Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
2
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
4
GİRİŞ Bu bölümde eğitimde ölçme sonuçlarına dayalı olarak not verme ve değerlendirme yapmanın önemi ve izlenecek yollar anlatılacaktır.
5
EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME VE NOTLAR
Güdüleyici Olarak Not Öğrenme Etkinliklerinin Rehberliği İçin Not Öğrenim ve Meslek Rehberliği İçin Not Kişisel Gelişmenin Ölçüsü Olarak Not Sınıflama Kararlarının Dayanağı Olarak Not
6
DEĞERLENDİRMENİN ÜÇ ÖGESİ
Öğrenciye verilen not, öğretmenin öğrenci başarısı hakkında ulaştığı görüşün bir ifadesidir. Her kararda üç öge bulunur. Bunlardan biri bir gözlem veya ölçme sonucu, ikincisi bir ölçüt, üçüncüsü ölçme sonucu ile ölçüt arasında bir işlemdir.
7
NOTUN DAYANACAĞI ÖLÇME SONUÇLARI
Yapılış Amacına Göre Değerlendirme
8
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILAN ÖLÇÜTLER
Mutlak ölçüt Bağıl ölçüt Ülke Çapında Normlar
9
NOT VERMEDE İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER
10
DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
11
Kullanılan Ölçüte Göre Not Verme
12
Mutlak Değerlendirme
15
Bağıl Değerlendirme
17
Normal Dağılım Eğrisine Göre Not Verme
20
ÖZET En geniş tanımıyla değerlendirme bir durum, bir olay, bir kişiye ilişkin karar vermektir. Yapılan ölçme işlemi sonucu elde edilen sayı ya da sembol tek başına bir anlam taşımaz. Değerlendirme için, ölçme işlemiyle aynı özellikteki “birimdeki” ölçüt ile karşılaştırmak gerekir. Bu karar verme sürecine değerlendirme denir.
21
Sürecin değerlendirilmesi gereken durumlarda ya da üst düzey düşünme becerilerinin olduğu kazanımlarda öğrencinin bilgisinin yanında beceri ve yeteneğinin de etkili olduğu durumlar için tümel değerlendirmenin yapılması gerekmektedir. Öğrencinin süreç içinde gözlenmesi üst düzey düşünme becerilerinin değerlendirilmesi için tümel değerlendirme yapılmalıdır.
22
Değerlendirme yapmak için üç ögeye dikkat etmek gerekir; notun dayandığı ölçme sonucu, değerlendirme için gereken ölçüt ve değerlendirme ölçeğidir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.