Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYildiz Gundogdu Değiştirilmiş 9 yıl önce
3
Sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine yayarak belirlemektir
4
YENİ SİSTEMİN AMAÇLARI Öğrenci, öğretmen ve okul ilişkisini güçlendirmek Eğitim sürecinde öğretmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kılmak Ülke çapında müfredatın eş zamanlı uygulanmasını sağlamak Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak
5
YENİ SİSTEMİN AMAÇLARI Başarı değerlendirmesini sürece yaymak Telafi imkanı sağlayarak tek sınavdan kaynaklanan olumsuzlukları azaltmak Orta ve uzun vadede öğrencinin ders dışı sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerini değerlendirmek Öğrencilerin okula devamsızlığını en aza indirmek
6
2013 - 2014 eğitim - öğretim yılından başlayarak altı temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecek.
8
Müzik, Beden Eğitimi, Resim Seçmeli Derslerden soru sorulmayacaktır
9
S INAV NASIL OLACAK ? Her dönem iki yazılısı olan derslerden birincisi, üç yazılısı olan derslerden ise ikincisi olmak üzere, akademik takvime göre işlenen müfredatı kapsayacak şekilde yapılacak (Örneğin 3 yazılısı olan Matematik dersinin 2.yazılısı ortak olacak). Her dönem iki okul gününe yayılarak yapılacak, o günlerde okullar tatil edilecek. Sorular çoktan seçmeli (4 seçenekli) olacak. 3 yanlış 1 doğruyu götürmeyecek.
10
Öğrenciler ortak sınavlara olağanüstü haller dışında kendi okullarında girecek. Sınavda görevlendirilecek öğretmenler kendi okullarından farklı bir okulda görev yapacak. Geçerli bir mazereti sebebiyle ortak sınava giremeyen öğrenciler için önceden belirlenen bir hafta sonunda mazeret sınavı yapılacak.(BELGELİ OLACAK) Mazeret sınavı, belirlenen sınav merkezlerinde yapılacak.MAZARET SINAVI SORULARI ÖNCEKİ SINAVDAN FARKLI SORULAR OLACAK. S INAV NASIL OLACAK ?
11
TEOG Sınav Puanları 700 üzerinden hesaplanacak Öğrencinin 6, 7 ve 8. sınıf yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının %30’u ile 8. sınıf ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanının %70’inin toplamı, yerleştirmeye esas puanı oluşturacaktır.
12
Yılsonu başarı puanının hesaplanması Yılsonu başarı puanı, not ile değerlendirilen tüm derslerin ağırlıklı yılsonu puanlarının o dersin haftalık ders saati sayısı ile çarpımının o sınıfa ait haftalık ders saatleri toplamına bölümünden elde edilen puanı ifade eder.
13
DERSLERHAFTALIK DERS SAATİ YILSONU NOTUAĞIRLIKLI YILSONU NOTU TÜRKÇE 5955 x 95 = 475 MATEMATİK 4854 x 85 = 340 FEN 4804 x 80 = 320 SOSYAL 3953 x 95 = 285 İNGİLİZCE 4904 x 90 = 360 DİN 2100 2 x 100 = 200 RESİM 1100 1 x 100 = 100 MÜZİK 1951 x 95 = 95 BEDEN 2902 x 90 = 180 TEKNOLOJİ TASARIM 2902 x 90 = 180 TOPLAM28 2536/ 28 = 90,536 2536
14
Değerlendirme kapsamındaki sınıflar Yılsonu Başarı Puanları 6.Sınıf 75.8759 7.Sınıf 68.9781 8.Sınıf 77.6796 Yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalaması 74.1779
15
6, 7 ve 8. sınıf yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının %30’u ile 8. sınıf ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanının %70’inin toplamı, yerleştirmeye esas puanı oluşturacaktır.
16
Yerleştirmeye esas puanların eşit olması durumunda aşağıdaki öncelik sıralamasına göre yerleştirme yapılacaktır. 1. Tercih önceliği, 2. Sırasıyla 8, 7 ve 6. sınıflardaki yılsonu başarı puanı yüksekliği, 3. Okula özürsüz devamsızlık oranının azlığı. SPORTİF ETKİNLİKLER Puan Eşitliği Halinde Ortaöğretime Yerleştirme Nasıl Gerçekleşecek?
17
REHBER ÖĞRETMEN HASAN ARGUN
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.