Sunuyu indir
1
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
2
Çocukların da anne-babalarıyla vakit geçirmeye, oynamaya ihtiyaçları var. Üstelik bu ihtiyacı yeterince karşılanan çocuklar, anne-babalarıyla geçirdikleri oyun dışı vakitlerde de istenmeyen davranışlar göstermiyor, anlaşıldıklarını hissederek daha olumlu davranışlar sergiliyorlar. Çocuklarla birlikte geçirilen zamanın süresinden çok kalitesi önemlidir. Çocuklarla evde baş başa geçirilen anlarda bazı noktalara dikkat edilmesi birlikte geçirilen zamanın kalitesini etkiler. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015
3
KALİTELİ ZAMAN NE DEMEKTİR ?
Çocuklarla sadece aynı ortamda olmak onlarla kaliteli zaman geçirebileceğiniz anlamına gelmiyor. Tüm sosyal ilişkilerinizde yaşadığımız paylaşım, etkileşim, iletişim ve duygu alışverişini çocuğunuzla da yaşamanız gerekir. Birlikte geçen zaman içinde çocuğu yeterince dinlemek ve en önemlisi onun duygularını, düşüncelerini anlamaya çalışmak gerekir. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015
4
KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK İÇİN NELER YAPILMALIDIR ?
K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015
5
1) ÇOCUĞUNUZU TANIYIN. Çocuğunuzla kaliteli zaman geçirebilmek için öncelikle onu tanımaya çalışmalısınız. Anne baba çocuğuyla yapmak isteyeceği aktiviteleri belirlemeli. Bunları yapabilmek için önce çocuğun hem bireysel özelliklerine uygun olarak hem de genel psikolojik gelişimine dayalı olarak hangi dönemlerden geçtiğini fark etmek gerekir. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015
6
2) ÇOCUĞUNUZLA OYNAYIN, ONUN DÜNYASINA GİRİN…
Çocuğun dünyasını anlayabilmenin; onun dilinden konuşmanın ve ona bir şeyler aktarmanın en kolay yollarından biridir oyun. Oyun, çocuklara ulaşabilmenin en etkili yoludur. Onlar dünyayı oyunla tanır, öğrenir ve eğlenirler. Oyun içerisinde çocuk, hem anne-babasıyla geçirdiği vakte doyar hem de anne-babalara çocuklarını oyun yoluyla tanıma fırsatı sağlar. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015
7
3) ÇOCUĞUNUZU GÖZLEMLEYİN
Oyun çocukların sıkıntılarını ve sorunlarını ifade etmesi açısından da önemli bir araçtır. Dolayısıyla oyun bu açıdan anne-babalara bir fırsat verir. Ebeveynler çocuklarını oyun sırasında gözlemlemeli, bu açıdan onları anlama fırsatını değerlendirmelidir. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015
8
Oyunda resim yapmak da çocuğun sorunlarını ortaya çıkarmasında, kendini ifade etmesinde bir araç olabilir. Bu nedenle çocuk resim yaparken özgür bırakılmalı, kendini ifade etmesine olanak verilmelidir. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015
9
ÇOCUĞUNUZLA EMPATİ KURUN, ONU ANLAYIN.
Çocuklar bir şey anlatırlarken yetişkinler gibi direkt anlatma yoluna gitmeyebilirler. Onun ne demek istediğini anlamak da bu yüzden kolay değildir, ama çok önemlidir. Dolayısıyla empati kurmak gerekir. Empati; karşınızdakinin duruşundan, bakışından, söylediklerinden, bazen söylemediklerinden ne hissettiğini anlamaya çalışmak ve bunu ona geri bildirmek anlamına gelir. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015
10
Çocukların da tıpkı yetişkinler gibi daha kolay ifade ettikleri duygular vardır.
Örneğin; öfkeyi daha kolay ve çabuk ifade ederler. Ancak öfkenin neden ortaya çıktığını bulmak anne babaya düşer. Burada empati devreye girecektir, onun duygusunun nereden kaynaklandığını bulmaya çalışmak gerekir. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015
11
Empati, birçok kişide doğuştan var olabilen, ama aynı zamanda öğrenilebilen bir beceridir. Ancak üzerinde düşünmeyi ve çalışmayı gerektirir. Söylenen sözlerden direkt anlamlar çıkarmaya alışık olmanız durumunda, söylenenin altında yatan gerçek duyguyu anlama fırsatını da kaçırabilirsiniz. Bu nedenle, empati kurabilmek her anne-babanın öğrenmesi gereken bir beceridir. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015
12
İyi bir iletişim, çocuğun ilişkiden tatmin olması için çok önemlidir.
Çocuk, empati kuran anne-baba karşısında anlaşıldığını fark eder ve böylece ona kendi ihtiyaçlarının karşılanması için fırsat yaratılmış olur. Bu da onun ev içerisinde bir birey olarak kabul edildiği duygusunu besler, kişiliğine olumlu bir kazanım sağlar. İyi bir iletişim, çocuğun ilişkiden tatmin olması için çok önemlidir. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015
13
Çocuk istediğiniz gibi davranıyorsa( oturup oyun oynuyor oyuncaklara ve çevreye zarar vermiyorsa ) onunla hiç ilgilenilmez farkına varılmaz. Çocuk kendinin de var olduğunu göstermek ister ve anne-babanın da varlığını hissetmesini bekler ve sonucunda gürültü yaparak dikkat çeker. Artık tüm ilgiler üzerindedir çocuk amacına ulaşmış dikkati çekmiştir, Bağırmak bile onun için ödül sayılır. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015
14
Böylece birlikte olunan zamanlara problem taşınmayacaktır.
Bu şekilde onunla vakit geçirmediğiniz zamanlarda; bir ilgi çekme yolu olarak olumsuz, kabul görmeyen davranışlara başvuracaktır. Böylece birlikte olunan zamanlara problem taşınmayacaktır. Çocuk kaliteli zamandan tatmin olduğunda, anne-babası ile ilişkisi de sağlıklı olacaktır. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015
15
UNUTMAYIN ÇOCUĞUNUZLA GEÇİRDİĞİNİZ HER AN, ÇOK DEĞERLİDİR.
K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015
16
ÇOCUĞUNUZLA EVDE HOŞÇA VAKİT GEÇİREBİLECEĞİNİZ UCUZ VE KOLAY AKTİVİTELER
K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015
17
Parmak boyasıyla resimler yapın. Puzzle oynayın.
Birlikte resimli kitaplara göz atın. Pizza-kek yapın. Leğene su koyup kâğıttan kayık yüzdürün. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015
18
Işığı arkanıza alarak gölge oyunu kurun.
Evde oyuncak toplama oyunu oynayın. Kim daha çok eşya toplarsa ödül alsın. Mısır patlatın. Birlikte şarkı söyleyin. Sessiz sinema oynayın. Birbirinizi gıdıklayın. K.MARAŞ ÖZEL EĞİTİM UYG. 2015
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.