Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTamer Tosun Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 19.04.2015 1
2
2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
3
19.04.2015 3 1. ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLER Servis (Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 2 (22)142(36) Yoğun Bakım 1 (7)07 Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Ayak Tanı ve Tedavi (Uyanma Odası) 1 (1)01 Masa Sayısı AçıkKapalıToplam Ameliyathane1 (3)11 (4) Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik 1 (2)0 Diğer (Sterilizasyon, Stereotaksi) 1 (1)01 Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri
4
19.04.2015 4 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim11-- Servis1091- Yoğun Bakım1211-1 Ayaktan Tanı ve Tedavi (Uyanma Odası) 11-- Ameliyathane88-- Poliklinik11 -- Diğer (Sterilizasyon, Stereotaksi) 11- TOPLAM343211 * Doğum öncesi, doğum sonrası, heyet raporu vb
5
Hamile Hemşire Sayısı Süt İzni Kullanan Hemşire Sayısı Emekli Olacak Hemşire Sayısı Kronik Hastalığı Olan Hemşire Sayısı Açıklama Yönetim 1 HT, DİYABET, ALERJİ, TRİODEKTOMİ Servis 1213 HT, POST TRAVMATİK STRES BOZUKLUĞU, MAJOR DEPRESYON Ayaktan Tedavi Ünitesi (Uyanma Odası) 11 LDH, SERVİKAL DİSK HERNİSİ Ameliyathane 13 TRİOD CA, HASİMATO -HT Poliklinik 11 EPİLEPSİ-HT- HİPERLİPEDEMİ Diğer 11 DİYABET TOPLAM 12510
6
19.04.2015 6 EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 2 5,88 ÖNLİSANS 8 23,53 LİSANS 19 55,88 YÜKSEKLİSANS 5 14,71 DOKTORA 0 TOPLAM 34 100,00 Tablo 3: Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 14 (YBH,DİYALİZ,İLK YARDIM E.E.) 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
7
19.04.2015 7 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 10,81 2013 ⇨ % 2,90 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 1,02 2013 ⇨ % 2,05 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI
8
19.04.20158 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELERNOrt.Std.S. Ücret olarak yaptığım işin karşılığını aldığımı düşünüyorum272,221,31 Günümüz koşullarına göre bu kurumda aldığım ücret tatmin edici272,301,38 Normal bir gün içinde yapılabilecekten daha fazla işe sahip oluyorum272,301,17 Başkalarıyla karşılaştırdığımda aldığım ücreti yeterli bulmuyorum272,331,41 Bu kurumun çalışanlarına sunduğu teknolojik olanakları yeterli bulmuyorum272,371,01 Bu kurumda çalışmaktan gurur duyuyorum263,731,04 İşimi severek yapıyorum273,851,23 İş arkadaşlarımla olan ilişkilerimden memnunum273,961,13 Toplumda saygınlığı olan bir kurumda çalışıyorum274,040,81 Çalışma arkadaşlarımla iyi geçinirim274,110,97 TOPLAM ÖLÇEK273,080,60
9
19.04.20159 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi HEMŞİRE Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% Mesleki Temel İlkelere Uyum 1052,6947,4 1578,9421,1 Profesyonel Davranış 1263,2736,8 1894,715,3 İletişim ve İşbirliği 1052,6947,4 1578,9421 Hasta Bakımı 1052,6947,4 1684,2315,8 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 1157,9842,1 1789,5210,5 Eğitim ve Danışmanlık 315,81578,915,3210,51684,215,3 Araştırma 315,81263,2421,1 947,41052,6 Yönetime Katılma 315,81263,2421,1210,51578,9210,5 GENEL 736,81263,2 1578,9421,1 Tablo 5: Hemşire Performans Değerlendirmesi
10
19.04.201510 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok BaşarılıBaşarılıYeterli Çok Başarılı BaşarılıYeterli Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% İletişim 375,0125,0 250,0125,01 Profesyonel davranış 375,0125,0 250,02 Kuruma/işe bağlılık 375,0125,0 375,0125,0 Uygulama 375,0125,0 250,02 Kalite bilinci 250,02 125,0375,0 Vizyonerlik 375,0125,0 1 375,0 Memnuniyeti Sağlama 250,02 125,0375,0 Koçluk yapma 375,0125,0 250,02 Problem çözme 4100,0 375,0125,0 Ekip Liderliği 375,0125,0 250,02 Yönetsel değişim 250,02 125,0375,0 GENEL 375,0125,0 250,02
11
19.04.201511 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi AMELİYATHANE Çok BaşarılıBaşarılıYeterliÇok BaşarılıBaşarılıYeterli Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% İletişim3 33,3666,7 5 55,6444,4 Profesyonel davranış5 55,6444,4666,7333,3 Kuruma/işe Bağlılık4 44,4555,6777,8222,2 Uygulama5 55,6444,49100 Ekip anlayışı5 55,6444,4666,7333,3 Hasta ve yakınını Bilgilen 3 33,3222,2444,44 4 111,1 Enfeksiyon kontrolü7 77,8111,1 91001 Kalite bilinci4 44,44 111,1666,7333,3 Vizyonerlik5 55,6333,3111,1888,9111,1 Koçluk yapma4 44,4555,6888,9222,2 Problem çözme4 44,4555,6777,8222,2 GENEL5 55,6444,4666,7333,3
12
19.04.201512 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun MemnunKararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % n % n % n % n % 2012 (N:414) Tanıtım ve Bilgilendirme 12530,223055,64510,9102,441,0 İletişim ve İlişkiler 15938,421752,4256,0112,720,5 Bakım ve Tedavi 15236,721952,9225,3184,330,7 GENEL MEMNUNİYET 13933,623055,6358,581,920,5 2013 (N:479) Tanıtım ve Bilgilendirme 19540,723148,2408,461,371,5 İletişim ve İlişkiler 20843,423649,3245,071,540,8 Bakım ve Tedavi 21845,522547,0234,871,561,3 GENEL MEMNUNİYET 19741,124751,6275,640,84
13
19.04.201513 Tablo 7. 2013 Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI Nn%nR% T% Basınç Ülseri (n:6) 983--30,3 Oral Mukozit (n:2) 983--20,2 Düşme (n:0) 98312612,800,0 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:0) 154800,0
14
19.04.201514 Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı. Sosyal Komite-1 hemşire İTF Hastanesine Bağlı Tütün Takip Kontrol Komisyonu-1 hemşire Çevre Yönetim Birimi -1 hemşire 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
15
19.04.2015 15 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Oryantasyon Eğitimi ⇨ - Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 6 eğitim-93 hemşire CPR Eğitimleri ⇨ 1 eğitim - 2 kişi Sempozyum - ⇨ Konuşma (Kurum İçi: 3 hemşire Kurum Dışı: 2 hemşire) Dinleyici: 9 Kurslar ⇨ 3 kurs (TYD, Temel EKG, Yoğun Bakım ) – 4 hemşire Öğrenci Eğitimleri ⇨ 6 öğrenci Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ 10 (YBH kursiyerlerine rehberlik yapıldı) Stresi Pozitif Psikoloji ile Alt Etmek Eğitimi – 15 hemşire 2013 YILI YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI
16
19.04.2015 16 Yapılan araştırmalar ve Destek olunan araştırmalar:2 -Evli Hemşirelerin İş Stresi ve Stresle Başa Çıkma Yöntemleri (sözel bildiri) -Hastanelerde Hekim-Hemşire Arasındaki Çatışma Nedenleri ve Çatışmaların Üzerindeki Etkisi (sözel bildiri) 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI
17
19.04.2015 17 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: Yılbaşı kutlaması: Tüm klinik çalışanları Doğum Günü Kutlaması Akşam yemeği : Klinik Çalışanları Tiyatro Geleneksel Hemşirelik Yemeği: Klinik Çalışanları 12 Mayıs Hemşirelik Haftası Etkinliği: Klinik Çalışanları Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: -
18
19.04.2015 18 5. FİNANSAL PERFORMANS Finansal Etkinlik Çalışması: Beyin ve Sinir Cerrahisi Anabilim Dalı Çalışma Tarihi: 10 -16 Mart 2014 Yatak Sayısı: 22 Yatan Hasta Sayısı: 35 Hemşire Sayısı: 9
19
19.04.201519 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi22 (12 SUT işlemi) (10 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı1465 (437 SUT) (1028 Kitapçık) Girişim SıklığıMin: 1; Maks: 317 (ANSTA) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen 1.551 TL 1.400 TL (374 İşlem) 151 TL (63 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam 2.270 TL 3.821 TL
20
19.04.201520 5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 1465 : 7 gün = 209 (Bir günlük işlem; 24 saat) 209 : 3 vardiya = 69 69 x 3 dk = 207 207 / 60 dk = 3 saat 27 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)
21
19.04.201521 5. FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: 1.551 TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = 1.551 TL x 52 hafta = 80.652 TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): 2.270 TL Ortalama Yıllık Gelir = 2.270 TL x 52 hafta = 118.040 TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): 1.400 TL Ortalama Yıllık Gelir = 1.400 TL x 52 hafta = 72.800 TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: 198.692 TL Fark 125.892 TL (1.7 kat artış)
22
19.04.201522 5. FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ:20/68 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: 17408 FATURA EDİLEN TUTAR: 94.217 TL AD TOPLAM GELİR: 1.523.440 HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 6,1 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ : 1400 TL x 52 hafta = 72.800 TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ : 72.800 TL x 2 servis = 146.600 TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : 198.692 TL x 2 servis = 397.384 TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 26 BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ
23
19.04.2015 23 2. YÖNETSEL PERFORMANS Hemşire sayısının yetersizliği, Hemşirenin görev tanımı dışındaki işlerden sorumlu olması Bina idare amirinin görevlerinden başhemşirenin sorumlu tutulması. Hekim, hemşire hasta bakıcı haricindeki çalışanlarının (tıbbi sekreter, sekreter v.b) yeterince verimli olamaması, yeterli vasıflara sahip olmayanların işe alınması, hemşirenin iş gücünü artırmaktadır. Hemşire sayısının artırılarak; İstenilen düzeyde bakım verilebilmesi, Komite ve Komisyon Faaliyetlerine yeterince katılım, Hizmet İçi Eğitim,Hasta eğitimi,araştırmalara daha fazla zaman ayrılması, Sosyal aktivitelerle iletişimin güçlenmesi. SUT’da fatura edilemeyen ve kapsam dışındaki işlevlerin fatura edilmesinin sağlanması. 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.