Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI"— Sunum transkripti:

1 HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI
PROJE EKİBİ Doç. Dr. Berrin BURGAZ (Koordinatör) Doç. Dr. Nuri DOĞAN Doç. Dr. Orhan ODABAŞI Doç. Dr. Özgür TEOMAN Doç. Dr. Ali Ekber ŞAHİN Öğr. Gör. Dr. Binnur ERDAĞI DOĞUER Uzman Esra KİRAZLI KORKMAZ

2 ARAŞTIRMANIN AMACI Hacettepe Üniversitesi öğrencilerinin, üniversitenin kendilerine sağladığı akademik, yönetsel ve destek hizmetlerine ilişkin beklenti ve memnuniyet düzeylerini belirlemektir.

3 Araştırmanın Temel Soruları
1. Araştırma kapsamına giren tüm öğrencilerin beklenti ve memnuniyet düzeyleri nedir? 2. Hazırlık sınıfı öğrencilerinin memnuniyet düzeyleri nedir? 3. Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin, a) memnuniyet düzeyleri nedir? b) memnuniyet düzeyleri sınıf düzeyine (1. ve 2. sınıf) göre farklılık göstermekte midir? 4. Konservatuvar, Spor Bil. ve Teknolojisi Yüksekokulu ve Fakülte öğrencilerinin, b) memnuniyet düzeyleri sınıf düzeyine (1. ve 4. sınıf) göre farklılık göstermekte midir?

4 EVREN ve ÖRNEKLEM Akademik Birimler Evren Örneklem
Uygulanan Anket Sayısı Dönen Anket Sayısı Geçerli Anket Sayısı Fakülteler SBTYO MYO Konservatuvar Hazırlık 16.652 2514 5036 3980 3691

5 Anketin Düzeni ve Maddelerin Yanıtlanması
Ankette, * Kişisel bilgilere ilişkin 12 soru, * 12 farklı hizmet alanı/alt boyut, * Üniversite ve bölüm tercihiyle ilgili 2 soru yer almıştır. * Öğrenci her maddeye iki yanıt vermiştir: a) Hizmeti ne derece önemsediğine/beklediğine ilişkin yanıt (beklenti düzeyi) b) Sunulan hizmetten ne derece memnun olduğuna ilişkin yanıt (memnuniyet düzeyi)

6 ANKETTE YER ALAN BOYUTLARA İLİŞKİN MADDE SAYISI
HİZMET ALANLARI / BOYUTLAR MADDE SAYISI Akademik hizmetler ve öğrencilerle ilişkiler 19 Akademik danışmanlık ve rehberlik hizmetleri 6 Akademik, sosyal ve kültürel ortam Yönetsel hizmetler 13 Öğrenci işleri 5 Kütüphane hizmetleri 7 Sağlık hizmetleri Beslenme Öğrenme mekanları Fiziki mekanların temizlik ve bakımları 3 Ulaşım ve güvenlik Diğer hizmetler TOPLAM 85

7 Maddelerin Yorumlanması
Anket maddeleri beşli likert tipinde yapılandırılmış ve bulguların yorumlanmasında ortalamalardan yararlanılmıştır. Sayısal olarak verilen ortalamaların yorumlanabilmesi için aralık değeri hesaplanmıştır. Bu hesaplamada aralık değeri 5-1=4, 4/5=0.80 olarak bulunmuştur. Çizelge 1. Aralık Değerleri (0.80) Beklenti düzeyi Memnuniyet düzeyi Hiç önemli değil Hiç memnun değil Biraz önemli Biraz memnun Orta düzeyde önemli Orta düzeyde memnun Oldukça önemli Oldukça memnun Tam anlamıyla önemli Tam anlamıyla memnun

8 GENEL BEKLENTİ VE MEMNUNİYET

9 ÜNİVERSİTE GENELİNDEKİ BEKLENTİ VE MEMNUNİYET DÜZEYİNİN HİZMET ALANLARINA GÖRE DAĞILIMI

10 SIHHİYE KAMPÜSÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYİNİN HİZMET ALANLARINA GÖRE DAĞILIMI

11 BEYTEPE KAMPÜSÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYİNİN HİZMET ALANLARINA GÖRE DAĞILIMI

12 MYO ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYİNİN HİZMET ALANLARINA GÖRE DAĞILIMI

13 KONSERVATUVAR ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYİNİN HİZMET ALANLARINA GÖRE DAĞILIMI

14 HAZIRLIK SINIFI ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYİNİN HİZMET ALANLARINA GÖRE DAĞILIMI

15 EN YÜKSEK VE DÜŞÜK MEMNUNİYET
Kütüphane hizmetlerinin öğrenci kullanımı için geniş zaman diliminde açık tutulması 3,83 Öğretim elemanlarının konu alanlarında yeterli / yetkin olmaları 3,78 Öğretim elemanlarının düzenli olarak ve zamanında derse gelmeleri ve dersi bitirmeleri 3,77 Yemek ve yiyecek fiyatlarının öğrenci bütçesine uygun olması 3,73 Sınavların sahtekârlık ve kopya olaylarına yol açmayacak biçimde güvenli yapılması En düşük Öğrencilere etkili psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin sunulması 2,74 Tuvaletlerin temizlik ve bakımının iyi ve düzenli yapılması 2,73 Kampüslere ulaşımın rahat, kolay ve düzenli olması 2,69 Mezuniyet sonrası iş seçenekleri (kariyer gelişimi) konusunda kapsamlı tanıtım ve yönlendirmenin yapılması 2,67 Ders ya da kaynak kitapların satıldığı kitap satış yerinin olması 2,59

16 MYO 1. VE 2. SINIF BEKLENTİ - MEMNUNİYET KARŞILAŞTIRMASI
SINIFLAR ORTALAMA FARK BEKLENTİ 1 4,07 ANLAMLI DEĞİL 2 4,05 MEMNUNİYET 2,97 ANLAMLI 3,15

17 FAKÜLTELER 1. VE 4. SINIF BEKLENTİ - MEMNUNİYET KARŞILAŞTIRMASI
SINIFLAR ORTALAMA FARK BEKLENTİ 1 4,28 ANLAMLI DEĞİL 4 4,34 MEMNUNİYET 3,16 ANLAMLI 3,09

18 YİNE BU ÜNİVERSİTEYİ TERCİH EDER MİYDİNİZ?

19 AYNI BÖLÜMÜ TERCİH EDER MİYDİNİZ?

20 TEŞEKKÜRLER


"HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları