarpıyor: -İnsanlar kullandıkları üründe problem yaşama, ürünün sınırlarına ulaşamama, memnun olmama, yeni bir vizyon belirleme gibi nedenlerle başka bir ürüne yönelim gösterebiliyor (12-18 ay) -Seçenekleri araştırma ve yeni ürün arayışına girme eğilimi ortalama 6 ay sonrasında görülüyor -Otomobilin yakıt türü ve performansına göre öğrenme süreci sonrasında yeni ürün arayışına girme 2-3 yıl arasında gerçekleşiyor. -Yeni ürün öğrenme, beceri kazanma ve eski olanı değiştirme isteği 3-5 yıl arasında gerçekleşiyor Ürününümüz ne sıklıkta kullanılıyor?
7
MEVSİMSELLİK İlkbahar ve sonbahar aylarında yılın diğer aylarına göre gözle görülür artış söz konusudur. Ayrıca ramazan aylarında Konya’da araç satışında düşüş yaşanmaktadır Ürünümüz yılın hangi zamanları satılıyor/satılmıyor?
8
COĞRAFİ ÖZELLİKLER Bestseller listesinin ikincisi 11 şehir ile Fiat. Fiat’ın en çok satın alındığı iller listesinde Bursa, İzmir, Denizli, Kocaeli, Konya gibi önemli pazarlar yer alıyor. Konya’nın ağır kış şartlarından dolayı yaşanabilecek olası problemleri minimuma indirerek ve var olan problemleri güçlü satış sonrası hizmet ile çözebiliyor olması Fiat’ın tercih listesinde ilk sırayı almasında neden olan etmenlerden biridir. Nerede satıyoruz?
9
Yaratıcı Gereklilik Koyuncu Fiat; 2013 yılının Kasım ayına kadar yapılan satış sonuçlarında pazar lideri oldu. Pazarı ve Satışlarımı genişleterek liderliğini korumayı hedefliyor.
10
Uygun Fiyat Yakıt Performansı Güvenlik Prestij Konfor Güç İnsanlar arabalardan ne isterler?
11
Vurgu Yapılabilecek Noktalar; Güç: Tek bir devirde art arda 5 yakıt püskürtmesi yapabilen Multijet enjektör aracın gücüne güç katmakta. Uygun Fiyat: Fiat periyodik olarak aylık ve dönemsel indirim ve ödeme kolaylığı bağlamında çalışmalarını sürekli taze tutan markadır. Güvenlik: Fiat arabalarının genelinde sürücü ve yolcu hava yastıkları ve teknolojik fren sistemleri mevcuttur. Konfor: Fiat marka arabalarının iç tasarımı geniş hacim ve fonksiyonelliği gözeterek tasarlanmıştır.
12
Esas Konu; Yakıt performansı Fiat, geçmişten bugüne daima kompakt, pratik ve ekonomik otomobiller üretir. Fiat marka arabanızla ailenizle birlikte gezintinizin sınırlarını zorlar ve daha çok vakit geçirirsiniz. Fiat ticari marka otomobiller ticari mal taşıma işlerinizde size kolaylık sağlar. ‘’Yani Fiatla az yakıt harcar çok yol kat edersiniz.’’ Yaratıcı işler bağlamında bu cümle bir paradikma görevini üstlenerek çıkarım noktamızı oluşturacaktır.
14
MARKA SEGMENTİ A Segmenti; (Basic, Mini, Minicar, Şehir arabası) -Fiat 500 / 500C / 500L / Panda B Segmenti; (Small olarak adlandırılır.) -Punto C Segmenti; (Alt orta sınıf küçük aile arabası) -Bravo D Segmenti; (Büyük aile arabası) -Linea ve Linea Clasic E Segmenti; (Execute Car olarak adlandırılan üst sınıf otomobillerdir) -Freemont LCV; (Light Commercial Vehicle –hafif ticari araç-) -Fiorino / Doblo MCV; (Medium Commercial Vehicle –orta ticari araç-) -Pratico / Ducato
15
REKABETİN SATIŞLARI Ulusal pazarda en çok satılan 6 model şu şekildedir; 1- Fiat Linea 27,718 adet 2- Opel Astra 21,884 adet 3- Renault Symbol 19,824 adet 4- Renault Fluence 19,261 adet 5- Volkswagen Polo 16,362 adet 6- Ford Fiesta 15,066 adet Kaynak: top10lar.com Türkiye’de 63 ilde en çok satan otomobil markası Ford. Konya’da ise ilk sırayı alan Fiat Konya’da olduğu gibi ülke genelinde Ford ve Fiat’ı VW, Renault, markaları zorlamaktadır.
16
Garanti & İadeler Araç garanti uygulamasında otomobil ve hafif ticari araçların yasal garantisini takip eden 3 yıl ya da 150.000 km akü ve tekerlek lastikleri haricindeki diğer tüm mekanik aksamı garanti belgesinde sayılan şartlar dahilinde üretim hatalarına karşı garanti altındadır. Kasko; Fiat marka araçlar için özel olarak hazırlanan Fiat Kasko Poliçesi, her türlü riske karşı aracın uğrayacağı zararları güvence altına alır.
17
Vizyon & Misyon Müşteri ihtiyaç ve beklentilerine yönelik en uygun otomotiv ürün ve hizmetini sunarak Konya ve Karaman bölgelerinde marka lideri olmak ve bu hedefi kaliteden ödün vermeden her yıl gerçekleştirmek, Fiat otomobil grubunu Konya ve çevresinde en iyi şekilde temsil etmektir.
18
Bize Yardımcı Olabileceğiniz Konular
19
1) Konya Fiat merkezden ne kadar bağımsız davranabilir? 2) Kurumsal ögeler dışında creative'e yönelik bizim hareket alanımız? (hareket alanı serbestliği) 3)Sigorta, periyodik bakımlar açısından sunduğunuz müşteri kolaylıkları var mıdır? Varsa neler? 4) Fiat olmazsa ne olurdu? Fiat hangi ihtiyaçları karşılar? 5) Aynı segmente araç üreticilerinden farklı olarak artılarınız neler?
20
Şirketle ilgili; sayısal olarak -Son 3 yılın penetrasyonu? -Bu güne kadar iletişim çalışmalarında kullanılan mecralar nelerdi? Soyutla git somutla destekle felsefesi bizim için uygun mudur?
21
Yaratıcı İşlere Başlarken Yaratıcı Gereklilik
22
Amaç – Problem Nedir? Problem Fiat’ın eskiden kalma Tofaş algısı. Amaç Var olan bu algıyı, Fiat’ın üstün ve sınıfında güçlü olan ürünleriyle değiştirmek.
23
Söylemek istediğimiz en önemli vurgu ne? Fiat değişiyor, Sınıfının en büyük aracını üretiyor Farklılaşıyor ve büyüyor.
24
Kime Hitap Ediyoruz? Hem iş adamı hem de aile babası rolünü benimsemiş, gösterişe ve prestije önem veren insanlara hitap ediyoruz.
25
Nasıl Söylemeliyiz? Ürünün en belirgin özelliklerini çekici kılarak vurgulamalı ve ciddi olmalıyız. -Büyüklük -Farklılık -Yenilik -Liderlik
26
Tasarımın tarzı nasıl olmalı? Koyuncu kurumsal algısını destekleyici şekilde ciddi olmalı. Ürünün özelliklerine çağrışım uyandırmalı. Güven hissettirmeli.
27
ong Hangi Mecrayı Kullanacağız? TV Açıkhava (Billboard) Radyo Yaratıcı Mecralar Yeni Kongre Merkezi Real Kule Site Kent Plaza Ve İş Merkezleri otoparkları
28
Yaratıcı Çalışmalar için başka ne bilgi verebiliriz? Fiat’ın Tofaş ortaklığıyla oluşan algısını liderliğe oynaması ve en büyüklüğüyle değiştirmeye çalışacağız. Freemont’un büyüklüğüyle Koyuncu’nun liderliğini sentezleyici mesaj ve görseller kullanılıp desteklenecek. Büyüklüğe vurgu yapan metaforlar kullanılacak. Fiat artık sınıfındaki Pazar liderlerine meydan okuyor. Yeni büyükle tanışın.
29
Radyo Reklam Metni Taslağı Tüm ailenizi sığdıracak bir eviniz olmayabilir. Ya da sizi çok prestijli gösterecek bir işiniz. Hatta herkesin ilgisini üzerinize çekecek yetenekleriniz de. Ama bir Fiat Freemont’unuz olsun. Çünkü; Gösteriş te büyüklük te budur. Yeni büyük Koyuncu Showroom’unda sizi bekliyor.
30
Açıkhava Billboard Reklam Taslağı
31
Güçlü görünüşü ve azametiyle ormanın kralı olmayı hak eder. Aslanın yelesi hayvanı olduğundan daha da güçlü ve gösterişli hale getirir. Aslan kükrediği zaman ormanda hayat durur, herkes susar ve kralı dinler. Aslan bozkır bölgede yaşar. Neden Aslan?
32
Teşekkürler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.