Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1. BAŞKENT ÜNİVERSİTESİNE 2015-2016 AKADEMİK YILINDA YERLEŞEN ÖĞRENCİ ANALİZLERİ 2. BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ GEÇMİŞ YILLARA AİT ÖĞRENCİ ANALİZLERİ 3.KPSS/TUS/DUS.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1. BAŞKENT ÜNİVERSİTESİNE 2015-2016 AKADEMİK YILINDA YERLEŞEN ÖĞRENCİ ANALİZLERİ 2. BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ GEÇMİŞ YILLARA AİT ÖĞRENCİ ANALİZLERİ 3.KPSS/TUS/DUS."— Sunum transkripti:

1 1. BAŞKENT ÜNİVERSİTESİNE 2015-2016 AKADEMİK YILINDA YERLEŞEN ÖĞRENCİ ANALİZLERİ 2. BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ GEÇMİŞ YILLARA AİT ÖĞRENCİ ANALİZLERİ 3.KPSS/TUS/DUS SONUÇLARI 4. ÜNİVERSİTELERİN DÜNYA SIRALAMALARI

2 1-BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ 2015-2016 AKADEMİK YILI LİSANS ve ÖNLİSANS YENİ KAYIT SAYILARI

3 2015-2016 Akademik Yılı ÖSYM Yerleştirme İstatistiği KONTENJANYERLEŞENBOŞ KALANDOLULUK BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ (GENEL) 262225893398,7% FAKÜLTELERKONTENJANYERLEŞENBOŞ KALANDOLULUK Diş Hekimliği Fakültesi 40 0100,0% Eğitim Fakültesi 227 0100,0% Fen-Edebiyat Fakültesi 135 0100,0% Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi 68 0100,0% Hukuk Fakültesi 120 0100,0% İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi 270247 2391,5% İletişim Fakültesi 110 0100,0% Mühendislik Fakültesi 260 0100,0% Sağlık Bilimleri Fakültesi 252 0100,0% Tıp Fakültesi 60 0100,0% Ticari Bilimler Fakültesi 225215 1095,6% 176717343398,1% MESLEK YÜKSEKOKULLARIKONTENJANYERLEŞENBOŞ KALANDOLULUK Adana Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu 160 0100,0% Kazan Meslek Yüksekokulu 120 0100,0% Konya Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu 40 0100,0% Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu 350 0100,0% Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu 145 0100,0% Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu 40 0100,0% 855 0100,0%

4 2015-2016 Akademik Yılında kontenjana göre yerleştirilen öğrenci genel toplamı (özel yetenek ve ek yerleştirme hariç) %98,76, Fakültelere göre %98,18, Meslek Yüksekokullarına göre %100’dür. Kontenjana göre kayıt yaptırma genel toplamı (özel yetenek ve ek yerleştirme hariç) %88,02, Fakültelere göre %92,98, Meslek Yüksekokullarına göre %77,78’dir. DOLULUK ORANLARI

5 Kontenjana göre kayıt yaptırma yüzdeleri incelendiğinde İngilizce İşletmenin %75, İşletmenin %77; Turizm ve Otelcilik Programının ise %60 olduğu saptanmıştır. Meslek Yüksekokullarında kayıt yaptırma yüzdelerine bakıldığında ise bu oranın düşük olduğu gözlenmiştir. Fizyoterapi %75, Dış Ticaret %70, Mekatronik %77, İlk ve Acil Yardım %73 (Konya), İş Sağlığı ve Güvenliği %68, Diyaliz %70, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik %77 oranlarında doluluğa ulaşmıştır. Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulunun ise tüm programlarında doluluk %75’in altında kalmıştır. DOLULUK ORANLARI

6 2015-2016 YERLEŞEN ve KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİ İSTATİSTİKLERİ 2015-2016 YILI KONTENJAN ANALİZİ 2015-2016 YÖK KONTENJANLARI YERLEŞEN ÖĞRENCİ SAYISI KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİ SAYISI Doluluk = (KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİ SAYISI / YERLEŞEN ÖĞRENCİ SAYISI) FAKÜLTELER Ücretli 605 578539 93% %25 Burslu 309 296 96% %50 Burslu 528 522493 94% %75 Burslu 124 118 95% %100 Burslu 201 197 98% FAKÜLTELER GENEL TOPLAMI 1.767 1.7341.643 95% MESLEK YÜKSEKOKULLARI Ücretli 58 29 50% %25 Burslu 361 282 78% %50 Burslu 242 198 82% %75 Burslu 53 41 77% %100 Burslu 141 114 81% MESLEK YÜKSEKOKULLARI TOPLAMI 855 664 78% Üniversite Toplamı2.6222.5892.307 89% 2014-2015 YILI KONTENJAN ANALİZİ 2014-2015 YÖK KONTENJANLARI YERLEŞEN ÖĞRENCİ SAYISI KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİ SAYISI Doluluk = (KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİ SAYISI / YERLEŞEN ÖĞRENCİ SAYISI) FAKÜLTELER TOPLAMI 14641240118596% MESLEK YÜKSEKOKULLARI TOPLAMI 629 46374% Üniversite Toplamı2.0931.8691.648 88%

7 Fakülteler 2014–2015 YÖK KONTENJANLARI 2015-2016 YÖK KONTENJANLARIDeğişim % Ücretli 760605 -20% %25 Burslu 302309 2% %50 Burslu 248528 113% %75 Burslu 0124 %100 Burslu 154201 31% Toplam Kontenjan 1,4641,767 21% Meslek Yüksekokulları 2014–2015 YÖK KONTENJANLARI 2015-2016 YÖK KONTENJANLARIDeğişim % Ücretli058 %25 Burslu435361 -17% %50 Burslu72242 236% %75 Burslu2653 104% %100 Burslu96141 47% Toplam Kontenjan629855 36% 2014-2015/2015-2016 YÖK KONTENJANLARI DEĞİŞİM TABLOLARI

8 2014–2015 YÖK KONTENJANLARINA GÖRE TAM BURSLU ÖĞRENCİ SAYISINA DÖNÜŞTÜRÜLMÜŞ DEĞERLER 2015-2016 YÖK KONTENJANLARINA GÖRE TAM BURSLU ÖĞRENCİ SAYISINA DÖNÜŞTÜRÜLMÜŞ DEĞERLER Değişim % Fakülteler 35463579.3% Toplam Fakülte Kontenjanı 1,4641,76720.69% Fakülteler Yüzdesi 24%36% Meslek Yüksekokulları 256 392 53.12% Toplam Meslek Yüksekokulları Kontenjanı 62985535.93% Meslek Yüksekokulları Yüzdesi 41%46% Üniversite Toplamı 609.001027.2568.67% Üniversite Toplamı Yüzdesi 29.097%39.178% 2014-2015/2015-2016 YÖK KONTENJANLARINA GÖRE TAM BURSLU ÖĞRENCİ SAYISI DEĞİŞİM ANALİZİ

9 TÜRKİYE GENELİ 2015-2016 AKADEMİK YILI KAYIT ORANLARI 2015 Yılı itibariyle, Türkiye’de toplam 190 üniversite bulunmaktadır (114 Devlet ve 76 Vakıf Üniversitesi). Tıp Fakültesi bulunan 59 Devlet Üniversitesinin 50’sinde; Tıp Fakültesi olan 23 Vakıf Üniversitesinin 10’unda Hastane bulunmaktadır. Devlet Üniversitelerinde kayıt yaptırmayan aday oranı %4,4 seviyesinde iken, Vakıf Üniversitelerinde bu oran %8,2 civarındadır.

10 Kayıt yaptırmayan aday sayısı dikkate alındığında, 5 Vakıf Üniversitesi şöyle sıralanmaktadır. 1. İstanbul Aydın Üniversitesi 2. İstanbul Gelişim Üniversitesi 3. Beykent Üniversitesi 4. Nişantaşı Üniversitesi 5. İstanbul Bilgi Üniversitesi Bu 5 üniversiteye kayıt yaptırmayan adaylar, vakıf üniversitelerine kayıt yaptırmayan tüm adayların %27’sini oluşturmaktadır. Bu üniversitelere yerleşen adaylar ise vakıf üniversitelerine yerleşen tüm adayların %17’sini oluşturmaktadır. Vakıf Üniversiteleri arasında lisans programlarına kayıt yaptırmayan aday oranı en yüksek üniversiteler sırasıyla; %21 ile Nişantaşı Üniversitesi, %20 Murat Hüdavendigar Üniversitesi, %18 İstanbul Arel Üniversitesi, %16 Okan Üniversitesi, %14 İstanbul Gelişim Üniversitesi’dir.

11 2015-2016 AKADEMİK YILI BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/DİĞER VAKIF ÜNİVERSİTELERİ DOLULUK ORANI KARŞILAŞTIRMASI (LİSANS/ÖNLİSANS)

12 2015-2016 Akademik Yılı Vakıf Üniversiteleri Lisans Doluluk Oranları NO ÜniversiteKontenjanYerleşenKayıt Boş Kalan Kayıt/Kontenja n Oranı Kontenjan/ Yerleşen Oranı 1 KOÇ ÜNİVERSİTESİ 962 9253796% 100% 2 TED ÜNİVERSİTESİ 525 5111497% 100% 3 İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ 2204 21376797% 100% 4 SABANCI ÜNİVERSİTESİ 760 7461498% 100% 5 TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ 1065 10511499% 100% 6 ABDULLAH GÜL ÜNİVERSİTESİ137 136199% 100% 7 BEZM-İ ÂLEM VAKIF ÜNİVERSİTESİ406 399798% 100% 8 BURSA ORHANGAZİ ÜNİVERSİTESİ635 6191697% 100% 9 FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ690 6533795% 100% 10 GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ252 250299% 100% 11 MEF ÜNİVERSİTESİ705 6931298% 100% 12 MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ781 7275493% 100% 13 NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ566 5343294% 100% 14 SANKO ÜNİVERSİTESİ240 237399% 100% 15 ŞİFA ÜNİVERSİTESİ380 3701097% 100% 16 ULUSLARARASI ANTALYA ÜNİVERSİTESİ534 5201497% 100% 17 YAŞAR ÜNİVERSİTESİ1125 10814496% 100% 18 CANİK BAŞARI ÜNİVERSİTESİ5905895424892% 100% 19 GEDİZ ÜNİVERSİTESİ1133113110795495% 100% 20 ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ 1139113610657494% 100% 21 TURGUT ÖZAL ÜNİVERSİTESİ9059018713496% 100% 22 İSTANBUL BİLİM ÜNİVERSİTESİ3423403152592% 99% 23 İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ1252124111827094% 99% 24 ÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİ1460144513738794% 99% 25 TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ 8708568016992% 98% 26 HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ9909739177393% 98% 27 BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ 18131780165415991%98% 28 ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ1485145613959094% 98% 29 ATILIM ÜNİVERSİTESİ 1376133912918594% 97% 30 ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ7237026527190% 97% 31 İZMİR ÜNİVERSİTESİ11721138106810491% 97% 32 İSTANBUL 29 MAYIS ÜNİVERSİTESİ2802712503089% 97% 33 MEVLANA ÜNİVERSİTESİ92089081810289% 97% 34 İPEK ÜNİVERSİTESİ (ALTIN KOZA) 4374223686984% 97%

13 2015-2016 Akademik Yılı Vakıf Üniversiteleri Ön Lisans Doluluk Oranları ÜniversiteKontenjanYerleşenKayıt Boş Kalan Kayıt/Kontenjan Oranı Kontenjan/ Yerleşen Oranı 1 BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ 855 73412186% 100,00% 2 ATILIM ÜNİVERSİTESİ 20 17385% 100,00% 3 ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ 122 932976% 100,00% 4 TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ 390 3652594% 100,00% 7BURSA ORHANGAZİ ÜNİVERSİTESİ60 55592% 100,00% 6ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ343 3113291% 100,00% 8FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ460 4174391% 100,00% 5HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ140 1251589% 100,00% 9İZMİR ÜNİVERSİTESİ2602582283288% 99,23% 10BEZM-İ ÂLEM VAKIF ÜNİVERSİTESİ3503463262493% 98,86% 11İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ33603310285450685% 98,51% 12GEDİZ ÜNİVERSİTESİ6005885277388% 98,00% 13 İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ 5805635037787% 97,07% 14ACIBADEM ÜNİVERSİTESİ91385976215183% 94,09% 15İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ48484510407177784% 93,03% 16FATİH ÜNİVERSİTESİ98091119178919% 92,96% 17 BEYKENT ÜNİVERSİTESİ 39993702332367683% 92,57% 18İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ729667486064123283% 92,49% 19İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ36133338303258184% 92,39% 20İSTANBUL BİLİM ÜNİVERSİTESİ82476069013484% 92,23% 21 UFUK ÜNİVERSİTESİ 76069362014082% 91,18% 22İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ84074465019077% 88,57% 23KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ3643222808477% 88,46% 24GEDİK ÜNİVERSİTESİ78869463315580% 88,07% 25İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ13451145108326281% 85,13% 26IŞIK ÜNİVERSİTESİ76664662114581% 84,33% 27 BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ 97581776321278% 83,79% 28BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ21501795175139981% 83,49% 29İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ43853578357081581% 81,60% 30AVRASYA ÜNİVERSİTESİ17201377134137978% 80,06% 31İSTANBUL KEMERBURGAZ ÜNİVERSİTESİ855600 25570% 70,18% 32HALİÇ ÜNİVERSİTESİ61539537923662% 64,23%

14

15 ULUSLARARASI ÖĞRENCİ SAYILARI Öğrenci Sayısı 2014-2015 Akademik Yılında Kendi İmkanları İle Öğrenim Gören Öğrenciler 45 Türkiye Burslusu Olarak Öğrenim Gören Öğrenciler16 Yaz Döneminde BÜTEM Dersleri ile Türkçe Eğitimi Alanlar3 2015-2016 Akademik Yılında Öğrenim Görmek Üzere (online) Ön Başvuru Yapanlar 514 Başvurusunu Kesinleştiren Öğrenciler63 Türkiye Burslusu Olarak Öğrenim Görecek Öğrenciler9

16 BAŞKENT ÜNİVERSİTESİNE 2015-2016 AKADEMİK YILINDA EK KONTENJAN İLE YERLEŞEN ÖĞRENCİ SAYILARI Öğrenci Sayısı Lisans Programlarına Yerleşen Öğrenci Sayısı 41 Ön lisans Programlarına Yerleşen Öğrenci Sayısı 103 Kazan Meslek Yüksek Okuluna Yerleşen Öğrenci Sayısı 25 Adana Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okuluna Yerleşen Öğrenci Sayısı 19 Konya Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okuluna Yerleşen Öğrenci Sayısı 11

17 2015-2016 LİSANS YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI ARASINDA GENEL NOT ORTALAMASINA GÖRE YATAY GEÇİŞ SAYISI, 200’dür. 2015-2016 LİSANS MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANINA GÖRE KURUMLAR ARASI YATAY GEÇİŞ BAŞVURU SAYISI, 565’dir. 2015-2016 ÜNİVERSİTE İÇİ YATAY GEÇİŞ SAYISI, 51’dir. YATAY GEÇİŞ SAYILARI

18 2015-2016 AKADEMİK YILI BAŞKENT ÜNİVERSİTESİNE YERLEŞEN ÖĞRENCİLERİN BÖLGELERE GÖRE DAĞILIMI BölgeÖğrenci SayısıYüzde İÇ ANADOLU BÖLGESİ 1300%50 AKDENİZ BÖLGESİ 294%11 KARADENİZ BÖLGESİ 379%14 GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ 122%5 MARMARA BÖLGESİ 144%6 EGE BÖLGESİ 110%4 DOĞU ANADOLU BÖLGESİ 235%9 TOPLAM 2584

19

20 2015- 2016 AKADEMİK YILI BAŞKENT ÜNİVERSİTESİNE YERLEŞEN ÖĞRENCİLERİN İLLERE GÖRE DAĞILIMI (İlk 15 İl Temel Alınmıştır.) İLİKAZANAN SAYISI ANKARA1795 ADANA168 KONYA69 ANTALYA45 MERSİN34 İSTANBUL32 HATAY19 İZMİR19 BURSA18 SAMSUN18 ESKİŞEHİR16 KAYSERİ14 GAZİANTEP12 ŞANLIURFA8 DİYARBAKIR5

21

22

23 TERCİH DÖNEMİNE YÖNELİK TANITIM FAALİYETLERİ Tercih dönemi öncesinde toplam 120 tanıtım etkinliğine katılım olmuştur. Tercih döneminde (26 Haziran-15 Temmuz 2015) Bağlıca Kampüsü ve 36 eğitim ve sağlık kuruluşunda tanıtım günleri etkinliği düzenlenmiştir. 550 Akademisyen ve 60 akran danışman aracılığı ile kampüsümüzde üniversitemiz tanıtılmıştır. Bu dönemde 26.150 kişiye ulaşılmıştır. Tanıtım yapılan öğrenci sayısı: 6.750 Tanıtım yapılan öğrenci ve aile sayısı : 20.000 Telefonla tanıtım yapılan öğrenci sayısı: 4.850 Tercih rehberliği hizmeti: 1.300 Kampüs turu: 117 Üniversite Tercih Fuarında 14.000 kişiye ulaşılmıştır. 60 Doğru Seçim Programı ile bölüm tanıtımları gerçekleştirilmiştir. Sosyal medya aracılığı ile 156.000 kişiye ulaşılmıştır. Ankara’da 3 hafta süreli, çeşitli tanıtım araçları ile (billboard vb.) potansiyel öğrencilere ulaşılmıştır.

24 2015-2016 AKADEMİK YILI ÖĞRENCİ SAYILARI (Kesinleşmemiş)

25 2-BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ GEÇMİŞ YILLARA AİT ÖĞRENCİ ANALİZLERİ

26 BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ KONTENJAN/YERLEŞEN KONTENJAN/KAYIT DOLULUK ORANLARININ YILLARA GÖRE ANALİZİ

27 BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ 2010-2015 YILLARI KONTENJAN/YERLEŞEN DOLULUK ORANLARI 2010-2011 Akademik Yılı 2011-2012 Akademik Yılı 2012-2013 Akademik Yılı 2013-2014 Akademik Yılı 2014-2015 Akademik Yılı 2015-2016 Akademik Yılı Ön Lisans % 79,38% 79,05%90,14%97,86%100,00 Lisans% 90,60% 80,05%84,19%85,96%87,10%98,18 Toplam% 86,93%79,72%86,11%89,80%91,00%98,76 BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ 2010-2015 YILLARI KONTENJAN/KAYIT DOLULUK ORANLARI 2010-2011 Akademik Yılı 2011-2012 Akademik Yılı 2012-2013 Akademik Yılı 2013-2014 Akademik Yılı 2014-2015 Akademik Yılı 2015-2016 Akademik Yılı Ön Lisans %69,00%70,58%80,00%72,80%73,61%77,66 Lisans%75,21%71,05%74,00%78,41%79,55%91,23 Toplam%73,14%70,85%76,00%76,62%77,86%88,02

28 2009-2015 Yılları Arası Fakülte Bazında Doluluk Oranları Niceliksel Artış

29 2007-2015 YILLARI ARASINDA KONTENJANA GÖRE YERLEŞTİRİLEN YERLEŞTİRMEYE GÖRE KAYIT YAPTIRAN KONTENJANA GÖRE KAYIT DOLULUK ORANLARI BÖLÜM BAZINDA ANALİZLER

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41 BAŞKENT ÜNİVERSİTESİNE 2007-2015 YILLARI ARASINDA YERLEŞEN ÖĞRENCİLERİN BAŞARI SIRALARINA FAKÜLTELERDEN BAZI ÖRNEKLER

42 2015-2016 Akademik Yılında Tıp Fakültesine yerleşen öğrencilerin diğer yıllarla karşılaştırıldığında (2007 yılı hariç) daha nitelikli öğrenciler olduğu izlenmiştir.

43 2015-2016 Akademik Yılında Diş Hekimliği Fakültesine yerleşen öğrencilerin 2013 Yılı ile karşılaştırıldığında daha nitelikli öğrenciler olduğu izlenmiştir.

44 2015-2016 Akademik Yılında Hukuk Fakültesine yerleşen öğrencilerin tüm diğer yıllarla karşılaştırıldığında çok daha başarılı öğrenciler oldukları izlenmiştir.

45 2015-2016 Akademik Yılında Bilgisayar Mühendisliği Bölümüne yerleşen öğrencilerin son birkaç yıl ile karşılaştırıldığında daha nitelikli öğrenciler olduğu izlenmiştir.

46 3-KPSS/TUS/DUS SONUÇLARI

47 BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ BÖLÜMLERİNİN CEVAPLANAN SORU SAYISI KRİTERİNE GÖRE KAMU PERSONEL SEÇME SINAVI BAŞARI DURUMU (İlk 10 Bölüm )

48 BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ BÖLÜM SIRALAMALARI (CEVAPLANAN 60 SORU ÜZERİNDEN) GENEL KÜLTÜR SIRALAMA 200920102011 201220132014 Sıra No.Bölüm Sıra No.Bölüm Sıra No.Bölüm Sıra No.Bölüm Sıra No.Bölüm Sıra No.Bölüm 1 Türkçe Öğretmenliği1 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği1 Türkçe Öğretmenliği1 1 1 2Hukuk2Türkçe Öğretmenliği2 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği2 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler2 2Hukuk 3İktisat3İngilizce Öğretmenliği3 İlköğretim Matematik Öğretmenliği3Hukuk3 3 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler 4 4 4 Türk Dili ve Edebiyatı4 İlköğretim Matematik Öğretmenliği4 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği4 5Sınıf Öğretmenliği5Hukuk5 5 Amerikan Kültürü ve Edebiyatı5 Endüstri Mühendisliği5 Türk Dili ve Edebiyatı 6İşletme6 İlköğretim Matematik Öğretmenliği6 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler6 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği6Türk Dili ve Edebiyatı6 Halkla İlişkiler ve Tanıtım 7 Türk Dili ve Edebiyatı7Sınıf Öğretmenliği7 Elektrik-Elektronik Mühendisliği7 Endüstri Mühendisliği7Uluslararası Ticaret7 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğr. 8 İngilizce Öğretmenliği8Türk Dili ve Edebiyatı8 İngilizce Öğretmenliği8 Bilgi ve Belge Yönetimi8 İngilizce Öğretmenliği8 9 Radyo, Sinema ve Televizyon9 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğr.9 Matematik öğretmenliği9 Halkla İlişkiler ve Tanıtım9Makine Mühendisliği9 Radyo, Tv ve Sinema 10 İlköğretim Matematik Öğretmenliği10 Halkla İlişkiler ve Tanıtım10Sınıf Öğretmenliği10 Muhasebe ve Finansal Yönetim10 Muhasebe ve Finansal Yönetim10İşletme

49 GENEL YETENEK SIRALAMA 200920102011201220132014 Sıra No.Bölüm Sıra No.Bölüm Sıra No.Bölüm Sıra No.Bölüm Sıra No.Bölüm Sıra No.Bölüm 1İlköğr. Mate. Öğrt.1Matematik Öğrt.1 1 Endüstri Mühendisliği1 Bilgisayar Mühendisliği1 Elektrik-Elektronik Mühendisliği 2Endüstri Müh.2Makine Müh.2 Elektrik-Elektronik Mühendisliği2 2 Makine Mühendisliği2 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 3E.E. Müh.3 3İlköğr. Mate. Öğrt.3 Matematik Öğretmenliği3 Endüstri Mühendisliği3 Matematik Öğretmenliği 4Bilgisayar Müh.4Endüstri Müh.4 4 İlköğretim Matematik Öğretmenliği4 Matematik Öğretmenliği4 Bilgisayar Mühendisliği 5İşletme5İlköğr. Mate. Öğrt.5Makine Müh.5 Makine Mühendisliği5 Elektrik-Elektronik Mühendisliği5 Endüstri Mühendisliği 6Biyomedikal Müh.6Bilgisayar Müh.6 6 Bilgisayar Mühendisliği6 Biyomedikal Mühendisliği6 7İktisat7Biyomedikal Müh.7 7 Biyomedikal Mühendisliği7 İlköğretim Matematik Öğretmenliği7 Makine Mühendisliği 8BÖTE8 8 İşletme 8 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon8 Beslenme ve Diyetetik8 9 9FTR9BÖTE9 Beslenme ve Diyetetik9 İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri9 İlköğretim Matematik Öğretmenliği 10Sınıf Öğrt.10İktisat10 İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri10 İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri10 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon10 İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ BÖLÜM SIRALAMALARI (CEVAPLANAN 60 SORU ÜZERİNDEN)

50 YABANCI DİL SIRALAMA 200920102011201220132014 Sıra No.Bölüm Sıra No.Bölüm Sıra No.Bölüm Sıra No.Bölüm Sıra No.Bölüm Sıra No.Bölüm 1AMER1 1 1 11 2İngilizce Öğrt.2 2 2 22 3Endüstri Müh.3İşletme3E.E. Müh.3İşletme33 4 4Endüstri Müh.4Makine Müh.4 Endüstri Mühendisliği44 5E.E. Müh.5 5SİBU5 Bilgisayar Mühendisliği55 6SİBU6 6İşletme6 Elektrik- Elektronik Mühendisliği66 7Bilgisayar Müh.7İktisat7Endüstri Müh.7 Turizm Ve Rehberlik77 8İktisat8Bilgisayar Müh.8 Turizm İşletmeciliği8 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler88 9Hukuk9Biyomedikal Müh.9Hukuk9 İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı99 10 Beslenme ve Diyetetik10Makine Müh.10İktisat10 Biyomedikal Mühendisliği10 BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ BÖLÜM SIRALAMALARI (CEVAPLANAN 60 SORU ÜZERİNDEN) 2013-2014 YılIarı KPSS ‘de Yabancı Dil Bölümü Sınavı Yapılmamış, Adayların KPSS'den Önce Elde Ettikleri Yabancı Dil Sınavı (YDS) Sonuçları Kullanılmıştır.

51 BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ BÖLÜMLERİNİN 2012-2014 YILLARI KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ

52 Genel Açıklama: 1 Bölümlerin KPSS başarıları, alınan ham puan ortalamasına ve tüm üniversitelerde aynı yükseköğretim grupları içerisindeki başarı sırasına göre oluşturulmuştur. 2 Gri renkle taranan hücreler verinin elde edilemediği veya öğrencilerin o yıl sınava girmediğini ifade etmektedir. 3 Bölüm sıralamaları 2012-2014 yıllarını kapsamaktadır. 4 2013-2014 Yılları KPSS ‘de Yabancı Dil Bölümü Sınavı Yapılmamış, Adayların KPSS'den Önce Elde Ettikleri Yabancı Dil Sınavı (YDS) Sonuçları Kullanılmıştır.

53 Tüm Üniversitelerde Aynı Yükseköğretim Program Grubu İçindeki Başarı Sırası KPSS Genel YetenekKPSS Genel KültürKPSS Yabancı Dil 201220132014201220132014201220132014 SAĞLIK KURUMLARIİŞLETMECİLİĞİ 1121111 MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ 1719261622277 FİZİK TEDAVİ VE 16327153193 REHABİLİTASYON 14 3 RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET 6 136 153 3342131 BANKACILIK 4649 4750541 TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 44932106 ULUSLARARASI TİCARET 14220122212 BESLENME VE DİYETETİK 4546474648478 OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ 323640393639 REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK 2125382026255 HUKUK FAKÜLTESİ 28293033394110 ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ 37234237224815 BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ 5675374 1131121 MUHASEBE VE FİNANSAL YÖNETİM 57 5864 6510 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ 24233626133110

54 2222121 SİGORTACILIK VE RİSK YÖNETİMİ TIP FAKÜLTESİ 18123541175210 MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ 1521221621265 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENLİĞİ 3945 3843464 İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ 40365251506510 İKTİSAT 30233764476510 İŞLETME 6163656367662 SINIF ÖĞRETMENLİĞİ 37404137414014 BİLGİ. VE ÖĞRT. TEKN. ÖĞRT. 4443232 BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI 7866662 İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR 3243231 BİLİMLERİ İLETİŞİM TASARIMI 1121121 HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM 1012141217156 2121121 TURİZM VE OTELCİLİK 7785597 SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER HEMŞİRELİK VE SAĞLIK 2122 21 HİZMETLERİ Tüm Üniversitelerde Aynı Yükseköğretim Program Grubu İçindeki Başarı Sırası KPSS Genel YetenekKPSS Genel KültürKPSS Yabancı Dil

55 2014-KPSS GENEL KÜLTÜR BÖLÜMÜ SONUÇLARINA GÖRE BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ BÖLÜMLERİNİN SIRALAMASI Sıra No. Bölüm Giren Kişi Sayısı Ham Puanların Ortalaması (60 Soru) 1Türkçe Öğretmenliği11822,12 2Hukuk22721,50 3Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler17820,01 4Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği5619,96 5Türk Dili ve Edebiyatı9019,14 6Halkla İlişkiler ve Tanıtım5117,47 7Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğr.7817,41 8İngilizce Öğretmenliği8017,37 9Radyo, Tv ve Sinema1117,32 10İşletme9717,20 11Bilgi ve Belge Yönetimi2316,90 12Amerikan Kültürü ve Edebiyatı2216,80 13İktisat10716,77 14İletişim Tasarımı3116,06 15Matematik öğretmenliği7315,98 16Radyo, Sinema ve Televizyon2515,94 17Endüstri Mühendisliği5615,42 18Bankacılık3715,33 19Sınıf Öğretmenliği7015,28 20Elektrik-Elektronik Mühendisliği7115,21 21Bilgisayar Mühendisliği8315,20 22İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri6315,08 23Muhasebe ve Finansal Yönetim3714,91 24İlköğretim Matematik Öğretmenliği11614,83 25Turizm İşletmeciliği2014,61 26Psikolojik Danışma Ve Rehberlik / Rehber4914,50 27Makine mühendisliği4314,22 28Yönetim Bilişim Sistemleri4914,02 29Fizyoterapi ve Rehabilitasyon8113,96 30Biyomedikal Mühendisliği13613,94 31Sağlık Kurumları İşletmeciliği9313,69 32Okul Öncesi Öğretmenliği7313,43 33Uluslararası Ticaret5813,43 34Turizm Ve Rehberlik613,33 35Spor Bilimleri1713,19 36Turizm ve Otelcilik2412,36 37Sosyal Hizmet12311,74 38Sigortacılık ve Risk Yönetimi2811,68 39Beslenme ve Diyetetik12711,17 40Hemşirelik ve Sağlık hizmetleri18310,02 41İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı108,58 42Devlet Konservatuvarı68,13 43Grafik Tasarımı86,25 44Opera, Koro Ve Popüler Müzik Şarkıcılığı65,75

56 Sıra No. Bölüm Giren Kişi Sayısı Ham Puanların Ortalaması (60 Soru) 1Elektrik-Elektronik Mühendisliği7637,39 2Fizyoterapi ve Rehabilitasyon8637,37 3Matematik Öğretmenliği7537,09 4Bilgisayar Mühendisliği8636,14 5Endüstri Mühendisliği5836,06 6Biyomedikal Mühendisliği14035,34 7Makine Mühendisliği4533,94 8Beslenme ve Diyetetik13333,77 9İlköğretim Matematik Öğretmenliği12032,36 10İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri6429,92 11Hemşirelik ve Sağlık hizmetleri18729,04 12Hukuk22728,61 13Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğr.7828,49 14İşletme9727,39 15Psikolojik Danışma Ve Rehberlik / Rehber5027,28 16Sınıf Öğretmenliği7026,45 17Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler17825,26 18İktisat10724,59 19Türkçe Öğretmenliği11824,16 20Bankacılık3723,80 21Okul Öncesi Öğretmenliği7323,48 22Turizm İşletmeciliği2022,99 23Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği5622,74 24Sağlık Kurumları İşletmeciliği9322,64 25Türk Dili ve Edebiyatı9122,44 26İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı1022,15 27Uluslararası Ticaret5822,01 28Bilgi ve Belge Yönetimi2321,78 29Turizm Ve Rehberlik621,67 30Yönetim Bilişim Sistemleri4921,09 31Radyo, TV ve Sinema1120,75 32Muhasebe ve Finansal Yönetim3720,26 33Sosyal Hizmet12320,20 34Amerikan Kültürü ve Edebiyatı2220,08 35İngilizce Öğretmenliği8019,37 36Sigortacılık ve Risk Yönetimi2818,78 37Turizm ve Otelcilik2418,58 38İletişim Tasarımı3117,59 39Halkla İlişkiler ve Tanıtım5116,88 40Radyo, Sinema ve Televizyon2516,43 41Devlet Konservatuvarı616,38 42Spor Bilimleri1713,50 43Grafik Tasarımı813,00 44Opera, Koro Ve Popüler Müzik Şarkıcılığı611,00 2014-KPSS GENEL YETENEK BÖLÜMÜ SONUÇLARINA GÖRE BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ BÖLÜMLERİNİN SIRALAMASI

57 Sıra No. Bölüm Giren Kişi Sayısı Ham Puanların Ortalaması (60 Soru) 1Türkçe Öğretmenliği11846,75 2Okul Öncesi Öğretmenliği7243,79 3İngilizce Öğretmenliği7643,76 4 Psikolojik Danışma Ve Rehberlik / Rehber 4643,33 5Matematik Öğretmenliği7242,65 6İlköğretim Matematik Öğretmenliği11242,51 7 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğr. 6942,12 8Amerikan Kültürü ve Edebiyatı1940,51 9Türk Dili ve Edebiyatı6340,41 10Sınıf Öğretmenliği6940,38 11Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği5139,49 12Spor Bilimleri622,00 2014-KPSS ÖĞRETMENLİK ALAN BİLGİSİ BÖLÜMÜ SONUÇLARINA GÖRE BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ BÖLÜMLERİNİN SIRALAMASI

58 Eylül 2014 TUS dahil mezunlarımız; 21Tıpta Uzmanlık Sınavına girmiştir. Tüm sınavlarda Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi temel ve klinik puanlar ve yerleşme oranına göre yapılan sıralamalarda birincilik ile onunculuk arasında dereceler almış; iki kez birinci, üç kez ikinci, beş kez de üçüncü olmuştur. TUS

59 DUS 2012 Yılından bugüne kadar yapılan Diş Hekimliğinde Uzmanlık Sınavlarında, Diş Hekimliği Fakültesi bir tanesi hariç tüm sınavlarda üniversite bazında Türkiye birincisi olmuştur.

60 bbbbbb 4-ÜNİVERSİTELERİN DÜNYA SIRALAMALARI

61 ARWU: Dünyadaki üniversitelerin ilk çok amaçlı sıralaması “Academic Ranking of Worldwide Universities” (Dünya Üniversitelerinin Akademik Sıralaması) adı altında Çin’de Şanghay şehrindeki Jiao Tong Üniversitesi tarafından gerçekleştirildi. İlk defa 2003’te yapılan bu sıralamada şu kriterler kullanılmaktadır: - Mezunlar tarafından kazanılmış olan Nobel ödülleri ve Fields madalyaları (yüzde 10) - Öğretim üyeleri tarafından kazanılmış olan Nobel ödülleri ve Fields madalyaları (yüzde 20) - 21 Değişik alanda yüksek sayıda atıf alan bilim insanları (yüzde 20) - Nature ve Science dergilerinde basılan makale sayıları (yüzde 20) - SCI ve SSCI tarafından endekslenen dergilerde basılan makale sayıları (yüzde 20) - Yukarıdaki kriterlerin kişi başına bölünmüş hali (yüzde 10) ARWU sıralamasında, genel üniversite sıralamasının yanında, beş bilim dalında (matematik, fizik, kimya, bilgisayar bilimleri, işletme/iktisat) ve beş ayrı alanda (tabii bilimler ve matematik; mühendislik, teknoloji, ve bilgisayar bilimleri; yaşam ve tarım bilimleri; tıp ve eczacılık; sosyal bilimler) birer sıralama da yapılmaktadır.

62 QS: Uluslararası eğitim alanında uzmanlaşan ve dünyanın birçok şehrinde ofisleri bulunan “Quacquarelli Symonds” şirketinin oluşturduğu bu sıralamada şu kriterler kullanılmaktadır: - Akademisyen değerlendirmesi (yüzde 40) - İşveren anketi (yüzde 10) - Öğrenci-öğretim üyesi oranı (yüzde 20) - Son beş yılda öğretim üyesi başına düşen atıf sayısı (yüzde 20) - Uluslararası öğretim üyesi ve öğrenci oranı (yüzde 10) QS, en iyi 700 üniversite sıralamasının yanında, beş farklı fakülte bazlı sıralama, 30 farklı alan bazlı sıralama, gelişmekte olan ülke üniversite sıralaması ve 50 yaşından genç üniversite sıralaması da oluşturmaktadır.

63 LEIDEN: Hollanda’daki Leiden Üniversitesinde bulunan “The Centre for Science and Technology Studies” (CWTS) bibliometrik endikatörler kullanan ve sadece akademik makalelere odaklanan bir sıralama sistemi geliştirdi ve 1,000 civarında üniversitenin araştırma performanslarını değerlendirdi. Altı değişik bilim alanında etki veya işbirliği kriterleri bazında sıralamalar oluşturulabilmektedir. Etki alanındaki kriterler şunlardır: - Ortalama atıf sayısı - Alana ve yayın yılına göre normalize edilmiş ortalama atıf sayısı - Alan ve yıla göre en çok atıf alan yüzde 10 yayın arasına giren yayın sayısı.

64 HEEACT: Tayvan Yüksek Öğretim Değerlendirme ve Akreditasyon Kurumu 2007’den bu yana sıralama yapmaktadır. Kurum, 2011 yılında, ilk 500 üniversiteyi değerlendirmiştir: - Makale sayılarına dayalı araştırma üretkenliği kriteri (yüzde 20) -11 ve son 2 yılda alınan atıf sayısı ve yayın başına atıf ortalamasına dayanan araştırma etkisi kriteri (yüzde 30) ve H endeksi -En çok atıf alan %1’lik dilime giren makale sayısı, etki değeri en yüksek %5’lik dilime giren dergilerde yayınlanan makale sayısı verilerine dayanan araştırmada mükemmeliyet kriteri (yüzde 50).

65 THE: Londra’da basılan haftalık bir yükseköğrenim dergisi olan “Times Higher Education” ile “Thomson Reuters” işbirliği ile hazırlanan bu sıralamada beş temel alanda toplam 13 kriter kullanılmaktadır: - Eğitim (öğrenci-hoca oranı, doktora-lisans diploma oranı, doktoralı öğretim görevlisi oranı, öğretim görevlisi başına düşen kurumsal gelir, bilinirlik anketi) (yüzde 30) - Araştırma (hoca başına makale sayısı, araştırma geliri, bilinirlik anketi) (yüzde 30) - Atıflar (araştırmanın etkisi) (yüzde 30) - Endüstri gelirleri-inovasyon (hoca başına endüstriden sağlanan gelir) (yüzde 2.5) - Uluslararasılık (öğretim üyeleri, öğrenciler, araştırma) (yüzde 7.5) THE sıralamasında, toplamda en iyi 400 üniversitenin yanı sıra, altı kıtada ve ayrı alanda (mühendislik ve teknoloji, temel bilimler, yaşam bilimleri, sosyal bilimler, tıp, ve beşeri bilimler) dünyanın en iyi 100 üniversitesi de sıralanmaktadır. Bunların yanında THE, 50 yaşından genç 100 üniversite ve gelişmekte olan ülke üniversiteleri gibi daha dar alanlarda sıralamalar da yapmaktadır.

66 URAP (University Ranking by Academic Performance): 2009 yılında ODTÜ bünyesinde kurulan “URAP Laboratuvarı” 2,000 civarında dünya üniversitesini “Web of Science” gibi açık kaynaklardan toplanan veriler bazında şu kriterlerle sıralamaktadır: - Yıllık yayın sayısı (yüzde 21) - Son yılın yayınlarına son beş yılda yapılan atıf sayısı (yüzde 21) - Üretilen toplam doküman sayısı (akademik makale dışındaki yayınlar da dahil) (yüzde 10) - Yayın yapılan dergilerin etki faktör toplamı (yüzde 18) - Yayınlara atıf yapan dergilerin etki faktör toplamı (yüzde 15) - Uluslararası yayın işbirlikleri (yüzde 15).

67 SCIMAGO: SCImago tarafından 22,000 dergiyi tarayan “Scopus” veri tabanı kullanılarak yapılan bu sıralamada yılda en az 100 makale yayınlayan 5,000’in üzerinde araştırma kuruluşu (devlet, yüksek öğrenim, sağlık, özel sektör, ve diğerleri) üç temel kriter üzerinden (araştırma, inovasyon, web görünürlüğü) sıralanmaktadır. Araştırmada, kriteri altında bulunan ölçütlerden bazıları şunlardır: Son beş yıllık dönemde yayınlanan makale sayısı, makalelerde uluslararası ortak yazar oranı, normalize edilmiş atıf sayısı, en prestijli dergilerde yayınlanan makale sayısı.

68 WEBOMETRICS: İspanya’da Cybermetrics Laboratuvarı 2004’den bu yana üniversitelerin alan adlarına (web) dayalı sıralama yayınlamaktadır. -Dünyanın 20 bin üniversitesi 2012 yılında Google motorundan elde edilen tarama sonucuna dayanan boyut kriteri (yüzde 20) -İlgili üniversitenin sitesine verilen tekil bağlantı (link) sayısına dayanan görünürlük kriteri (yüzde 50), -İlgili üniversitenin sitesinde bulunan akademik dosya sayısına dayanan dosya zenginliği kriteri (yüzde 15) - En çok atıf alan %10’luk dilime giren yayın sayısı kriteri (yüzde 15).

69 DÜNYA ÜNİVERSİTE SIRALAMALARINA GÖRE BAŞKENT ÜNİVERSİTESİNİN YERİ 2014-2015 VERİLERİNE GÖRE (URAP,SCIMAGO,WEBOMETRICS)

70

71


"1. BAŞKENT ÜNİVERSİTESİNE 2015-2016 AKADEMİK YILINDA YERLEŞEN ÖĞRENCİ ANALİZLERİ 2. BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ GEÇMİŞ YILLARA AİT ÖĞRENCİ ANALİZLERİ 3.KPSS/TUS/DUS." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları