Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Seminerine Hoşgeldiniz.
ANA-BABALAR DEĞİŞİKLİĞİ YARATIR! Seminerine Hoşgeldiniz.
2
Her şey bakış açısına bağlıdır!
Bir profesör diyor ki, “Devlet liselerinde, okullarında ne yapıyorlar? Bu öğrenci düşünemiyor bile.” Lise öğretmeni diyor ki, “Ne bekleyebilirsiniz, ortaokul öğretmeni işlerini yapmıyor.”
3
ANABABALAR DEĞİŞİKLİĞİ YARATIR!
Hepsi bakış açısına bağlıdır! Branş öğretmeni diyor ki, “Sınıf öğretmeni bu çocuğa hiçbir şey öğretmemiş.” Sınıf öğretmeni diyor ki, “Anaokulu öğretmeni ne yapmış, çocuk okula hazırlanmamış.”
4
ANABABALAR DEĞİŞİKLİĞİ YARATIR!
Hepsi bakış açısına bağlıdır! Anaokulu öğretmeni diyor ki, “Bu çocuk ulaşılmaz, ana-babası nasıldır acaba?” Ve ana diyor ki, “Beni suçlamayın, babasının ailesini gördünüz mü?”
5
ANABABALAR DEĞİŞİKLİĞİ YARATIR!
Hepsi bakış açısına bağlıdır! Hepsi yapılıp söylendiğinde ana-babalar kesinlikle sorumludur. ANA-BABALAR DEĞİŞİKLİĞİ YARATIR. Çocuklarınızın iyi bir eğitim-öğretim yılı geçirmeleri için siz neler yapabilirsiniz?
6
KENDİSİNE HEDEF KOYMASINA
ÇOCUĞUNUZUN KENDİSİNE HEDEF KOYMASINA YARDIM EDİN.
7
ÇOCUKLARINIZIN SAĞLIKLARINI KORUYUN!
Beyin ve vücut gelişimi için dengeli beslenme gereklidir. Sabah kahvaltısı yaptırmadan okula göndermeyin. Öğleci iseler, mutlaka, bir kâse çorba, bir tabak sebze yemeği, bir bardak süt ya da bir kâse meyve salatası yedirip öyle okula yollayın.
8
ÇOCUKLARINIZIN SAĞLIKLARINI KORUYUN!
Okuldan çocuğunuzun sağlık sorunu olduğu söylenirse, üzerinde durun ve araştırın, doktora götürün. İyi görme, iyi işitme ve iyi hissetme öğrenme için gereklidir.
9
YATMA ZAMANINI KOYUP ONU UYGULAYIN!
Öğrenme zor bir iştir ve tüm vücudun kullanımını gerektirir. Çocuğunuz her sabah okula dinlenmiş olarak giderse öğrenmeye hazırdır. Beyin ve vücut gelişimi için de bu gereklidir.
10
YATMA ZAMANINI KOYUP ONU UYGULAYIN!
En geç saat 10.00’da yatmalı, öğleci iseler en geç saat 08.00’de kalkmalılar. Hafta içi bilgisayar açtırmayın! Hafta sonu 1 saatten fazla oynatmayın. Hafta içi televizyonu 1 saatten fazla seyrettirmeyin!
11
ÖDEV YAPMA ALIŞKANLIĞININ GELİŞMESİ İÇİN ORTAM HAZIRLAYIN!
Çocuğunuza ders çalışması için sakin, iyi aydınlatılmış bir yer verin. Kitapları, sözlükleri, kalemleri, vs. için yeterli yer bulunmalı. Onlar ders çalışırken sizin asla eğlenceli bir iş yapmamanız gerekir.
12
PROGRAMLI BİR TEMELE OTURTUN!
EVDE ÇALIŞMAYI PROGRAMLI BİR TEMELE OTURTUN! Eğer çocuğunuzun ödevi yoksa, o gün okulda öğrenilen bilgileri tekrar eder sonra da bu bilgileri pekiştirmek için test çözebilir.
13
ÇOCUĞUNUZLA BERABER OKUYUN!
Çocuklarınıza okuması konusunda yardımcı olun ve size okumasını sağlayın. Okuduğu kitapta anlamadığı kelimelerin anlamlarını sözlükten bulmasını sağlayın.
14
ÇOCUĞUNUZLA BERABER OKUYUN!
Çocuklarınıza okuması konusunda yardımcı olun ve size okumasını sağlayın. Okuduğu kitapta anlamadığı kelimelerin anlamlarını sözlükten bulmasını sağlayın. Çocuklar öğüt verilmesinden çok örnek alarak öğrenirler. Eğer, dergi, kitap, gazete okuyorsanız, çocuğunuz bilginin ve zevkin kaynağının kitap olduğunu görecektir. Çocuğunuzu halk kütüphanelerine götürebilirsiniz, çarşıya çıktığınızda kitapçıları gezdirebilirsiniz.
15
ÇOCUĞUNUZLA BERABER OKUYUN!
Çocuklar öğüt verilmesinden çok örnek alarak öğrenirler. Eğer, dergi, kitap, gazete okuyorsanız, çocuğunuz bilginin ve zevkin kaynağının kitap olduğunu görecektir. Çocuğunuzu halk kütüphanelerine götürebilirsiniz, çarşıya çıktığınızda kitapçıları gezdirebilirsiniz.
16
Armağan olarak kitap alabilir ya da bir dergiye abone yapabilirsiniz.
ÇOCUĞUNUZLA BERABER OKUYUN! Armağan olarak kitap alabilir ya da bir dergiye abone yapabilirsiniz. Çocuğunuzun günlük gazete ile ilgilenmesini sağlayabilirsiniz.
17
ÇOCUĞUNUZLA BERABER OKUYUN!
Yaşı ne olursa olsun gazete onun hoşlanacağı bir etkinlik bulunabilir. Örneğin; çocuğunuzdan gazetede a ile, c ile vs. başlayan sözcükleri daire içine almasını isteyebilirsiniz.
18
ÇOCUĞUNUZUN OKULDAKİ DURUMUNU ÖĞRENİN!
Eğer çocuğun sorunu olduğunu fark ederseniz, okul tarafından aranmayı beklemeyin. Öğretmenlerle görüşmek için ilk adımı siz atın. Öğretmenlerin görüş günlerini öğrenip o günlerde okula gelin. Çocuğunuza nasıl yardımcı olabileceğinizi onlardan öğrenin. Çocuğunuzun okul dışında ya da aile içinde sorunlarınız varsa öğretmeni bundan haberdar edin. Var olan sorunlar çocuğun öğrenmesini etkiler.
19
ÇOCUĞUNUZUN OKULDAKİ DURUMUNU ÖĞRENİN!
Çocuğunuzun okul dışında ya da aile içinde sorunlarınız varsa öğretmeni bundan haberdar edin. Var olan sorunlar çocuğun öğrenmesini etkiler.
20
ÇOCUĞUNUZUN OKULA DEVAMI İLE İLGİLENİN!
Çocuk okula gitmezse, okulda sunulan yeni bilgilerden yoksun kalır. Kaçırılan bilgilerin telafisi zor olur. Eğer çocuğunuz okulda değilse öğrenmeyecektir. Hasta olduğunda mutlaka öğretmenine ya da idareye bilgi verilmelidir. Ödevleri ve okulda işlenen bilgiler iyi not tutan bir öğrenciden alınmalıdır.
21
ÇOCUĞUNUZUN OKULA DEVAMI İLE İLGİLENİN!
Ödevleri ve okulda işlenen bilgiler iyi not tutan bir öğrenciden alınmalıdır.
22
ÇOCUĞUNUZA ZAMAN AYIRIN!
Onlarla konuşun. Onları dinleyin. Oyun oynayın. Sohbet edin. Herkesin meşgul olduğu günümüzde bu, her geçen gün daha az yapılmaktadır. Sonuç olarak çocuklarımız acı çekmektedir.
23
AYRICA : Çocuğunuzun sizin övmenize ve cesaret vermenize ihtiyacı vardır. Çocuğunuzu başarılı olduğunda övün, ödüllendirin (maddi ya da manevi), Sorunları olduğunda yardım edin. Uzun ve yorucu bir günün ardından, güç olsa bile, çocuğunuza karşı sabırlı olun.
24
AYRICA : Kendinize hakim olamadığınızı fark ettiğinizde başka bir işe yönelin, sakinleşin. Sonra çocuğa dönün. Çocuğunuzu başkasının yanında asla eleştirmeyin. Kardeşi, yaşıtları ve akrabaları ile kıyaslamayın.
25
AYRICA : Kavrayamadığı, zorlandığı derslerde çizerek, yazarak ve kolaydan zora bir yol izlenmeli, ders çalıştırırken yumuşak bir ses tonu kullanılmalı, başaramadığı konular ve işlerin nedenleri araştırılmalıdır.
26
AYRICA : Deneme sınavları sonrasında yaptığı yanlış soruların hangi konularda olduğu araştırılmalı, o konular tekrar ettirilmelidir. Anne-baba çocuğun yanında tartış-maya girmemeli, çocuk konusunda tutarlı ve uyumlu davranmalıdır ( Birinin olmaz dediğine diğeri olur dememelidir.)
27
AYRICA : Çocuğunuzu sevdiğinizi, sizin için değerli olduğunu açıkça dile getirin, kucaklayın, öpün. Evde kurallar olmalı. Televizyon saatleri herkes tarafından belirlenmeli ve buna uyulmalıdır. Siz televizyon seyrederken o ders çalışamaz.
28
AYRICA : Fiziksel cezalardan kesinlikle kaçının. Ona vereceğiniz ceza en fazla; sevdiği bir etkinlikten mahrum kalmasını sağlamak olsun.
29
AYRICA : Kardeşler arasında ayrım yapmadığınızı ona kanıtlayın. “Hepiniz ayrı ayrı insanlarsınız. Farklı özellikleriniz var. Hepinizi olumlu ve olumsuz tüm özelliklerinizle ayrı bir insan olarak değerlendiriyor ve seviyorum. Şeklinde düşüncelerinizi söyleyin.
30
AYRICA : Onunla “sen dili” ile konuşmayın. “Sen” sözcüğü iticidir ve olumsuz etkileri vardır. “Çok gürültü yapıyorsun” yerine; “Bu gürültüden rahatsız oluyorum” şeklinde duygularınızı dile getirin.
31
AYRICA : Çocuğunuzun kendi doğal gelişimine uygun olan, geçici sinirlilik, inatçılık, bencillik gibi duygular anlayışla karşılanmadığı zaman pekişir ve davranış bozukluğu olarak kalır. Böyle durumlarda soğukkanlı davranışlar ve yaklaşımlar gösterin.
32
AYRICA : Çocuğunuzun uygun yollarla saldır-ganlık duygularını boşaltmasına (spor vb.) fırsat tanıyın. Aşırı disiplin ve cezadan kaçının. Çocuğun evde sorumluluk almasını sağlayın. Ona verdiğiniz küçük sorumluluklar “kendisine güvenil-diğini, önem verildiğini” anlatır.
33
ANA-BABALAR ÇOCUĞUN HAYATINDA EN ÖNEMLİ KİŞİLERDİR.
DEĞİŞİKLİĞİ YARATIR. ÇOCUĞUNUZLA BİRLİKTE ÇALIŞIN; SAYENİZDE ÇOCUĞUNUZ EN İYİ EĞİTİMİ ALMIŞ OLACAKTIR. ANA-BABALAR OKULA DESTEK SAĞLAMAZSA, ÇOCUKLAR İYİ BİR EĞİTİM ve ÖĞRETİM ALAMAZ.
34
KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. MELEK ASLAN Rehber Öğretmen
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.