Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Hafta 12 – İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Uygulamaları
2
ERP Yazılımları
3
SAP «Systems Analysis and Program Development» yani kısaca SAP merkezi Almanya’da bulunan Avrupa’nın en büyük dünyanın 3. büyük yazılım şirketidir. 1973 – SAP R/1 1979 – SAP R/2 (Mainframe) 1992 – SAP R/3 (Client-Server Mimarisi) R Real Time 3 3 unsurlu çalışma (Veritabanı, uygulama sunucusu ve istemci)
4
SAP R/3 Modülleri BPC - Bütçeleme (Business Planing and Consolidation)
SRM - Satınalma - (Supplier Relationship Management) HR - İnsan Kaynakları (Human Resources) CS - Müşteri Servisi (Customer Service) PM - Bakım ve Onarım (Plant Maintenance) WM - Depo Yönetimi (Warehouse Management) QM - Kalite Yönetimi (Quality Management) SD - Satış ve Dağıtım (Sales and Distribution) MM - Malzeme Yönetimi (Materials Management) PP - Üretim Planlama (Production Planning) TR - Nakit Yönetimi (Treasury) CO - Maliyet Muhasebesi ve Kontrol (Controlling) FI - Mali Muhasebe (Financial Accounting)
5
SAP R/3 ERP Sistemi İçin İK Yeri
6
SAP R/3 HCM Alt Sistemleri
Personel Yönetimi Personel İdaresi İşe Yerleştirme Zaman Yönetimi Bordro Yönetimi Personel Gelişimi Organizasyon Yönetimi Nitelik Yönetimi Kariyer Planlama Personel Masrafları Planlaması Performans Yönetimi
7
SAP R/3 İK Entegrasyonu
8
Organizasyon Yönetimi ve Planlama
Organizasyon yönetimi aracılığıyla, organizasyonun geçmişteki, yürürlükteki ve gelecekteki görünümünü elde edebilirsiniz Bu bilgiyle, gelecekteki personel gereksinimlerini ve değişimleri ayarlayabilir ve değiştirebilirsiniz. Bugün Yarın
9
Organizasyon Yönetimi ve Planlama
Organizasyon birimleri ile işletmedeki farklı birimler tanımlanır Çok sayıda organizasyon birimi, ilgili bağlantılarıyla birlikte bir Organizasyon planı oluşturur Genel Müdürlük İnsan Kaynakları Satış İK Gelişimi Personel Yurtiçi Yurtdışı Operasyon Örnekler: İşlev alanlarına göre Coğrafi bölgelere göre Faaliyet proseslerine göre
10
Organizasyon Yönetimi ve Planlama
İşler, çalışanlar tarafından yürütülen görevlerin genel olarak sınıflandırılmış biçimleridir Pozisyonlar, işletmedeki münferit çalışan tayinlerini gösterir. Pozisyonlar, kişiler tarafından temsil edilir Sekreter Bölüm şefi Satınalma sorumlusu İş: Departman şefi Pozisyon: Personel departman şefi Satış ve dağıtım Satınalma
11
Organizasyon Yönetimi ve Planlama
12
Organizasyon Yönetimi ve Planlama
13
Başvuru Yönetimi ve İşe Alma
Profil karşılaştırması Başvuru Yönetimi Boş pozisyon İş ilanı Listeler İstatistikler Raporlamalar Başvuru girişi Veri devralımı İlan dışı aday Başvuru verileri yönetimi Aday ana verileri Başvuran seçimi Çalışan ana verileri Aday havuzu
14
Başvuru Yönetimi ve İşe Alma
15
Başvuru Yönetimi ve İşe Alma
16
Personel Gelişimi Yeterlilik Yönetimi Nitelik Kataloğu İş İngilizcesi
Business English İş İngilizcesi French Fransızca Knowledge of C ++- C ++ Bilgisi Language skills Yabancı Dil Niteliği Programming languages Programlama Dilleri İngilizce Technical Teknik C of ABAP ABAP Nitelikler Nitelik Grubu Catalog Katalog
17
Personel Gelişimi Nitelik Skalaları ve Alternatif Nitelikler Katalog
Catalog Yabancı Dil Language Programlama Programming Niteliği Sürücü Belgesi skills Dilleri languages Yabancı Dil Skalası Language scale Evet Yes/No scale / Hayır Skalası Puan Skalası Points scale Fransızca French İngilizce English Sürücü Belgesi Driver’s license Knowledg C Bilgisi ABAP Bilgisi (trucks) of C of ABAP Teknik İş İngilizcesi Business Technical İngilizce English
18
Personel Gelişimi Gereksinimler
Bir iş, pozisyon ya da işyerinin gereksinimlerini karşılamak için çalışandan talep edilen mesleki bilgi ve deneyim listesi Nitelikler Bir iş, pozisyon, görev ya da işyerinin gereksinimlerini karşılamak için çalışanın sahip olduğu mesleki bilgi
19
Profil karşılaştırması
Personel Gelişimi Profil Karşılaştırma Profil karşılaştırması Nitelikler Almanca İngilizce Fransızca C C++ ABAP 200 400 Profiller Nitelik İş: Departman şefi Dr. James Bond
20
Personel Gelişimi Kariyer planlaması ile, işletmedeki bir çalışan için uygun pozisyonun bulunması hedeflenir. Yedekleme planlaması ile, işletmedeki bir pozisyon için uygun bir yedeğin bulunması hedeflenir. ? ?
21
Personel Gelişimi Kariyer ve Organizasyonel Yedekleme
Kariyer Modelleme Potansiyel Belirleme Eğitim ihtiyacının belirlenmesi ve tanımlanması Eğitim planlaması Eğitim ve Toplantı Yönetimi entegrasyonu Grafiksel gösterim
22
Eğitim ve Toplantı Yönetimi
İngilizce II Ders 1 Maliyetler Tatiller Kaynaklar Planlama Uygulama Kayıt Değerlendirme
23
Eğitim ve Toplantı Yönetimi
Kaynak rezervasyonu Kullanılabilir kaynaklar Gerekli kaynaklar Kaynaklar Katılım Eğitim/toplantı Planlama Yaratma Kesin kayıt İptal Sonraki işlemler Kayıt İptal Önkayıt Yeniden kayıt Değişiklik
24
Eğitim ve Toplantı Yönetimi
Çevre oluşturma Şirket harici toplantıları oluşturma Şirket içindeki toplantıları organize etme Kaynak Yönetimi Masraf Yeri Tayini / İç Masraf Yeri Ön kayıt, kayıt ve kayıt iptal işlemleri Mektup ve rapor gönderme Bilgi sistemine işleme
25
Eğitim ve Toplantı Yönetimi
Katılımcı Kayıt İşlemlerine Bakış Eğitim ve Toplantı Verileri Eğitim ve Top. Tipi Eğitim-Toplantı Dönemi Lisan Katılımcı Kaydı Bireysel Katılım Grup Katılımı Eğitim ve Toplantı Seçim ve Rezervasyonu Ücret Masraf Tayini İç Masraf Yeri Fatura Rezervasyon Önceliklerinin Tespiti Normal Kayıt Zorunlu Kayıt Bekleme Listesi
26
Eğitim ve Toplantı Yönetimi
Katılımcı Oluşturma Katılımcı Tipleri Bireysel Katılım Organizasyonel Birim : Organizasyonel Birim Oluştur. (Organizasyon Yönetimi) Şirket Dışı Personel : İsim Adres İsim Formatı (Eğitim ve Toplantı) Başvuran : Başvuru İşlemleri İlk Veri Girişi (İşe Alma) İletişim Kurulacak Kişi : İletişim Kurulacak Kişi yi Oluştur.(Satış ve Dağıtım) Personel İşlemleri İşe Alma (Personel Yönetimi) Kullanıcı : (Sistem Yönetimi) Şirket : Ticari Ünvanı Adresi (Eğitim ve Toplantı Yönetimi) Grup Katılımı Müşteri: Müşteri Oluşturma (SD)
27
Eğitim ve Toplantı Yönetimi
Eğitim ve Toplantı Yönetiminin Entegrasyonu Eğitim ve Toplantı Yönetimi Zaman Yönetimi Organizasyonel Yönetim Personel İdaresi Personel Gelişimi Satış ve Dağıtım Maliyet Muhasebesi Malzeme Yönetimi
28
Personel İdaresi Birey Çalışma Saatleri Aile Adres/ personel veriler
Banka Bilgileri Adres/ personel veriler Vergi Çalışma Saatleri Org. atama Birey BANK
29
Personel İdaresi Ana Veriler Verilerin tarihsel bazda izlenebilmesi
Geleceğe ait kayıtlar girilerek iş yükünün dağıtılması Kontrol Kapsamlı yetki sistemi Şirkete özel ihtiyaçların eklenebilmesi Ülke bordro mevzuatının gereksinimlerinin eklenmesi Menü tanımları İşlem dizileri
30
Personel İdaresi
31
Personel İdaresi
32
Personel İdaresi
33
Zaman Yönetimi Neg. zaman takibi Karma ve Özel Formlar
Vekalet Neg. zaman takibi Tatil Hastalık Fazla Mesai Karma ve Özel Formlar Zaman Değerlendirme Bordro Zaman Çizelgeleri Positiv-Erfassung Onaylı Devamlılık baş...bitiş Pos. zaman takibi
34
Zaman Yönetimi 1 2 3 4 Çalışan grupları Üretim İdare Prog- ramlar
“3 vardiya” “3 vardiya” “3 vardiya” Esnek zaman Ge E G 1 2 3 4 5 - 6 7 E G Ge 1 2 3 4 5 - 6 7 G Ge E 1 2 3 4 5 - 6 7 Es 1 2 3 4 5 - 6 7 Hafta 1 2 3 4 Es= Esnek zaman E= saatleri arası G= saatleri arası Ge= saatleri arası - = Boş
35
Zaman Yönetimi
36
Zaman Yönetimi
37
Maliyet Planlaması Masrafların Planlanması ve Tahmini
Masraf yerine göre veya organizasyon birimine göre Yüzde veya mutlak Personel planlama masraflarının entegrasyonu Personel ve Organizasyon Değişikliklerin simülasyon Planlama versiyonlarının karşılaştırılması Fiili / Hedeflenen Araştırmalar trendler
38
Bordro Muhasebesi Ödeme Brüt Kesintiler Net Form Ücret br.43000000
Temel Ücret 12 9 6 3 11 1 7 5 8 4 2 10 Fazla Mesai İkramiye Ek Yardımlar Borçlar Vergiler
39
Bordro Muhasebesi Deneme Çalışması Bordro Hesaplaması
C CE Bordro Hesaplaması Deneme Çalışması Banka Transferleri Gelir Vergisi Muhasebeye Transfer SSK - TTF Sonraki İşlemler
40
Bordro Muhasebesi
41
Bordro Muhasebesi
42
Kaynaklar http://goo.gl/pjw2x8 http://goo.gl/GykTPM
Slaytlarından adapte edilmiştir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.