Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanErol Özdemir Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Ticari Kararlarda Piyasa Emisyonu ve Kredi-Risk Yönetiminin Önemi
Mehmet Nuri ALPTEKİN Kredi İstihbarat Direktörü BSH Ev Aletleri Sanayi ve Ticaret A.Ş 13/10/2015
2
BSH Grubu Hakkında Dünya’nın 3. Büyük Beyaz Eşya Üreticisi
Avrupa’da Beyaz Eşya’da 1 Numaralı Marka 11,4 milyar Euro satış 14 marka çalışan 50 ülkede 80 şirket Avrupa, Amerika, Latin Amerika ve Asya’da 43 fabrika Yıllık AR-GE harcaması 326 milyon Euro, yaklaşık AR-GE çalışanı • Toronto New Bern • Seoul Chuzhou Irvine • • Nanjing LaFollette Casablanca • Tel Aviv • Wuxi • Dubai Hongkong • • Taipeh • Dschidda • Mumbai • Bangkok • Kuala Lumpur • Singapur Lima • Jakarta Fabrikalar: • Johannesburg Buenos Aires • Melbourne • Auckland • *2014 rakamları
3
Türkiye Pazarında Piyasa Emisyonu’nun Önemi
Dar anlamda emisyon, Merkez Bankasının piyasaya sürdüğü toplam kağıt para (para, senet, tahvil) miktarı, emisyon hacmini ifade eder; Piyasa Emisyonu 600 Milyar TL Dar Anlamda Emisyon 100 Milyar TL Türkçe karşılığı "ihraç demek olan emisyon kelimesi yabancı dillerde "çıkarmak, yaymak, tedavüle çıkarmak" anlamında kullanılır. . Altın ve döviz karşılığı emisyon: 2. Reeskont karşılığı emisyon: 3. Hazineye açılan krediler karşılığı emisyon: TC Merkez Bankası, 1970 tarih, 1211 sayılı kanuna göre, emisyon ve kredi hacmini ekonomik ihtiyaca uygun şekilde düzenlemekle görevlidir.
4
Piyasa Emisyonu ve Kredi – Risk Yönetimi
Bilanço Üzerindeki Etkisi II. Satış Hedeflerine Etkisi III. Karlılığa Etkisi IV. Nakit Akışına Etkisi V. Yasal Takip Tahsilatına Etkisi VI. İş Ortaklarının Seçimindeki Etkisi
5
(I) Bilanço Üzerindeki Etkisi
DÖNEN VARLIKLAR Hazır Değerler Menkul Kıymetler Ticari Alacaklar Stoklar DURAN VARLIKLAR Mali Duran Varlıklar Maddi Duran Varlıklar Maddi Olmayan Duran Varlıklar KISA VADELİ YABANCI KAYNAKLAR UZUN VADELİ YABANCI KAYNAKLAR ÖZKAYNAKLAR AKTİFLER PASİFLER ˜50% TOPLAM AKTİFLER TOPLAM PASİFLER Alacaklarımız sadece geri dönüşü sağlanırsa varlık olarak değerlenir.
6
(II) Satış Hedeflerine Etkisi
Firma Kredisi Teminat Kredi Limiti Yönetim Kalitesi Kredibilite (5K) Karakter Kapasite Kapital Koşullar Karşılıklar Ek Krediler Performans Şirkete Bağlılık Teminat Durumu Banka Teminat Mektubu Gayrimenkul İpoteği Alacak Sigortası Akreditif Müşteri Teminat Çek/Senedi Direct Debit Sistemi SATIŞ CİROSU KARLILIK
7
(III) Karlılığa Etkisi
Brüt Satışlar ……………………. (Satışların Maliyeti) ……………………. Satış Kar / Zararı (Faaliyet Giderleri) …………………… -Şüpheli Alacaklar Gideri …………………… Faaliyet Kar / Zararı …………………… Dönem Kar/ Zararı …………………….
8
(IV) Nakit Akışında Alacak-Borç Dengesine Etkisi
Tedarikçiden Hammadde Siparişi Hammaddenin Ürüne Dönüşümü Stok Yönetimi Müşterilere Ürünlerin Satılması Müşterilerden Gelen Ödemeler Müşterilerden Gelen Ödemeler Üretimde Nakit Akış Döngüsü Tedarikçi ve Çalışanlara Yapılan Ödemeler
9
(V) Yasal Takip Tahsilatına Etkileri
Önceki dönemlerde zarara attığımız değerlerin sisteme geri dönüşü.
10
(VI) Ticari İtibara Etkisi
Firmalar iş ortakları kadar güçlüdür. Ticari İstihbarat Aday Firma Adayları Bayi Distribütör Tedarikçi Yetkili Servis Ajans / Reklam Lojistik Ortağımız İş
11
Doğru Kredi Optimum Risk Yüksek Satış Maksimum Kar Ticari İstihbarat
Piyasa Emisyonu 600 Milyar TL
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.