Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYelda Akinci Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
Yirmi kişilik bir ekiple iki yıllık bir oyun geliştirme süreci bazen bir tasarımdan çok, bir savaşı andırabilir.
3
Şimdiki projende odağın ne? sorusuna verecek umulur bir cevabın olmayabilir. Ben bu bölümde bu konuya yani Odağa açıklık getireceğim.Eğer sen dikkatli bit şekilde bu süreci izleyebilirsen oyunun için pozitif bir sonuç söz konusu olacaktır.
4
Bir oyunda tasarımcının fikri bir oyun için oldukça önemlidir. Ben bu süreci kısa paragraflarda tasarımcıların fikirlerini de katarak sağlamlaştırarak sunacağım. Oyunun ve kurumun görev vurgusu yani odağı can alıcı bir özelliğe sahiptir. Tasarımcı kendi projesi başladığında bu sürecin basından itibaren çalışmanın odağı ile ilgili olarak kendisine bir takım sorular yönlendirerek odağını iyi seçmelidir.
5
Bu oyun hakkında en ilgi çekici olan nedir? Bu oyunda başarmaya çalıştığımız şey nedir? Oyuncunun hangi aşamaya sahip olması gerekir? Oyuncuya ne çeşit bir duygu anımsatılmaya çalışılıyor? Oyuncuyu oyundan öteye götürmeye çalışmak için ne gerekir? Bu oyunu diğer oyunlardan ayıran eşsiz noktaları nedir? Oyuncunun oyun üzerinde ne tür kontrol çeşidi söz konusudur?
6
Senin bu sorulara bakarak oyunun doğasını,çekirdeğini belirleyerek sürecini tasarlaman gerekir.Bu soruları açıkladığın ölçüde süreç açık olacaktır bunun aksine soruların cevabı tahmin edilemeyecek kadar zor ise sayfanın tamamı yazılarak ayırt etme ve tasvir sağlanmalıdır.
7
Burada oyunun amacına yönelik olarak yapılan tartışmalar kendini ifade etmek için bir fırsattır. Ayrıca bu şartlar senin ilgi, inanç ve tutkularınla uyumlu olduğu sürece mesele olmaz.Eğer sen oyununu bu çerçeve içinde yapmazsan oyunun gelecek için en iyilerden biri olamaz…
8
Önemli tasarımcı olarak sen bu sürecin başındasın ve merdivenin en alt basamağından itibaren kendine bu süreç içerisinde tasarımının amacını sorarak projenin neyi gerçekleştirmek istediği cevabını alırsın. Süreç içerisinde tasarımın dışına çıkılırsa bu durum ancak takım üyeleri yardımıyla bir diğer kişiyle giderilebilir. Ancak bu durum düzeltilemese eğer senin araştırma çabalarına rağmen projen amaçsız görünür. Bu konuda en azından başlıktan ya da insanlarla onun hakkında konuşarak daha iyi fikir alabilirsin.
9
Sen odağını diğer oyunlara işaret eden bir noktada tutmaya çalış. Sen odağını oyunun önemi için tanımlamak istersin, örneğin eğer oyun Tomb Raider ya da Voltarr ise bu oyunlar için senin odağın lazerli silahlardır.Buna benzer noktalar için Tomb raidere iyi bir şekilde göz atın.Buna ilaveten odak noktalara eklenecek olan parçalar o oyuna ait belirli fikir çerçevesinde ve odak şablonun dışına taşmamalıdır.
10
Odak ya da görünüm açısında oyundan ne istediğimi belirledim. Bununla beraber sürecin sınırlılıklarını da göz önünde bulundurdum. Ben esasında projenin gelişmesini tek başıma tasarladığımdan dolayı hiç kimseyle iletişim kuramadım ve çalışmamda gözlem eksikliğinin varlığını hissettim. Oyunun başlangıcını bilmeme rağmen amaçlarımı belirleyemedim. Geriye dönmede zorlandım.Ve bu fikri ortaya atabildim.
11
Sen odağını kağıda yazıp kaydettikten sonra onu okuyarak tutarlılığı sağlamalısın. Evet kesinlikle oldu diyebilmen için bu olayı diğer takım üyelerinle paylaşmalı ve fikir almalısın. Bu fikirlerle beraber ortaya çıkan ortak ürün için takımına karşı şükran duymalısın. Takımın ve senin dışında hiç kimse bu konuda heyecan duymasa da sen takımının fikirlerinin bu süreç için önemli olduğunu bilmelisin.
12
Çalışmana ön hazırlığını ve diğer temelleri tamamlayınca sen oyununu başlatabilirsin. Senin takım programcıların ve diğer ekip elemanları onu uygulamaya koymak için çabalarlar.Bunun için ekipteki elemanların örneğin programcı üretici oyunun odağından anlayan bir uzman gibi kalifiye olması bu süreçte bize sağlam bir rehber olur.Dolayısıyla oyuncuyu sıkacak bir ürün değil de zekice tasarlanmış bir yapıt ortaya çıkacaktır.
13
Takım sürece istekli olduğunda oyundaki tavsiyeleri doküman ayrıntılarını oyun tamamlanıncaya kadar rahatlıkla farkında olur. Böylelikle oyunun çeşitli özetleriyle karşılaşan insanlar amaç konusunda bilgilenirler. Oyunu tasarlarken akış süresince oyuncunun da karşısına çıkabilecek bir yığın problemlere rastlarsın.
14
Tabi ki de bu problemler doğru çözümlere sahip noktalardır.Bu kontrolü sağlamak senin A ve B metodun kullanman gerekiyor.A metoduyla oyun tasarımı süresince karşılaştığın problemlerin kaynağına ulaşarak düzenleme yapman mümkündür.Böylelikle çıktı odağı süreç boyunca doğrusuyla ve var olan problemleri düzelterek eşleştirebilirsin.Bunu yaparken odak boyunca senin oyun planını göz önüne alman ve dikkatli olman gerekiyor.
15
Sen oyuncu dikkatini destekleyen oyununu aşırıya kaçmadan bileşenleri iyi ayarlaman gerekiyor. Süreç boyunca hatayı en aza indirmek ve dikkati sağlamak için oyuncunun ciddi bir farkındalığı sürüklemeden odaklı ve odaksız kısımlar arasındaki geçisin iyi sağlanması gerekiyor.
16
Dokümanı tamamladığında ya da tasarım dokümanın oluştuğunda senin projene ait görünür ihtiyaçlarından değişimler söz konusu olabilir. Oyun tasarımı süresince odağında düşüşlerin yanında orijinal odağın dışına sarkan çok zorlayıcı ifadelerle karşılaşabilirsin.
17
Projenin geliştiği noktaya bağlı kalarak sen odağını değiştirmek isteyebilirsin. Ancak buna zıt olarak tasarım dokümanların yeterli olmayabilir. Sen bu durumda hiç bir şey olmamış gibi bu zor durumların ve dokümanlardan kaynaklanan eksikliği gidermeye çabalamalısın.
18
Odak değiştiğinde senin başlangıçta yaptığın gibi birtakım dikkate ihtiyacın olmuş olacak. Odağın kesinleştiğinde projene ait yeni bir görüntüde ortaya çıkmış olacak. Senin odağındaki değişikler kesin ve kökten olursa,bu konuda takımınla ortak bir fikir için tartışman gerekecektir.Hatırlarsan,takım bu projenin başarılı olması için arka planda duran kişilerdir ve dahası eğer sen odağı değiştiriyorsan bu değişiklik düşüncesini onlarda düşünebilsinler ki başarılı olmak için ortak bir çatı söz konusu olabilsin.
19
Odaklanmanın bir başka metodu olan bu teknik oldukça yararlıdır.Bu kesin olmamasına rağmen senin odağın ayrıntılarına doğru izin verecektir.Alt odaklanma mevcut temel odaklanmadan farklıdır.Ama sen çoğunlukla bu alt odağın temel odağa yardımcı olduğunu görebilirsin. Bu alt odak oyunda kendi başına kullanılmaz,onun öncelikli amacı temel odağa yardımcı olmak ve diğer objelerden sıyrılarak merkezi bir odakta toplanmasını sağlamaktır.
20
Oyuna ait alt odaklardan biride oyuncu türüdür sen şablonunu bu kişiyi göz önüne alarak düzenlemelisin. Bu konuya örneği şu şekilde verirsek;iyi bir oyuncu daha karmaşık kıvrak deneyim imkanı sunan ve zor bir oyun tercihinde bulunacaktır,bunun tersine daha alt seviyedeki oyuncu ise daha alt bir talebi mümkündür. Sözün özü alt odak olarak bunları dikkate almak gerekecektir.
21
Odağı piyasaya için bir araç olarak kullanmamak gereğinin farkında olman gerekir. O sadece yönetenlerin sadece oyunu satmak için yarattığı bir özellik değildir. Bu amaç dışında süreç daha zor olacaktır.Yinede bu durum odağa dahil edilirse satış depertmanı mutlu olur.
22
Bir oyun üzerinde çalışırken birçok oyun tasarımcılarının odaksızlığı belli oluyor. Onlardan dolayı herhangi bir fikir içinde "kilitli" olmak istemiyorum. İstediğiniz zaman sizin odağı değiştirme özgürlüğüne sahipsiniz. Oyun hakkında doğal bilgin olmadan, bu gerçekten yola çıkarak iyi bir oyun yapmak mümkündür. Ayrıca piyango kadar başarı kazanmakta mümkündür. Geçim, itibar ve son oyunun kalitesini hatta zaman, ancak, eğer oyun çalışır olmadığını belirlemek için şanstan daha fazlasını istiyorum. Bir odak kullanarak, eğlenceli, katı ve zorlayıcı oyun oluşturmak için yardımcı olacak tır.
23
Game Design—Theory & Practice, Second Edition (chapter 5) Game Design—Theory & Practice, Second Edition
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.