Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTolga Üzümcü Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ
2
Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE FAKTÖRLERİ
3
MAKRO ÇEVRE ELEMANLARI 1.Demografik çevre: Yaş, evlilik-çocuk durumu, cinsiyet.. 2.Ekonomik çevre: faiz oranları, maaş düzeyleri, gelirin elde ediliş dönemleri, borçlanma ve taksit olanakları 3.Siyasal çevre: ülkeler arası siyasi ilişkiler, yasalar 4.Sosyokültürel çevre: toplumun değer yargısı, gelenek- görenek, inanç, moda, 5.Teknolojik çevre: internet, faks, telefon, işletmelerin kullandığı otomasyonlar 6.Ulaştırma alt yapısı: yol alt yapısı ve ulaşım aracı 7.Doğal çevre: deniz, iklim, bitki örtüsü, güneşli gün sayısı ( Konya, Antalya, Muğla, Mersin ve Şanlıurfa)
4
SEKTÖR ÇEVRESİ ELEMANLARı 1.Tedarik kaynakları: 2.Tur operatörleri: 3.Seyahat acentaları: 4.Turizme bğımlı işletmeler: 5.Turizm bölgesi yönetimi: 6.Finansal kuruluşlar: 7.Paydaşlar:
5
1.Rakipler: 2.Ortaklar: 3.Müşteriler: 4.İşgörenler: 5.Sendikalar: FAALİYET ÇEVRESİ ELEMANLARI
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.