Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Turizm Öğrencileri Kurultayı Diğer Konular Sorunlar ve Çözüm Önerileri 16-17-18 Nisan 2009.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Turizm Öğrencileri Kurultayı Diğer Konular Sorunlar ve Çözüm Önerileri 16-17-18 Nisan 2009."— Sunum transkripti:

1 Turizm Öğrencileri Kurultayı Diğer Konular Sorunlar ve Çözüm Önerileri 16-17-18 Nisan 2009

2

3 Başlıklar Tanıtım-Pazarlama Diploma Her Şey Dahil Sistem Denetim Türkiye’de Alternatif Turizm Otellerde Türk Mutfağı Sorunu Turist Davranışları Personel Sorunları Okullar

4 Tanıtım Tanıtıma kendimizden başlamalıyız; çevremizi turizme katmalıyız, turizm bilinci kazanmalıyız. Yerel bilinçlenme sağlamalıyız. Yerel halk, şehrinin/bölgesinin değerlerini tanımalı, bilmeli. Destek: Sivil toplum örgütleri; yeni dernekler, vakıflar kurulması; gönüllülerle çalışılması. Ortaöğretimde turizm dersi (seçmeli/zorunlu) Hedef kitleye uygun tanıtım Ülke ya da bölge olarak genel pazarlama yerine yerel tanıtım. İl/ilçe yönetimleri tarafından bütçe.

5 Fuarlara devlet desteği İnternete ağırlık verilmesi (her şehir/bölgeye özel internet siteleri- belediye tarafından- ilgi çekici, standart siteler; eskisehir.com,bolu.com vs.) Tur operatörleriyle anlaşmalar (standartlık) Turizm gelirlerinin, turizm gelişimi için yeni yatırımlara/projelere harcanması Film çekimlerine vb. destek verilerek turizmin canlandırılması Seyahat acentaları pazarladıkları ürünlere göre sınıflandırılmalı. Ör: kültürel turizm için yalnızca bu turizmin pazarlamasını yapan acentalar olmalı

6 Diploma Turizmin bir meslek dalı olduğunu kabul ettirmeliyiz Haklarımızı bilmeliyiz ve kanundaki diplomalı eleman oranını arttırmaya çalışmalıyız. Özellikle üst düzey pozisyonlar için eğitimli personel olmalı. Bakanlık personel alımı için: Çoklu katılımla dilekçe verilebilir (çevremizi, hocalarımızı, arkadaşlarımızı, basını bu konuda bilinçlendirip turizm öğrencileri olarak bakanlık kadrosuna alınabilmemizi sağlayabiliriz).

7 Her Şey Dahil Sistem Alternatif 1: Uzun vadede yavaş yavaş bu sistemi kaldırıp, Türkiye’nin daha farklı özelliklerini ön plana çıkarabiliriz (ör: kültürel turizm). Alternatif 2: Sistem muhafaza edilir ancak yerel turizm açısından turistin otelden dışarı çıkması sağlanabilir. Otellerin bünyesinde dükkanlar (halıcı, derici vs) yerine, bir yerel turizmi tanıtma ofisi açılabilir. Destinasyon tanıtımlarında otelin yer aldığı bölge hakkında da bilgi olursa turistlerde merak uyandırabiliriz.

8 Denetim Yıldız için denetim: Denetimlerde otel personeli habersiz olmalı, denetimler düzenli yapılmalı. Ciddi yaptırımlar olmalı. Yıldız kriterlerine eğitimli personel maddesi eklenmeli, varsa da %si yükseltilmeli. Çevreci otel: Yöneticileri ve işletmecileri çevre konusunda bilinçlendirmeliyiz. Çevreci otelleri desteklediğimizi tanıtımlarımızda kullanabilir, talep arttırabiliriz. Ödüllendirme ya da bayrak sistemiyle teşvik. Kültürel değerlerimizi korumak öncelikli olmalı. Yalnızca yapıların bakımı değil, tüm doğayı korumaya yönelik çalışmalar olmalı.

9 Alternatif Turizm Kumarhane, golf, spor, ekoloji, sağlık, eğitim, avcılık, kuş gözlemciliği alışveriş, kongre vb. Tüm Türkiye’de altyapı çalışmaları olmalı. Projeler yerel yönetimlere sponsorluk / vakıflar. Kültürel çeşitlilik ön plana çıkarılmalı, buna göre paket turlar hazırlanmalı. Yerel ürün pazarları ön plana çıkarılmalı ve alışveriş turizmi bu alana yönlendirilmeli.

10 Sağlık turizmi için özel tur paketleri Kaplıcalar revize edilmeli ve bunlar da dış pazara açılmalı. Yayla (ekoloji) turizmi desteklenmeli (Doğal yaşama dönüş). Türkiye içerisinde yeni destinasyonlar ortaya çıkarılmalı ve bunlar pazarlanmalı

11 Türk Mutfağı Gelen turistlerin Türk Mutfağı’nı doğru bir şekilde tanıması amaçlanmalıdır. Tüm turizm okullarda Türk Mutfağı eğitimi verilmeli Yurtdışı pazarına açılmalıyız Otellerde Türk şeflerle çalışılmalı Türk mutfağı & içecekleri (özellikle kahve) sunumun güzelleştirilmesi, hepimizin sahip çıkmasıyla, yatırımcı yardımlarıyla markalaştırılmalı. Yemek isimleri Türkçe kalmalı, insanların yemeklerimizi kendi isimleriyle bilmesi sağlanmalı

12 Turist Davranışları Turistlere Türkiye’ye gelmeden önce kültürel bilgiler verilmeli: Yurtdışındaki seyahat acentaları Türkiye imajıyerel tur operatörleri kontrolü. Yerel halkın turistlere bakış açısını değiştirmek için uğraşılmalı. Bilgilendirme ofisleri arttırılmalı. Turist profillerinin incelenmesi ve bu grupların kültürleri hakkında bilgilenmeli/bilgilendirmeliyiz.

13 Personel Sorunları Konaklama sorunları: İşletme konaklama sağlıyor olsa bile konaklama şartları iyi olmalı. Konaklama şartlarını iyileştirmek amaçlı personel toplu bir harekette bulunabilir. Personel ayrımcılığı yapılmamalı. Çalışma saatleri: 8 saati aşmamalı. Aştığı takdirde ek ücret olmalı. Maaşlar zamanında ödenmeli.

14 Personel yemekhanesi, personele yönelik sosyal aktiviteler, tesisler. “Turizm Sendikası” oluşumuyla personelin hakları korunabilir, personel bilinçlenir. Stajlar: Stajında verim alamayan öğrenci okuluna durumu bildirir ve üniversiteler o işletmeyle (otel/acenta) anlaşmasını bitirir. Hukuki anlamda (yasa/yönetmelik çıkarılabilir) tüm personelin hakları korunabilir. Turizm eğitimi almış personellerin hakları için de, bazı departmanlar için kanun çıkarilabilir.

15 Okullar Uygulamalı dersler Ders programı çerçevesinde otel/acenta gezileri, turistik yerlerin tanıtımı Branşlaşma ve ders programları tüm turizm bölümlerinde standartlaştırılmalı Turizm Meslek Lisesi öğrencileri, turizm eğitimine devam etmeye teşvik edilmeli. Öğretim görevlileri: turizm kökenli olmalı, güncel olmalı, öğrencilerin gelişimine yönelik dersler işlemeli. Turizmcilerin bir araya gelmesi sağlanmalı (Örneğin bu birliğin kopmaması için bir mail grup ya da ortak bir internet sitesi hazırlanması).

16 Bizi Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederiz..


"Turizm Öğrencileri Kurultayı Diğer Konular Sorunlar ve Çözüm Önerileri 16-17-18 Nisan 2009." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları