Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
SULTANBEYLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİM ÇAĞINDA ÇOCUĞU OLAN ANNE – BABALARA YÖNELİK SEMİNER SULTANBEYLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
2
Aile,temel ihtiyaçların karşılandığı birincil yer ve çevredir.
BESLENME EĞİTİM BAKIM DUYGUSAL GELİŞİM PSİKOLOJİK GELİŞİM SEVGİ İHTİYACI KÜLTÜREL DEĞERLERİ KAZANMA SAĞLIKLI ZEKA GELİŞİMİ
3
ANNELİK-BABALIK (EBEVEYN KİMLİĞİ)
Biyolojik annelik-babalık (Biyolojik gereksinimlerin karşılanması) Kültürel annelik-babalık (Toplumun anneye yüklediği roller) Bilinçli annelik-babalık (Biyolojik ve kültürel anneliği irdeleyerek neyi nasıl yapılacağını bilen ve sürekli gelişen annelik kimliğidir)
4
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Ailedeki yansımalar çocuğun kişiliğini belirler
Taşın üzerine damlayan suların taşı şekillendirmesi gibi zamanla çocuklarımızın karakteri şekillenir. Çocukluk kapısı bir daha açılmamak üzere kapanır. Çocuklar işaret parmaklarını değil,ayak izlerini takip eder.
5
Bazı çocuklar ileriki yaşamlarında tıpkı anne ve babası gibi davranır.
6
Bazı çocuklar öyle zorlanmıştır ki, tepki olarak, kendisine yöneltilen davranış ve eğitim tarzının tam tersini seçer.
7
Bazıları da, kendi anne ve baba davranışlarını bilinçli bir yorum süzgecinden geçirir ve en iyisini, en doğrusunu uygulamaya çalışır.
8
NASIL BİR ANNE- BABAYIZ?
9
2 MİLYONA (2 YTL) TÜM DERSLER PEKİYİ
Önce karnelerinde bulunan zayıfları düzelten daha sonrada sahte karne düzenleyerek bu karneleri 2 milyon lira karşılığında karneleri zayıf olan öğrencilere satan 8 lise öğrencisi yakalandı. Kavacık Lisesinde yakalanan 8 kafadar karneleri zayıf gelince çareyi sahtekarlıkta buldu. Yaşları arasında değişen M.Ü ,E.B, S.B, U.A,P.E,Z.C,H.Y, ve O.Ö bilgisayarla hazırladıkları sahte karneleri öğrencilere 2 milyondan sattılar. “küçük sahtekarların foyası bir velinin durumu fark ederek polisi aramasıyla ortaya çıktı. Öğrencilerin adreslerini belirleyen polis , 8 öğrenciyi evlerinden tek tek topladı Kavacık Karakolunda gözlem altına alınan küçük sahtekarlar, Ankara Adliyesine çıkartılarak ifadeleri alındı.( sabah, )
10
ANNE BABA OLARAK YAPTIĞIMIZ YANLIŞLAR
“Ben Olamadım Bari Şimdi O Olsun!” Yanlışı Yediğin Önünde Yemediğin Ardında Bir Tek İşin Var , Çalışmak! Yanlışı Kıyaslama: Cemal Beyin Oğlu Hukuku Kazanmış Yanlışı Aile Ortamı: İlgi Ve Sevgi Yerine Para Verme Yanlışı Hata Odaklı Aile Ortamı Gerçeğe Saygı : Çok Zeki Ama Çalışmıyor Yanlışı Ergenlik Dönemini Görmeme Yanlışı Sistemi Tanımama Yanlışı Öğrenciyi Tanımamaktan Kaynaklanan Yanlışlar Rehber Öğretmeni Araç Ve Aracı Olarak Kullanmak: Siz Söylerseniz Yapar Yanlışı Çocukla Gereksiz Çok Konuşma Yanlışı
11
Onları Sevdim Sevgi en önemli sermayemiz.
ABD’ de büyük bir şehrin varoşlarında oturan, 200 öğrenci üzerinde bir araştırma yapılır. Buralarda yetişen gençlerin BİLGİ ve SANAYİ toplumu Amerika’ya uyum sağlayıp sağlayamayacakları araştırılır. Zeka testleri yapılır, ailelerin kültürü ve bilgisi ölçülür ve bir netice ortaya çıkar: “HİÇ ŞANSLARI YOK.” 25 sene sonra enstitü müdürü değişir ve bu araştırmanın sonucunu merak eder. Gençlerden 180’ine ulaşılır. 180 kişinin 176’sı doktor, avukat, iş adamı olmuştur
12
OKUL BAŞARISI Öğrencinin bulunduğu okul, sınıf ve derse göre belirlenmiş sonuçlara ulaşmada göstermiş olduğu ilerlemedir.
13
DERS ÇALIŞIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Yeterli ışık alan ve uygun ısıda bir yerde çalışmak, Televizyon, müzik vb. uyarıcılardan uzakta çalışmak, Günlük, haftalık, aylık tekrarlar yapmak, Birbirine benzeyen dersleri arka arkaya çalışmamak,
14
DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞINDA VELİLERE DÜŞEN GÖREVLER
Sorumluluk bilinci aşılamak, Uygun çalışma ortamı hazırlamak, Çalışma hevesini arttırmak, Çok çalışmak yerine, etkili çalışmasını sağlamak.
16
OKULA UYUM Onunla konuşun ve rahatlatıcı çözümler bulun.
Okulun güvenli bir yer olduğunu ona aktarın. Çocuklarınızın olumlu yönlerini görüp, onlar üzerinde durunuz. Öğretmeniyle olumlu ve uyumlu bir ilişki kurun.
17
OKUMA ALIŞKANLIĞI Çocuğunuza okuma konusunda model olun.
Tüm aile hep birlikte ortak okuma saatleri düzenleyin. İlk başta dikkatini çekebilecek kitapları okumasını sağlayın. Kendi kitabını kendisinin seçmesine izin verin.
18
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
19
Bir çocuğun benlik değerini geliştirmesinde en önemli faktörün, saygı ve kabul gösteren ve “sana inanıyorum” mesajını ifade eden destek sağlayan bir yetişkinin varlığı olduğunu aklınızdan çıkartmayın.
20
Çocuğunuzu olduğu gibi, kendisi olarak görmeyi öğrenin
Çocuğunuzu olduğu gibi, kendisi olarak görmeyi öğrenin. Ailenin küçük yaştan başlayarak, çocuktan yüksek başarı beklemesi, eleştirmesi ve cezalandırması çocuğun kendine olan güvenini sarsar ve kaygı düzeyini yükseltir.
21
Haklı başarılarından dolayı çocuğu ÖVMEK konusunda tereddüt etmeyin
Haklı başarılarından dolayı çocuğu ÖVMEK konusunda tereddüt etmeyin. Övgü çocukların çalışmalarını kararlı bir biçimde sürdürmelerine yardımcı olur.
22
ÖNEMLİ OLAN PERFORMANS DEĞİL, ÇABADIR
ÖNEMLİ OLAN PERFORMANS DEĞİL, ÇABADIR. Bu nedenle sonuç yerine gidişi, alınan not yerine harcanan emeği değerlendirerek övün.
23
“Ders çalışmak” ve “sınav kazanmak” uğruna çocuğunuzla olan yakınlığınızı tehlikeye atmayın. Aranızdaki sıcaklığın hayat boyu devam etmesi her şeyden önemlidir.
24
Çocuğunuzla ilgili kuralları onunla birlikte koyun
Çocuğunuzla ilgili kuralları onunla birlikte koyun. Onu işin içine kattığınızda konuların sorun olmadan çözüldüğünü göreceksiniz.
25
Çocuğunuza çok kızdığınız zaman, tepki vermeden önce yavaş yavaş birkaç kere derin nefes alın.
26
Kuralların çok fazla veya belirsiz olmamasına dikkat edin aksi takdirde çatışmalar artar. Çocuğunuza ne kadar çok kural koyarsanız o kadar çok çatışır, kızar, disiplin sorunu yaşarsınız.
27
Sen neye hazırsan, o da senin için hazırdır. MARC VİCTOR HANSEN
28
Problemleri çözmek için güç kullanırsanız çocuğunuz büyüdükçe dozunu arttırmak zorunda kalacağınızı unutmayın. Ayrıca dövülen her çocuk kavga, geçimsizlik ve düşmanlığı öğrenir.
29
“Bir tek doğru var oda benim söylediğimdir
“Bir tek doğru var oda benim söylediğimdir.” Tavrında olmak,çocuklarınızı sizin doğrularınızdan uzaklaştırır.
31
Emir vermek yerine seçenekler sunun
Emir vermek yerine seçenekler sunun. Karar vermek çocuğun kişiliğini güçlendirir. Emirler ise huzursuzluk ve kargaşa yaratır. Örneğin “dişlerini pijamalarını giydikten sonramı yoksa öncemi fırçalayacaksın” diye sormak, “git dişlerini fırçala” demekten çok daha etkilidir.
32
Görmek istediğiniz davranışları sergileyin
Görmek istediğiniz davranışları sergileyin. Öğüt vermek yerine ona davranışlarınızla örnek olun. Çocuklar için eylem sözden daha etkilidir. Çocuk duyduğunu değil gördüğünü öğrenir ve uygular.
33
Okul Çocuğun Yanında Eleştirilmemelidir
Okul disiplin olayları evde tartışılmamalıdır.Çocuk okula karşı soğutulmamalıdır. Okulda konulmuş yararsız kurallar varsa okul yönetimiyle konuşulmalı ya da Veli toplantısın da dile getirilmelidir Çünkü çocuğumuzun okulu sevmesi çok Önemlidir. Biliyorsunuz ki insan sevmediği bir ortamdan hiç bir şey alamaz.
34
KABUL ETMEMİZ GEREKEN EĞİTİM GERÇEKLERİ
1. SINAVIN YAPILMASI OLGUSUNU DEĞİŞTİREMEZSİNİZ. Sınav ilan edildiği tarihte , ilan edildiği süre içinde ve ilan edildiği içerikte olacak. 2. OKULLARIN KAPASİTESİNİ DEĞİŞTİREMEZSİNİZ.
35
3. BASKI ÇOCUĞUNUZUN VERİMLİ ÇALIŞMASINI SAĞLAMAZ
Ne kadar çok baskı yaparsam çocuk o kadar çok çalışır ve o kadar çok öğrenir düşüncesi yanlış ve çok zararlıdır. Bu düşünce aile ortamını cehenneme çeviren en önemli etkendir. Şunu bilmelisiniz ki kendisi istemeden, sırf anne babasının baskısıyla çalışan öğrenci, aslında çalışırmış gibi görünür ama verimli çalışamaz. ANNE BABA SÜREKLİ BASKI UYGULARSA , MIŞ GİBİ ÇALIŞMAK ÖĞRENCİDE ALIŞKANLIK HALİNE GELİR.
36
4. Sınav Başarısı Sadece Çocuğunuzun Ne Kadar Uzun Süre Çalıştığına Bağlı Değildir.
Ders Çalışma Süresi İle Sınavdaki Başarı Arasında Doğrudan Bir Bağlantı Yoktur. 5. Çocuğunuzun Zihinsel Yeteneğinin Türü Ve Kapasitesi Değişmez. 6. Büyük Anne, Büyük Baba, Hala , Teyze Gibi Ailede Önemli Yeri Olan Kişilerin Alışkanlıklarını Hemen Değiştiremezsiniz. 7. Ailenin Maddi Durumu Bir Gerçektir.
37
ONLARA ÖĞRENİLMİŞ ÇARESİZLİK YAŞATMAYIN
Köpek balığı, diğer balığı yemesin diye araya cam bölme konuluyor. Köpekbalığı diğer balığı yemek için çabalayıp duruyor. 28 saat sonra köpekbalığı, aradaki cam bölme kaldırılmış olmasına rağmen, balığı yemekten vazgeçiyor. Çünkü benim bu balığı yemem mümkün değil diye düşünüyor.
38
ÇOCUĞUMU YENİDEN YETİŞTİRMEM MÜMKÜN OLSAYDI
39
Çocuğumu yeniden yetiştirmem mümkün olsaydı, Ona işaret parmağımı kaldırıp Yasaklar koymak yerine, Parmaklarıyla resim yapmayı öğretirdim.
40
Hatalarını az düzeltir, Onunla daha çok yakınlık kurmaya çalışırdım.
41
Onu sadece gözlerimle izler, saat kısıtlamaları koymazdım
Onu sadece gözlerimle izler, saat kısıtlamaları koymazdım. Daha bilgili olmaya çalışır, daha çok şefkat gösterirdim. Onunla daha çok yürüyüşlere çıkar, uçurtmalar uçururdum.
42
Ona karşı ciddi bir tavır içinde olmak yerine, Onunla oyun oynardım
Ona karşı ciddi bir tavır içinde olmak yerine, Onunla oyun oynardım. Onunla kırlarda koşar, yıldızları seyrederdim.
43
Onunla daha az çekişir, ona daha çok sarılırdım
Onunla daha az çekişir, ona daha çok sarılırdım. Önce benlik saygısı kazanmasını, sonra kendi ayakları üzerinde durmasını sağlardım.
44
Ona her zaman katı davranmaz, Onu daha çok onaylar ve yüreklendirirdim
Ona her zaman katı davranmaz, Onu daha çok onaylar ve yüreklendirirdim. Güç konusunda daha az ders verir, Sevgi konusunda daha çok şey öğretirdim.
45
KİTAPLAR Gerçekten Beni Duyuyor Musun? Leyla Navaro
Etkili Anne Baba Eğitiminde Uygulamalar Thomas Gordon Çocuklar Büyükler Ve Tavşanlar Erdal Ataberk Çocuklar İçin Beş Sevgi Dili Gary Chapman Anne Baba Olmanın Altın Kuralları Necla Tuzcuoğlu
46
Hepimizin yaşam yolu açık olsun, başarı ve mutluluk getirsin.
47
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.