Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN ARAÇ VE TEKNİKLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN ARAÇ VE TEKNİKLERİ"— Sunum transkripti:

1 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN ARAÇ VE TEKNİKLERİ

2 GİRİŞ TKY’NİN TEMEL İLKELERİNİ VE HEDEFLERİNİ HAYATA GEÇİREBİLMEK İÇİN YÖNETİM KONTROL SİSTEMİNE VE İŞ GÖRENE YENİ BECERİLER KAZANDIRMAK GEREKİR.

3 ARAÇ VE TEKNİKLERİ TKY’NİN HAYATA GEÇİRMESİ VE HEDEFLERİNE ULAŞMASINA KATKIDA BULUNMALARI İÇİN, YÖNETİM TARAFINDAN “ARAÇ” OLARAK KULLANILANLAR, BAŞKA BİR DEYİŞLE “GERÇEKLEŞTİRME SORUMLULUĞU YÖNETİME AİT OLANLAR” VE, İŞLETME YAPISI İÇİNDE GÖREV ALAN KİŞİLERİN BİLMESİ GEREKEN “TEKNİKLER” OLARAK İKİ KISMA AYIRMAK MÜMKÜNDÜR.

4 YÖNETİME AİT ARAÇLAR EKİP ÇALIŞMALARI
YÖNETİMİN ÇALIŞANLARA GÜVENİNİ GÖSTEREN VE BU YOLLA ONLARA KARAR VERME, PROBLEMLERİ DÜZELTME FIRSATI VEREREK KALİTENİN İYİLEŞMESİ, VERİMLİLİĞİN VE KARARLILIĞIN ARTMASI GİBİ KONULARDA SORUMLULUK YÜKLEYEN BİR ÇALIŞMA ŞEKLİDİR. KALİTE-MALİYET SİSTEMİNİN KURULMASI TAM ZAMANINDA YÖNETİMİN UYGULAMAYA KONULMASI

5 GÖREV YAPAN KİŞİLERİN BİLMESİ GEREKEN TEKNİKLER PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
BURADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTA; PROBLEMİN CİNSİNE GÖRE EN İYİ TEKNİĞİN SEÇİLMESİDİR. BEYİN FIRTINASI PARETO ANALİZİ KONTROL ÇİZELGELERİ DAĞILIM DİYAGRAMI NEDEN-SONUÇ DİYAGRAMI HİSTOGRAM KONTROL YAPRAKLARI KALİTE EVİ YÖNETİME SUNUŞ

6 BEYİNFIRTINASI BELİRLİ BİR KONU ÜZERİNDE, KATILIM VE YARATICILIĞI KOLAYLAŞTIRICI BİR ATMOSFER YARATARAK, PEK ÇOK FİKRİN ORTAYA ÇIKMASINI HEDEFLEYEN BİR TAKIM TEKNİĞİ VE DÜŞÜNCE ÜRETİMİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN BİR GRUP İNSANIN BERABER ÇALIŞMASIDIR.

7 PARETO ANALİZİ PARETO ANALİZİ SONUCUNUN YÜZDE SEKSENİNİN HARCANAN ÇABANIN YÜZDE YİRMİSİ İLE ORTAYA ÇIKTIĞI İLKESİNE DİKKAT ÇEKEN İTALYAN EKONOMİSTİ PARETO’NUN ADI İLE ANILMAKTADIR. PARETO ANALİZİ EN ÖNEMLİ BİRKAÇ KONU VEYA SORUN ÜZERİNDE DİKKATİ YOĞUNLAŞTIRDIĞINDAN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİNE YARDIMCI OLDUĞUNDAN, VERİMLİLİK ANALİZİ İÇİN YARARLIDIR.

8 PARETO ŞEMASI OLUŞTURULURKEN AŞAĞIDAKİ ADIMLAR İZLENİR
ADIM 1. Probleme neden olan faktörleri belirleyin, veri toplayın. ADIM 2. Faktörleri sıklığına göre büyükten küçüğe doğru sıralayın. ADIM 3. Her faktörün toplam içindeki yüzdesini bulun. ADIM 4. Dikey eksene hata sayıları (yüzdeleri), yatay eksende hata kaynaklarını belirtin.

9 PARETO ANALİZİ YATAY EKSENDE HATA KAYNAKLARI
DİKEY EKSENDE HATA SAYILARI GÖSTERİLİYOR.

10 DAĞILM DİYAGRAMI ÜRETİLEN ÜRÜNÜN KALİTESİNİ ETKİLEYEN HERHANGİ İKİ ÖZELLİK ARASINDA İLİŞKİNİN VAROLUP OLMADIĞINI BELİRLEMEYE YARAR. BURADA SADECE İKİ DEĞİŞKEN ARSINDAKİ İLİŞKİNİN DURUMU İNCELENECEKTİR.

11 DAĞILM DİYAGRAMI

12 NEDEN - SONUÇ ANALİZİ DİYAGRAMIN BİR ANALİZ YÖNTEMİ OLARAK TANINMASI, YAYGINLAŞMASI VE KALİTE ÇEMBERLERİNİN FAALİYETLERİNE UYARLANMASI, PROFESÖR KAORU ISHİKAWA SAYESİNDE OLMUŞTUR. BU NEDENLE, LİTERATÜRDE İSHIKAWA DİYAGRAMI VEYA ŞEKLİ NEDENİYLE “BALIK KILÇIĞI” DİYAGRAMI OLARAK DA BİLİNEN YÖNTEM, ÇEMBERLERİN, KALİTE SORUNLARININ NEDENLERİNİ SAPTAMAKTA VE İZLEMEKTE KULLANDIKLARI ÖNEMLİ BİR ARAÇTIR.

13 NEDEN - SONUÇ ANALİZİ SORUN/ SONUÇ/ÜRÜN MAKİNA MALZEME METOT İŞGÜCÜ A
B C

14 HİSTOGRAM TÜM TEKRARLANAN OLAYLARIN BİR DEĞİŞKENLİĞİ VARDIR. DOĞANIN KENDİSİNDE VAR OLAN VARYASYONUN BİR SONUCU OLARAK HERHANGİ BİR ÖRNEKTEKİ İKİ ÖLÇÜM TAMAMEN BİBİRİNİN AYNISI OLMAZ. AYNI KİLODA İKİ İNSAN, AYNI SAÇ RENGİNDE SAHİP İKİ İNSAN OLMAZ. HİSTOGRAMDA HEMEN HEMEN BİRBİRİNE ÖZDEŞ ŞEYLERİN ÖLÇÜMLERİNDEKİ DEĞİŞİKLİKLER GÖSTERİLİYOR.

15 HİSTOGRAM pH

16 KONTROL YAPRAKLARI Sekiz saatlik bir sürede A,B,C ve D makinelerinde meydana gelen arızaları izleyen bir kontrol tablosu tabloda görüldüğü gibidir. Saat 1 2 3 4 5 6 7 8 Makine A // / /// B C D ////

17 KALİTE EVİ BU ARACI İLK UYGULAYAN STEPHAN MURGATROYD’DUR. KALİTE EVİNDE TEMEL DÜŞÜNCE TÜKETİCİNİN İHTİYAÇLARININ TEMEL FONKSİYONLAR DİKKATE ALINARAK ÇÖZÜMLENEBİLMESİDİR. KALİTE EVİ OLUŞTURANLARIN BU ODALARI HAZIRLARKEN BEKLENTİLERİ KARŞILAMAK TEMEL HEDEF OLMAKTADIR.

18 HATADAN SAKINMA (POKE-YOKE)
“HATALARIN OLUŞUMUNDA, ÖZÜRLÜ ÜRÜN KULLANILMASINI ÖNLEME SİSTEMİ” OLARAK TANIMLANIR. SİSTEM SIFIR HATAYA ULAŞMADA ETKİN BİR YAKLAŞIMDIR. BELİRLİ STANDARTLAR, KURALLAR DIŞINA ÇIKILDIĞINDA HATA YAPMA VE ÖZÜRLÜ ÜRÜN ÜRETME İHTİMALİ ARTMAKTADIR.

19 JAPONYA MODELİ (Toyota Fabrikası)
SANAYİ İŞ KOLUNDA TKY JAPONYA MODELİ (Toyota Fabrikası)

20 Kalite çemberi oluştu Beyin fırtınası ile verimi arttırma tartışıldı Ekip (takım) çalışması yapıldı

21 6 saatte yapılan presleme işi, 1 saat 12 dakikaya indi-verim arttı-
Makinenin günlük verimi; %15’ten, %85’e yükseldi. 6 kişinin yaptığı işi, 3 kişi yapmaya başladı.


"TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN ARAÇ VE TEKNİKLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları