Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Ders seÇİMİ Deniz Aygün üsküdar ahmet keleşoğlu anadolu lisesi rehberlik servisi 2015
2
Ders seçimi veli, “öğrenci” tarafından yapılır.
sınıf rehber öğretmeni ve rehber öğretmenin bilgisi dâhilinde “öğrenci” tarafından yapılır.
3
Ders Seçimi Zamanı Mayıs ayının ikinci haftasından yılsonu karnesine
kadar yapılır ve e-Okul sistemine işlenir. Süresi içerisinde ders seçimi yapmayan öğrencilerin dersleri okul yönetimince belirlenir.
4
Ders Açılması Seçmeli ders en az “10” öğrencinin talebi ile açılır.
Ortak derslerde sınıf bütünlüğü esastır.
5
DERSLER 1- ortak dersler 2- seçmeli dersler
Ortak dersler = zorunlu alınması gereken dersler
6
Ortak Dersler Bu dersler bütün ögrencilere asgari olarak
Genel kültür vermek, Toplum sorunlarına duyarlı, Yurdun ekonomik - sosyal - kültürel kalkınmasına katkıda bulunma bilincini ve gücünü kazandırma amacına yöneliktir.
7
Görsel Sanatlar / Müzik
Ortak dersler arasında yer alan “ Görsel Sanatlar / Müzik“ dersinde iki dersten birinin seçilmesi zorunludur.
8
Hedefledigi yüksek ögretim programları
Seçmeli Dersler ilgi ve istekleri kisisel yetenekleri (basarısı) Hedefledigi yüksek ögretim programları (LYS)
9
Seçmeli derslerin kaç kez alınabileceği dersin adının yanındaki parantez içinde belirtilmiştir.
(1) (2) (3) (4)
10
Ögrenciler her sınıfta parantez içindeki ders saatlerinden sadece birini seçebilirler.
11
Dil ve Anlatım, Seçmeli Dil ve Anlatım; Tarih ve Seçmeli Tarih gibi derslerin değerlendirmeleri ayrı ayrı yapılır. farklı öğretmen aynı öğretmen
12
Dersleri notla degerlendirilmez. = OBP düsebilir.
Bilgi Kuramı Sosyal Etkinlik Dersleri notla degerlendirilmez. = OBP düsebilir.
13
Alt sınıfta okuduğunuz seçmeli dersi üst sınıfta değiştirebilirsiniz
. Alt sınıfta okuduğunuz seçmeli dersi üst sınıfta değiştirebilirsiniz
14
NELERE DİKKAT EDİLMELİ ?
DERS (BÖLÜM) SEÇİMİ YAPARKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ ?
15
1- Gelecekteki Meslek ARAŞTIR İlgilerinin Yeteneklerinin
Meslek ile uygun olması Kişilik yapısının ARAŞTIR Meslekleri Kendi ilgi ve yeteneklerini
16
2- LYS TM FEN DİL TS
17
3 - OBP OBP = DİPLOMA PUANI
18
LYS PUANI (Y-LYS) Y-LYS = LYS+OBP LYS= YGS+LYS
19
YGS 40 Türkçe 40 Matematik 40 Sosyal Bilimler (Tarih, Coğ, Felsefe, Din) 40 Fen Bilimleri (Fizik, Kimya, Biyoloji)
20
LYS’ler LYS 1: Matematik sınavı (Matematik-Geometri)
LYS 2: Fen bilimleri sınavı (Fizik-Kimya-Biyoloji) LYS 3: Edebiyat – Coğrafya sınavı LYS 4: Sosyal Bilimler sınavı (psikoloji, sosyoloji, mantık ve Din Kültürü) LYS 5: Yabancı Dil sınavı (İng. Alm. ya da Fransızca)
21
LYS TS: 1- Edebiyat – Coğrafya 2- Sosyal Bilimler (Tarih, Coğrafya, Felsefe, Din Kültürü, Psikoloji, Sosyoloji, Mantık)
22
LYS TM 1- Edebiyat – Coğrafya 2- Matematik - Geometri
23
LYS MF: 1- Matematik - Geometri
2- Fen Bilimleri (Fizik, Kimya, Biyoloji)
24
LYS DİL: 1- DiL Sınavı
25
OBP OBP = Diploma Puanı Diploma Puanı OBP ise 33 ise 53
26
Gerçekçi davranmak
27
YANLIŞ ALAN SEÇİMİNİN NEDENLERİ
28
Alan seçimi konusunda bilgisizlik
29
“kendi yeterliliğini” gerçekçi bir şekilde değerlendirememek
30
Anne ve babanın beklentilerinin öğrenciyi yanlış alana yönlendirmesi
31
Arkadaş grubunun etkisi
32
Yanlış düşünce kalıplarının olumsuz etkisi
Başarılı öğrenci “Fen Alanını” seçer, Başarısız öğrenci “Türkçe-Matematik” veya “Sosyal Bilimler” alanını seçer vb. Türkiye sıralamasında ilk 1000’e giren öğrencilerimiz: Galatasaray Üniversitesi’ne 3 öğrenci (2’si Türkçe sosyal, 1 Dil) Boğaziçi Üniversitesi 1 öğrenci (Türkçe-Matematik) Bilkent Üniversitesi tam burslu 1 öğrenci (Türkçe_Matematik) Tıp Fakültesi 1 öğrenci (Fen Alanı)
33
YANLIŞ DERS (BÖLÜM/ALAN) SEÇİMİNİN SONUÇLARI
Sınıf tekrarı Düşük diploma puanı (= düşük OBP) Alan değiştirme çabaları Özgüven eksikliği YGS - LYS sınav sisteminde alan derslerinin önemi (soru sayısının artması ve mesleğe göre belli derslerin önem kazanmasından dolayı)
34
Anne-babaların yapabilecekleri
Tecrübeleri ile mesleklerin avantaj/dezavantajları konusunda rehberlik etmek. Ilgi ve yetenekleri dogrultusunda tercih yapmasına müsaade etmek (beden eg. 4 saat; matematik 2saat) Meslekleri onunla birlikte arastırmak. LYS’deki alana kaynaklık eden derslerdeki basarıya bakmak. “şu alan iyi,bu kötü” “şu alana çalıskanlar,bu alana tembeller gider” vb konusmalar yapmamak. Ona rehberlik etmek ama sonuçta verdigi karara saygı göstermek.
35
Ögrencinin Lisede en uygun alana yönelmesi onu basarılı bir lise dönemine; basarılı bir lise ise en uygun üniversiteye; bu da daha güvenli , basarılı ve mutlu bir gelecege tasıyacaktır.
36
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.