Sunuyu indir
1
1 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1 1
2
SINIF YÖNETİMİ “Düşündüğünüzden daha karışıktır.”
3
Hiç düşündünüz mü? Aynı sınıfa derse giren öğretmenlerden bazıları niçin diğer arkadaşlarından daha iyi sınıf yönetirler? Bir sınıftaki öğrenciler, öğretmen değiştiğinde niçin öncekinden oldukça farklı davranış gösterirler? Niçin bazı öğretmenler zevkle ve huzurla ders yaparken diğerleri bitmiş, bezmiş bir halde dersten çıkarlar? AKÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ *** SINIF YÖNETİMİ *** Ergün – Özsüer - Karataş
6
Sınıf Yönetimi, eğitimin en ciddi ve önemli alanıdır !
Etkili ve başarılı bir öğretim ortamını şartı, iyi bir sınıf yönetimidir.
7
Sınıf Yönetimi, öğretmenin
Sınıftaki zamanı etkili kullanmak, İlgi ve merak uyandıran bir atmosfer yaratmak, Ve öğrencilerde olumlu davranışlar geliştirmek için sınıfta yaptığı düzenlemelerdir.
8
Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!!
500 YTL lik soru Sınıftaki bir numaralı problem disiplin değildir. Nedir öyleyse? Cevap Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!!
9
Her sınıf için geçerli bir sınıf yönetimi modeli yoktur.
Çünkü okul düzeyi, ders, öğrencilerin sosyal ve psikolojik özellikleri, öğretmenin bilgisi ve kişiliği gibi faktörler sınıf yönetimini değiştirir. What works in one class or school may not work in another
10
Sınıf Yönetiminin Değişkenleri Variables of Classroom Management
Öğretmenin kişiliği Öğrenciler (eski öğrenciler – bugünkü öğrenciler) Dershane (sınıf, atelye, spor salonu, lab) Hangi gün ve hangi saat Ders ve önceki ders Sınıfta olup bitenler
11
Sınıf Yönetiminin unsurları:
Sınıf iklimi Örgüt Motivasyon İlişkiler Müdahale “Bütün bunlar ustaca düzenlenmeli ve kullanılmalıdır.”
12
Sınıf Yönetiminin Boyutları
Psikososyal yönetim (sınıfın psikolojik ve sosyal dinamikleri) Fiziki ortam yönetimi (sınıf düzeni ve malzemeleri, ekipman) Öğretimsel yönetim (haftalık program, gruplama, ders planı) Örgüt yönetimi (kişiler arası ilişkiler, çalışma ortamı) İşlemler yönetimi (sınıf kuralları ve uygulanmaSı) Davranış yönetimi (istenen ve istenmeyen davranışlar) Instructor’s Notes Refer to Text/Discussion Topic: Refer students to Figure 13.1 (p. 381) in the text for a visual depiction of these dimensions. Explain to students that many educators equate “classroom management” with “behavior management.” Ask them to explain why this is not the case. “Is it possible for a teacher to be strong in behavior management, yet still have classroom management difficulties?” “Why or Why Not?” 376
13
“Bugünkü çocuklar ve gençler. . .”
1985’ten sonra doğdular Büyükbabalarını bilmezler Eski elbise giymediler Nükleer savaşı bilmezler Kot pantolon giyerler Sadece müzik kanalı dinlerler Çok farklı bir sosyal ve teknik çevrede yaşarlar Siyah-beyaz ve uzaktan kumandası olmayan televizyonu bilmezler Yemek alışkanlıkları değişiktir “Eti senin, kemiği benim” veya “Hocanın vurduğu yerde gül biter” felsefesine inanmazlar.
14
Sınıftaki öğrencileri farklı kültürel değerleri ve dünya görüşleri vardır: (Onların belli kritik durumlar karşısında ne düşündüğünü ve ne yapabileceğini öğrenin)
15
Okul, öğrencinin geleceğini %100 tahmin edemez.
Bugün Türkiye’de politika, spor, sanat, ekonomi vs alanlarında başarılı olmuş insanlara bir bakın... Onlardan kaç tanesi okulda iken öğretmenleri tarafından değerli öğrenciler olarak kabul edilmiş? Belki de hiçbiri! Okul, öğrencinin geleceğini %100 tahmin edemez.
16
Sınıf Yönetimi, öğretmen ve öğrenciler sınıfa girmeden önce başlar!
Öğrencilerin tatnınması, konunun bilinmesi, motivasyon, güç dengesi, sosyal etkileşim vs.
17
Bir öğretmenin korkulu rüyası
Yeni bir sınıf Sınıfta açık bir muhalefet Gürültülü sınıflar Sınıfı kontrol edememe Utanma, öfke ve hayal kırıklığı duyguları İşini yapmak için gerekli aletlerin olmaması
18
Okulun ilk günü çok önemlidir
Okulun ilk günü yaptığınız şey, sizin daha sonraki bir yıl içinde başarı ve başarısızlığınızı belirler. Sınıfınızı, okulun ilk günü kazanıp veya kaybedeceksiniz.
19
İlk etkileme ve etkilenme çok önemlidir.
Ne olduğu değil nasıl algılandığı önemlidir.
20
Sınıf Yönetiminin Dili
Mümkün olduğu kadar mütevazi ol Gereksiz çatışmalardan kaçın Saygılı ve pozitif ol Bir “olay”dan sonra normale dön Kararlı ol, saldırgan olma Sınıfın dışındaki “olay”larla da ilgilen
21
Sınıfta kullanılan dil çok önemlidir.
Öğretmen A: · “Bu uyduruk kağıtları bir daha görmek istemiyorum.” · “Susun! Yoksa. . .” “Siz zaten bunu anlamazsınız ki!..” · “Ne zaman çalışıp öğreneceksiniz?!..” Öğretmen B: Öğrencilere söz geçiremeyen, kimsenin dinlemediği ve ciddiye almadığı öğretmen Öğrencilerin zamanını çalan, pekiştireç vermeyen, saygısız ve soğuk yüzlü öğretmen
22
Dinle, dinle, dinle... Öğrencilere isimleriyle hitap et. “Lütfen” ve “Teşekkür ederim.” sözlerini sık kullan.
23
Sınıf Yönetimi nerede başlıyor?
Öğretmen: Eee, Ahmet, okuldaki durumun hakkında ne düşünüyorsun? Ahmet: Oldukça iyi, tahmin ederim. Öğretmen: Şimdiye kadar 80 kredi alman gerekirdi. Kaç kredi aldın? Ahmet: Herhalde 40 civarında. Öğretmen: Buna oldukça iyi mi diyorsun? Ahmet: İyi değil, değil mi? Bu durum, iyi bir yönetimin başlangıcı olabilir mi?
24
Karşı karşıya gelme / İnkar
Öğretmen: Ahmet, her zaman derse geç kalıyorsun.. Ahmet: Hayır, geç kalmıyorum! Öğretmen: Sen mi?! Daha bugün geç kaldın. Ahmet: Tamam, bugün geç kaldım. Ama siz “her zaman” diyorsunuz. Öğretmen: Tamam, tamam, her zaman değil. Ama çoğu zaman. Bu gibi çatışma karşılaşmaları draması yapınız
25
Eğer duygu ve düşüncelerimizi yeniden yönlendirebilseydik, hareketlerimizi yeniden düzenleyebilseydik, sadece bir takım acılardan kolaylıkla kurtulmakla kalmaz, aynı zamanda onların büyük bir kısmını daha başlangıçta önleyebilirdik Dalai Lama
26
Sınıfta 4 tip öğretmen vardır
Orkestra gibi yöneten Dış motivasyon var, öğrencileri kendi yönlendirir, kısa hedefler peşinde koşar, “benim sınıfım” Kolaylaştırıcı Öğrencileri motive eden, ortak sorumluluk hissi veren, sadece sınırları çizen, “bizim sınıfımız” Egemen öğretmen Kesin itaat ister, kuralsız cezalandırma, patron her zaman öğretmen, negatif enerji Serbest bırakıcı Öğrenci ilgilerine göre onları serbest bırakan, sınırların tam çizilmediği, karmaşık sınıf ortamı
27
Yeni öğretmenlerin Sınıf Yönetimi hataları
Ne isteyip ne istemediklerini bilmezler. Teşekkür ve övgünün sınırını bilmezler. Bir öğrenci veya grupla çok ilgilenip sınıfın geri kalanını ihmal ederler. Öğrencilerin dikkatini çekmeden yeni bir konuya başlarlar. Çok hızlı ve bazen de cırtlak konuşurlar. Bir yerde çok ayakta veya oturur kalırlar.
28
Yeni öğretmenlerin Sınıf Yönetimi hataları (devam)
Sınıf kurallarını tam koymadıkları için çelişkili hareket yaparlar. Beden dilini ve yüz ifadelerini doğru kullanmazlar. Sınıfın belli bir kısmıyla ders yaparlar. Öğrencileri sınıfın huzurunda azarlarlar. İstenmeyen davranışlara zamanında müdahale etmezler. Vs.
29
Tartışma ve ödev konuları
İyi yönetilen bir sınıfın özellikleri nelerdir? Öğretmenlerinizin telefonunu biliyor musunuz? Mesaj çektiniz veya konuştunuz mu? Öğretmenlerinize hiç mektup yazdınız mı, neden? Sınıf yönetimi bakımından hatırladığınız en iyi ve en kötü öğretmen tipleri ve davranışları Sınıfta “sorunlu” öğrenci kimdir ve “sorun” olan nedir?
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.