Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAysun Şirin Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
11 Kasım 2013 DenizBank Güncel Haber Bülteni
2
http://eticaretmag.com/paypal-restoranlar-icin-yeni-ozellik/ PAYPAL AVUSTRALYA’DA RESTORANLAR İÇİN YENİ BİR ÖZELLİK TEST EDİYOR Avustralya’daki PayPal kullanıcıları restoranlarda masalarından kalkmadan ve garson çağırmadan ödemelerini yapabilecekler. Melbourne’da test edilen yeni uygulama PayPal’ın kullanıcılara sunmaya hazırlandığı yeni bir hizmet denilebilir. 2014’ün başlarında daha yaygın bir şekilde Sydney ve Melbourne’da kullanıma sunulması planlanan bu uygulama ile kullanıcılar akıllı telefonlarındaki PayPal uygulaması üzerinden hesap ödeme işlemlerini yapabilecekler. Bunu yapmak için kullanıcılar restoranda check-in yapacaklar ve sonrasında da oturdukları masanın numarasını mobil uygulamaya girecekler. Bu işlemlerin ardından kullanıcı siparişini verdikten sonra ister yemeğini yerken, isterse yemeğini yedikten sonra mobil uygulama üzerinden hesabını ödeyebilecek ve uygulama kullanıcılara bahşiş bırakıp bırakmak istemediklerini de soracak. Ödeme işlemi onaylandığında kullanıcının akıllı telefonuna bir bildirim gelecek ve aynı zamanda restoranın da POS sistemine ödemenin yapıldığının bilgisi gidecek.
3
http://www.webrazzi.com/2013/11/05/amerikalilarin-yuzde-8i-haberleri-twitter-uzerinden-takip-ediyor-arastirma/ AMERİKALILARIN %8′İ, HABERLERİ TWITTER ÜZERİNDEN TAKİP EDİYOR Yayınlanan yeni bir araştırmaya göre Amerikalıların %8′i, yani ortalama bir hesapla ABD’de yaşayan her 10 kişiden 1′i haberleri Twitter aracılığıyla takip ediyor. Pew Research Center tarafından yayınlanan araştırmaya göre, ABD’deki yetişkinlerin %16′sı Twitter kullanıcısı ve bu %16′lık kısmın yarısı da haberleri Twitter’dan takip ediyor. Pew Research Center, kısa süre önce yayınladığı bir başka raporda da Facebook’a yer vermiş, her 3 Amerikalıdan 1′isinin haberleri Facebook üzerinden takip ettiğini belirtmişti. Pew Research Center’ın yaptığı araştırmada, Twitter üzerinden haber tüketen ABD’li yetişkinlerin demografik bilgileri de paylaşılmış. Buna göre, ABD’nin %8′lik kısmını oluşturan bu kitle içerisindeki söz sahibi grup, 18 ve 29 yaş arasındaki gençler. Twitter kullanımı aynı zamanda bu kullanıcıları genelde ‘mobil’ yapıyor, çünkü Twitter’ın ağırlıklı kullanımı özellikle ABD’de mobil üzerinden gerçekleşiyor. Ayrıca, araştırmalardan çıkan sonuca göre, haberleri Twitter üzerinden takip eden kitle oldukça eğitimli. Haberleri Twitter’dan takip eden her 10 kişiden 4′ünün lisans derecesiyle mezun.
4
http://www.webrazzi.com/2013/11/04/online-yayinlara-en-cok-trafik-saglayan-sosyal-aglar-facebook-pinterest-ve-twitter/ ONLINE YAYINLARA EN ÇOK TRAFİK SAĞLAYAN SOSYAL AĞLAR SIRASIYLA FACEBOOK, PINTEREST VE TWITTER Sosyal paylaşımlar için araçlar geliştiren Shareaholic‘in 200 bin yayıncısını ve aylık 250 milyon tekil ziyaretçiyi izleyerek hazırladığı Sosyal Medya Trafik Trend Raporu‘na göre, online yayıncılığa en büyük katkı sağlayan sosyal ağ Facebook, onu takip eden sırada ise Pinterest yer alıyor. Shareaholic’in en popüler 8 sosyal ağı takip ederek yaptığı araştırmada, online yayıncıları en çok destekleyen oluşumlar sırasıyla Facebook, Pinterest, Twitter ve Reddit oldu. Facebook, Pinterest ve Twitter, online yayıncılara trafik sağlamada oldukça iyi olsa da, ardından listede yer alan Reddit ve StumbleUpon, geçen yılın Eylül ayına göre etkilerini %30 civarında kaybetmiş durumdalar. Eylül 2012 ve Eylül 2013 arasındaki farka baktığımızda, Facebook’un gözle görülür bir şekilde artış sağladığını gözlemleyebiliyorken, Pinterest’in biraz da dalgalı bir çizgiyle Facebook’un ardından yayıncılara en çok trafik gönderen sosyağ ağ olduğunu görebiliyoruz. Google+ henüz ciddi bir artışı yakalayamasa da, YouTube’dan gelen trafikteki artış gözlemlenebiliyor.
5
http://eticaretmag.com/tivibu-carsi-ttnet/ TİVİBU ÇARŞI İLE TTNET, TELEVİZYON ÜZERİNDEN ONLINE ALIŞVERİŞ DÖNEMİNİ BAŞLATIYOR TTNET, Mastercard ve Cordis Network iş ortaklığı ile gerçekleşen proje ile Tivibu Ev kullanıcıları Tivibu Çarşı üzerinden, sadece Tivibu’nun kumandasındaki “interaktif” tuşuna basarak diledikleri gibi TV ekranları karşısından alışveriş yapabilecekler. TV üzerinden kullanıcılar sisteme dahil olan farklı mağazaları gezebilecek, kataloglardan ürün detaylarını inceleyebilecek ve MasterCard logosu olan tüm kredi kartlarıyla satın alma işlemlerini tamamlayabilecekler. TTNET’in bu hizmetinden yararlanmak isteyen kullanıcıların, Tivibu Çarşı’nın internet sayfası üzerinden bir kez kayıt oluşturmaları gerekiyor. Tivibu Çarşı’nın getirdiği yenilikler arasında, ilerleyen zamanlarda Tivibu Ev kullanıcılar dizi veya filmlerde oyuncuların giydikleri ya da kullandıkları aksesuarları da bu platform üzerinden satın alabilecekler.
6
http://www.webrazzi.com/2013/11/02/facebookun-2008-yilindan-itibaren-ceyreksel-olarak-aylik-aktif-kullanici-sayilari-webrazzi-pro/ FACEBOOK’UN 2008 YILINDAN İTİBAREN ÇEYREKSEL OLARAK AYLIK AKTİF KULLANICI SAYILARI Facebook, aylık aktif kullanıcı sayısında ilk olarak 2012 yılının 3. çeyreğinde 1 milyar barajını aşmıştı. Şirketin geçtiğimiz hafta içinde yayınladığı 2013 yılı 3. çeyrek raporuna göre aylık aktif kullanıcı sayısı 1 milyar 189 milyon. Mobil alanda da oldukça başarılı bir performans ortaya koyan Facebook, özellikle, yaklaşık 1 buçuk sene önce, mobil uygulamalarını güncellemesinin ardından kullanıcılarından olumlu geri dönüşler almıştı. Mobil reklam konusunda da başarılı bir grafik çizen şirket, reklam gelirinin yarısına yakın bir kısmını mobilden elde ediyor.
7
http://sosyalmedya.co/twitterin-halka-arzindan-ilk-detaylar/ TWITTER’IN HALKA ARZINDAN İLK DETAYLAR Aylardır beklenen Twitter‘ın halka arzı geçtiğimiz gün New York borsasında çanın çalınmasıyla gerçekleşti. Twitter’ın halka arz ettiği 70 milyon senedi hisse başı 26 dolardan TWTR koduyla borsada işlem görmeye başlıyor. Eylül ayında S-1 dosyasıyla SEC’e ilk başvurusunu yapan Twitter ilk etapta hisse başı değerlerinin 17- 20 dolar aralığında olacağını açıklamıştı. Böylelikle Twitter’ın halka arzdan 1,4 milyar- 1,6 milyar dolar aralığında bir gelir elde edebileceğini söylenirken sosyal ağ sonrasında hisse başına halka arz fiyatını 23-25 dolar aralığına yükseltmişti. Halka arzından hemen önce hisse başı değerini 26 dolar olarak sabitleyen Twitter’ın piyasa değeri böylelikle 18 milyar dolara ulaşacak. Ayrıca şirketin halka arzdan 1,8 milyar dolar nakit elde etmesi bekleniyor.
8
http://sosyalmedya.co/app-turkiye-internet-magazasi/ APPLE, TÜRKİYE İNTERNET MAĞAZASINI AÇTI Türkiye’deki ilk mağazasını açmaya hazırlanan Apple, internet mağazasını yayına aldı. Apple ürünlerine ilgi bakımından Avrupa bölgesinin önde gelen ülkelerinden biri olan Türkiye’de artık iPhone, iPad, Mac ve iPod gibi cihazları direkt olarak internet mağazasından satın almak mümkün olacak. store.apple.com/tr adresinden yayına giren Apple Online Store’da şirketin Eylül ayında tanıttığı yeni akıllı telefon modelleri iPhone 5S ve iPhone 5C’yi bulmak mümkün. Zira 1 Kasım’da satışa çıkacağı ifade edilen her iki model de GSM operatörleriyle birlikte Apple’ın online mağazasında da satışa çıktı.store.apple.com/tr
9
http://www.webrazzi.com/2013/10/31/facebook-q3-2013/ AKTİF MOBİL KULLANICI SAYISI 874 MİLYON’A ULAŞAN FACEBOOK, GELİRLERİNİN YARISINI MOBİLDEN ELDE EDİYOR Facebook, 2013 yılının üçüncü çeyreğine ilişkin raporu geçtiğimiz hafta açıkladı. Açıklanan üçüncü çeyrek rakamlarına göre Facebook’un reklamlardan elde ettiği kazanç tam 1.8 milyar dolar. Facebook’un üçüncü çeyrekte elde ettiği gelirle ilgili en büyük detay ise bu reklam gelirinin %49‘luk dilimi, mobil reklamlar üzerinden geliyor. Bu rakam 2013 ikinci çeyrekte %30′iken, 2012′nin üçüncü çeyreğinde ise Facebook’un elde ettiği mobil reklam gelirinin toplam gelirdeki payı %14’dü. 1.19 milyar üyesi bulunan Facebook’un, aylık aktif mobil kullanıcı sayısının 874 milyon olması da, Facebook’un mobil reklamlardan elde ettiği büyük gelirin bir sağlaması olarak ortaya konabilir
10
http://www.digitalage.com.tr/profesyonellerin-sosyal-agi-linkedin-250-milyon-kullaniciya-sahip/ LINKEDIN’İN KULLANICI SAYISI 250 MİLYONU GEÇTİ LinkedIn, 259 milyon aylık aktif kullanıcıya sahip oldu. LinkedIn, geçen çeyrekte 238 milyon; geçtiğimiz yıl aynı dönemde 187 milyon kullanıcıya sahipti. Üçüncü çeyrek sonuçlarını duyuran LinkedIn, sahip olduğu kullanıcı sayısıyla 230 milyon aktif kullanıcısıyla Twitter’ı geçmiş durumda. Profesyonellerin sosyal ağı LinkedIn, halen şu anda 300 milyon kullanıcıya sahip Google+’ın gerisinde kalıyor. LinkedIn CEO’su Jeff Weiner, artan kullanıcı sayısı ve kurulan engagement’ın şirketin finansal sonuçlarında oldukça etkili olduğunu belirtti. LinkedIn, Wall Street tahminlerini (384,5 milyon dolar)geçerek 393 milyon dolar gelire sahip olduğunu açıkladı.
11
http://sosyalmedya.co/instagram-reklamlar-sayilar/ INSTAGRAM REKLAMLARININ %5′İ BEĞENİYE DÖNÜŞÜYOR Reklamların Instagram’da yer almasının üstünden henüz çok az vakit geçmiş olmasına rağmen Instagram CEO’su Kevin Systrom’un açıkladığı üzere şimdiye kadarki reklam görüntülemelerinin %5′i markalara yeni beğeniler kazandırdı. Instagram’da reklamı yayınlanan ilk marka Michael Kors olmuştu. Michael Kors’un bu reklamı sayesinde yarattığı etkileşim sayısı aslında Instagram reklamlarının sahip olduğu potansiyeli özetlemek için yeterli. SocialFresh‘in paylaştığı verilere göre Michael Kors’un Instagram reklamı 6,15 milyon kişi tarafından görüntülendi ve toplamda 218 binin üzerinde beğeni aldı. Markaya 33 bin yeni takipçi olarak dönen bu reklam görüntülemelerin %3,57′sinin beğeni olarak geri döndüğünü gösteriyor.
12
http://sosyalmedya.co/youtube-google-plus-yorumlar/ YOUTUBE, GOOGLE+ ENTEGRASYONLU VİDEO YORUMLARI KULLANICILARA SUNDU YouTube, Eylül ayında duyurduğu ve öncelikli olarak kanal sayfalarında denemeye açtığı YouTube videolarına Google+ entegre sistemini herkes için geçerli hale getirdi. Google+ entegrasyonuyla birlikte video altındaki yorumlar kronolojik olarak değil önem sırasına göre sıralanacak. Google‘ın sosyal ağı Google+’ı her platformuna eklemek için yaptığı çalışmalardan biri olan yeni YouTube yorum sisteminde yine herkes videolara yorum bırakmakta serbest ancak YouTube kimlik veritabanı olarak Google+’ı belirlemiş durumda. Diğer bir deyişle Google hesabınızla YouTube’a bağlanıyorsanız Google+ çevrenizdeki kullanıcıların yorumlarını ilk sıralarda görebileceksiniz.
13
http://sosyalmedya.co/sosyal-medya-icerik-zamanlamasi/ SOSYAL AĞLARDA İÇERİK PAYLAŞMAK İÇİN EN İYİ VE EN KÖTÜ SAATLER Paylaşılan içeriklerin hangi zaman dilimlerinde daha etkili olduğunu ve hangi saatlerin içerik paylaşmak için en kötü zamanlar olduğunu araştıran Social Caffeine, sosyal ağlar bazında bu verileri bir infografikte bir araya getirmiş. Diğer yandan Twitter için en uygun içerik yayınlama zamanları 13:00 ile 15:00 arası. Twitter’da 11:00′den sonra trafik yoğunlaşırken Pazartesi-Perşembe günleri sosyal ağın hareketi daha da artırıyor. LinkedIn’de paylaşımların en çok okunduğu zamanlar hafta içi mesai saati önceleri ve sonrasına denk geliyor. Bu sebeple 10:00 ile 18:00 arasında LinkedIn’de yapacağınız paylaşımlar az görülebilir. Diğer detaylar için linke tıklayarak infografiği inceleyebilirsiniz. İnfografiğe göre Facebook‘ta içerik paylaşmak için en uygun saatler 13:00 ile 16:00 arasıyken trafiğin en zirveye çıktığı zaman Çarşamba günleri 15:00 olarak belirtiliyor. Bunun aksine Facebook içeriklerini paylaşmak için akşam 20:00 ile sabah 08:00 arasında saatler en kötü zaman dilimleri.
14
http://sosyalmedya.co/sosyal-medya-2014-trendleri/ SOSYAL MEDYA PAZARLAMASINDA 2014′ÜN TRENDLERİ NELER OLACAK TwinEngine‘in hazırladığı infografik sosyal ağların 2014′teki tahmini yol haritasını gösteriyor. Bu sene Facebook’un da sonunda hashtag’leri platformuna eklemesiyle sosyal ağlardaki hashtag’lerin özellikle markalar için önemi daha da artarken infografikte gelecek sene sosyal medya pazarlamasındaki en öne çıkan araçlardan birinin hashtag’lerin olacağına dikkat çekiliyor. Online reklamcılıkta mobil pazarlama diğer tüm pazarlama modellerini geride bırakarak öne çıkarken sosyal medya pazarlaması da ağırlığını artırıyor. Sosyal ağlar bazında baktığımızda ise LinkedIn işletmeler için reklam modellerini genişletecek. Twitter bir haber kaynağı olarak öne çıkarken Facebook‘un sponsorlu güncellemeleri sosyal ağda daha yaygın bir şekilde yer alacak. Markalar kullanıcılarla etkileşimlerini Google+ üzerinden daha fazla gerçekleştirirken YouTube da bir içerik aracı olarak daha öne çıkmaya başlayacak. Diğer detaylar için linke tıklayarak infografiğe göz atabilirsiniz.
15
İyi Çalışmalar
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.