Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAdalet Arat Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
Scratch programı eğlenceli bir ortamda resim, ses, müzik gibi çeşitli medya araçlarını bir araya getirebileceğimiz, kendi animasyonlarımızı, bilgisayar oyunlarımızı tasarlayabileceğimiz ya da interaktif hikayeler anlatabileceğimiz ve paylaşabileceğimiz bir grafik programlama dilidir.
3
Scratch web sayfası, Scratch’ i öğrenebilmemiz için birçok kaynak içermektedir. Web sayfasını ziyaret etmek isterseniz linkine tıklayarak Scratch ana sayfasına ulaşabilirsiniz.
4
KARAKTER Scratch projeleri karakterler olarak adlandırılan objelerden oluşur. Seçtiğimiz bir karaktere farklı kostümler giydirebilir karakterin görünümünü değiştirebiliriz.
5
Yeni bir karakter eklemek için ‘Yeni Karakter’ bölümünden Scratch programının bizlere sunduğu hazır karakterlerden seçebilir, bilgisayarımızda yüklü olan bir öğeyi açabilir veya kendimiz yeni bir imaj çizebilir.
6
Scratch programı ilk açıldığında karşımıza çıkan kedi bir karakterdir.
7
KOD BLOKLARI: Kod blokları karakterimize istediğimizi yaptırabilmemiz için kolay tasarımıyla bizlere sunulmuş araçlardır. Kod bloklarında bulunan blokları alt alta sıralayıp komut dizisi oluşturarak karakterimizin hareket etmesini, müzik çalmasını, işlemler yapabilmesini sağlayabiliriz.
8
SCRATCH ARAYÜZÜ Scratch’in gelişmiş ve kullanılması kolay bir arayüzü vardır. Scratch arayüzü 4 ana bölmeden oluşur.
9
Proje ekranı Kodlama alanı
Menü ve araç çubuğu Proje ekranı Kod blokları Kodlama alanı
10
PROJE EKRANI Bizim sahnemizdir. Projemizi çalıştırdığımızda tasarladığımız her şey burada görünür. Proje sahnesi Karakterlerin bulunduğu alan
15
PROJE SAHNESİ Hazırladığımız projemizin canlandığı yerdir. Oyunlarımız, animasyonlarımız, hikayelerimiz bu ekranda hayat bulur.
16
Ekran 480 birim genişlikte ve 360 birim uzunluktadır
Ekran 480 birim genişlikte ve 360 birim uzunluktadır. Scratch ekranı aslında bir koordinat düzlemidir. Scratch programı açıldığında karşımıza çıkan kedi karakteri başlangıçta (0,0) noktasındadır.
19
KOD BLOKLARI Karakterimizi programlamak için kullanabileceğimiz blokların bulunduğu kısımdır.
20
KODLAMA ALANI Blokları sürükleyerek komut dizileri oluşturacağımız alandır.
22
Araç çubuğu Damga simgesi ile karakterimizin kopyasını çıkarırız.
Bu simge ile karakteri büyütürüz. Bu simge ile karakteri küçültürüz. Makas simgesi ile karakteri sileriz.
23
Kod eklemek ve silmek Eklediğimiz bir kodu silmek için üzerine sağ tıkayıp açılan menüden sil komutuna tıklarız. Sildiğimiz bir kodu geri getirmek içinse düzenle menüsünden silmeseydim komutuna tıklarız. Sadece en son sildiğimiz kodu geri alabiliriz.
24
Değişken oluşturma Liste oluşturma Dışarıdan veri girme(Algılama sor ve bekle, 41 syf) Koşullu ifadeler Tekrarlı ifadeler Sonraki sahne ve görünüm
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.