Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBatur Öztürk Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Dijital Büro İstanbul1
2
2
3
bora@dbistanbul.com 36 8,5 2,7 2,5 Milyon Türk 3 reklamlar 20 4
4
Dijital Büro İstanbul4 Facebook
5
Dijital Büro İstanbul5 Facebook
6
Dijital Büro İstanbul6 Facebook Facebook, insanların arkadaşlarıyla ve diğer kullanıcılarla iletişim kurmasını ve bilgi, fotoğraf, video vb. paylaşımı amaçlayan bir sosyal paylaşım web sitesidir. Facebook’ta 1 milyon aktif reklam veren var Yılın ikinci çeyreğinde aylık aktif mobil kullanıcı sayısı 819 milyona ulaşırken, bu kullanıcılar şirketin toplam reklam gelirinin %41′lik kısmını oluşturuyor. Dünya genelinde her 13 kişiden birinin Facebook hesabı bulunuyor. Türkiye'de ise bu oran 10'da 4. Türkiye'deki kullanıcı sayısı 36 milyonken, Türkiye takipçi sayısı olarak dünyada yedinci sırada yer alıyor. Facebook'un şu anda 1 milyardan fazla kullanıcısı bulunmaktadır 701.5 milyon aktif kullanıcı
7
Dijital Büro İstanbul7 Facebook- Terimler Status update: Durum güncellemesi demektir. Facebook’a her giriş yapıldığında kullanıcının profilinde “Aklında ne var?” şeklindeki soruya girilen her türlü şeyi (metin, resim, video vb.) ifade etmektedir. Like: Beğenmek anlamına gelir. Yapılan girdiye ve/veya yoruma gösterilen beğeniyi ifade etmektedir. Tag: Etiket anlamına gelmektedir. Bir resime ya da videoya etiket konulabileceği gibi, girilecek bir gönderi veya durum güncellemesinde de etiketleme yapılabilir. Aynı zamanda yapılacak yorumlar için de etiket koyulabilir. Groups: Topluluk yaratma yollarından biri Facebook Grupları oluşturmaktır. Facebook’ta herkes bir grup oluşturabilir. Gruplar oluşturulurken genellikle ortak ilgiler dikkate alınmaktadır. Pages: Kişi ve kurumlar tanıtım, reklam ve pazarlama amaçlı olarak Facebook Sayfaları oluşturabilir. Fan sayfaları şeklinde de ifade edilebilmektedir. News Feed: Haber akışıdır. Arkadaşların ya da abonesi olunanların güncellemelerinin aktığı yerdir. Facebook Ads: Facebook reklamlarıdır. Facebook Timeline: Zaman tüneli demektir. Facebook’un profil sayfasına getirdiği yenilik olarak göze çarpmaktadır. Facebook Apps: Facebook uygulamalarıdır. Facebook altyapısıyla faaliyet gösteren yazılımları ifade etmektedir. Events: Etkinliklerdir. Gerçekleştirilecek her türlü (konser, tören, toplantı ve benzeri) etkinlik duyurusu Facebook’ta yapılabilir. Direct messages: Doğrudan mesajlaşma demektir. Facebook, karşılıklı ve özel yazışmaları yapmayı olanaklı kılar. Poke: Dürtmek anlamına gelir. Facebook’ta iletişimi başlatma şekillerinden biri olarak düşünülebilir. Subscribe: Abone anlamına gelir. Facebook’ta arkadaş olmadan da kullanıcıları takip etmeyi sağlayan özelliktir.
8
Dijital Büro İstanbul8 Twitter
9
Dijital Büro İstanbul9 Twitter
10
Dijital Büro İstanbul10 Twitter; 140 karakterden oluşan tweet adı verilen internet kısa mesajlarının gönderildiği ve başkalarının mesajlarının okunabildiği bir mikro-blog servisidir. Twitter Türkiye’de % 33.3’lük üye artışına sahip oldu. Böylece Türk twitter kullanıcı sayısı 9.6 milyona ulaştı. Bu oran 2012’de 7.2 milyondu. 2012’de aylık aktif kullanıcı sayısı 5.3 milyonken, 2013 aylık aktif kullanıcı sayısı 8.5 milyona ulaştı. Twitter Reklam Modelleri Twitter reklamları rezervasyon yöntemi ile çalışmaktadır. Promoted trends, promoted tweets ve promoted accounts olmak üzere 3 farklı reklam modeli bulunmaktadır. Dünyada 296 milyon aktif Twitter kullanıcısı var ve hergün 400 milyon tweet atılıyor. Twitter
11
Trending topic (TT): Sol taraftaki en çok konuşulan 10 konunun listelendiği alana Trending Topic denir. Her ülkenin kendi TT listesi vardır ayrıca Dünya genelinde en çok konuşulan 10 konuyu gösteren bir listede vardır. Friday Follow (FF): Bu kısaltma takip ettiğiniz kişilerin sizi de takip etmesi içindir. Sadece cuma günleri yapılır. Retweet (RT): Başka bir twitter kullanıcısının tweetini sizin takipçileriniz de görsün diye retweet tuşuna basıp sizin profilinizde görünmesidir. Bahsedilme (@Mentions): Bir tweette başka bir kullanıcının kullanıcı ismini refere ederek paylaşım yapmak. Kullanıcılar @mention yapıldığında otomatikman bilgilendirilir. Hashtag (#): Diyez “#” işareti kullanılarak yapılır. Bir sohbet konusu belirlemek veya daha büyük bağlantılı tartışmaya katılmak için bir yoldur.Hashtag diğer kullanıcıların konulara göre sizin tweetlerinizi bulmalarını sağlayan bir aracıdır. Takipçi sayısı (Followers): Takipçi sayısı, skor hesabında bir faktör de olsa, esasen bu grubun size olan katılımı dikkate alınır. Feed: Anasayfanızda görülen tweet akışı. Handle: Kullanıcı adınız. Direct Message (DM): Başka bir twitter kullanıcısının size atmış olduğu postayı işaret eder bir nevi e-mail işlevi görür. Promoted Trends reklamlarında, trending topic listesinde markanın ilgili hashtag’i 24 saat boyunca ilk sırada yer alıyor. Promoted Tweets reklam modelinde, belirleyebileceğiniz anahtar kelimeler ile arama sonuçlarında ve takipçilerin zaman akışı içerisinde yer alıyor. Promoted Accounts reklam modelinde ise, Twitter’da markanızın hesabı “kimi takip etmeli” bölümünde sponsorlu account olarak ilk sırada yer alıyor. Dijital Büro İstanbul11 Twitter-Terimler
12
Dijital Büro İstanbul12 YouTube
13
Dijital Büro İstanbul YouTube
14
Dijital Büro İstanbul 14 2005'te kurulan YouTube, milyarlarca kullanıcının videoları keşfetmesine, izlemesine ve paylaşmasına olanak vermektedir. YouTube tüm dünyadan kullanıcıların bağlanacağı, bilgi alacağı ve diğerlerine ilham vereceği bir forum sağlamakta ve orijinal içerik oluşturucular ile büyük veya küçük ölçekli reklamverenler için bir dağıtım platformu görevi görmektedir. 2006 yılında Google tarafından satın alınmıştır. YouTube 1 milyarlık tekil ziyaretçi sayısını aştı. Bu internet kullanan her iki kişiden birinin YouTube’u ziyaret ettiği anlamına geliyor. YouTube Reklam Türleri Annotation reklamlar Youtube videosunu izlerken video üzerinde çıkan konuşma baloncuklu reklamlar. Homepage – Masthead Unit reklamlar Youtube’da anasayfa’da en üst bar kısmında yayınlanan reklamlar. Homepage – Masthead Lite reklamlar Standart masthead reklam formatı. Youtube Truview Video Reklamları TrueView video reklamları, “Google AdWords Video” ile oluşturulabilen video reklamları. Video İçi Reklamlar YouTube video içi reklamlar, kullanıcı videoyu oynatmayı başlattığında alt barda çıkan reklamlardır. YouTube Youtube’da 3 tür kanal çeşidi bulunuyor. Kullanıcı kanalları Marka kanalları Müşteri kanalları
15
Dijital Büro İstanbul15 Google+
16
Dijital Büro İstanbul16 Google+
17
Dijital Büro İstanbul17 Google+ Plus, Google'ın sunduğu tüm hizmetlerin birleşimiyle oluşan bir sosyal ağdır. E-postalarınıza bakıp, Gtalk'tan konuşup, Google Maps ile bulunduğunuz konumu insanlara sunabiliyorsunuz. Arama motorunun sunduğu içerikleri, resimleri ve siteleri beğenip bunu arkadaşlarınızla paylaşabiliyorsunuz. 10 kişiye kadar çoklu sohbet özelliğinin ile şirketler tele konferanslarını Plus üzerinden yapabiliyorlar. 359.2 milyon aktif kullanıcı 500 milyon Google+ hesabı var Türkiye’de 3 milyon Google+ kullanıcısı var
18
Dijital Büro İstanbul18 Google Plus - Terimler Explore (Keşfet): Bu buton sizi en çok yorum alan ve paylaşılan yazılara ve Google+ özelliklerini tanıtan bir sayfaya götürecektir. Events (Etkinlikler): Etkinlikler butonu insanları partilere, toplantılara ve google hangout üzerinden videolu görüşmelere davet etmek için kullanılır. Circles (Daireler): Etkileşimde olduğunuz insanları farklı daireler içine alarak onları gruplandırabilir, kimlerle ne tür paylaşımlar yaptığınızı organize edebilirsiniz. Local( Yerel): Google yerel size yakınınızda bulunan restoranlar, oteller gibi önerilen mekanları bulmanıza yardımcı olur. Hangouts( Mekanlar): Google+ üzerinden videolu sohbet yapmanızı sağlayan bu uygulama sayesinde aynı anda 9 kişiye kadar sohbet etme imkanı var.
19
Dijital Büro İstanbul19 LinkedIn
20
Dijital Büro İstanbul20 LinkedIn
21
Dijital Büro İstanbul21 LinkedIn Linkedin çalışanlar, iş arayanlar ve işverenlerin profesyonel anlamda kullanımı amacıyla tasarlanmış bir sosyal ağ sitesidir. Başka bir ifadeyle LinkedIn bağlantı oluşturma sitesidir. Bu siteyi kullanarak meslektaşlarınızla bağlantı kurup iletişime geçebilirsiniz. LinkedIn ikinci çeyrek raporuna göre son çeyrekte geçen seneye göre %59 oranında büyüme kaydetti. LinkedIn üyelerinin sayısının 238 milyona ulaştığı belirtiliyor. Bu da geçen seneye göre %37′lik bir büyüme demek.
22
Dijital Büro İstanbul22 Pinterest
23
Dijital Büro İstanbul23 Pinterest
24
Dijital Büro İstanbul24 Pinterest Pinterest, her türlü görselin paylaşıldığı ve pano sistemiyle çalışan bir sosyal medya platformudur. Pinterest ile sanal dünyada beğendiğiniz veya paylaşmak istediğiniz görselleri pratik bir şekilde düzenleyebilir ve paylaşabilirsiniz. Toplam Pinterest kullanıcı sayısı: 48.7 milyon Toplam pinlerin %80’i repin Kullanıcıların %80’i kadın Araştırmalar, toplam 70 milyon kullanıcının ayda 2,5 milyar sayfa gösterimi gerçekleştirdiği Pinterest’te, ortalama bir kullanıcının, Twitter, LinkedIn ve Google+’ta geçirilen ortalama zamanın toplamından daha uzun süre kaldığını gösteriyor.
25
Dijital Büro İstanbul25 Pinterest- Terimler Pin: İstediğiniz görseli panonuza iğnelemeniz anlamına gelir. Pinboard (Pano): Çeşitli kategorilerden oluşan dijital panolarınız. Pinning: Pinleri panolara ekleme (raptiyeleme) işlemidir. Repin: Başka bir kullanıcının panosuna eklediği ve beğendiğiniz bir pini kendi panonuza tekrar ekleme işlemidir. Like: Başka bir kullanıcıya ait bir pini beğenme eylemidir.
26
Dijital Büro İstanbul26 Instagram
27
Dijital Büro İstanbul27 Instagram
28
Dijital Büro İstanbul28 Instagram Instagram, özellik olarak mobil aygıtlar için tasarlanıp geliştirilmiş, kullanıcılarına fotoğraflarını ve videolarını sosyal ağlarda paylaşma ve filtreleme olanağı sunan bir uygulamadır. Geçtiğimiz yıl Facebook satın almıştır. Instagram 150 milyon aktif kullanıcıya ulaştı. Kullanıcıların %60′ı ABD dışından. Instagram son 6 ayda 50 milyon yeni kullanıcı kazandı. Türkiye’de 4 milyon kullanıcı var.
29
Dijital Büro İstanbul29 Foursquare
30
Dijital Büro İstanbul30 Foursquare
31
Dijital Büro İstanbul31 Foursquare Foursquare ’in Dünya genelinde 35 Milyon kullanıcısı var. Yaklaşık 4 milyar check-in yapılmış. Türkiye, Avrupa’da en fazla check-in yapan ülke. Dünya’da ise Amerika’dan sonra 2.ci sırada. Foursquare bulunduğun konumu bildirmeye dayanan ve sosyal ağ üzerinden işleyen bir uygulamadır. Ayrıca Foursquare farklı şehirleri keşefettirmeyi vaad eden, küresel konumlama sistemi (Gps)'i kullanan, arkadaşlarınızla ağ kurmanızı sağlayan bir oyun olarakta tanımlanabilmektedir. Foursquare’de kullanıcılar bir mekana check-in yaptıktan hemen sonra ekranlarında pop-up reklamlarla karşılaşıyorlar. Promoted Updates ismi verilen reklam modelinde, yeni mekanlar bulmak isteyen üyelere “Explore” bölümünde, yakınlardaki mekanların reklamları gösterilecek Foursquare, Türkiye’de 2.5 milyon kullanıcıya sahip. Bu rakamlarla Foursquare’in en büyük ülkelerinden birisi Türkiye. Avrupa’nın kullanıcı sayısı olarak en büyük ülkesi. Dünyada ABD’den sonra en fazla check-in yapan ikinci ülke.
32
Dijital Büro İstanbul32 Foursquare- Terimler Rozet (Badges): Çeşitli mekanlara gidip check-in yaparak sahip olunan ünvan. Bu rozetleri kazanmanız için belli bir yol katetmeniz gerekiyor. Bazı rozetleri Foursquare’i kullandıkça kazanırken, bazı rozetleri ise belirli özel mekanlara gitmeniz durumunda kazanabiliyorsunuz. Mayor(Başkan): Bir mekanın mayoru(başkanı) olmak için o mekana son 60 gün içinde en çok check-in yapan kişi olmanız gerekiyor. Check-in (Yer Bildirimi): Cep telefonlarının GPS özelliklerinden faydalanarak bulunduğunuz yeri arkadaşlarınıza bildirmeyi sağlar. Friends(Arkadaşlar): Arkadaş olarak Foursquare listenize eklediğiniz kişilerin check-in durumlarını görürsünüz. Explore(Keşfet): Explore’a tıkladığınızda recommended(önerilenler) ve Trending diye seçenekler karşınıza çıkıyor. GPS’in konumunuzu algılaması sonucunda Foursquare size çeşitli mekanları öneriyor ve size yakın olan yerlere check-in yapabiliyorsunuz. Size yakın olan yerleri mekanın özelliğine göre aratabiliyorsunuz. Lists(Listeler): To do list(yapılacaklar listesi) ve Suggested list( önerilen yerlerin listesi) olmak üzere iki kısım içeriyor. To do list kısmına gitmeyi düşündüğünüz mekanları ekliyorsunuz. Suggested list ise diğer Foursquare kullanıcılarının önerdikleri mekanları içeriyor.
33
Dijital Büro İstanbul33 Vine
34
Dijital Büro İstanbul34 Vine
35
Dijital Büro İstanbul35 Vine Vine akıllı telefon veya tablet aracılığıyla video kaydedip arkadaşlarınızla paylaşabileceğiniz bir uygulama. Bu videoların üç önemli özelliği var; birincisi maksimum 6 saniye uzunluğunda olması, ikincisi durdurarak kaydetme özelliği, üçüncüsü ise videoların tıpkı hareketli GIF resimler gibi sonsuz bir döngü ile oynatılabilmesi. Vine, sahip olduğu kullanıcı sayısının 40 milyondan fazla olduğunu açıkladı.
36
Dijital Büro İstanbul36 Skype
37
Dijital Büro İstanbul37 Skype
38
Dijital Büro İstanbul38 Skype Skype 45 milyon 460 bin 977 kullanıcya sahiptir. Aylık aktif kullanıcı sayısı 250 milyondur. Skype İnternet üzerinden iletileşme, sesli ve görüntülü telefon görüşmesi yapılmasını sağlayan bir yazılımdır. 2011'de Microsoft'a satılmıştır.
39
Dijital Büro İstanbul39 Skype- Terimler Video görüşmesi: Konuşmakta olduğunuz kişiyi aynı zamanda gömenizi sağlar. Anlık Mesaj (IM): Arama uygun olmadığında, kişilerinizle yazılı olarak sohbet etmenize veya onlara Anlık Mesaj (IM) göndermenize yarar. Grupla sohbet: Tüm arkadaşlarınızla aynı anda yazılı sohbet etmek veya onlara Anlık Mesaj (IM) göndermek daha kolay olduğunda kullanılır. Konferans görüşmesi: Bir defada birden fazla arkadaşınızla aynı anda görüşme sağlar. Kişileri alma: Skype adına sahip arkadaşlarınızı ve aile bireylerinizi bulmak ve onları ücretsiz aramak için adres defterinizde arama yapar. Outlook irtibatlarını görüntüleme: Microsoft Outlook irtibatlarınızı, Skype arkadaş listenizden kolaylıkla ve doğrudan görüntüleme ve arama yapmanıza yarar. Hızlı filtre ve Hızlı Arama: Skype kişilerini, yapılan son yazılı sohbetleri ve SkypeOut kişilerini kolayca ve hızla bulma, sonra onları yeniden hızlı bir şekilde aramak için Skype adları girilir.
40
Dijital Büro İstanbul 40 Line / TicToc / Whatsapp Ücretsiz sesli arama yapılabilen ve mesaj gönderilebilen bir iletişim uygulamasıdır. Ücretsiz olarak yazışmayı, kaydırarak fotoğraf paylaşın ve yakın arkadaşlarınızla topluluklar oluşturmanızı sağlar. Facebook fotoğraflarınızı ve Youtube videolarınızı arkadaşlarınızla paylaşınabilirsiniz. Akıllı telefonlarda kullanılabilinen bir mesajlaşma uygulamasıdır. 3G veya WiFi bağlantınızı kullanır. Mesaj, resim, sesli not ve video mesajları gönderip alabilirsiniz. 2012’de 24 saat dilimindeki mesajlaşma rekoru 18 milyar olan WhatsApp, yeni ölçümlerde çok daha büyük bir sayıya ulaştı. WhatsApp, 24 saat içinde atılan mesaj sayısının 27 milyara ulaştığını açıkladı. LINE, OrtaDoğu ülkelerini de kapsama alanına almış durumda ve kullanıcı sayısını 150 milyona çıkardı TicToc ve Line uygulamalarının diğer uygulamalardan farklı olarak bilgisayar sürümü de var.
41
Dijital Büro İstanbul41 QR Code Reader
42
Dijital Büro İstanbul42 QR Code Reader QR Kod (Quick Response Kod), yeni nesil bir 2 boyutlu barkoddur. QR kodun içeriği bir metin, web sitesi adresi veya video link dahil herhangi bir veri olabilir. QR Kod okuyucu bir yazılım vasıtasıyla bir cep telefonu rahatlıkla QR Kod okuyabilir ve ilgili ürün veya servis sayfasını açabilir. Yaklaşık 6 milyon aktif kullanıcı Türkiye'de QR Kod ile Gıda Ürünlerinde Bilgi Sorgulama Dönemi Başlıyor ve 31 Aralık’a kadar firmaların bu sisteme geçmesi gerekiyor.
43
Dijital Büro İstanbul43 Klout
44
Dijital Büro İstanbul44 Klout Klout, sosyal medya siteleri üzerinde bir kişinin ya da markanın ne kadar popüler olduğunu, kimleri hangi kelimelerle nasıl etkilediğini gösteren bir internet sitesidir. Facebook, Youtube, Tumblr, Blogger, Linkedin, Foursquare, Instagram gibi sosyal mecralardaki popülerliğiniz de klout puanınıza etki ediyor. Klout, Mayıs 2013’te 400 kampanya üzerinden 1 milyondan fazla Perks olduğunu açıkladı.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.