Sunuyu indir
1
1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ
2
Toplantı Gündemleri Uyum ve hazırlık sürecinin değerlendirilmesi
Ödevler – Kontrolü ve Planı Öğrenci Takibi Harf öğretimi yöntemi Kaynakların Kullanılması Davranış Kazandırma (Planlılık) Karakter Geliştirme Etkinlikleri ( Aile Yardımı) Ofis ve Grup Çalışmalarının Uygulanışı Beslenme Listesine Uyma Anket Veli Görüşü
3
Uyum ve Hazırlık Süreci
12 hafta olan uyum ve hazırlık dönemi öğrenci seviyeleri ve genel durum göz önünde bulundurularak planlanandan erken bitirilmiştir. Uyum ve hazırlık döneminde el kaslarının gelişmesi, okul kültürüne uyum ve ödev bilinci konularında ciddi kazanımlarımız olmuştur.
4
Ödev Kontrolü Ödev kontrolü günlük yapılmakta
5
Öğrenci Takibi Öğrenci takibinde özel notlar (günlük duyurular)
6
Harf Öğretiminde Yaşana Sorunlar
Oluşturulan kelime ve heceler ezberlenmeye çalışılıyor. Bunun önüne geçilmeli. Öğrenci öğrendiği harflerden heceler üretebilmeyi öğrenmelidir. Ödevler aile kontrolünde yapılmayabiliyor.
7
Harf Öğretimi Harf öğretiminin veliler tarafından bilinmesi faydalı ve gereklidir. Harf öğretiminde ilk etkinlik sesi hissettirme çalışmalarıdır. Bundan önce ise öğrenci motivesi gelmektedir. (A harfi gösterilmeden a harfinin görüleceği hatta a harfini gördükten sonra Ela yazılacağını bilmesi öğrenci için olumsuz bir durum. Sınıf ortamında kendi yaşayacağı ve diğer arkadaşlarının yaşayacakları heyecanı ortadan kaldırıyor.)
8
Harf Öğretimi Harf Öğretiminde belirlenen gruplar vardır. Bu 6 grup sırasıyla öğretilerek aktif okumaya geçilir. 1. Grup (e,l,a,t) harfleri bulunur. Sessiz harf telaffuzunda kesinlikle sesli harf bulunmamalıdır. “L” harfi “le” şeklinde okunmamalıdır. Ev çalışmaları verilen harf, hece ve kelimelerin tekrarı şeklinde olmalı, asla yenilerinin öğretilmesi çalışması yapılmamalı. (Yanlış öğrenmelerin önüne geçmek ve Sınıf öğrenme ortamının bozulmaması için)
9
Örnek Harf Öğretimi E harfi
Sesi hissetme çalışması ( şarkı , şiir , tekerleme veya hikaye kullanarak) E Bebeğim şarkısı ve etkinlikleri yapılır. Sesi tanıma (Ses başta, ortada, sonda) Elma – Kedi – Fare ( Öğrenciye örnek ürettirilir.) Sesi ayırt etme (Sesin olduğu ve olmadığı örnekler verilir.) El - araba – bebek Okuma ve Yazma Geniş satır aralığında harf yazdırılır. Normal satır aralığında har yazdırılır. Havada ve hamurla harf yazdırılır. E ve e harfi aynı çalışma kağıdında yazdırılır. Harf deftere yazdırılır.
11
Hece ve Kelime Üretimi L harfi de benzer yöntemlerle öğretildikten sonra hece, kelime ve cümle yazma çalışmaları başlayacaktır.
12
E ile L harfi ile Bu harflerle oluşturulan heceler
13
E Et Deve e Eşek
14
e l
15
e Ve İlk Kelimeni Öğrendin. el l
16
el İşte ikinci Kelimeni de Öğrendin. ele e
17
Bu Slaytta İlk Cümle Öğretilecek
ele el Şimdi “Oynaya Oynaya Gelin Çocuklar Şarkısı” Geliyor.
18
Şimdi Açık Hece Oluşturulacak (le)
ele Şimdi Yüksek Sesle Okutun Şimdi Yüksek Sesle Okutun
19
ele le el El – Le Hece Ayırt Etme Ele kelimesinde le hecesini okutun.
20
Aşağıdaki Kelimeler 5-10 Okutulacak
21
Elle Kelimesinin Üretilmesi
22
Kaynakların Kullanılması
MEB ders ve çalışma kitapları etkinlikleri okulda işlenecektir.
23
Davranış Kazandırma Haftalık takip çizelgesi yardımıyla davranış kazandırma. Akşam çanta hazırlansın. Planlı yaşamayı öğretmek için ödev planlarına uyulsun.
24
Aile Yardımı
25
Beslenme Listesine Uyma
26
Anket Uygulaması
27
Veli Gündemleri
28
WEB SAYFAMIZ
29
FİLM ÖNERİLERİ
30
HER ÇOCUK ÖZELDİR
31
3 IDIOTS (3 APTAL)
32
KİTAP ÖNERİLERİ
33
KIZLARIMA MEKTUPLAR
34
İÇİMİZDEKİ ÇOCUK
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.