Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)"— Sunum transkripti:

1 EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)

2 ÖD öğretmenin DERSİ PLANLAMASI, öğretimin gerçekleşmesi için ÖĞRENCİLERİ YÖNLENDİRMESİ ve REHBERLİK ETMESİ ETKİNLİKLERİ olarak açıklanabilir. ÖĞRENME öğrencinin ÖĞRETME öğretmenin yapacağı etkinliklerdir. Eğitim/öğretme durumlarında bu nedenle İÇ ve DIŞ KOŞULLAR önemlidir. (s.381, Fotokopi ders notları)

3 Öğrenme yaşantılarının PLANLANMASINDA ve UYGULANMASINDA öğretmene düşen görevler:
PLANLAMADA Öğretim planını yapma Öğrenme yaşantılarını düzenleme Fiziki çevreyi düzenleme İçeriği, öğretimin hedeflerine ve öğrencilerin ilgi düzeylerine göre düzenleme Öğretme-öğrenme, strateji, yöntem-teknikleri seçme Ders araç-gereçlerini sağlama Süreyi düzenleme

4 UYGULAMA: Öğretmenin dersi nasıl işleyeceği ile ilgilidir ki bu da üç AŞAMADA incelenir:(s.386, fotokopi; s Doğanay) GİRİŞ ETKİNLİKLERİ Öğrencilerin dikkatini çekme Öğrencileri öğrenmeye hazırlama(güdüleme) Hedeften haberdar etme Önkoşul bilgileri hatırlatma Gözden geçirme

5 GELİŞTİRME Çeşitli strateji, yöntem ve teknikler kullanarak dersi sunma Soru-cevap etkinliğinden yararlanma Örnekler verme Öğrencilerin derse katılımını sağlama Pekiştireç verme İpuçlarından yararlanma Dönüt-düzeltme etkinliğinden yararlanma Araç- gereç ve materyal kullanma

6 SONUÇ ETKİNLİKLERİ Özet ve tekrar Değerlendirme soruları Bir sonraki konunun açıklanması

7 Adı geçen ETKİNLİKLER ayrıca ETKİLİ ÖĞRETİMİN GENEL İLKELERİ olarak da anılır. Yani kısaca:
dikkat çekme, güdüleme, amaçlardan haberdar etme, ön bilgilerin uyarılması, öğretim strateji yöntem ve tekniklerinin etkili kullanılması, uygulama yapma, dönüt verme ve başarının değerlendirilmesi genel İLKELERDİR.


"EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları