Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAktay Aydan Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
SINIF YÖNETİMİ Kaan KARAKAYA 1 KARAADİLLİ ORTAOKULU 1 1
2
SINIF YÖNETİMİ “Düşündüğünüzden daha karışıktır.”
5
Sınıf Yönetimi, eğitimin en ciddi ve önemli alanıdır !
Etkili ve başarılı bir öğretim ortamını şartı, iyi bir sınıf yönetimidir.
6
Sınıf Yönetimi, öğretmenin
Sınıftaki zamanı etkili kullanmak, İlgi ve merak uyandıran bir atmosfer yaratmak, Ve öğrencilerde olumlu davranışlar geliştirmek için sınıfta yaptığı düzenlemelerdir.
7
Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!!
Sınıftaki bir numaralı problem disiplin değildir. Nedir öyleyse? Cevap Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!!
8
(Derse geç gelen öğretmen hikayesi)
Her sınıf için geçerli bir sınıf yönetimi modeli yoktur. Çünkü okul düzeyi, ders, öğrencilerin sosyal ve psikolojik özellikleri, öğretmenin bilgisi ve kişiliği gibi faktörler sınıf yönetimini değiştirir. (Derse geç gelen öğretmen hikayesi)
9
Sınıf Yönetiminin Değişkenleri
Öğretmenin kişiliği Öğrenciler (eski öğrenciler – bugünkü öğrenciler) Dershane (sınıf, atelye, spor salonu, lab) Hangi gün ve hangi saat Ders ve önceki ders Sınıfta olup bitenler
10
Sınıf Yönetiminin unsurları:
Sınıf iklimi Örgüt Motivasyon İlişkiler Müdahale “Bütün bunlar ustaca düzenlenmeli ve kullanılmalıdır.”
11
Öğrenciye HİTAP Öğrenciye Eşek Kafalı,aptal, sen zaten…. Yerine;
İsimle hitap,delikanlı,genç,oğlum (Öğrencinin burnunun silinme hikayesi (eğitim tanımı))
12
Sıkıcı OLMAMAK Sınıfa bakın gürültü çoksa ,Heyecan düşmüşse,Dinlenilmiyorsa… Sebep; Tekdüzelilik,masaya saklanmak,sınıf içi gezmemek,yüz ifadesi,ses tonu,konuşma hızı,ses vurgusu
13
Çok fazla Konuşmak ve Bütün işleri yapmak
Konuşmak Öğretmek değil, Dersin amacı, Konusu, Öğrenci katılımı, Motivasyon, Özetlemek, Açık uçlu sorular,neden-niçin Başardığı zaman övmek, Yol Haritası hazırlamak, Öğrenciye sorumluluk vermek, Yaşayarak Öğrenmek
14
Yaralayıcı kelimeler KULLANMAMAK
Aptal,Salak,Yapamazsın,sınıf içinde küçük düşürmek Öğretmen öğrenci ilişkisine etkisi ve akademik başarı (değer vermek,önemsemek)
15
Vücut Dilinin İyi Kullanılması
Doğan CÜCELOĞLU’nun seminerinde öğretmenden kendine küfür etmesini istemesi, Beden dili %55 oranında ne söylediğinizi belli eder.
16
Tekrar Etmek 2 tür tekrar vardır; 1-Öğretmenin merkezli tekrar
2-öğrenci merkezli tekrar Ani sorular sormak, biraz sonra tekrar yaptıracağım…
17
Öğrenciyi Belli Kaba Sokmak (Yunan mitolojisi ,misafir tanrısı)-sözel sayısal-müziksel,uzaysal,sosyal,kinestetik…. DİĞER Mizahı geliştirmek, Tutarlı Davranmak, Veli İşbirliği, Bir Linç Takımına Katılmamak (Afrika’da ki Kabileler) Sabırlı Olmak ve Öğrenciyi Dinlemek
18
Sınıftaki öğrencileri farklı kültürel değerleri ve dünya görüşleri vardır: (Onların belli kritik durumlar karşısında ne düşündüğünü ve ne yapabileceğini öğrenin)
19
Bir öğretmenin korkulu rüyası
Yeni bir sınıf Sınıfta açık bir muhalefet Gürültülü sınıflar Sınıfı kontrol edememe Utanma, öfke ve hayal kırıklığı duyguları İşini yapmak için gerekli aletlerin olmaması
20
Okulun ilk günü çok önemlidir
Okulun ilk günü yaptığınız şey, sizin daha sonraki bir yıl içinde başarı ve başarısızlığınızı belirler. Sınıfınızı, okulun ilk günü kazanıp veya kaybedeceksiniz.
21
İlk etkileme ve etkilenme çok önemlidir.
Ne olduğu değil nasıl algılandığı önemlidir.
22
Sınıfta 4 tip öğretmen vardır
Orkestra gibi yöneten Dış motivasyon var, öğrencileri kendi yönlendirir, kısa hedefler peşinde koşar, “benim sınıfım” Kolaylaştırıcı Öğrencileri motive eden, ortak sorumluluk hissi veren, sadece sınırları çizen, “bizim sınıfımız” Egemen öğretmen Kesin itaat ister, kuralsız cezalandırma, patron her zaman öğretmen, negatif enerji Serbest bırakıcı Öğrenci ilgilerine göre onları serbest bırakan, sınırların tam çizilmediği, karmaşık sınıf ortamı
23
SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM
Kaan KARAKAYA Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.