Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYeter Ateş Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
11 Ağustos 2014 DenizBank Güncel Haber Bülteni
2
Kaynak: WebrazziWebrazzi Wikipedia Artık Bitcoin İle Bağış Kabul Ediyor Özgür Ansiklopedi Wikipedia’nın arkasındaki vakıf Wikimedia Foundation, bundan böyle bitcoin ile bağış kabul edeceğini duyurdu. Bugüne dek kar amacı gütmeyen bir organizasyon olarak yola devam eden Wikipedia, tüm dünyadan insanların yaptığı bağışlar sayesinde ayakta duruyor. 2003 yılında, Jimmy Wales tarafından kurulan Özgür Ansiklopedi Wikipedia’nın yanı sıra Wiktionary, Wikimedia Commons ve Wikiversity de Wikimedia Vakfı’nın sorumluluğunda olan alt markalardan. Hizmet verdiği pek çok dilde, kullanıcıları bilgi sahibi yapan internet ansiklopedisi için bağışlar çok ama çok önemli. Wikimedia Foundation, sadece bağışlarla ayakta duran bir platform olduğu için bağışların kolay toplanabilmesi ve bağış ödeme sistemlerinin çeşitli olması oldukça önemli. An itibariyle tam 13 farklı ödeme metodu ile bağış topladığını aktaran Wikimedia, bunların arasına Bitcoin ile ödeme olanağını da ekliyor. Kısacası kullanıcılar artık Vikipedi’ye bağışlarını bitcoin’lerle de yapabiliyor olacak. Yeni bir bağış ödeme metodu ekleyen Wikimedia, bitcoin ödemelerini The Coinbase aracılığıyla alacak. Kısacası yapılan bağışlar, bitcoin’lerin USD birimine çevrilerek vakfa aktarılacak.
3
Kaynak: WebrazziWebrazzi Android’in Büyümesi Durmuyor, Pazar Payı 2. Çeyrekte %85′e Ulaştı iOS’un akıllı telefon pazarındaki payı, Android‘in pazar payı altında gittikçe kayboluyor. Strategy Analytics tarafından açıklanan yeni bir rapor Android’in pazar payının 2. çeyrekte yüzde 85′e dayandığını gösteriyor. iOS, Windows Phone ve Blackberry OS pazar paylarının düştüğü 2. çeyrekte Android’in pazar payı rekor seviyeye çıktı. Geçtiğimiz çeyrekte yaklaşık 300 milyon akıllı telefon sevkiyatının gerçekleştiğini açıklayan Strategy Analytics, Androidli cihaz sevkiyatının 250 milyon (yüzde 84.6) olduğunu paylaşıyor. iOS tabanlı akıllı telefon yani iPhone sevkiyatı ise 35 milyon. Android ezici üstünlüğüne sahne olan 2014′ün 2. çeyreği akıllı telefon pazarında büyüme oranının düştüğünü de gösteriyor. Üstelik geçen yıla göre yarı yarıya düşüş var. 2013′ün 2. çeyreği sonunda yüzde 50′ye yakın olan yıllık büyüme oranı, bu yılın aynı döneminde yüzde 25′in biraz üzerinde kalmış. Bu oran son 5 yılın en düşük büyümesi.
4
Kaynak: Sosyalmedya.coSosyalmedya.co Twitter’a Reklam Hedefleme Özelliği Geldi Reklam modellerini geliştirerek daha fazla reklamvereni ağına çekmek isteyen Twitter, Facebook modeline geçiyor. Reklam hedeflemelerinin eklendiği Twitter'da artık reklamverenler promosyonlu tweet ve hesaplar için hedeflemeler oluşturabilecek. Şimdiye kadar Twitter reklam modellerinde hedeflemelerin eksikliği hissediliyor, reklamverenler tüm hedefleri için aynı reklamları, aynı kişilere göstermek zorunda kalıyordu. Ancak Facebook‘un en öne çıkan reklam özelliklerinden hedeflemeler artık Twitter’ın da bir parçası. Twitter’ın dün duyurduğu üzere reklamverenler artık kampanya hedeflerine uygun reklamlar oluşturabilecekler. Bu markaların kampanyalarının başarısını şüphesiz artırırken işin daha da ilgi çeken kısmı reklamverenlerin sadece hedeflerine ulaştıkları kadar ücretlendirilecek olması.
5
Kaynak: WebrazziWebrazzi Facebook Gelirlerinin Kıtalara Göre Dağılımı Açıkladığı rakamlar arasında gelirlerinin bölgelere göre dağılımına da yer veren Facebook’un, yine en çok geliri ABD & Kanada ikilisinden elde ettiği görülüyor. 2014 yılı 2. çeyreğinde toplamda 2,9 milyar dolar gelir elde eden Facebook’un bu rakamın yaklaşık üçte birini, 1,308 milyar dolar, ABD & Kanada’dan elde ettiği görülüyor. İkinci sırada da Avrupa kıtası geliyor. Avrupa kıtası dünyanın en büyük sosyal ağına 0,824 milyar dolar gelir kazandırırken üçüncü sırada da 0,431 milyar dolar ile Asya yer alıyor. Facebook’un dünyanın geri kalan bölgelerinden de kazancı ise 0,347 milyar dolar. Facebook’un bu kıtalardaki kullanıcı sayısı ile gelirleri incelendiğinde ABD & Kanada’nın dünya ortalamasının çok daha üzerinde gelir kazandırdığı söylenebilir.
6
Kaynak: WebrazziWebrazzi Twitter 2014 2. Çeyrekte Genişleyen Kullanıcı Tabanından Daha Fazla Gelir Yaratmayı Başardı Twitter geri döndü. Peşpeşe açıkladığı sorunlu mali sonuçlarla borsada rekor düşüşler yaşayan Twitter, bu kez beklentileri aşacak kadar iyi bir çeyrek sonucu duyurdu. 30 Haziran 2014 tarihinde sona eren mali ikinci çeyrek sonuçlarını açıklayan Twitter, kullanıcı sayısını, gelirlerini ve hisse başına karını arttırmayı başardı. Açıklamadan saatler sonra Twitter’ın hisselerindeki yükseliş oranı yüzde 35′i buldu. Twitter’ın duyurduğu sonuçlara göre, şirketin 2014 ikinci çeyrek geliri, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 124 yükselerek 312 milyon dolara ulaştı. Twitter 2014′ün ilk çeyreğini 250 milyon dolar gelirle kapatmıştı. Twitter’ın ikinci çeyrek reklam gelirlerinin yüzde 81′lik rekor bir kısmı ise mobilden sağlandı. Şirketin aylık aktif kullanıcı sayısı (MAU) ise yıllık yüzde 24 oranında artarak 271 milyona ulaştı. Geçtiğimiz çeyrek için bu sayı 255 milyondu. Twitter’ın olumlu sonuçlarında Dünya Kupası’nın etkisini de unutmamak gerekiyor. Buna karşın CEO Dick Costolo açıklamasında, Twitter’ın bir sonraki başarılı sonuçları için dört yıl beklemeye gerek olmayacağını söylüyor.
7
Kaynak: Sosyalmedya.coSosyalmedya.co Vine Yeni Güncellemesiyle Daha Kişiselleştirilebilir Bir Uygulamaya Dönüşüyor Video paylaşım uygulamaları arasındaki rekabette geri kalmak istemeyen Vine bu sefer küçük ama uygulamanın daha kolay kullanılmasını sağlayacak önemli bir güncelleme karşımızda. Son güncellemesiyle Twitter modeline bir adım daha yaklaştığını farkettiğimiz Vine, kişiselleştirilebilir bildirimleriyle de dikkat çekiyor. Vine’ın geçtiğimiz gün duyurduğu üzere en büyük yeniliği kişiselleştirilebilir bildirimleri. Özellikle çok fazla takipçiye sahip, bizim fenomen olarak tanımladığımız kişileri düşünen Vine hangi aktiviteler için bildirim gönderilmesini istediğini artık size soracak. Böylelikle her beğeni için, her yorum ya da revine için sürekli telefonunuzun titremesinden feragat etmiş olacaksınız. Bu kişiselleştirilebilir bildirimler hem telefon bildirimlerini hem de uygulama içi Activity sekmesindeki uyarıları kapsıyor. Ayrıca kontrol etmediğiniz etkileşimler artık birçok uygulamada olduğu gibi uygulama ikonu üzerinde gösterilecek. Böylelikle bildirimleri kaçırsanız bile uygulama ikonu üzerinden yeni bir aktivitenin olup olmadığını görebileceksiniz.
8
Kaynak: Sosyalmedya.coSosyalmedya.co Google’dan Haber Siteleri İçin Kontrol Merkezi: Google News Publisher Center Google, yayıncılar için artık bir zorunluluk haline gelen Google Haberler'i daha kullanışlı hale getiriyor. Yeni ürünü Google News Publisher Center'ı duyuran Google, haber sitelerinin bu platform üzerinden site yapıları üzerinde değişiklikler yapmasını sağlayacak. Okurların arama sonuçlarında içerikleri görmemesine yol açan sebeplerinden birinin yayıncıların web site yapılarında değişiklik yapmaları ve onlar farkına varmadan zamanla sitenin evrilmesi olduğunu söyleyen Google, bunu önlemek için yayıncılar lehine önemli bir projeyi hayata geçirdi. Yayıncıların Google Haberler geçmişini kontrol edebilmeleri için yeni platformu Google News Publisher Center’ı duyuran Google böylelikle sürekli güncel kalmak zorunda olan haber sitelerinin yapılarında yaptıkları değişiklikleri Google gözünden de görmelerini sağlayacak. Yayıncılar bu yeni platform üzerinden haber siteleri detaylarını güncelleyebilecekler. Örneğin sitenin görünen adını değiştirebilecek ya da yayınlarına alakalı etiketler atayabilecekler.
9
Kaynak: Sosyalmedya.coSosyalmedya.co Twitter’dan Etkileşim Üzerine Kurulu Yeni Kampanya Platformu: Flock To Unlock Markaların hedef kitlelerine daha kolay ulaşabilmeleri için yeni reklam modelleri geliştirmeye devam eden Twitter şimdi de markalara Flock to Unlock adında yeni bir reklam platformu sunmaya hazırlanıyor. Twitter'ın bu yeni reklam platformunda ilk işbirliği yaptığı global marka ise Puma olacak. Twitter’ın yeni reklam platformu Flock to Unlock, hayranların markanın yeni içeriklerini ortaya çıkarmak için tweet’leri retweet etmesi üzerine kurulu bir sistem. Takipçileri etkileşime yöneltecek bu kampanya kurgusu aynı zamanda yeni içerikler için heyecan duyulmasını sağlayarak markanın takipçilerini artırması da sağlayacak gibi duruyor. Mashable‘ın duyurduğu üzere Twitter bu yeni reklam platformunda ilk olarak Puma ile işbirliğine gidecek. Bugün başlayan Puma’nın yeni global kampanyası “Forever Faster“da kullanılacak Twitter Cards üzerine kurulu sistem ile televizyonda ancak iki gün sonra gösterilecek reklamlar ilk kez Twitter’dan yayınlanacak. Ancak bunun için takipçi tweet ve retweet’lerine ihtiyaç var.
10
Kaynak: Sosyalmedya.coSosyalmedya.co Facebook’a Reklam Zamanlama Özelliği Geldi Facebook'ta artık reklamverenler hedef kitlelerinin sosyal ağ üzerinde aktif olduğu saatlere göre otomatik reklam zamanlaması yapabilecekler. Facebook'un sessiz sedasız Power Editor'e eklediği zamanlama özelliğiyle reklamların hangi günler, hangi saatlerde aktif olacağı ayarlanabilecek. Sosyal medya yöneticilerinin organik içeriklerde Facebook üzerinden zamanlama yapmasına benzer bir özellik şimdi sponsorlu içerikler için de geçerli. Power Editor’e eklenen Ad Scheduling (Reklam Zamanlama) ile artık reklamların belirlenen bir zaman tablosu dahilinde yayınlanması sağlanabilecek. Reklamlarınızdan maksimum sonuç alabilmek için hedef kitlenizin sosyal ağ üzerinde aktif olduğu saatlerde bu reklamların görünür olması önemli. İşte reklam zamanlama bu noktada önem kazanıyor ve reklamınızı görmesini istediğiniz kullanıcılara ulaşmanızı daha kolaylaştırıyor.
11
Kaynak: WebrazziWebrazzi Pinterest’e Özel Mesajlaşma Özelliği Geldi Pinterest yepyeni bir özellik ekleyerek güncellendi ve artık kullanıcılar birebir ya da gruplar halinde ilgili pin’ler hakkında konuşabilir olacak. Bugüne dek kullanıcılar arasında direkt olarak bire bir mesajlaşma seçeneği bulunmayan Pinterest, bundan böyle bu alanda da kullanıcılarına böyle alternatif bir özellik de sunmaya başlamış olacak. Kullanıcılar kendi aralarında proje planlayabilecek, kuratör grupları oluşturabilecek ve proje planlayabilecekler. Pinterest, geçtiğimiz Mayıs ayında 200 milyon dolarlık yatırım almış ve 5 milyar dolar değerlemeye ulaşmıştı. Şimdi de birbiri ardına yeni açtığı özelliklerle birlikte daha geniş bir kullanıcı kitlesine gitmeyi ve tabii ki hali hazırda kullanıcısı olan kitleye bu tarz özel mesajlaşma gibi özelliklerle giderek, kullanımını artırmayı amaçlıyor.
12
Kaynak: Digital AgeDigital Age YouTube’da Bir Dakika İçinde Neler Oluyor? Online yazılım şirketi YouTube Downloader, ortalama bir dakikalık zaman diliminde neler olduğuna detaylı olarak yer veren bir infografik oluşturdu. Her 60 saniyede YouTube’a yüklenen videoların uzunluğu 100 saati buluyor. Her 60 saniyede YouTube’da en az bin 388 kanal aboneliği gerçekleşiyor. Popüler YouTube kanallarının yıllık gelirleri listeleniyor. İlk sırada 3,7 milyarı bulan görüntülenmeyle Pewdiepie yer alıyor. Yıllık geliri 7 milyon dolar. Dakikada 13,31 dolar kazanıyor. En yüksek internet trafiğine sahip üçüncü internet sitesi YouTube hakkında ilgi çekici bilgilere ulaşmak için infografiği inceleyebilirsiniz.infografiği
13
İyi Çalışmalar
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.