Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
2015 – 2016 Erasmus Bilgilendirme Toplantısı
Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
2
GENEL BİLGİLER Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
3
ERASMUS ORYANTASYONU 2015-2016 yılında gidecek öğrenci sayıları
1. dönem: 164 2. dönem: 137 Toplam: 301 Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
4
ERASMUS ORYANTASYONU Ulusal Ajans’tan (UA) verilen hibe doğrultusunda ukey sisteminde asil olarak ilan edilen öğrencilere hibe tahsis edilecektir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
5
ERASMUS ORYANTASYONU UÜ tarafından seçilmiş olmanız kesin olarak Erasmus’tan yararlanacağınız anlamına gelmez. Karşı üniversitenin UÜ tarafından seçilmiş öğrencileri reddetme hakkı vardır. Gideceğiniz ülkenin vizesini alamayabilirsiniz. Yabancı dil, vb. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
6
ERASMUS ORYANTASYONU Değişime katılacak öğrencilerin Erasmus süreci hakkında en doğru bilgiyi edinebilecekleri yer UÜ Intoffice web sitesidir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
7
GİDİŞ BELGELERİ Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
8
ERASMUS ORYANTASYONU Hazırlanması Gereken Belgeler:
Gidilecek Kurumun Başvuru veya Kayıt Formu Kalınacak Yer için Başvuru Formu (Accommodation Form) İngilizce Transkript Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement) Akademik Eşdeğerlik Belgesi Kabul Mektubu Vize Yazısı İzin Dilekçesi Genel Sağlık Sigortası Sözleşme ve Taahhütname Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
9
ERASMUS ORYANTASYONU 1) GİDİLECEK KURUMUN BAŞVURU FORMU (APPLICATION FORM) Gidilecek üniversitenin web sitesinden öğrenci tarafından temin edilebilir. Karşı taraftan e-posta yoluyla da istenebilir. Öğrenci tarafından doldurulacaktır. Doldurulduktan sonra Uluslararası İlişkiler Ofisine getirilecektir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
10
ERASMUS ORYANTASYONU Bazı üniversiteler online başvuru almaktadır.
1) GİDİLECEK KURUMUN BAŞVURU FORMU (APPLICATION FORM) Bazı üniversiteler online başvuru almaktadır. Bu tür üniversitelere gidecek öğrenciler başvurularını bireysel olarak yapacaklardır. Başvuru sonrası formun çıktısı alınıp Uluslararası İlişkiler Ofisine getirilecektir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
11
ERASMUS ORYANTASYONU Her kurumun Accommodation Form’u olmayabilir.
2) KALINACAK YER İÇİN BAŞVURU FORMU (ACCOMMODATION FORM) Her kurumun Accommodation Form’u olmayabilir. Eğer varsa, “Gidilecek Kurumun Başvuru Formu” ile aynı şekilde elde edilir ve doldurulur. Uluslararası İlişkiler Ofisine teslim edilir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
12
ERASMUS ORYANTASYONU 3) İNGİLİZCE TRANSKRİPT İngilizce transkript fakülte öğrenci işlerinden alınacaktır. 2 kopya olmalıdır. Bir orijinal bir fotokopi şeklinde olabilir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
13
ERASMUS ORYANTASYONU 4) ÖĞRENİM ANLAŞMASI - LEARNING AGREEMENT (LA) LA, öğrenci, öğrencinin kendi kurumu ve gideceği kurum arasında yapılan bir anlaşmadır. Bu anlaşma ile alınacak dersler önceden seçilmiş ve denklik sorunu ortadan kaldırılmış olur. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
14
ERASMUS ORYANTASYONU 4) ÖĞRENİM ANLAŞMASI - LEARNING AGREEMENT (LA) LA öğrenci tarafından bölüm/fakülte koordinatörü ile birlikte bilgisayar ortamında doldurulup, öğrenci ve bölüm/fakülte koordinatörü tarafından imzalanarak Uluslararası İlişkiler Ofisine getirilecektir. Hazırlanacak kopya sayısı gidilecek üniversiteye göre değişiklik gösterebilir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
15
ERASMUS ORYANTASYONU 4) ÖĞRENİM ANLAŞMASI - LEARNING AGREEMENT (LA) LA standart bir belgedir. Bölüm/fakülte bazında farklılık göstermez. Her Erasmus öğrencisi tarafından mutlaka doldurulmalıdır. LA, UÜ’den ya da gideceğiniz üniversiteden temin edilebilir. Bu belgenin kaynağı önemli değildir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
16
ERASMUS ORYANTASYONU 4) ÖĞRENİM ANLAŞMASI - LEARNING AGREEMENT (LA) LA’da belirtilen krediler ECTS (European Credit Transfer System) kredileri olmalıdır. LA’da bulunan derslerin kredi toplamı dönemlik 30 ECTS olmalıdır. Bunun dışındaki durumlarda koordinatörün onayı alınmalıdır. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
17
ERASMUS ORYANTASYONU 4) ÖĞRENİM ANLAŞMASI - LEARNING AGREEMENT (LA) LA yapıldıktan sonra derslerde değişiklik yapılması gerekirse, yapılacak her türlü değişiklik fakülte/bölüm koordinatörünün bilgisi dahilinde ve gittiğiniz kurumda gidiş tarihinden itibaren 2 hafta içinde olmalıdır. Bilgi verilmeden yapılan ders değişiklikleri dikkate alınmaz. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
18
Örnek Learning Agreement
4) ÖĞRENİM ANLAŞMASI - LEARNING AGREEMENT (LA) Örnek Learning Agreement Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
19
ERASMUS ORYANTASYONU 5) AKADEMİK EŞDEĞERLİK BELGESİ Karşı kurumda alacağınız derslerin döndüğünüz zaman hangi derslere karşılık geleceğini gösteren belgedir. Yurtdışında alacağınız tüm derslerin UÜ’de tanınması gerekmektedir. Aksi takdirde Erasmus sürecinden yararlanamazsınız! Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
20
ERASMUS ORYANTASYONU UÜ Erasmus web sayfasından indirilir.
5) AKADEMİK EŞDEĞERLİK BELGESİ UÜ Erasmus web sayfasından indirilir. Sol sütun: LA’daki dersler Sağ sütun: UÜ’deki dersler Bilgisayar ortamında bir kopya olarak doldurulup imzalanıp fakülte/bölüm koordinatörüne teslim edilir. Öğrenci tarafından ofise getirilmez. Karşı kuruma gönderilmez. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
21
ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
22
ERASMUS ORYANTASYONU Bu 4 belge öncelikli olarak doldurulacak ve Uluslararası İlişkiler Ofisine getirilecektir. 1 2 Gidilecek Kurumun Başvuru Formu Kalınacak Yer için Başvuru Formu 3 4 İngilizce Transkript Öğrenim Anlaşması Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
23
ERASMUS ORYANTASYONU BAŞVURU TARİHLERİ Bu belgeleri hazırlarken gideceğiniz üniversitenin son başvuru tarihini göz önünde bulundurunuz. Son başvuru tarihlerinin öğrenilmesi öğrencinin sorumluluğundadır. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
24
ERASMUS ORYANTASYONU BAŞVURU TARİHLERİ Bazı üniversiteler bunlara ek olarak başka belgeler de isteyebilir (dil belgesi, sağlık sigortası, pasaport fotokopisi, fotoğraf, CV, vs.). Bunları öğrenmek ve hazırlamak öğrencinin sorumluluğundadır. Son başvuru tarihinden makul bir süre önce belgelerinizi hazırlayıp ofise teslim ediniz. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
25
ERASMUS ORYANTASYONU 6) KABUL MEKTUBU (LETTER OF ACCEPTANCE) İlk 4 belge gidilecek kuruma gönderildikten sonra karşı kurumdan öğrenci adına kabul mektubu gönderilir. 1 2 Öğrenim Anlaşması Gidilecek Kurumun Başvuru Formu 3 4 Kalınacak Yer için Başvuru Formu İngilizce Transkript Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
26
ERASMUS ORYANTASYONU 6) KABUL MEKTUBU
Kabul mektubu gideceğiniz ülkenin vizesini alabilmeniz için gereklidir. Uluslararası İlişkiler Ofisine, bölümünüze ya da evinize (başvuru formunda belirttiğiniz adrese) gönderilebilir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
27
ERASMUS ORYANTASYONU 7) VİZE YAZISI
Vize yazısı UÜ Rektörlüğü tarafından vize almanızı kolaylaştırmak amacı ile verilen bir belgedir. Vize yazısının yazılması için kabul mektubunun gelmiş olması gerekmektedir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
28
ERASMUS ORYANTASYONU 7) VİZE YAZISI
Vize yazısı konsolosluklar ve karşı üniversite tarafından “Burs Belgesi”, “Erasmus Öğrenci Belgesi” vb. isimlerle anılabilir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
29
ERASMUS ORYANTASYONU Bu belgeleriniz tamamlandıktan sonra vize işlemlerinize başlayabilirsiniz. 5 6 Kabul Mektubu Vize Yazısı Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
30
ERASMUS ORYANTASYONU Vize işlemleri için çok geç kalmamanızda yarar vardır. Vize için gereken belgeleri gideceğiniz ülkenin konsolosluğunun web sitesinden öğrenebilirsiniz. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
31
ERASMUS ORYANTASYONU 8) İZİN DİLEKÇESİ
Erasmus değişiminiz sırasında UÜ’den izinli olmanızı sağlayacak olan belgedir. Fakültenizin Öğrenci İşleri biriminden matbu olarak alınır, doldurulur ve aynı birime teslim edilir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
32
ERASMUS ORYANTASYONU 9) Genel Sağlık Sigortası
Erasmus değişiminiz sırasında (yurt dışında kaldığınız süre boyunca) kaza/hastalık vb olumsuz sağlık durumları ile karşılaştığınızda bulunduğunuz ülkede sağlık hizmetlerinden faydalanacağınız bir sigorta yaptırmanız gerekmektedir. Seyahat sağlık sigortası ile karıştırılmamalıdır. Sigortası olmayan öğrenci ile sözleşme yapılmamaktadır. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
33
ERASMUS ORYANTASYONU 10) SÖZLEŞME ve TAAHHÜTNAME
Sözleşme ve taahhütnamenin yapılabilmesi için LA’nın 3 taraftan imzalanmış ve Genel Sağlık Sigortasının yaptırılmış olması zorunludur. Öğrenci doldurmaz! Uluslararası İlişkiler Ofisinde Erasmus sisteminden çıktısı alınır. 2 kopya olarak düzenlenir ve ofiste öğrenci tarafından imzalanır. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
34
ONLINE LINGUISTIC SUPPORT (OLS)
Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
35
ERASMUS ORYANTASYONU OLS
Öğrencilerin öğrenim görecekleri dilde verilir. 6 dilde yapılacak: İngilizce, Almanca, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca ve Hollandaca Sınav ve kurstan oluşmaktadır. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
36
ERASMUS ORYANTASYONU OLS Sınavına girmek zorunludur.
Kurslar B1 ve altı puan alanlara zorunludur. B2 ve üstü için isteğe bağlıdır. Dil kursu ancak ilk sınavını tamamlayan öğrencilere verilebilmektedir. OLS sistemine kayıt olurken, Erasmus sürenize gideceğiniz üniversitenin akademik takviminde belirtilen tarihleri yazınız! Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
37
YURTDIŞINDAYKEN Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
38
ERASMUS ORYANTASYONU DERS DEĞİŞTİRME
Gitmeden önce seçtiğiniz derslerde değişiklik (ekleme-çıkarma) yapmanız gerekebilir. Bu durumda iki form doldurmalısınız: LA değişiklik sayfası Akademik Eşdeğerlik Ders Değiştirme Belgesi Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
39
ERASMUS ORYANTASYONU DERS DEĞİŞTİRME
Bu belgeler bilgisayar ortamında doldurulup imzaları tamamlandıktan sonra taranmış şekilde e-posta ile hem bölüm koordinatörüne hem de bilgi için ofise gönderilir. Ders değişikliği gidiş tarihinden itibaren 2 hafta içinde yapılmalıdır. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
40
ERASMUS ORYANTASYONU DERS DEĞİŞTİRME
Değişiklikten sonra yine toplamda 30 ECTS kredi alınmış olmalıdır. Ders değişikliği konularında ofise değil bölüm/fakülte koordinatörlerine danışılmalıdır. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
41
HİBELER Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
42
ERASMUS ORYANTASYONU HİBELER
Erasmus hibeleri UA tarafından üniversite aracılığıyla karşılıksız olarak verilir. Hibeler yurtdışı öğrenim masraflarının tamamını karşılamaya yönelik değildir. Sadece maddi bir destektir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
43
ERASMUS ORYANTASYONU HİBELER
Alacağınız hibe dışında size harcamalarınız için (uçak bileti, kalacak yer, vs.) ödeme yapılmayacaktır. Hibeleri kullanma şekli ve sorumluluğu size aittir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
44
ERASMUS ORYANTASYONU HİBELER
Alacağınız hibe miktarı gidilecek ülkeye göre değişiklik göstermektedir. Hibe miktarları UA tarafından belirlenen tablo dikkate alınarak hesaplanacaktır. Hibeler sözleşme ve taahhütname imzalandıktan sonra 30 takvim günü içinde hesabınıza yatırılacaktır. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
45
Aylık Öğrenci Öğrenim Hibesi (€)
ERASMUS ORYANTASYONU HİBELER Hayat pahalılığına göre ülke türleri Hareketlilikte Misafir Olunan Ülkeler Aylık Öğrenci Öğrenim Hibesi (€) 1. Grup Program Ülkeleri Avusturya, Danimarka, Finlandiya, Fransa, İrlanda, İtalya, Lihtenştayn, Norveç, İsveç, Birleşik Krallık 500 2. Grup Program Ülkeleri Belçika, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Kıbrıs Rum Kesimi, Almanya, Yunanistan, İzlanda, Lüksemburg, Hollanda, Portekiz, Slovenya, İspanya 400 3. Grup Program Ülkeleri Bulgaristan, Estonya, Macaristan, Letonya, Litvanya, Malta, Polonya, Romanya, Slovakya, Makedonya 300 Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
46
ERASMUS ORYANTASYONU HİBELER Hibe nasıl hesaplanır?
Gidilen ülke: Polonya Örnek tarihler: Gidiş: 01/03/2015 Dönüş: 15/06/2015 Toplam süre: 107 gün (= ) Aylık hibe: 300 € Hesaplama: 107 x 300/30 = 1070 € Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
47
ERASMUS ORYANTASYONU HİBELER
Alacağınız hibe, UA tarafından UÜ’ye para transferi yapıldıktan sonra ödenecektir. Transferde gecikme olması durumunda hibenizi gecikmeli olarak alabilirsiniz. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
48
ERASMUS ORYANTASYONU HİBELER Hibenin ilk etapta %80’i ödenir.
Kalan %20, değişim tamamlandıktan sonra dönüş belgelerinin eksiksiz olarak Ofis’e teslim edilmesi ve kalan miktarın UA tarafından UÜ’ye aktarılmasından sonra ödenir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
49
ERASMUS ORYANTASYONU HİBELER
Kalan %20, öğrencinin gittiği kurumdan alacağı katılım belgesinde yer alan kesin gerçekleşme süresi ve pasaport/biniş kartlarındaki tarihler dikkate alınarak yeniden hesaplanır ve ödenir. Hibesiz gitmeye hak kazanan öğrencilere hibe ödeme durumu gerçekleşirse; teslim edilen belgelere göre %100 hibe ödemesi yapılır. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
50
ERASMUS ORYANTASYONU HİBELER
Katılım belgesindeki tarihler ile pasaport/biniş kartlarındaki tarihler arasında fark varsa en kısa tarih aralığı baz alınır. Erasmus süresince, bulunduğunuz ülkenin/üniversitenin resmi tatili dışında Türkiye’ye veya AB dışı herhangi bir ülkeye giriş-çıkış yaptığınızda, kaldığınız süre dönüşte %20 hibenizden kesilecektir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
51
ERASMUS ORYANTASYONU HİBELER
Hibenin tarafınıza ödenmesi için Halk Bankası’ndan vadesiz Euro hesabı açmanız gerekmektedir. Hibeleriniz, açtırdığınız banka hesabına Euro olarak ödenir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
52
ERASMUS ORYANTASYONU HİBELER
Hibenin gecikmesi ihtimaline karşı hesabınızı “ortak hesap” şeklinde açabilirsiniz. Ortak hesap açmanız durumunda ilk hesap sahibi olarak sizin adınız girilmelidir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
53
ERASMUS ORYANTASYONU HİBELER
Karşı kurum tarafından UÜ’ye devamsızlık, disiplinsizlik vb. konularda bir şikayet geldiği takdirde hibenin %20’si ödenmez. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
54
ERASMUS ORYANTASYONU E U R O B Ö L G S İ 03.11.2015
Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
55
PASAPORT-VİZE İŞLEMLERİ
Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
56
ERASMUS ORYANTASYONU PASAPORT
Pasaport alacak tüm öğrenciler Fakülte Öğrenci İşlerine başvurarak “Pasaport Harcından Muafiyet Belgesi” almalıdır. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
57
ERASMUS ORYANTASYONU PASAPORT
“Pasaport Harcından Muafiyet Belgesi”ni Bursa Vergi Dairesi Başkanlığı’na götürerek onaylatmanız gerekmektedir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
58
ERASMUS ORYANTASYONU PASAPORT
Bu işlemi diğer illerden yapmak isteyen öğrenciler gidecekleri vergi dairesi başkanlığından bilgi almalıdır. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
59
ERASMUS ORYANTASYONU PASAPORT
“Pasaport Harcından Muafiyet Belgesi” ile Emniyet Müdürlüğü Pasaport Şubesi’ne gerekli evraklarla başvurunuzu yaparak pasaportunuzu alabilirsiniz. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
60
ERASMUS ORYANTASYONU PASAPORT
Yeşil pasaport sahipleri Avrupa ülkelerinin çoğuna 90 güne kadar vizesiz girebilmelerine rağmen kalış süreleri 90 günü aşacağı için vize almaları gerekmektedir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
61
ERASMUS ORYANTASYONU VİZE
Anlaşmalı olduğumuz tüm Avrupa ülkeleri umuma mahsus pasaport sahiplerinden vize talep etmektedir. Tabi olduğunuz vize uygulamalarını aşağıdaki linkten öğrenebilirsiniz. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
62
ERASMUS ORYANTASYONU VİZE
Vize ve pasaport işlemleri öğrenciler tarafından yürütülür. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
63
ERASMUS ORYANTASYONU S C H E N G Ü L K R İ 03.11.2015
Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
64
DÖNÜŞ BELGELERİ Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
65
ERASMUS ORYANTASYONU DÖNÜŞ BELGELERİ Katılım Sertifikası Transkript
After Mobility Pasaport Fotokopisi Biniş Kartları Akademik Tanınma Belgesi Çevrimiçi AB Anketi OLS (Faaliyet Sonrası Dil Sınavı) Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
66
ERASMUS ORYANTASYONU 1) KATILIM SERTİFİKASI (Letter of Participation/Confirmation) Öğrenim süresi sonunda gidilen üniversiteden size verilecek ve bulunduğunuz tarihleri gösteren belgedir. Örnek formu web sayfasından edinebilirsiniz. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
67
ERASMUS ORYANTASYONU 2) TRANSKRİPT
Aldığınız tüm derslerin notlarını ve ECTS kredilerini gösteren belgedir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
68
ERASMUS ORYANTASYONU 3) After Mobility Tablo C - learning-agreement-for-studies-after-mobility-receiving.docx Tablo D - learning-agreement-for-studies-after mobility-sending.docx Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
69
ERASMUS ORYANTASYONU 3) After Mobility
Dönmeden önce Learning Agreement'ınızın After Mobility kısmını (Tablo C) doldurup karşı kuruma imzalatıp, döndükten sonra ise Learning Agreement'ınızın After Mobility kısmını (Tablo D) buradaki eşdeğer dersleri koordinatörünüzle beraber doldurduktan ve imzalattıktan sonra Erasmus Ofisi'ne getirmelisiniz. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
70
ERASMUS ORYANTASYONU 4) PASAPORT FOTOKOPİSİ
Pasaportun kimlik sayfasının ve giriş-çıkış damgalarının yer aldığı sayfaların fotokopisi. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
71
ERASMUS ORYANTASYONU 5) BİNİŞ KARTLARI
Hem gidiş hem de dönüşte bindiğiniz uçağın biniş kartları. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
72
ERASMUS ORYANTASYONU 6) AKADEMİK TANINMA BELGESİ
Karşı kurumda alınan derslerin tanındığını ve eşdeğerliklerinin yapıldığını gösteren belgedir. Belgede derslerin kodları, kredileri ve notları yazılı olmalıdır. UÜ Erasmus web sayfasından indirilir. Bilgisayar ortamında bir kopya olarak doldurulup fakülte/bölüm koordinatörüne teslim edilir. Öğrenci tarafından ofise getirilmez. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
73
ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
74
ERASMUS ORYANTASYONU 7) ÇEVRİMİÇİ AB ANKETİ
Dönüş belgelerinizi Ofise teslim ettikten sonra e-posta hesabınıza otomatik bir mesaj gelecektir. Bu mesajdaki bağlantıyı takip ederek Çevrimiçi AB Anketini doldurmanız gerekmektedir. Bu anketi doldurmadan hibenizin kalan kısmını alamazsınız. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
75
ERASMUS ORYANTASYONU 8) OLS
Faaliyet sonrası Online Dil Sınavı tamamlanmalı. Zorunludur, sınavı yapmayanlar kalan hibelerini alamazlar. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
76
ERASMUS ORYANTASYONU DÖNÜŞ BELGELERİ
Dönüş belgelerinin orijinalleri Uluslararası İlişkiler Ofisi’ne getirilmelidir. Fakülte/bölüm koordinatörünüze vermek üzere bir kopyasını almanız gerekmektedir. Kalan hibeleri alabilmeniz için dönüş belgelerinin eksiksiz olarak teslim edilmesi gerekmektedir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
77
ERASMUS ORYANTASYONU DÖNÜŞ BELGELERİ
Bazı üniversiteler dönüş belgelerini öğrenci döndükten sonra posta ile yollamaktadır. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
78
UYARILAR! Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
79
ERASMUS ORYANTASYONU DEĞİŞİM SÜRESİ
Değişim süresi 3 – 12 ay arasında olmalıdır. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
80
ERASMUS ORYANTASYONU DEĞİŞİM SAYISI
Her öğrenci, hareketlilik faaliyetlerinin sayısı ve türünden bağımsız olarak, her bir öğretim kademesinde (lisans, yüksek lisans ve doktora) toplam 12 aya kadar hibe alabilir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
81
ERASMUS ORYANTASYONU DERS SEÇİMİ/DENKLİĞİ
Ders seçimi ve denkliği konusunda fakülte/bölüm koordinatörü ile görüşülmelidir. Uluslararası İlişkiler Ofisi bu konudan sorumlu değildir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
82
ERASMUS ORYANTASYONU DERS KAYDI
Erasmus öğrencileri yurtdışında geçirecekleri dönem(ler)de UÜ’de ders kaydı yaptırmaz. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
83
ERASMUS ORYANTASYONU HARÇLAR
Erasmus öğrencileri, normal şartlarda harç ödüyorlarsa, yurtdışında geçirecekleri dönem(ler)de UÜ’ye standart harçlarını öderler. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
84
ERASMUS ORYANTASYONU EKSTRA HARCAMALAR
Erasmus öğrencileri yurtdışındaki üniversitede harç ödemez. Ancak o kurumun öğrencilerinden de alınan belirli miktarlar (öğrenci kimliği, ulaşım kartı, vs.) talep edilebilir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
85
ERASMUS ORYANTASYONU BURSLAR/KREDİLER
Erasmus Değişimi sırasında, UÜ’de okurken almakta olduğunuz tüm burs ve krediler devam eder. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
86
ERASMUS ORYANTASYONU VAZGEÇEN ÖĞRENCİLER
Erasmus değişimi hakkından vazgeçenler mutlaka en kısa sürede bu kararlarını Uluslararası İlişkiler Ofisine yazılı olarak bildirmelidirler. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
87
TR BURSA01 ERASMUS ORYANTASYONU ERASMUS ID KODLARI
UÜ’nün Erasmus ID Kodu: TR BURSA01 Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
88
ERASMUS ORYANTASYONU ERASMUS EL KİTABI
Erasmus Değişimi ile ilgili tüm detaylar, UA tarafından hazırlanan Erasmus El Kitabı’nda tanımlanmıştır. Erasmus El Kitabı her yıl yeniden hazırlanır. Erasmus El Kitabı web sayfamızda mevcuttur. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
89
ERASMUS ORYANTASYONU İLETİŞİM
Ofis ya da koordinatörleriniz gideceğiniz kurum ve ülke ile ilgili soruları cevaplandıramayabilir. Dolayısıyla sorularınızı karşı kurumun Uluslararsı İlişkiler Ofisine ve/veya koordinatörüne sormaktan çekinmeyiniz. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
90
ERASMUS ORYANTASYONU İLETİŞİM
Uluslararası İlişkiler Ofisi öğrencilerle temel olarak e-posta aracılığıyla iletişime geçer. Hesaplarınızı düzenli olarak kontrol etmeniz bu açıdan çok önemlidir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
91
ERASMUS ORYANTASYONU İLETİŞİM Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi, 16059, Görükle Yerleşkesi, Bursa/TÜRKİYE facebook.com/uludagerasmus Fax: Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
92
ERASMUS ORYANTASYONU İLETİŞİM Prof. Dr. Ömer KAYNAKLI Erasmus Kurum Koordinatörü E-posta: Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
93
ERASMUS ORYANTASYONU İLETİŞİM Okt. Volkan KAHRAMAN İİBF, GSF, Konservatuvar, MYO’lar Tel: E-posta: Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
94
ERASMUS ORYANTASYONU İLETİŞİM Uzm. Yıldız ÇUVAŞ Müh., Mim., Tıp, Veteriner, Hukuk, İlahiyat ve Ziraat Tel: E-posta: Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
95
ERASMUS ORYANTASYONU İLETİŞİM Uzm. Damla ELDELEKLİOĞLU Eğitim, Fen-Edebiyat ve Spor Bilimleri Tel: E-posta: Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
96
ERASMUS ORYANTASYONU OFİS SAATLERİ Pazartesi – Salı – Çarşamba – Perşembe 09:00 – 12:00 | 13:30 – Cuma günü öğrenci kabul edilmemektedir. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
97
ERASMUS ORYANTASYONU OFİS SAATLERİ
Tüm danışmanlık hizmetleri, evrak teslimi/alımı vb. işlemler ofis saatleri içinde yapılmaktadır. Ofis saatleri dışında gelmemenizi rica ederiz. Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
98
TEŞEKKÜR EDERİZ Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.