Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

7 Ocak 2014 DenizBank Güncel Haber Bülteni.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "7 Ocak 2014 DenizBank Güncel Haber Bülteni."— Sunum transkripti:

1 7 Ocak 2014 DenizBank Güncel Haber Bülteni

2 Koinim.Com: Yeni Bir Türk Bitcoin Cüzdan Ve Platformu
Bitcoin internetin en sıra dışı fenomenlerinden biri haline geldi. Bundan sadece bir kaç ay öncesine kadar çok az kişinin aşina olduğu Bitcoin bugün çok daha geniş kitleler tarafından tanınıyor ve kullanılıyor. Görüşler çeşitli olsa da her geçen gün giderek daha fazla yaygınlaşan Bitcoin’e talep de artıyor. Bunun doğal sonucu olarak da Bitcoin işlemlerini gerçekleştirecek daha fazla araç ortaya çıkıyor. Koinim.com, Veriyol tarafından geliştirilmiş, merkezi Türkiye’de olan bir Bitcoin cüzdan ve platformu. Dünya genelinde günlük ortalama 300 milyon TL’nin üzerinde gerçekleşen Bitcoin transferleri konusunda Türk kullanıcılara bir alternatif olma potansiyeline sahip olan Koinim’in önündeki en önemli konuların başında da regülasyon ile ilgili varolan sıkıntılar geliyor. Türkiye merkezli olan ve operasyonunu mevcut yasalar çerçevesinde gerçekleştirerek ülke içerisinde kalma hedefine sahip Koinim için şu anda Bitcoin alım ve satış işlemleri imkanı sunuyor.

3 Paypal Nakit Kart’ın Türkiye Lansmanı İçin Geri Sayım Sürerken, Web Sitesi Ortaya Çıktı
PayPal yurt dışında sunduğu özelliklerden birisi olan Nakit Kart için Türkiye’deki hazırlıklarını tamamlanmış görünüyor. Hem PayPal’dan hem de ininal’dan şu ana kadar bir açıklama yapılmamasına karşın, PayPal Nakit Kart için hazırlanmış olan web sitesi Webrazzi’nin tarafından farkedildi ve PayPal Nakit Kart’ın Türkiye’de yakında piyasaya sürüleceğine dair resmi işareti bu fırsatla görmüş olduk. “İnternette, Sokakta, Alışveriş Tek Kartta” sloganıyla tanıtılan kart için hazırlanan sayfada başvuru ve aktivasyon işleminin yanında, işlem ücretlerine dair bilgiler mevcut. Nakit Kart için hazırladığı sayfada iş ortakları arasında ininal ve MasterCard ile birlikte TEB’i belirten PayPal bu projeyle Türkiye’deki kullanıcılarının hesaplarında var olan nakit paranın internet dışı alışverişlerde kullanılabilmesinin ve ATM’lerden çekim yapılabilmesinin de önünü açmış gözüküyor.

4 ABD’deki Reklam Harcamalarının %22’sini Mobil Reklamlar Oluşturuyor
2013 yılında mobil reklam harcamaları ABD’deki toplam reklam harcamalarının %22’lik bir kısmını oluşturuyor. 2010’da bu oran %3 seviyelerindeydi ve bu da son 3 yıl içinde mobil reklam harcamalarında %19’luk bir artış olduğunu ortaya koyuyor. 2012 yılında dijital reklamların sadece %11,9’luk kısmını oluşturan mobil reklam harcamalarının 2013 yılı sonunda ABD’de toplam olarak 9,6 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Dünya genelindeki mobil reklam gelirlerine bakıldığında ise bir yılda %105,9’luk bir artışla 2013 yılında 18,15 milyar dolara ulaşacağı belirtiliyor. Mobil reklamlar dünya genelindeki toplam dijital reklamların %15,2’lik bir kısmını oluşturuyor. Dijital reklamlarda birinci sırada gelen şirket ise 2013 yılında yüzde 39,9’luk oranla Google. Google’ı takip eden şirket ise yüzde 7,4 ile Facebook olarak öne çıkıyor. Google’ın dijital reklamlardaki payının 2015 yılında %42,3’e ulaşması beklenirken, Facebook’un ise %9’luk bir pay sahibi olacağının üzerinde duruluyor.

5 Zenithoptimedia’dan 2016 Raporu “Mobil Her Yıl %50 Büyüyecek”
Publicis Group’a bağlı medya satın alma şirketi ZenithOptimedia 2016 yılına kadar reklam dünyasında yaşanacak gelişmelerle ilgili rapor yayınladı. Yayınladığı raporda mobilde pazarda yaşanan büyümeye dikkat çekerken, mobilin ivmesiyle reklam endüstrisinin sürdürülebilir büyümeyi yakalayacağı da öngörüler arasında yer alıyor. Türkiye’nin reklam harcamasında küresel sıralamada ilk 10′a giremediği raporda 2016′da reklam pazarının en büyük payını televizyon reklamları almaya devam ederken, gazete, dergi ve radyo reklamları pazar payı kaybetmeye devam ediyor. Raporda reklam pazarının büyüme beklentisi %5 iken internet reklam pazarının büyümesi %15 olarak belirtilmiş.

6 2013′te ABD’de En Fazla Kullanılan Mobil Uygulamalar
 Nielsen‘ın yayımladığı son değerlendirme raporu uygulama pazarına odaklanıyor. Yeni yıl için ipuçları taşıyan raporda ABD’de en çok kullanılan 10 mobil uygulama sıralanmış. Paylaşılan rakamlar arasında uygulamanın tekil kullanıcısıyla birlikte bir önceki yıla göre kullanımındaki değişimler de yer almakta. Nielsen’in raporunda en fazla kullanılan mobil uygulama olarak Facebook ortaya çıkarken onu Google Search izliyor. 2013′ün ‘mobil yılı’ olduğunu bir kez daha ispatlayan raporda ilk 10 uygulama 2012′ye kıyasla %66 ile %14 arasında iki haneli büyüme rakamlarına sahip. Facebook’un mobil uygulaması 103 milyonun üzerinde tekil ziyaretçi kullanımıyla ilk sırayı alırken bir önceki seneye göre %27 büyüme göstermiş. İkinci sırayı 75 milyon üzerinde kullanımla Google Search alırken ardından yakın bir rakamla Google Play geliyor. Pinterest, LinkedIn gibi sosyal ağların ilk 10′a giremediği listede Instagram 7.,  Twitter ise 10. sırada yer alıyor.

7 ABD’deki Yetişkinlerin %73′ü Sosyal Ağları Kullanıyor, %71′i ise Facebook’ta
Pew Internet’in geçtiğimiz günlerde açıkladığı “Social Media Update 2013″ raporunda yer alan bilgilere göre, ABD’de yaşayan yetişkilerin %73‘ü sosyal ağları kullanıyor. Online popülasyonun %42′si ise birden fazla sosyal ağ kullanıyor. ABD’deki online neslin büyük çoğunluğunun Facebook’ta olması şaşırtıcı olmasa da, Facebook’un liderliği ön planda ve geçen yıla göre de artış göstermiş durumda. Geçtiğimiz yıllara nazaran büyümesini sürdüren Facebook olsa da, Instagram’ın da ciddi bir sıçrama yaptığı göze çarpıyor. Facebook tarafından satın alınmasıyla birlikte elini güçlendiren Instagram ve ülkemizde çok da sık kullanılmayan sosyal ağ Pinterest dikkat çekici büyüme göstermiş.

8 Facebook’un Büyüme Raporunda Türkiye De Var
Facebook iş ortakları için nasıl bir hızda ve ne şekilde büyüdüğünü ortaya koyan bir rapor hazırladı. TechCrunch’ın kendi kaynaklarından elde ettiği ve yayınladığı raporda Facebook’un ülkeler bazında nasıl büyüdüğü detaylı bir şekilde yer alıyor. 68 sayfalık raporda Facebook’un reklam gelirlerinin yaklaşık yarısını (%49) mobilden elde ettiği görülüyor. Raporda ayrıca tüm aktif kullanıcılarının %74’ünün ise Facebook’a mobil cihazlar üzerinden eriştikleri bilgisi de yer alıyor. Facebook’un Avrupa ve Orta Doğu’daki bazı ülkelerindeki büyümesini gözler önüne seren “Facebook: The Annual” adlı raporda ele alınan ülkeler Almanya, Fransa, İspanya, İtalya, İsrail, İsveç ve Türkiye.

9 Facebook’un Büyüme Raporunda Türkiye De Var
Facebook’un raporunda yer alan bilgilere göre Türkiye’de her gün 19 milyon kişi Facebook’a giriş yapıyor. Aylık olarak ise bu rakam 33 milyona yükseliyor. Türkiye’nin internet kullanıcı sayısının 37 milyon civarında olduğunu düşündüğümüzde Facebook’un Türkiye’deki internet kullanıcılarının yaklaşık %90’ını her ay ağırladığını söylemek mümkün. Türkiye Facebook kullanıcılarının mobilde günlük ve aylık rakamları arasında ise oldukça ciddi bir fark görünüyor. Her gün akıllı cihazından Facebook’a giriş yapan Türkiye kullanıcıların sayısı 9,5 milyon. Aylık rakamlara baktığımızda ise bu sayı 20 milyona yükseliyor. Türkiye’nin internet nüfusuna bakıldığında bu 20 milyon tüm internet kullanıcılarının yaklaşık %54’ne denk düşüyor. Raporda yer alan diğer ülkelerle karşılaştırıldığında ise Türkiye, Almanya ile birlikte en büyük DAU oranına sahip, MAU oranında ise ilk sırada yer alıyor. Mobil MAU rakamları da Türkiye’nin birinci sırada olduğunu gösteriyor. Mobil DAU’da ise sırasıyla Almanya, Fransa ve İtalya’nın ardından üçüncü sırada.

10 Twitter’da Dünya Çapında 2014’ün Gelişi Nasıl Kutlandı
Twitter, yeni yıl mesajlarının nasıl yayıldığını interaktif bir dünya haritasında yer verdi. Twitter, farklı dillerde kutlanan ‘Yeni Yıl’ mesajlarını bir araya getirerek interaktif bir tasarımda dünyada nasıl yayıldığını ortaya koydu. İnteraktif olarak sunulan görsel çalışma hem bir harita hem de bir grafik niteliğinde. Her dilin zaman içinde ne kadar sıklıkta kullanıldığının görülebildiği interaktif haritada İspanyolca, İngilizce ve Arapça en çok kullanılanlar arasında. İnteraktif haritaya şuradan ulaşabilirsiniz.

11 Mercedes-Benz, Pebble Uygulamasını Duyurdu
Çok kısa bir süre önce Pebble‘ın uygulama mağazasını 2014 yılının hemen başında açmaya hazırlandığı haberini duyurmuştuk. Bu gelişme ile birlikte Pebble uygulamaları da yavaş yavaş gelmeye başlayacağı aslında hiç de sürpriz değildi. Alman otomotiv üreticisi Mercedes-Benz, akıllı saat Pebble ile yaptığı özel bir ortaklıkla beraber, Mercedes-Benz araçlarla konuşacak olan Pebble uygulamasını resmi olarak duyurdu. Böylece akıllı saat Pebble kullanan Mercedes-Benz sahipleri, araçlarının durumlarını akıllı saatleri üzerinden takip edebilecek. Mercedes-Benz’in hali hazırda yayında olan Digital DriveStyle uygulamasına gelecek güncelleme ile birlikte Pebble akıllı saatler bu uygulama ile konuşarak, araç hakkında bilgileri sürücüye yansıtacak.

12 Geleceğin Ekranları Nasıl Olacak
Ekran kaliteleri günden güne artıyor ve artık çok daha fazla içerik de gündelik hayatımıza yüksek kalitede destek vermeye başlıyor. Bükülebilir ve kırılmayan ekranlar, giyilebilir teknolojiler derken gözümüz gördüğü ekranları sayısı artıyor, ebat ve türleri daha da çeşitleniyor. Bu alandaki liderlerden Samsung yayınladığı video ile geleceğe bir bakış atmış. Samsung Display tarafından hazırlanan video, Samsung’un gelecek ön görüsünü ortaya koyuyor, biraz da Samsung’un gelecek planlarına ve AR-GE çalışmalarına dair ipuçları veriyor. Video.

13 İyi Çalışmalar 


"7 Ocak 2014 DenizBank Güncel Haber Bülteni." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları