Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
SINIF YÖNETİMİ Esin ACAR, Ph.D. Adnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2
İSTENMEYEN DAVRANIŞ NEDIR?
Duruma ve ortama uygun olmayan, bilinçli olarak yapılan davranışlardır.
3
UYGUN OLMAYAN DAVRANIŞLAR NEDEN ORTAYA ÇIKAR?
Öğrencinin otoriteye karşı gelmesinden Öğrencinin derste sıkılmasından UYGUN OLMAYAN DAVRANIŞLAR NEDEN ORTAYA ÇIKAR? Öğrencinin dikkat çekmek istemesinden Öğrencinin kuralları bilmemesinden
4
ÖĞRENCİDEN KAYNAKLANAN NEDENLER:
öğrenci dikkatini yöneltmede ve yoğunlaştırmada güçlük çekiyorsa,
5
öğretmenin ilgisini çekmeye çalışıyor ve arkadaşlarının dikkatini bozuyorsa,
az konuşan ve içine kapanık biriyse, arkadaşlarına, okula ve öğretmenlere karşı saldırgan tutum içindeyse,
6
DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME İLKELERİ:
Problemli davranışlar Uygun olan davranışların sürekliliğini sağlayan, problemli davranışın oluşmasına fırsat tanımayan ortamların hazırlanması
7
Davranış öğrenilmiştir, kendiliğinden gelişmez.
Davranışın öncesinde ve sonrasında ortaya çıkanların dikkate alınması gerekir. Pekiştirme davranışın ortaya çıkma olasılığını arttırır.
8
Pekiştireçlerin ortamdan çekilmesi ya da hoşlanılmayan bir durumun ortama sokulması ile davranış azalır. Uygun olmayan davranışların azaltılması, sınıf ortamının dikkatli biçimde örgütlenmesine dayanır.
9
İstenmeyen Davranışlara Karşı Stratejiler:
* İsteneni çağrıştır: Model ol!
10
İstenen davranışa inandır:
Beklenen davranışın yararını belirterek, eğer o davranışı yaparsa sonucunda mutlu olacağını göster
11
Uygun olan davranışı pekiştir.
Etkili olabilmek için, pekiştirecin istenilen davranış ortaya çıktıktan hemen sonra verilmesi gerekmektedir.
12
Uyaranı daha vurgulayıcı bir biçimde ver!
Konuşmayı kes ve olumsuz davranış gösteren öğrenciye bak! Olumsuz davranış gösteren öğrenciye doğru fiziksel olarak hareket et!
13
Olumsuz davranış gösteren öğrenciye dokun!
Doğru olanı yapma konusunda öğrenciye rehberlik et!
14
Sınıf Kurallarının Belirsizliğini Ortadan Kaldır!
Kurallara uyulmadığı takdirde karşılaşılacak sonuçlar hakkında bilgi verilmesi Kuralların herkes için aynı olması Uygulama sırasında engelleme ve zorlama olmaması Katı kuralcılık
15
ÇAĞDAŞ SINIF YÖNETİMİ YAKLAŞIMI
ÖĞELER GELENEKSEL ÖĞRETİM ÇAĞDAŞ ÖĞRETİM SINIFTA ETKİNLİK Öğretici Etkileşimli ÖĞRETMENİN ROLÜ Bilgi verici Daima uzman Katılımcı Bazen öğrenci ÖĞRENCİNİN ROLÜ Dinleyici Daima öğrenci Bazen uzman DERS AĞIRLİĞI Bilgiler İlişkiler BİLGİ KAZANIMI Belleme ve ezber Bilginin birikmesi Sorgulama ve buluş Bilginin dönüşümü BAŞARI GÖSTERGESİ Miktar Kalite ÖLÇME Normlara göre Ölçütlere göre TEKNOLOJİ KULLANIMI Tekrar ve uygulama İletişim,katılım,erişim
16
Duyuşsal ve Davranışsal Sorunu Olan Öğrenciler…
Duygusal sorun yaşayan öğrencilerdir. Sinirli , saldırgan, kolay şiddete başvuran öğrencileri olan öğretmenler, bu öğrencileri kendi kendilerini kontrol etmeye yönlendirirler.
17
Toplumsal endişe, devamsızlık gösteren bir başarısızlık, yanlış yönlendirme, yetişkin veya yaşıtları tarafından ret edilmeye karşı devam eden bir tepki olarak da gelişebilir.
18
Bazı öğrenciler arkadaş grubuna iyi bir biçimde uyum gösterebilirler,ama öğretim etkinliği ile ilgili olan soruları yanıtlamaları,toplum önünde performans sergilemeleri,değerlendirileceklerini bildiği bir etkinliği gerçekleştirmeleri istendiğinde, iletişim kurmada uyumsuzluk gösterebilir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.