Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAltaner Demiroren Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin FİDAN Selahattin FİDAN Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2007-2008 Öğretim Yılı Bahar Dönemi BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI KMPSbey
2
İÇERİK Focus Focus Hikaye Hikaye Ortam Tanıtımı Ortam Tanıtımı Tasarımda İzlenen Süreç Tasarımda İzlenen Süreç Süreçte İyi Giden Olaylar Süreçte İyi Giden Olaylar Süreçte İyi Gitmeyen Olaylar Süreçte İyi Gitmeyen Olaylar Neleri Farklı Yapabilirdik Neleri Farklı Yapabilirdik
3
FOCUS Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampusun de okuyan, üniversiteye yeni başlayan ya da üniversitede çalışacak olan kişilere kampus oryantasyonunu zevkli, eğlenceli ve ilgi çekici bir oyun halinde sunmak. Oyun sırasında kullanıcı bahşiş toplama amacı altında kampus içinde gezerek kampus oryantasyonunu sağlar. Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampusun de okuyan, üniversiteye yeni başlayan ya da üniversitede çalışacak olan kişilere kampus oryantasyonunu zevkli, eğlenceli ve ilgi çekici bir oyun halinde sunmak. Oyun sırasında kullanıcı bahşiş toplama amacı altında kampus içinde gezerek kampus oryantasyonunu sağlar.
4
HİKAYE Yaptığın müracaat kabul edildi ve Parlayan Güneş’te Köz’de servis elemanı olarak işe başladın. Verilen siparişleri en kısa zamanda istenilen yere ulaştırman gerekiyor. Bunun için Beytepe Yerleşkesini bilmelisin. Siparişleri teslim ettiğinde bahşiş alacaksın. Kazancını arttırmak senin elinde. Ne kadar çok sipariş yerine ulaştırırsan o kadar çok para kazanırsın. Yaptığın müracaat kabul edildi ve Parlayan Güneş’te Köz’de servis elemanı olarak işe başladın. Verilen siparişleri en kısa zamanda istenilen yere ulaştırman gerekiyor. Bunun için Beytepe Yerleşkesini bilmelisin. Siparişleri teslim ettiğinde bahşiş alacaksın. Kazancını arttırmak senin elinde. Ne kadar çok sipariş yerine ulaştırırsan o kadar çok para kazanırsın.
5
ORTAM TANITIMI Amacımız kullanıcıya görev vererek Beytepe Kampusunu tanıtmaktı. Amacımız kullanıcıya görev vererek Beytepe Kampusunu tanıtmaktı. Kullanıcıya kampusu tanıtmak için 2D ve 3D ortamını kullandık. Kullanıcıya kampusu tanıtmak için 2D ve 3D ortamını kullandık. Ortama erişebileceğimiz dünya “kampus” dünyasıdır. Ortama erişebileceğimiz dünya “kampus” dünyasıdır. Dünyaya girince 2D ortamında kullanıcıya bilgiler verilmiş ve kullanıcı yönlendirilmiştir. Dünyaya girince 2D ortamında kullanıcıya bilgiler verilmiş ve kullanıcı yönlendirilmiştir.
6
ORTAM TANITIMI (2) Verilen görev doğrultusunda, 2D ortamında kullanıcının istediği her an kullanabileceği sipariş listesi verilmiştir. Verilen görev doğrultusunda, 2D ortamında kullanıcının istediği her an kullanabileceği sipariş listesi verilmiştir. Kullanıcıya kolaylık sağlamak amacıyla 2D ortamında harita linki verilmiştir. Kullanıcıya kolaylık sağlamak amacıyla 2D ortamında harita linki verilmiştir. Bu haritada kullanıcının gideceği yerler işaretlenmiştir. Bu haritada kullanıcının gideceği yerler işaretlenmiştir.
11
TASARIMDA İZLENEN SÜREÇ Focus ve hikayeyi oluşturduk. Focus ve hikayeyi oluşturduk. Tüm kampusu dolaşarak 3D ortamının kağıt üzerinde tasarımına başladık. Tüm kampusu dolaşarak 3D ortamının kağıt üzerinde tasarımına başladık. 3D ortamı ile eşzamanlı olarak 2D ortamının da kağıt üzerinde tasarımını yaptık. 3D ortamı ile eşzamanlı olarak 2D ortamının da kağıt üzerinde tasarımını yaptık.
12
TASARIMDA İZLENEN SÜREÇ (2) Ara yüz tasarım belgesini oluşturduktan sonra ortamda inşaata başladık. Ara yüz tasarım belgesini oluşturduktan sonra ortamda inşaata başladık. 3D ortamında tasarım yapmanın kağıt üzerinde tasarım yapmaktan çok daha zor olduğunu gördük. 3D ortamında tasarım yapmanın kağıt üzerinde tasarım yapmaktan çok daha zor olduğunu gördük. Zamanla alıştık ve kampusu 3D ortamında tasarlamaya başladık. Zamanla alıştık ve kampusu 3D ortamında tasarlamaya başladık.
13
TASARIMDA İZLENEN SÜREÇ (3) Kullanılabilirlik testini hazırladık ve uyguladık. Kullanılabilirlik testini hazırladık ve uyguladık. Test sonuçlarına göre arayüz tasarım belgelerinde ve ortamda düzenlemeler yaptık. Test sonuçlarına göre arayüz tasarım belgelerinde ve ortamda düzenlemeler yaptık. Projeyi tamamladık. Projeyi tamamladık.
14
SÜREÇTE İYİ GİDEN OLAYLAR Planlamayı iyi yaptık. Planlamayı iyi yaptık. Arkadaşlarımız ile uyum içinde çalıştık. Arkadaşlarımız ile uyum içinde çalıştık. Grup üyeleri üzerine düşen görevleri genel olarak zamanında yerine getirdi. Grup üyeleri üzerine düşen görevleri genel olarak zamanında yerine getirdi. Projemizin geniş kapsamlı olmasından dolayı 3D ortamı tasarımına çok erken başladık ve dünyamızı zamanından önce tamamladık. Projemizin geniş kapsamlı olmasından dolayı 3D ortamı tasarımına çok erken başladık ve dünyamızı zamanından önce tamamladık.
15
SÜREÇTE İYİ GİTMEYEN OLAYLAR Dünyamızın alanı dar olduğu için nesnelerimizi istediğimiz gibi yerleştiremedik. Dünyamızın alanı dar olduğu için nesnelerimizi istediğimiz gibi yerleştiremedik. Dünyamızdaki nesne sayısı arttıkça çalışmamız zorlaştı. Dünyamızdaki nesne sayısı arttıkça çalışmamız zorlaştı.
16
NELERİ FARKLI YAPABİLİRDİK Başlangıçta daha geniş alan isteyebilirdik. Başlangıçta daha geniş alan isteyebilirdik. 2D ortamını geliştirme sürecimizi daha esnek tutabilirdik. 2D ortamını geliştirme sürecimizi daha esnek tutabilirdik.
17
TEŞEKKÜRLER… TEŞEKKÜRLER…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.