Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
ISPARTA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
2
Projenin Adı : SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
ISPARTA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Projenin Adı : SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
3
Projenin Amacı Çağın getirdiği olumsuz durumlar karşısında, temel insani değerleri benimsemiş bireyler yetiştirmek Sağlıklı düşünen, hisseden ve davranan bireyler yetiştirmek. Öğrencinin kendini tanımasını ve yeteneklerinin farkına varmasını sağlamak Bireyin doğuştan getirdiği en iyi tarafı ortaya çıkarmak;
4
Projenin Amacı Bireyin kişiliğinin her yönüyle gelişmesini sağlamak;
Öğrencilerde kültürel çoğulculuk kavramını oluşturmak. Bireyin değerlere bağlı bir kişilik geliştirmesini sağlamak. Bilgiyi doğru kullanan liderlerin oluşmasına katkı sağlamak. Temel değerleri pekiştirmek.
5
Projenin Amacı İyi karakterli bireyler yetiştirmek.
İletişim becerileri yüksek bireyler yetiştirmek Öğrencilerin sorumluluk duygularını geliştirmek Bireylerin, “iyi insan”, “iyi vatandaş” olmalarını sağlamak Öğrencilerde sağlıklı, tutarlı ve dengeli bir kişilik oluşturmak Her öğrenciyi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda yetiştirerek hayata ve üst öğrenime hazırlamaktır.
6
Projenin Hedef Kitlesi
Anasınıfları ve İlköğretim birinci kademe öğrencileri
7
Projenin Yürütücüsü Proje İştirakçisi SAMSUN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SPOR İL MÜDÜRLÜĞÜ GENÇLİK MERKEZLERİ Projenin Yürütücüsü
8
Projenin Uygulayıcıları
Sınıf, aile ve okul etkinlikleri için; ilköğretim kurumlarında İlgili kurumun yöneticisinin sorumluluğunda, Rehber öğretmen koordinatörlüğünde sınıf ve ana sınıfı öğretmenleri NOT: Psikolojik danışmanın bulunmadığı okullarda proje ilgili kurumun yöneticilerinin koordinatörlüğünde gerçekleştirilecektir.
9
Projenin Uygulama Planı (Özet)
Proje kapsamında Eğitim-öğretim yılı süresince ilköğretim kurumlarında her ayda bir değerin desteklenmesi sağlanacaktır. Örneğin Mart ayı içerisinde Sorumluluk, nisan ayında yardımseverlik gibi. Değerlerin kazanılmasına, aile ve şehir etkinlikleri ile katkıda bulunulacaktır.
10
Projenin Uygulama Planı (Özet)
Değerler ile ilgili etkinlikler serbest etkinlikler saatlerinde uygulanabilecektir. Desteklenecek değerlerle ilgili etkinlik, broşür vb. materyal ilgili komisyon tarafından hazırlanacak, rehber öğretmenler ve veliler için internet ortamında paylaşılacaktır.
11
Okulun tümü için etkinlikler Aileye Yönelik Etkinlikler
Proje birbirini tamamlayan dört boyutta geliştirilmiş etkinlikleri içerecektir : Sınıf içi etkinlikler Okulun tümü için etkinlikler Aileye Yönelik Etkinlikler Şehir etkinlikleri
12
Sınıf içi etkinlikler Öğretmenin sınıf içinde uygulayacağı öğrenci merkezli ve aktif öğrenme esaslı etkinliklerdir. Projenin temelini oluşturacak olan bu etkinlikler, öğretmenin görevlerini desteklemeye yönelik olacaktır. Serbest etkinlik saatlerinde uygulanacaktır.
13
Okul Etkinlikleri Okulun tümünü kapsayan etkinliklerdir. Uygulanacak etkinliklerden bazıları şunlardır; Desteklenecek değer ile ilgili okul genelinde ve sınıflarda proje çalışmaları gerçekleştirilecek. Desteklenecek değer ile ilgili çocukların özdeşim kurabilecekleri canlı biyografiler okula konuk edilecek. Kurum o ay desteklenecek değerler ile ilgili görsel malzemeler ile donatılacak.
14
Aile Etkinlikleri Velilerin evde uygulayacağı aktif öğrenme esaslı etkinliklerdir. Ailelere, desteklenecek değerlerle ilgili etkinlikler, aile bültenleri”, seminer, konferans, kitap ve film önerileriyle katkı sağlanacak.
15
Projenin Değerlendirmesi
Etkinliği uygulayacak öğretmenler tarafından doldurulmuş Aylık öneri formları ve yapılan çalışmalar ile ilgili resimler, üretilen ürünler rehber öğretmen koordinatörlüğünde ilgili birime gönderilecektir.
16
Proje sonunda elde edilmesi hedeflenen gelişmeler
Çocukları: Daha dürüst, doğruyu söyleyen, diğerlerinin duygu ve düşüncelerini anlayan, değer veren, daha kibar, öfkesini denetleyebilen, Kendiyle daha barışık, kendini denetlemekte daha başarılı, sınıf çalışmalarında daha başarılı, daha paylaşımcı, sırasını bekleyebilen, daha az bencil, çatışmaları daha kolay çözme becerisi, daha saygılı, daha şefkatli, daha çalışkan ve daha iyi öğrenebilen, çatışmaya girmeden hakkını koruyabilen, toplumsal sorumluluklarını hakkıyla yerine getirebilen, daha mutlu bireyler haline getirmektir.
17
Örnek Etkinlik DEĞER: SORUMLULUK
Öğrenciler bir hafta boyunca kırmadan ve unutmadan yumurtalarını evlerinden okullarına, okullarından evlerine götürerek sorumluluk almayı öğrenecekler. özel kutularda muhafaza ettikleri çiğ yumurtaları bir hafta boyunca kırmadan ve unutmadan okuldan eve, evden okula götürüp getirerek, küçük yürekleriyle kocaman sorumluluklarını yerine getirecekler. Bir hafta sonra başarılı olanlara sorumluluk sertifikası verilecek.
18
KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.