Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2013-2014 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜMÜŞHACIKÖY ÇOK PROGRAMLI LİSESİ TANITIM SUNUSU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2013-2014 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜMÜŞHACIKÖY ÇOK PROGRAMLI LİSESİ TANITIM SUNUSU."— Sunum transkripti:

1 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜMÜŞHACIKÖY ÇOK PROGRAMLI LİSESİ TANITIM SUNUSU

2 MESLEKİ EĞİTİMİN ÖNEMİ:
Dünyada bütün sektörlerde hızlı bir büyüme ve gelişme yaşanırken bunun sonucunda yeni ihtiyaçlar ortaya çıkıyor. ''Değişen dünya koşulları, eğitimi ve bilgiyi her şeyin önüne geçirmiştir. Ülkemizin çeşitli mesleki alanlarında eğitilmiş, teknolojiyi kullanma becerisi kazanan kalifiye elemanlara şiddetle ihtiyacı bulunmaktadır.

3 Gümüşhacıköy Çok Programlı Lisesi olarak bu ihtiyaca yöremizde cevap veren kurumlardan biridir.
Bütün gayretimiz, gençlerimizi çağın gerektirdiği her türlü bilgi donanımı ve beceriyle zenginleştirerek, yaratıcı, üretken, bilgiyi hayatının içinde kullanabilen nesiller yetiştirmek.

4 O K U L U M U Z

5 OKULUMUZ HAKKINDA Seviyesi,Derecesi,Öğretim Şekli:
Orta Öğretim,Gündüzlü ve Tekli Öğretim Müdürü: Zeki YILDIZ Yabancı Dil: İngilizce Kurumda Çalışan Personel Sayısı: Yönetici :5 Öğretmen :32 Hizmetli :6 Memur :1 Öğrenci Sayısı: 379

6 OKULUMUZDAKİ FAALİYETLER BAZILARI ŞUNLARDIR.
Sınıflar arası spor müsabakaları Proje tabanlı beceri yarışması Öğrencilerin AB projelerine katılımı Belirli gün ve hafta kutlamaları Sergi-Defile düzenlenmesi Şiir dinletileri Folklor çalışmaları Amasya´da yapılan festivale katılım

7 OKULUMUZDA BULUNAN ALANLAR
Ahşap Teknolojisi Alanı Bilişim Teknolojileri Alanı Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanı Muhasebe ve Finansman Alanı Metal Teknolojisi Alanı Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı Giyim Üretim Teknolojisi Alanı

8 ALAN SEÇİMİ

9 Alan Seçiminin Önemi SEÇİLEN ALAN… ÖSS’de yarışılacak aday sayısını,
Hangi bölümlerin- mesleklerin tercih edilebileceğini belirler. BİR MESLEK İSE: Nasıl bir işte çalışılacağını, İlerde iş bulup bulunamayacağını, Toplumsal saygınlığı-sosyal prestiji Kimlerle etkileşim-iletişim içinde bulunacağını, Nerde oturulacağını, Yaşam tarzını, Kiminle evlenileceğini, Yaşam başarısını yaşam doyumunu ETKİLEYECEKTİR…

10 SEÇİLMESİ DÜŞÜNÜLEN ALANIN İÇERDİĞİ BÜTÜN MESLEKLER TANINMALIDIR
Alan Seçiminin Önemi SEÇİLMESİ DÜŞÜNÜLEN ALANIN İÇERDİĞİ BÜTÜN MESLEKLER TANINMALIDIR Öncelikle ÖSS’de yarışılacak Kulvarın belirleneceği göz önünde bulundurmalıdır. Alan seçilirken, gelecekte hangi mesleğin seçileceği de göz önünde bulundurmalıdır. Lise 1’de alan seçmek, o alanla ilgili meslekleri seçmek ve diğerlerinden vazgeçmek anlamını taşır. Alan seçilirken ilgi ve yeteneklerin göz önünde

11 alan seçimi çok ÖNEMLİDİR
Alan Seçiminin Önemi Elde ettiğiniz başarı puanları, AOBP olarak ÖSS puanlarınıza ekleneceği ve sınav başarınıza etki edeceği için, İstediğiniz tüm meslekleri kapsayan bir alan seçmediğiniz takdirde, o meslekleri edinme şansınız çok azalacağı için, Sınava hem bilgi hem de psikolojik bakımdan iyi ve doğru hazırlanabilmeniz için, ÖSS'de alan içi ve alan dışı tercihlerde, AOBP‘ nin çarpılacağı katsayı farklı olacağı için, alan seçimi çok ÖNEMLİDİR

12 ALAN SEÇİMİ İÇİN 1-KİŞİNİN YETENEKLERİNİN BELİRLENMESİ
(BEN NELER YAPABİLİRİM, HANGİ EĞİTİM PROGRAMINDA BAŞARILI OLABİLİRİM 2-İLGİ ALANLARININ BELİRLENMESİ. (BEN NELERİ YAPMAKTAN HOŞLANIRIM)‏ 3-İŞ DEĞERLERİNİN BELİRLENMESİ (BEN NE İSTİYORUM) MESLEKTE NEYE ÖNEM VERİYORSUNUZ, MESLEKTEKİ BEKLENTİNİZ NE?

13 ALAN SEÇİMİ İÇİN 4-KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN
BELİRLENMESİ(KARAKTERİM NASIL) MESLEK SEÇİMİNDEKİ İSABET, KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİ ÇOK İYİ TANIYIP BUNLAR DOĞRULTUSUNDA MESLEKLERE YÖNELMEYE BAĞLIDIR. 5-İLGİ DUYULAN MESLEKLERİN TANINMASI. NE KADAR KAZANABİLİRİM YERİNE BEN HANGİ İŞİ EN İYİ VE SEVEREK YAPABİLİRİM.

14 YETENEKLERİMİZ Yetenek, herhangi bir davranışı
(bilgi veya beceriyi) öğrenebilmek için doğuşta sahip olunan gizilgücün (kapasitenin) çevre ile etkileşim sonucu geliştirilmiş ve yeni öğrenmeler için hazır hale getirilmiş kısmını ifade eder. Böylece bir kişinin belli bir yaşa kadar geliştirdiği becerilere bakarak onun daha sonra göreceği eğitimden ne ölçüde yararlanabileceği hakkında bir tahminde bulunabiliriz. Öğrenilecek davranışlar zorlaştıkça ve karmaşıklaştıkça onları öğrenmek için gereken yetenek düzeyi de yüksek olacaktır.

15 İLGİLERİMİZ İLGİ: BİR KİMSENİN BİR KİŞİYE, NESNEYE VEYA FAALİYETE
KARŞI GÖSTERDİĞİ HOŞLANMA, HOŞLANMAMA YA DA KAYITSIZ KALMA ŞEKLİNDEKİ TEPKİ OLARAK TANIMLANIR.(STRONG)‏

16 Bu nedenle Alan Seçiminin AOBP’ YE Katkısı ÖSS’yi kazanan öğrenciler,
lisede öğrenim gördüğü alanlara uygun tercih yapmaları durumunda ; Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları 0.8 ile Alanları dışında tercih yaparlarsa; Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları 0.3 ile çarpılır. Bu nedenle ÖĞRENCİ YÖNELMEK İSTEDİĞİ MESLEĞE UYGUN ALAN SEÇİMİ YAPMALIDIR

17 Alan Değiştirmek İsteyenler
Alanını değiştiren öğrenci, yöneldiği yeni alana ait alt sınıfın görmediği alan dersleri ile gördüğü halde bir ders saatinden fazla fark olan alan derslerinden sorumlu tutulur ve bu derslerden sorumluluk sınavlarına alınır. Yeni alanında okutulmayan sorumlu olduğu alan derslerinden muaf tutulur. Ancak sorumlu olunan seçmeli derslerin sorumluluğu devam eder…”

18 HANGİ ALAN HANGİ BÖLÜM ?

19 Ahşap Teknolojileri Alanı
Bu bölümde öğrencilere mobilya imalatı, döşemecilik, ağaç tornacılığı, cila, boya, vernik, mobilya ressamlığı, mekan ressamlığı, mekan dekorasyonu, taban ve tavan dekorları, lambiri, parke, seperasyon, aydınlatma v.b. konulara ait mesleki bilgi ve alt yapı verilmektedir. Bölümümüzde eğitim-öğretim işleri daha çok atölye ortamında pratik yaptırılarak devam ettirilmekte, öğrenci beceri ve yetenekleri geliştirilmektedir

20 Bilişim Teknolojileri Alanı
Bu alanımızda öğrenciler bilgisayar laboratuvarında, HTML, Dreamweaver, ASP.NET gibi tasarım program ve dillerini öğrenirken, Resim düzenleme ve Animasyon düzenleme konularında da eğitilirler. Yine bu sınıfta açık kaynak kodlu işletim sistemleri hakkında bilgi sahibi olur, Ağ konusunda da tüm teknoloji, teknik ve elemanlar hakkında bilgi edinir. 3 Atölyemizde toplam 10+1,20+1,12+1 adet bilgisayar 2 projeksiyon makinesi 1 adet tarayıcı 1 adet yazıcı 1 adet dijital fotoğraf makinesi

21 Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı
Bu alanımızda Çocuk gelişimi ve eğitiminin önemini benimseyen 0-18 yaş grubu çocuklarının gelişimsel özelliklerini öğrenen – anne sağlığının kendisi ve içinde yaşadığı toplum açısından önemini kavrayan – okulöncesi eğitim konularında program hazırlayıp uygulayabilen ayni zamanda bu çocukların gelişim seviyelerine ve gelişen teknolojiye uygun eğitici oyuncaklar hazırlayabilen, teknolojik gelişmelere açık – yenilikçi – girişimci- kendisi ve çevresiyle barışık teknik elaman yetiştirmeyi amaçlar.

22 Elektrik ve Elektronik Teknolojileri Alanı
Okulumuzda Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanı iki adet atölye, iki adet depo ve iki adet şef/öğretmenler odası ile eğitim öğretim hizmeti vermektedir. Tesisat ve pano montajı, bobinaj, otomatik kumanda ve elektronik laboratuar koşullarımız vardır. Elektrik-elektronik teknolojisi alanında halen bobinaj ve Elektrik tesisatları ve pano montörlüğü dalları mevcuttur.

23 Giyim Üretim Teknolojileri Alanı
Bu Alanımuzda; hazır giyim sanayiinde, çağımızın moda ve teknolojik gelişmelerine dayalı olarak bayan, erkek ve çocuk giyimlerinin kalıplarını hazırlayıp , model geliştirebilen, serileştirme yapabilen ve hazırlanan kalıplarla kesimi,endüstriyel dizimini, ütü ve kalite kontrolünü yapabilen, iş akış planı hazırlayabilen, iş ve zaman etüdüne dayalı çalışmayı bilen, kullanılan araçların bakımı ile basit onarımını, iş yerinde çevresi ile uyumlu çalışabilen, çalıştığı alandaki yenilikleri izlemeyi bilen Teknik Eleman yetiştirilmektedir. Öğrencilerimiz ürünlerini defile düzenleyerek tanıtmaktadırlar

24 Metal Teknolojileri Alanı
Bu alanımızda Metal ve metal alaşımlarının sıcak ve soğuk şekillendirildiği oksi-gaz, elektrik ark kaynağı ile kaynatıldığı ısı işlemleri ve konsirksiyonun yapıldığı bir meslek alanıdır. Oto sanayi, gemi sanayi, kazan imalathanelerinde, kapı, pencere, mobilya imalathanelerinde, kamu ve özel sektöre ait her türlü fabrikanın bakım onarım yerlerinde çalışabildikleri gibi kendi iş yerini açıp çalışma imkânlarına sahiptirler.

25 Muhasebe ve Finansman Alanı
Bu alanda Artan iş hacminin kontrolü ve denetimi, işletmelerin muhasebe ve finansman bölümlerinin önemini arttırmakta, bu bölümlerde görevli elemanların bilgi birikimlerinin yüksek ve kalifiye olmasını gerektirmektedir. Muhasebe programının amacı işletmelerin ihtiyaç duyduğu bilgisayar destekli muhasebede çalışabilen, mali mevzuata hâkim nitelikli elemanlar yetiştirmektir. Bu itibarla bilgisayar teknolojisinin muhasebe organizasyonuna ve vergi işlemlerine uygulanması amaç edinilmiştir.

26 OKULUMUZDAN MEZUN OLANLAR:
2 Yıllık yüksekokullara sınavsız geçişle gidebilirler. İşe alınırken mesleki alanınızdan dolayı önce tercih edilirler. Alanınızla ilgili işyeri açabilirler. 4 yıllık üniversiteye kendi alanlarında okumak istediklerinde ek puan alırlar. Organize sanayinde alanlarıyla ilgili iş bulabilirler.

27 İLETİŞİM Okulumuz ile İlgili Daha Ayrıntılı Bilgiye Okulumuz Web Sitesinden Ulaşabilirsiniz: Tel : 0 (358) Fax: 0 (358) Gümüşhacıköy Çok Programlı Lisesi


"2013-2014 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜMÜŞHACIKÖY ÇOK PROGRAMLI LİSESİ TANITIM SUNUSU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları