Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Kütüphane Oryantasyonu
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Ders Sorumlusu: Yrd. Doç. Dr. Hakan Tüzün Grup adı: Bilgi avı Üyeler: Ebru Zengin Emre yılmaz Mükremin Badem Neslihan açıkgöz Sevil Yaşar Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2007 – 2008 Öğretim Yılı – Bahar Dönemi 06800 Beytepe - ANKARA
2
Oyunumuzun Amacı(Focus)
Kullanıcının kütüphane hizmetlerinden ve birimlerinden kurallara uygun bir şekilde yararlanabilmesine olanak sağlayacak, Etkileşimli ve 3 boyutlu görsel öğeleri içinde barındıran bir tanıtım ortamı hazırlamayı amaçladık. Ortamımızda oyun atmosferi ile oryantasyon-tanıtım işlevini dengeli bir biçimde aktarmayı planladık.
3
Ortam Tanıtımı
4
Kuşbakışı Görünüm
9
Tasarımda İzlediğimiz Sürecin Anlatımı
Proje Teklifini hazırladık. Proje teklifinde yer alan focusumuzu belirledik. BTO302 deneme dünyasında atlantis ortamını tanımaya çalıştık. Havuz ortamından ve açılan diğer dünyalardan projemize uygun olan nesneleri temin ettik.
10
Tasarımda İzlediğimiz Sürecin Anlatımı
Kütüphane yapısını oluşturabilmek için önce dış cephe fotoğraflarını çektik. İç ortamın tasarımı için kütüphane içinde fotoğraflar çektik. Tasarımımızda bize yol gösterici olması açısından Arayüz tasarım belgelerini hazırladık. Bu belgelere uygun olarak tasarımımıza başladık.
11
Tasarımda İzlediğimiz Sürecin Anlatımı
Kütüphane inşaatına dış cephesini oluşturarak başladık. Bu aşamadan sonra Kütüphane içini bölümlendirerek uygun nesneleri yerleştirdik. Focusumuza uygun olarak kurgumuzu genişlettik. Hazırladığımız kurgumuzu 2D ortamına aktardık. 2D ortamında kullanıcı ismi alarak motivasyon sağlamayı amaçladık ve puan hesaplama işlemini gerçekleştirmek için de veri tabanı kullandık.
12
Tasarımda İzlediğimiz Sürecin Anlatımı
Projenin bitiminde kullanılabilirlik testi belgelerini hazırladık. Kullanılabilirlik testini 6 kişiye uyguladık. Aldığımız dönütler doğrultusunda gerekli düzeltmeleri yaptık. Projenin son halini gözden geçirdik. Proje sunumunu ve proje dosyasını hazırladık.
13
Süreçte iyi giden olaylar
Projemizi gerçekleştirirken süreci iyi planladık. İyi planladığımız için zaman sıkıntısı çekmedik. Projeye hızlı başlamamız ve ilk aşamadan itibaren sıkı tutmamız bizim en büyük avantajımız oldu. Kütüphane ortamına aşina olmamız tasarımda bize kolaylık sağladı. Kütüphane görevlileri projemize ilgi gösterip gerekli yardımlarda bulundular Ortamda farklı nesnelere ihtiyaç duymadığımız için nesne bulmada çok zorlanmadık.
14
Süreçte İyi Gitmeyen Olaylar
2D ortamında veri tabanı oluşturmak için php kullanmamız gerekiyordu. Grupta bu programı bilen üye olmadığı için bu programı kullanabilmek için zaman harcadık.
15
Bir dahaki sefere neleri farklı yapardık?
Ortamı daha renkli ve dikkat çekici bir hale getirebilirdik.
16
Bizi Dinlediğiniz İçin Teşekkürler…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.