Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
D.E.Ü. Uygulama ve Araştırma Hastanesi
Ağustos 2000’den Başlayan Çalışmalar
2
Satınalma Maliyetleri İstek ve Gereksinimler
“B.U.T.” artış oranı Tahsilat oranı Satınalma Maliyetleri İstek ve Gereksinimler
3
Sağlık Hizmet Süreçleri
? Sağlık Hizmet Süreçleri Destek Hizmet Süreçleri Finansal Süreçler Faturalama Malzeme Yönetimi Dış Kaynak
4
“Malzeme Yönetimi” SARF FİNANSAL SÜREÇLER-I 100 Planlama Satınalma
Analiz Eylem Kontrol Planlama Satınalma Teslim Depolama İç tüketim
5
Malzeme Yönetimi Stok fazlalıkları Muadil malzeme çeşitliliği
Temel Sorunlar: Stok fazlalıkları Muadil malzeme çeşitliliği Yüksek bedelli malzemeler Şartnameler ve Uygunluk Teslim ve depolama sorunları Ara alım sıklığı Ödemelerde gecikmeler
6
Malzeme Yönetimi Temel felsefe:
Uygun stok ve kritik stok tanımlamalarıyla, Doğru malzemenin En uygun fiyatla En uygun kalitede teminini; Uygun yerde depolanarak Uygun yerde kullanımını sağlamak.
7
Planlama 100 Malzeme kartlarının ve kodlarının oluşturulması
Ortalama tüketim, alım ve sunum fiyatına bilgi-işlemden ulaşılabilmesi Stok, kritik stok, maliyet, depo çıkış analizleri yaparak alım politikalarını belirlenmesi ve karar verilmesi Teknik şartnamelerin gözden geçirilmesi
8
Satınalma 100 Rekabeti artıracak önlemlerin alınması
Alternatif satınalma yöntemlerinin ve tedarikçilerin araştırılması İhalelerin Aralık-Ocak aylarına kaydırılması Uygun zamanda ödeme sağlanması
9
Satınalma “İlaç İhalesi” 2001 de %43 iskonto 2002’ ye hazırlık
“Tıbbi Malzeme İhalesi” “Merkez Laboratuarı İhalesi”
10
Teslim 100 Muayene komisyonlarına işlerlik kazandırılması ve etkin çalışması
11
Depolar 100 İç depoların daraltılması
Ana depoların ayrıntılı tanımlanması Yeni depoların oluşturulması Yapılanmış depolar Sarf, Eczane, Tıbbi Malzeme, Merkez Laboratuvarı, Demirbaş, Temizlik, Teknik Hizmetler
12
Depolarda Yapılanlar Son kullanım tarihi yaklaşan malzemenin kullanımının hızlandırılması Stokların izlenmesi Ek-6 dışındaki malzeme ve ilaçların faturalandırılması için sürekli fiyatların güncelleştirilmesi
13
Reuse Projesi Bütün kliniklerde reuse dökümü,
100 Bütün kliniklerde reuse dökümü, Tümünün dezenfeksiyon ve sterilizasyon yöntemlerinin gözden geçirilmesi, HEDEF: Herbir malzeme için reuse oranı saptamak, buna göre planlama ve maliyet analizi yapmak.
14
Demirbaş Referans numaraları verilmesi (Özür dileriz!)
Bilgiişlem üzerinde demirbaş programı yapılması ABC analizleri Demirbaşların kayıtlarının bilgiişlemde tutulması
15
İstek-Gereksinim Anabilim Dalları’ndan 1 ve 5 yıllık gereksinim listeleri İsteklerin fiyatlandırılması ve amaçları saptandı.
16
Planlama Olası kaynaklar belirlenerek planlama yapılması
Kaynak sağlamak amacıyla DPT’ye 3 adet projesi verilmesi
17
Satınalma Teknik şartnamelerin gereksinime yönelik ve çok katılıma olanak sağlayacak şekilde olması, Bakım-onarım ve yedek parça ücretlendirilmesi Alım bedeli % 100 Garanti Parça dahil: % 5-9 Parça hariç: % 2-5 yıllar 1-2 5 10
18
Bakım-Onarım Çalışmaları
Tıbbi Cihazlar için standart bakım-onarım anlaşma formatları Tıbbi cihazlarla ilgili elektronik ortamda kimlik kartları Uygun fiyat ve kalitede hizmet sunun kuruluşlarla anlaşma (ör: cerrahi el aletleri). Biyomedikal Mühendislik
19
Biyomedikal Mühendislik
Amaç Bakım onarım anlaşmalarını azaltmak, Anlaşmalı cihazlarda kontrolörlük, Cihaz ve yedek parça tamiri Tıbbi cihaz alımlarında teknik destek Hizmetiçi ve öğrenci eğitimi Yapılanlar Bina, personel Makine parkı İMYO ile eğitim protokolü
20
Terkin Bakım onarım kararında eş zamanlı terkin kararının gözden geçirilmesi, Düzenli terkinin sağlanması
21
“Faturalama” FİNANSAL SÜREÇLER-II 100
Plan “Faturalama” Analiz Eylem Kontrol Fatura İş Akışlarının Çıkarılması Faturaların eksiksiz ve doğru oluşturulması En kısa sürede ilgili kuruma gönderilmesi Fatura bilgilerinin kurum ve hasta bazında takibi En kısa sürede ve eksiksiz ödemenin sağlanması
22
Fatura İş Akışlarının Çıkarılması
Sevk Hasta Kartının Açılması 100 Hasta Kart Hareketleri Kurum İçi Etkinlikler Hasta Kartının Kapatılması Faturanın Çekilmesi Faturanın Gönderilmesi Fatura Kontrol Sistemi Kurum Dışı Etkinlikler Tahakkuka bağlanma Ödeme
23
Faturaların Eksiksiz Ve Doğru Oluşturulması
100 Sevk zinciri ve Sevk evrakları Kodlama ve işlemlerin kayda geçirilmesi Epikriz-dosya-fatura uyumluluğu Yatış-Çıkış büroları (1,2,3,4,5. Katlar) Yatan hasta fatura takip bürosu (Z kat) Bilgi-işlem alt yapısı Fatura inceleme komisyonu
24
“Kodlama Çalışmaları”
Faturaların Eksiksiz Ve Doğru Oluşturulması 100 “Kodlama Çalışmaları” - Kodların gözden geçirilmesi - Bütçe uygulama talimatı-hastane uygulamaları arasında fark nedeniyle uyum çalışmaları - Ankara’ya bu konuda öneriler gönderilmesi
25
Faturaların Eksiksiz Ve Doğru Oluşturulması
100 “Yapılanın Yazılması, Yazılanın Yapılması” Servislerde işlemlerin günlük olarak işlenmesi Malzemelerin ve ilaçların günlük olarak eczaneden çekilmesi ve işlenmesi Tetkik girişlerinin günlük olarak işlenmesi
26
Faturaların Eksiksiz Ve Doğru Oluşturulması
100 “Yapılanın Yazılması, Yazılanın Yapılması” Ameliyat paketleri kaldırıldı Ameliyat Paketleri Anestezi Paketleri Sabit işlem (A, B, C, D, E) Yapılan ek işlem Kullanılan malzeme Anestezi Paketleri Sabit işlem (A, B, C, D, E)
27
Faturaların Eksiksiz Ve Doğru Oluşturulması
100 “Yapılanın Yazılması, Yazılanın Yapılması” Anestezi paketleri kaldırılıyor Yapılan ek işlem Kullanılan malzeme Anestezi Paketleri Sabit işlem (A, B, C, D, E) Yapılan ek işlem Kullanılan malzeme Sabit işlem (A, B, C, D, E)
28
“Fatura İnceleme Komisyonu”
Faturaların Eksiksiz Ve Doğru Oluşturulması 100 “Fatura İnceleme Komisyonu” Haziran 2001’de geri dönen faturalar için Fatura İnceleme Komisyonu kuruldu Kurumlara gitmeden (Yeşil Kart ve SSK) epikriz-dosya-fatura uyumluluğu sağlanıyor Fatura geri dönüş gerekçesine göre ilgili birim ve kişiye geri dönüş sağlandı
29
Faturaların En Kısa Sürede Gönderilmesi
“Tahsilat bürosu” 100 Tüm faturaların kurum bazında hasta çıkışından ilgili kuruma teslimine kadar geçen sürenin izlemi Günlük fatura çekimini, ilgili kurumun ödemesini kolaylaştıracak format Kurumlara lokalizasyonlara göre Sistematik gönderim (Elden, Posta, Kargo)
30
Fatura bilgilerinin kurum ve hasta bazında takibi
“Tahsilat bürosu” 100 Tüm faturaların kurum bazında ödemeye kadar izlemi 2 ay içinde ödenmemiş faturalar için mektup gönderilmesi Fatura takip formu (SSK, Yeşil Kart)
31
Fatura bilgilerinin kurum ve hasta bazında takibi
“Paket Programlar” 100 Emekli Sandığı Hastaları aylık izlem, Maliyet analizi, Kardiyoloji, Göz, Genel Cerrahi, GKDC Paket Programların yaygınlaşması yönünde eğilim Yapılan ek işlem Kullanılan malzeme H.D. Sabit işlem (A, B, C, D, E) Sabit işlem (A, B, C, D, E)
32
En kısa sürede ve eksiksiz ödemenin sağlanması
100 Tahsilat bürosu elemanları tarafından tahakkuk ve ödeme noktalarının elden takipleri Başhekimlik düzeyinde ilgili kurumlarla periodik sorun çözme toplantıları ve iletişim Rektörlük ve Başhekimlik düzeyinde üst kurumlar ile iletişim
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.