Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Omni Kanal daki Adımları

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Omni Kanal daki Adımları"— Sunum transkripti:

1 Omni Kanal daki Adımları
İpekyol’un Omni Kanal daki Adımları Şevket Süreyya ÇELİKKANAT Bilgi Teknolojileri ve Lojistik Direktörü

2 Miroglio Group , Italyan tekstil endüstrisi devi ve Pazar lideridir. Dünya çapında 34 ülkede , 49 operasyon yürütmektedir. 6 üretim tesisi ve mağazası ile faaliyet göstermektedir.

3 Ayaydın Grup , 25 yılı aşkın süredir İpekyol , Twist ve Machka markaları , ülke çapına yayılmış 180+ mağazası ile kadın moda giyim perakendeciliğinde Türkiye’nin lider grubudur.

4 100 Kapılı , TEK Mağaza 100 Kapılı , 100 Mağaza
Omni Kanal – Farklı bakış açıları ile 100 Kapılı , TEK Mağaza 100 Kapılı , 100 Mağaza

5 Omni Kanal – Müşteri Bakışı
Internet’ten aldığım ürünü bir başka mağazadan almışçasına rahatlıkla mağazada değiştirebilmeliyim. Internet stoğunda kalmayan ürün mağazada varsa , internetten sipariş edebilmeliyim. Mağazaya gittiğimde aradığım ürünü , renk ya da bedeni bulamadıysam siparişini alıp evime gönderebilirler. Ipekyol Kart ile hem online hem de mağazada puan kazanabilmeli ikisinde de kullanabilmeliyim. KISACA : Müşteri kanal nedir bilmez. Marka dan alışveriş yapar.

6 Omni Kanal – Mağaza Bakışı
A Mağazası Diğerleri > Diğerlerinde olan ürün bende olsaydı hedefi yakalardım. B Mağazasında ürün vardı istedim göndermedi. Ama ben hep gönderiyorum. C Mağazası satar satmaz replenishment oluyor bana olmuyor. Online satış müşterimizi çalıyor. Üstelik iade ve değişimleri biz mağazadan yapıyoruz. ÖZET : Stok olsaydı satardım….

7 Omni Kanal – Merkezi Planlama Bakışı
Her mağazanın satış performansına göre ürün dağıtımı yapmalıyım. Tüm mağazalar stok istiyor. Bu imkansız. Mağazalar arası transfer hem maliyetli hem de istenen verimlilikte değil. Kötü performans gösteren mağazalardaki ürünleri gerektiğinde daha iyi satan mağazaları beslemek için kullanıyorum. ÖZET : Planlama ne kadar iyi olursa olsun ürünler her zaman doğru miktarda doğru yerde olamıyor.

8 ÜRÜN SADECE MAĞAZALARDA
Omni-Kanal Müşteri ONLINE da SİPARİŞ ÜRÜN ONLINE STOKTA Mağaza ÜRÜN SADECE MAĞAZALARDA Adım – 2 May 2013 te Adım – 1 Ekim 2012 de Online Satış

9 ÜRÜN SADECE DİĞER MAĞAZALARDA
Omni-Kanal Müşteri Mağazada Adım – 3 Kasım 2014 STOKTA VAR MAĞAZA SATIŞI Bulunduğu Mağaza DİĞER Mağazalar Online Shop ONLINE SİPARİŞ STOKTA YOK ÜRÜN ONLINE STOKTA ÜRÜN SADECE DİĞER MAĞAZALARDA Mağazada Tahsilat

10 ONLINE site ve/veya Mağazalarda Puan Kazanabilir ve Kullanabilir.
Omni-Kanal Ipekyol Kart – Şubat 2015 Müşteri ONLINE site ve/veya Mağazalarda Puan Kazanabilir ve Kullanabilir. Müşteri Puan kullanmak için kart taşımak zorunda değildir. SMS yetkilendirmesi ile gerçekleştirebilir.

11 eu.ipekyol.com Ekim 2014

12 Omni-Kanal – Faydalar ve Zorluklar
Online satışlar ve Online aracılığı ile mağazadan satış gittikçe artıyor. Online ın varlığı mağazaların satışına da olumlu etki ediyor. ROPO effect . ( Research Online Purchase Offline ) . Ölçümü zor. Lokasyon bazında stok farklılıkları mağazaların zayıf noktasıdır. Internet’ten mağazanın stoklarının satışı , mağazadan online ve dğer mağaza stoklarının satışı yok satma oranını iyileştirmektedir. Bir mağaza diğer bir mağazanın stoğunu satabildiği için mağazalar arası transferler minimize edilmektedir. Kargo maliyeti tasarrufu yanında , mağazada operasyonel verimlilik de sağlanmaktadır. Zorluklar Satışın tahsilatı ile satışın faturası iki ayrı lokasyonda gerçekleşmektedir. Gün sonu raporları dahi tekrar elden geçirilerek ayrıştırılmıştır. Satış kimin satışı ? Çok önemli bir sorudur ve prim sistemi buna göre yeniden yapılandırılmıştır.

13 Omni-Channel – Yeni sorular
Yeni bir iş yapış şekli ; Mağaza bazlı bütçe yapmak eskisinden çok daha zorlayıcıdır. Artık mağaza kendi stokları yanında diğer stokları da satabildiği ve de başka lokasyonlarda satılan ürünler faturalayıp sevkedebildiği için bir sonraki yıl ne satmalı sorusu zorlaşmıştır. L4L analizler bu tip satışlar ile birlikte daha zor anlaşılır hale gelmiştir. İlk dağıtım ve replenishment algoritmaları , satış tipine göre yeniden değerlendirilmelidir. Internet’te satılan bir ürünü mağaza kapıp sevkederse , bu ürün ana depodan tekrar o mağazaya gönderilmeli mi ? Mağaza satış primleri nasıl değerlendirilmeli ?

14 Omni-Kanal – Sırada ne var ?
Biztalk entegrasyon platformu Hediye kartı satışların da Online – Offline entegrasyonu Ödeme sistemlerinde Online Banka POS ile Offline Banka POS sistemleri arası farklılığın giderilmesi. Kredi kartı bilgisi saklanarak alışveriş yapılması.

15 Teşekkürler Şevket Süreyya ÇELİKKANAT
Bilgi Teknolojileri ve Lojistik Direktörü


"Omni Kanal daki Adımları" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları