Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGulen Kashani Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
KALİTE VE AKREDİTAYON’DA TEMEL SORU(N)LAR ÖNERİLER METE TAŞTAN KAYSERİ TİCARET ODASI
3
SORUN - ÇÖZÜM SORUN: İstenmeyen bir durum yada istenenler karşısındaki engeller bulunan istendik bir durum. ÇÖZÜM: Bir sorunu daha katlanabilir bir düzeye indirmek.
4
Kalite Yönetim Sistemi ve Akreditasyon Sisteminin bir kurumda var olması sistemin işlediği anlamına geliyor mu? Kalite Yönetim Sistemi ve Akreditasyon Sisteminin bir kurumda var olması sistemin işlediği anlamına geliyor mu?
5
Yönetim Temsilcisi’nin statüsü ne olmalı? Bu görev kalite yöneticisine ve/ya akreditasyon sorumlusuna artı ne katıyor? Üst yönetim nazarında yönetim temsilcisi görüntüsü nedir?
6
Oda ve Borsalarda İnsan Kaynakları Sistemi kurmanın önündeki engeller nelerdir? Bu engeller nasıl aşılmalıdır?
7
Kurumlarımızda Kariyer Yönetimi nasıl oluşturmalıyız? Önündeki engeller nelerdir?
8
Maaş ve ikramiyelere dokunmayan, ek gelire yönelik bir performans sistemi nasıl olmalıdır? Bunun önündeki engeller nelerdir?
9
Benchmarking ne kadar yapılıyor? Farkında olmadan yoksa yapıyor muyuz? Nasıl yapılmalı? Doğru benchmarking nasıl yapılır?
10
Haberleşme stratejisinden ne anlıyoruz? Haberleşme stratejimizi oluşturduktan sonra doğru iletişim kanallarını kullanmayı becerebildik mi? Strateji teamüle yansıdı mı?
11
Stratejik plan güncelleniyor mu? Tüm personel stratejik plandan haberdar mı? Bilinçlemesi var mı? Stratejik plandaki hedefler takip edilip, güncellenip, ölçülüyor mu?
12
Üretilen hizmetin sonuçları sayısal değerlere dökülüp kurumun genel performansına bakılıyor mu?
13
Çalışanlar için somut eğitim hedefleri belirlenmiş mi? Eğitimin sağladığı faydanın derecesi ortaya konabiliniyor mu? Eğitim, verimliliği artırmış mı?
14
Kalite ya da grup toplantıları hangi sıklıkla yapılıyor? Yapılmıyorsa neden?
15
Birim isimlerinde standardizasyon yapılabilir mi? En azından akredite olmuş oda/borsalarda?
16
Kalite ve Akreditasyon literatürü öğrenilmiş mi? Aynı dili konuşabiliyor muyuz? Kavramlar doğru kullanılıyor mu?
17
Kalite ve Akreditasyon literatürü öğrenilmiş mi? Kavramlar doğru kullanılıyor mu? SORULAR/SORUNLAR
18
“TOBB KALİTE VE AKREDİTASYON KONGRESİ” düzenlemek. TOBB’a bağlı tüm oda/borsaların çalışan(ama başta kalite & akreditasyon sorumlularının), yöneticilerinin katılacağı yılda bir kez yapılacak olan ve tüm dünyadaki yeni kalite ve iş hayatı trendlerini bizlere tanıtacak ve öğretecek olan bir kongre…
19
Yapılacak kongre kapsamında oda/borsa kalite&akreditasyon sorumlularının katılacağı çalıştaylar düzenleyerek tüm soru ve sorunları masaya yatırmak, çözümler üretmek. Kongrenin ikinci ve/ya üçüncü gününde yapılacak oturum ve panellerle bilgi ve ufuk turlarına çıkmak.
21
Yine kongre kapsamında Kalite ve/ya görevini sürekli olarak ve başarılı bir şekilde 5 / 7 yıl boyunca devam ettiren çalışanlara teşekkür/başarı beratlarını takdim etmek. Ve işinde kalite&akreditasyon sorumlusu olarak her 5 yılı dolduran kalite sevdalısına “Kalite Yıldızı” vermek.
23
Kalite ve Akreditasyon görevlilerinin gelirinin yükseltilmesi, geliri yüksek olan birim dikkatleri üzerine toplayarak, ilgi (tepki) kazanacaktır. Herkesten kalite sorumlusu olunmayacağını, bunun bir bedelinin olduğu fikrini uyandırmak.
24
Akreditasyon Kurul Sekreterliği ve/ya Eğitim&Kalite Müdürlüğü koordinatörlüğünde Oda/Borsaların Kalite&Akreditasyon Sorumlularından seçilecek olan 9 / 11 kişilik “Kalite & Akreditasyon İnovasyon Grubu/Kurulu/Konseyi” kurulabilir. Kurul belirli sıklıklarla toplanmak ve çalışmak şartı ile projeler ve fikirler üretebilir. Yurtdışında zorunlu üyelik sistemi ile çalışan bir ülkenin ticaret/sanayi odasına geliştirme ziyareti düzenlemek. TSE ile TOBB işbirliği çerçevesinde Oda/Borsa kalite- akreditasyon sorumlularına “Baş Tetkikçi” eğitimleri aldırmak; “Dış Tetkikçi” vasfı kazandırmak.
25
Gelecek, işini severek yapan insanlar istiyor.
26
“ÇALIŞMAK SADECE ÇALIŞMAK DEĞİLDİR, DEĞER KATMAK GEREKİR”
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.