Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ"— Sunum transkripti:

1 ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Subaşı İlkokulu ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ Subaşı İlkokulu

2 Bu seminerin sonunda; Eğitim öğretim sürecinin nasıl daha etkili bir şekilde gerçekleştirileceği ve öğrencilerle iletişimimizin nasıl daha kolay hale getirileceği konusunda pratik bilgiler kazanmış olacağız… Subaşı İlkokulu

3 İLETİŞİM İLETİŞİM: Anlamları ortak kılma sanatıdır.
İLETİŞİM: İletişim bizim başkalarını anlamamıza,başkalarının da bizi anlamasına yardımcı olan bir süreçtir. Subaşı İlkokulu

4 İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ Sözlü iletişim -Dil Sözsüz iletişim -Mimik -Jest
-Mekan kullanımı -Temas -Ses tonu Subaşı İlkokulu

5 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN DAVRANIŞ MODELLERİ
Şakaya boğmak Suçlu hissettirmek Konuyu değiştirmek Eleştirmek İma etmek Yaraya dokunmak Kaçınmak Subaşı İlkokulu

6 SEN DİLİ Davranıştan çok kişiliğe yöneliktir.
Yeniden konuşma isteğini engelleyicidir. Kişi kendini suçlanmış ve anlaşılmamış hisseder, yargılayıcıdır. Subaşı İlkokulu

7 Kişiyi gücendirir,kırar.
Kişi direnir ve tamamen sağlıksız bir iletişim olur,iki taraf da kaybedendir. Neye kızıldığının anlaşılmamasına neden olur Subaşı İlkokulu

8 BEN DİLİ Özellikle olumsuz duyguların yaşandığı durumlarda,
Olumsuz duyguların yaşandığı kişiye önce davranış yada durum tanımlanarak, Bu davranış yada durumdan nasıl etkilendiğini belirttikten sonra, Ne hissedildiğinin söylenmesine dayalıdır. Subaşı İlkokulu

9 BEN DİLİNİN YARARLARI Sen dilindeki gibi kişiler savunmaya geçmez
Birey karşısındakini suçlu hissettirmez. Dili kullanan kişinin neden o duyguyu yaşadığı anlaşıldığı için iletişim sağlıklı olur. Ben mesajını alan kişi başkalarını dinlemeyi de öğrenir. Subaşı İlkokulu

10 Anlaşmazlıkları azaltır.
Yakınlığı arttırır. Anlaşmazlıkları azaltır. Konuşan kişiyi duygularını biriktirmediği, etkili olarak dile getirdiği için rahatlatır. Subaşı İlkokulu

11 ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİNİN PÜF NOKTALARI
Subaşı İlkokulu

12 Özel Ve Önemli Olduğunu Hissettirmek
İnsanlara İsimleriyle Hitap Etmek Empati Yapabilmek Ve Bunu Hissettirmek Subaşı İlkokulu

13 İletişim dilinin öneminin farkında olmak
Çocukların sandığımızdan daha akıllı olduklarını unutmamak Subaşı İlkokulu

14 Sıkıntılarını Açıkça Dile Getirebilmelerini Sağlamak
İnsanları Olduğu Gibi Kabul Edebilmek Subaşı İlkokulu

15 İnsanlar Arası Mesafeyi Ve Sevgi Dozunu İyi Ayarlamak
Aile İle İşbirliği İçinde Çalışabilmek Subaşı İlkokulu

16 Subaşı İlkokulu

17 Öğrenilmiş Çaresizlik Yaşatmamak
Subaşı İlkokulu

18 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER
Subaşı İlkokulu

19 KAYNAKÇA 1-Cüceloğlu,D.2004.Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim,İstanbul:Remzi Kitabevi. 2-Cüceloğlu,D.1991.Yeniden İnsan İnsana,İstanbul:Remzi Kitabevi. 3-Çaplı,O.1970.Çocukların Gençlerin Eğitimi,Ankara:Ayyıldız Matbaası. 4-Dökmen,Ü.2005.İletişim Çatışmaları ve Empati,İstanbul:Sistem Yayıncılık. 5-Ekşi,A.1990.Çocuk,Genç,Ana Babalar,Ankara:Bilgi Yayınevi. 6-Geçtan,E.1984.İnsan Olmak,Ankara: Adam Yayıncılık. 7-Işık,M.2007.Sizinle İletişebilir miyiz,Konya:Eğitim Kitabevi. 8-Navaro,L.2005.Gerçekten Beni Duyuyor musun,İstanbul:Remzi Kitabevi. 9-Yılmaz,H.2007.Sevgili Anne Babacığım Lütfen Bu Kitabı Okur musunuz,Konya:Çizgi Kitabevi. 10-Yılmaz,H.2007.Öğretmenim Lütfen Bu Kitabı Okur musun,Konya: Çizgi Kitabevi Subaşı İlkokulu


"ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları