Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEkin Aksu Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
1 - ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR VE EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ UYGULAMALARI
4
GİRİŞ Bu bölümde ölçme ve değerlendirmede kullanılan temel kavramlar ve yapılış amaçlarına bağlı olarak değerlendirme çeşitlerinden bahsedilecektir.
5
TEMEL KAVRAMLAR
6
DEĞİŞKEN Nitel Değişken Nicel Değişken Süreksiz Değişken
Sürekli Değişken Bağımsız Değişken Bağımlı Değişken
7
ÖLÇME
8
ÖLÇME TÜRLERİ Doğrudan Ölçme Dolaylı Ölçme Türetilmiş Ölçme
9
ÖLÇÜM Ölçme sonucu elde edilen sayı ya da sembole ölçüm denir.
10
ÖLÇMEDE BİRİM Eşitlik Genellik Kullanışlılık Doğal Birim
Tanımlanmış Birim
11
ÖLÇME KURALI
12
ÖLÇMEDE SIFIR NOKTASI Mutlak (Gerçek) Sıfır Noktası
13
ÖLÇEK VE TÜRLERİ
14
Sınıflama Ölçeği Sıralama Ölçeği Eşit Oranlı Ölçek
15
DEĞERLENDİRME
16
ÖLÇÜT Değerlendirme yapmak amacıyla ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı sınır değere ölçüt denir. Mutlak Ölçüt: Bağıl Ölçüt:
17
DEĞERLENDİRME ÇEŞİTLERİ
Değerlendirme, kullanılan ölçütün türüne göre ikiye, değerlendirmenin yapılış amacına göre ise üçe ayrılır.
18
Belirlenen Ölçütün Türüne Göre Değerlendirme Çeşitleri
Mutlak Değerlendirme:
19
Bağıl Değerlendirme:
20
Yapılış Amacına Göre Değerlendirme Çeşitleri
21
1. Tanıma-Yerleştirmeye Yönelik Değerlendirme
2. Biçimlendirme ve Yetiştirmeye Yönelik Değerlendirme
22
3. Değer Biçmeye Yönelik Değerlendirme
Eğitim-öğretim faaliyetlerinin sonunda bu faaliyetleri özetlemek amacıyla yapılır. Bu nedenle sonuç değerlendirmesidir.
23
ÖZET
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.